zelfde leed

29-07-2008 23:40 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi

wij wonen nu ook net als jullie zo,n beetje 3 jaar op het platteland ,halve woonboerderij alles leuk aardige buren niks aan de hand.

alleen buurman naast ons werkt niet mee.

eerste keer dat wij daar hondjes uit gingen laten ,direct volgende dag hingen er 2 bordjes aan zijn hek met verboden te poepen voor honden.

ach die konijne keutels die de onze achterlaten,zijn niks vergeleken met de grotere honden van de buren.

We zijn 2 jaar verder en buurman schiet uit zijn slof over de heg heen tegen ons omdat er gepoept is op het grasveldje,wat niet eens van hem is.hij maait er altijd en alles moet er strak en netjes uitzien.

ik ging later naar hem toe om te vragen waarom hij zo naar tegen ons deed.

nou er viel dus niet mee te praten en net als bij jouw alleen maar schelden en lelijke verwensingen etc en smeet de deur voor me dicht.

zondag avond loop ik met hondjes langs zijn weiland en tygo laat daar wat achter.

het lijkt wel of hij met de verrekijker zit te loeren, en zij dat ik wel erg hardleers was,maar ik haalde me neus voor hem op en negeerde hem totaal.

hij heeft het voor mij al verpest met dat gescheld.

vandaag dinsdag kwam hij naar me toe gefietst om me dit keer serieus te bedreigen en weer werd ik uitgescholden voor de lelijkste dingen, dat we hier niet huis horen en niks is van jullie en dat we illegaal zijn.er viel hoe ik het ook probeerde niet mee te praten.

maar hij mocht me niet aanraken daar had ik hem voor gewaarschuwd.

jeetje ik had het niet meer,en kwam overstuur terug op de boerderij waar ik mijn buurvrouw alles vertelde .

ook die gaat met hem praten nadat agent is geweest

tegen een vrouw durft hij wel.

ditmaal dus wijkagent gebeld en die gaat straks een gesprek met hem aan,dus ben benieuwd.

deze vent is rond de 45 heeft 3 kinderen en een vrouw die ook nooit gedag tegen me zegt.

dit is dus echt wegpesten van mensen die huren op het platteland.

waar onze buren dan de dupe van worden want die gaan dan inkomsten missen.

hehe ben blij dat we niet de enige zijn die zo,n tiran in de straat heeft.

inge

wij lossen het dus op deze manier op.
Stront opruimen en je bent van het gezeik af.

Maar eej, waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
quote:kiekeboe23 schreef op 30 juli 2008 @ 08:31:

Hoi, het lijkt erop dat het helemaal niet om de hondepoep gaat. hij moet jullie waarschijnlijk gewoon helemaal niet. En daar zal hij in ieder geval nooit overheen kunnen stappen.

[fgcolor=#000000]hoe kan je dat nou aan een eenzijdige posting concluderen? ik zou ook pissig worden als iemand steeds voor de deur hondenpoep laat liggen, zelfs al is het mijn stoep niet[/fgcolor]

In mijn werk heb ik veel te maken met burenruzies en mijn ervaring is (helaas) dat dit soort ruzies niet overgaan, ook al wordt er met elkaar rekening gehouden en zaken uitgesproken. Het gevoel is er nu eenmaal. Dus het is misschien wel heel verstandig om de honden ergens anders te laten poepen, maar daar verbeter je de onerlinge contacten niet mee.

je hoeft elkaar toch niet aardig te vinden? zolang je geen last van elkaar hebt is er niks aan de hand, dat verbeterd het contact dus wel, van 'ruzie' naar niks namelijk

Het is meer de vraag van 'hoe erg laat je je hierdoor naar voelen?' Dus is er een mogelijkheid dat je hem naast je neer kunt leggen?

En verder is het misschien interessant om zijn vrouw of kinderen als intermediar op te laten treden? Zij staan er soms anders tegenaan.

ik weet niet hoe jouw huishouding werkt maar ik zou ten alle tijden mijn man steunen en niet de aso buurvrouw... gewoon poep opruimen en elkaar met rust laten, is er niks aan de hand wel?

nou, sterkte en vooral succes.
Gewoon je zooi/stront opruimen wellicht volgen de anderen dan je voorbeeld....Bleh zo een hekel aan mensen die de stront van hun honden laten liggen, waardan ook!
Leuk, zo'n zeikpagina waar iedereen zich over de drollen laat vallen. veel plezier verder nog.
het idd wordt strontvervelend .

alle hondeneigenaren hier lopen zonder schepje ..

en geloof me die deponeren grotere hopen.

ieder zijn eigen mening oke dat mag.

mijn moraal van het verhaal is.

buurman had ook in het begin gewoon kunnen vragen .

ipv al scheldend kennis te maken.
quote:CL2 schreef op 30 juli 2008 @ 09:09:

"Ja maar juuuuf, hij deed ut ooooook".

"Ja maar maaaaaaan, zij begon hoorrrrr!"

Triest. Begin bij jezelf, kijk niet naar een ander. Kijk in de spiegel en de wereld zal een stúk vriendelijker voor je zijn.
quote:denises schreef op 30 juli 2008 @ 00:29:

de hond op het erf laten schijten doet niemand Goh, waarom nou niet, het zijn toch van die kleine hoopjes? Als jij die viezigheid niet op je eigen erf wilt hebben waarom zou iemand anders er dan last van moeten hebben?
quote:kiekeboe23 schreef op 31 juli 2008 @ 09:14:

Leuk, zo'n zeikpagina waar iedereen zich over de drollen laat vallen. veel plezier verder nog.Heerlijk toch? Ook jij bent je gezeik even kwijt, iedereen blij.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:denises schreef op 31 juli 2008 @ 20:22:

het idd wordt strontvervelend .

alle hondeneigenaren hier lopen zonder schepje ..

en geloof me die deponeren grotere hopen.

ieder zijn eigen mening oke dat mag.

mijn moraal van het verhaal is.

buurman had ook in het begin gewoon kunnen vragen .

ipv al scheldend kennis te maken.Mijn moraal van het verhaal is: Je kan ook direct de troep van je hond opruimen. Heb je geen ruzie en allemaal blij. Pfff, dat iemand daar om moet vragen zeg....
quote:

denises schreef op 30 juli 2008 @ 00:29:

de hond op het erf laten schijten doet niemand

Goh, waarom nou niet, het zijn toch van die kleine hoopjes? Als jij die viezigheid niet op je eigen erf wilt hebben waarom zou iemand anders er dan last van moeten hebben?

Bingo

Tuurlijk is de poep van jouw hond niet vies. Tot het op je eigen erf ligt.

Erg hypocriet.
oh wow, ik kan niet wachten... morgen woon ik ook op het platteland, wat een genot moet dat zijn :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven