Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Watje:

Hoe komt er iemand op jouw borst??????????????? Zit je op een vechtsport?

Ik heb een lekkere bbq gehad..alles goed gaar gebakken.

Ja ik las op een ander topic dat ze een spannende echo kreeg en daar heb ik haar tot nu niet meer gezien. Ik hoop dat alles ok is.

Thembo, begrijpelijk dat je zo moe bent, lekker aan toe geven.
Haha ja inderdaad. Of eigenlijk is het een verdedigingssport zeggen ze. Mijn trainingsmaatje had verkeerd ingeschat en kwam op mijn borst terecht met haar knie ipv in mijn oksel.

O dat is wel fijn ja dat het goed gaar was. OOk iets waar je nu erg op moet letten natuurlijk.

Vandaag schijnt de zon (hier tenminste) in ieder geval niet. Het is net droog. Wie weet wordt het wat minder warm en kunnen we een beetje bijkomen vandaag.
Daar ga je straks wel mee stoppen toch?

Ik wil sporten wel weer oppakken, maar dan laag intensief cardio, dus rustig fietsen en crosstrainen.

Jaja geen filet americain ed.
De vorige keer ben ik al vrij vroeg gestopt met sporten, maar deze keer wil ik graag wat langer doorgaan en dan bepaalde oefeningen gewoon even niet doen, in overleg met mijn trainer.

En voornamelijk omdat ik mijn wekelijkse sportavondje met de meiden zo enorm miste.
Goedemorgen,

ook hier nu even geen zonnetje, wel lekker eigenlijk. Heb ik eindelijk weer een beetje puf om in huis wat te doen.

Het fotoboek is weg mooi geworden. Het enigfe wat jammer is is dat ik voor bepaalde achtergronden heb gekozen die toch wel donker zijn. En de tekst die ik heb geschreven nu op twee plekjes minder goed te lezen is. Eigen schuld, mijn vriend waarschuwde me al. Maar ja, eigenwijs he!

Even on-topic, ik heb deze week toch de ovulatietesten gebruikt. Op dinsdag had ik een heeeel licht tweede streepje. Op woensdag twee duidelijke strepen ( dan komt je ei binnen 24-48 uur). En ook donderdag nog twee duidelijke strepen.

Dus maar even een kansje geweegd, ondanks de hitte!

Ik vond het wel fijn om te weten dat mijn ei rond te tijd was dat ik had verwacht, i.v.m. mijn onregelmatige cyclus.

Weet nu dat we tenminste op de juiste dagen hebben gesext.

ALs mijn cuyclus nog een beetje regelmatig word heb ik die testen niet meer nodig.

Over patty4life, ik had begrepen dat ze nu even had gemeld dat ze zwanger was maar verder niet actief mee bleef schrijven.

En we hebben ook al een tijdje niet van mayo2502 gehoord of wel?

Volgens het schema komen de NOD's van Tazzle en Leeuw eraan. Smartie was toch al ongesteld geworden? Maar haar uiterekende nod staat nog op 25 juli??
Blomke ik ben erg nieuwsgierig naar die ovulatietesten. Wil het zelf gaan doen als deze keer ook weer anders is als de vorige twee.

Hoe werkt dat precies? En heb jij ze gewoon bij de drogist gehaald of via internet?
Ik ben ook benieuwd naar de NOD's van Tazzle en Leeuw :D Die van mij komt er woensdag aan en ik heb nu al zenuwen, stel je voor zeg

Over ovulatietesten weet ik niks, maar ik vond dit wel terug op een ander forum (misschien wel handig om te weten/meten ):

temperatuur meten:

vanaf de eerste dag van je OD neem je elke dag op hetzelfde tijdstip met dezelfde termometer je temperatuur, bij voorkeur net voor je opstaat. dus leg de termometer en een blocnote met balpen op je nachtkastje zodat je dat elke dag kan opschrijven. de eerste helft van de cyclus, dus van je OD tot de eisprong zou je tempetatuur relatief laag moeten liggen (bij mij ongeveer 36.1) de eisprong zelf zou je met de temperatuur een beetje moeten zakken, dit kan ook een dag of 2 zijn dat de temp wa lager is. en van na de eisprong tot de eerste dag van de volgende OD zou je temperatuur licht moeten stijgen (36.9 tot 37.3 bij mij). als je zwanger bent zal je temperatuur niet zakken naarmate je NOD eraan komt, maar zal de temperatuur op die hoogte blijven. bij mij werkte dat vrij goed, ik zag zelfs voor mijn nod eigenlijk al dat ik zwanger was omdat mijn temperatuur niet daalde. en zo krijg je een duidelijk beeld van je cyclus.

Ook las ik dat omega 3 6 9 of vitamine E nemen eventueel 'hulpmiddeltjes' kunnen zijn.
He watje,

ik heb die testen via internet besteld. het was een pakje van zes want ik wou het eerst even proberen.Er staat op het pakje vanaf welke dag je het beste kunt beginnen. Om dat mijn cycles gem. 29 dagen was kon ik vanaf dag twaalf testen. Omdat ik ze pas op dag dertien kreeg ben ik toen begonnen. Het werkt gewoon als een zwangerschapstest. Even wat urine in een bakje opvangen. Stikje erin dippen ( 5 seconden) en wachten.( 5 tot 10 minuten) Als er twee streepjes zijn komt je ei binnen 24-48 uur. Dus hup aan de slag.

Als er een streepje staat is dan niet, want dat is de controlestreep.

Het nadeel is dat het allemaal wat minder spontaan wordt en je de druk misschien wat te hoog legt.

Ik had zoiets van we moeten nu sexen, maar mijn vriend had even helemaal geen zin. Dan wil het ook niet.

Maar vond het wel even handig om mijn eigen lichaam te leren kennen. Als je doet wat Fien hierboven heeft gekopieerd, ben je eigenlijk aan de late kant. Want je temperatuur daalt nadat je ei is geweest. En dan heb je minder tijd om nog even aan de slag te gaan.
Is me nu wel duidelijk in ieder geval hoe het in elkaar steekt. Ik wil zowiezo deze keer even afwachten en als het weer afwijkt wil ik er wel wat mee doen.

We sexen al niet al te vaak en dan kan het maar beter op de goeie momenten zijn. En het is zeker erg prettig om je eigen lichaam goed te leren kennen.

Fien kun je je zenuwen nog een beetje in bedwang houden?

En Tazzle en Leeuw hoe is het met jullie? Beetje zenuwachtig?

Ik ben heel eigenwijs toch weer testen wezen kopen. Lekker handig alvast dacht ik zo.

Dochterlief is naar het kdv en ik heb nu alle tijd om het hele huis eens op zijn kop te zetten. Vind het werk nooit zo leuk maar voel me wel altijd heel blij als het gedaan is en alles ziet er weer netjes en schoon uit.
Goedemorgen,

Wat was het gisteravond tot laat lekker weer! We waren nog tot laat in de stad. Heb stiekum toch één drankje gehad, anders valt het echt HEEL erg op.

Persoonlijk wil ik nog niet beginnen aan de ovaluatie testen enzo. Ik denk dat als er over een half jaartje nog niks is, dat ik eens ga proberen.

Kan me wel voorstellen dat andere dames daar wel behoefte aan hebben.

Ik was inderdaad degene die al zou gaan stoppen omdat het echt niet leuk meer was op mijn werk. Maar het escaleerde een beetje en toen ben ik op gestapt. Huilend op je werk rond lopen is niet echt de optie! Gelukkig werk ik zelfstandig op een afdeling, dus niemand had t door.

Nu ben ik gister bij een uitzendbureau geweest en ik denk dat het niet zo moeilijk moet zijn om werk te vinden. Alleen ik weet niet of ik in dezelfde sector wil werken. Hele slechte CAO en 'vies' werk.

Ik ben me eerst maar eens aan het concentreren op mijn NOD,

ik merk niks dat het wel zo zou kunnen zijn, maar een naderende ongesteldheid kan ik ook niet ontdekken.

Sinds ik gestopt ben met de pil, is mijn PMS echt zo duidelijk, had ik eerder alleen een beetje op de eerste dag. Nu merk je al een halve week van tevoren dat ik super licht ontvlambaar ben.

Misschien omdat ik alle tijd aan mezelf heb en dus geen stress dat het niet te merken is? Geen idee. Nog een dag of 2 dan weet ik meer.

Ik wil ook niet gelijk testen, had ik vorige maand de dag ervoor stiekum wel gedaan, niks natuurlijk! hahaha! Ben wel benieuwd of ik dat vol hou!

Hier schijnt trouwens de zon al weer fanatiek. Het zonnige zuiden! Ik heb eerst elders in het land gewoond en daar merk je wel degelijk verschil in!

Patty4life schreef mee op een andere site geloof ik.

Tazzle al een idee wat het word? Wel/geen NOD? Al kuren?
Het valt voorlopig mee, probeer er niet teveel aan te denken, maar als ik volgende week niet zwanger blijk, ga ik toch eens naar de dokter. Ik loop nu toch al een week met steken onderaan mijn buik en echt een raar gevoel, vooral als ik naar het toilet moet. Dan heb ik het gevoel dat ik de buik van een zwangere vrouw van 5à6 maanden heb, kan het echt niet anders uitleggen. Ik heb zelfs de neiging om mijn buik met mijn hand te ondersteunen.

Ik heb 6 jaar lang mijn pil niet moeten nemen, en nooit heb ik gevoeld wat ik nu voel. 'Onderaan' ben ik ook heel gevoelig, dus er klopt in ieder geval iets niet. Wat dat 'iets' is, zien we volgende week wel. Ik heb me voorgenomen om pas op zaterdag te testen, maar ik ken mezelf...
Ik heb net ff getest met mijn bh's of er een naderende ongesteldheid aan zit te komen. Want ik heb één bh die ik alleen pas al ik bijna ongesteld word, want dan zijn mijn borsten een cupmaat groter.

Maar die past nog steeds niet, misschien heb ik nu wel weer een cyclus van 35 of meer dagen dan duurt het nog 4/5 dagen voordat er wat gebeurt. Maar we hopen natuurlijk het andere!

Naar kuren heb jij Fien! Ik heb wel altijd een lastige stoelgang gehad en daar lijken die kuurtjes wel een beetje op!

Maar voor jou hoop ik dat het toch een andere betekenis heeft!
Leeuw wat een leuke test heb jij zeg!

Fien balen dat je nog steeds zoveel last hebt zeg. Kan me goed voorstellen dat je er eens een keer naar wil laten kijken. zeker als je er zelf niet een heel goed gevoel bij hebt.

Enne...moeilijk he geduld hebben?
Hehe, grappig de BH test!! zo kan het ook natuurlijk!!

Vandaag is mijn NOD (tabel klopt niet meer ivm korte cyclus) Ben nog niet ongesteld en het voelt ook niet alsof ik het ga worden, word nu dus wel een beetje zenuwachtig... ga zo ff online testen bestellen, dus hopelijk heb ik ze dan morgen.

Patty4life heeft idd alleen nog ff gemeld dat ze zwanger was, en dat ze verder niet meer mee zou schrijven, omdat ze ook al op een ander forum schreef. Mayo idd ook al een tijdje niets van gehoord, en wie is Corkey? Die heb ik volgens mij nog nooit hier gezien...kan dat kloppen?

Fien wat vervelend dat je zoveel last hebt als je zwanger bent ben je wel wat geruster dan weet je waar het van komt, maar als dat niet zo is dan maak je je toch wel wat zorgen he?

Ik ga nog niet beginnen met ovulatie testen, wacht eerst een half jaartje, mocht het nu niet raak zijn...!

Ik heb Vakantie!!!! ben zo blij he, was er erg aan toe!! ben net ff naar de kapper geweest, ze maken van mij altijd een koningin beatrix, wat een opgeblazen kapsel....dat dat kan met een bob, haha!! zo eerst maar even onder de douche, kan ik mn haar zelf ff goed doen...

Ik hou jullie op de hoogte van mijn test!!
Hehe, zeg wel Leeuw, leuke test.

Geduld hebben is inderdaad moeilijk. Maar wat ik het meest beu vind, zijn de 'verschijnselen' die je kan hebben die erop wijzen dat je zwanger bent, maar ook weer niet. Bv borsten die groeien, zwaarder worden... ik bedoel maar, tijdens mijn vakantie heb ik niet echt op mijn eten gelet en ik ben inderdaad wat bijgekomen, waardoor ook mijn borsten wat groter zijn, maar ligt het aan mijn eetgewoonte of aan iets anders... Tjah, zo kan je uren doorgaan natuurlijk. Buikpijn, andere stoelgang en steken in je onderbuik kunnen tekenen zijn dat je zwanger bent, maar kan je net zo goed hebben door iets verkeerd te eten of teveel stress...

Ik hoop met jullie mee, Tazzle en Leeuw82.

@Watje: moet wel heel veel pijn gedaan hebben als er iemand op je borst komt vallen. Heb vroeger ook nog verdedigingssport gedaan, en ik kan me voorstellen dat geen deugd deed.
Fien heb ook goed revanche genomen op haar natuurlijk Vond je het sporten niet leuk dan?

Over het algemeen kan dingen wel goed hebben maar dit was echt pijnlijk.

Weet precies wat je bedoelt met het zat zijn met al die verschijnselen. Vooral jammer dat nooit iets zeker is omdat bij iedereen een beginnende zwangerschap anders voelt.

En inderdaad van Mayo en Corkey niet veel meer gehoord.

Hoera Tazzle lekker vakantie! En dan gelijk met een zenuwachtig begin. Ik duim heeeel hard voor je!!
Inderdaad, ik ben me (alweer *schaam* *schaam*) blind aan het staren op 'verschijnselen', hoewel ik toch moet zeggen dat ik er nu echt wel last van heb (pijn in onderbuik, vooral links dan, straalt uit naar de bovenkant van mijn been, last van mijn onderrug, dorst, moe maar niet kunnen slapen enz, enz...).

Ik deed die sport heel erg graag. Ik heb jaren Judo gedaan, dat vond ik iets minder, maar daarna deed ik kickboxen, heb ik altijd enorm graag gedaan. Maar de club moest verhuizen van locatie en ben die op dat moment een beetje uit het oog verloren omdat mijn werk en relatie heel veel tijd in beslag namen. Nu heb ik die club teruggevonden en die blijkt niet eens zo ver te zijn van waar ik woon, maar ik kom er gewoon niet aan toe om te gaan. Jammer natuurlijk. Maar ik hoop ooit nog te kunnen gaan kickboxen, super voor je lijn, je figuur, je gemoedstoestand maar bovenal, je voelt jezelf veel zekerder als vrouw.
Hallo dames!

Ik zie dat er hier een paar ongeduldige dames zitten te wachten. Oh, zo spannend. Wel raar, want voor mij voelt het alsof het al eeuwen geleden is toen ik er ook zo bij zat. Maar dat is het helemaal niet natuurlijk.

Kiekeboe, fijn dat er 1 ontbindende voorwaarde vervallen is. Nu de financiering nog. Blijft toch spannend. Ik weet er alles van!

Verder is hier alles wel goed. Het was warm, maar heb er niet meer last van dan anders. Toen ik zwanger was van zoon in 2006 liep ik met een dikke buik de hele zomer. Toen was ik dus wat verder in de zwangerschap en dat was wel zwaar!

Over een dikke buik gesproken......pffff het groeit echt hard! Hopelijk gaat dat een beetje bijtrekken, want anders heb ik straks een toeter van jewelste! Ik merk wel dat ik last krijg van mijn buik als ik zoon te lang til. Maar die snapt er natuurlijk niks van en hangt regelmatig jengelend aan mijn been. Maar die 13 kilo die hij weegt zijn er toch een paar teveel helaas.

Nou, dames. Succes met wachten op de nod's. Ik duim voor jullie!!!
Mijn humeur begint wat te dalen en ben heel zoenerig, dus ik verwacht dat ik ongesteld ga worden!

Bah ik wil echt niet!
Shit leeuw, hoop het niet voor je.
Hoi dames,

nou, het fotoboek van de HEMA is echt heel mooi! Ik heb um net binnen en kan maar niet stoppen met ernaar te kijken....

Wat een zenuwslopende dagen als ik dat zo lees... Leeuw, ik hoop natuurlijk dat je gewoon NIET ongesteld wordt (tegen beter weten in misschien...)

Maar leeuw, ik heb het gewoon niet onthouden dat je ontslag genomen had, want het verhaal staat met nog wel bij

Hou je ons op de hoogte van je inspanningen?

Biaha, moeten we je nu dikbuikje gaan noemen???

Kickboxen Fien, das stoer! Maar inderdaad hel goed voor je lichaam als ik het wel eens hoor (en zie!) MOet je toch gewoon weer mee starten? Tijd maken..

Watje, als je aan eenverdedigingssport doet dan moet je inderdaad wel je 'mannetje' staan. Dus dat je revenge genomen hebt, daar ga ik maar vanuit!

Ik vind eigenlijk die temperatur metode wel een goede om mee te starten volgende maand. Want die 4 x per maand (ja, echt waar!!) daar moet ik het niet van hebben. Dus het moet wel duidelijk zijn wanneer we moeten 'klussen'. Anders hoop ik iedere maand weer maar gebeurt er helemaal niets. En dan vind ik het echt teveel opoffering om 2 weken iedere maand nix te mogen drinken. Ik weet dat er vele dames hier zijn die er niets om geven, maar ik wil het graag doen. Maar niet voor niets....

toedeloe
Dag vrouwen,

Even een vraagje, ik denk dat jullie het wel weten!

Sinds twee dagen ben ik begonnen met foliumzuur te slikken, ik slik die van Davitamon, waar gelijk ook een hele hoop andere vitamines inzitten. Het wordt aangegeven als 'foliumzuur', zwangerschapsvitaminen. Nu heb ik gelezen dat je 0,4/0,5 mg foliumzuur per dag moet slikken. Op de bijsluiter van de pil die ik slik staat dat er 400 ug foliumzuur inzit.

Is dat dan genoeg?

Groetjes, Emma.
Hallo EmmaAurora

Ja hoor dat is volgens mij dan genoeg. 400 ug staat dacht ik gelijk aan 0,4 mg. Ik heb zelf ook vitaminepillen waar foliumzuur in zit. Ik heb die van VSM en daar zit ook 400 ug foliumzuur in.
He allemaal

kiekeboe, wat leuk dat jouw fotoboek zo mooi is geworden. Ik ben ook wel heel blij met de mijne. Je bent meteen weer in de vakantiestemming.

Wat voor foto's heb jij erin dan?

Jij wilt gaan temepraturen he? Ik heb daar ook wel over gedacht, wil graag precies weten wat mijn lichaam doet. Maar ben bang dat ik er dan teveel mee bezig ben. Als het na een half jaar niet raak is ga k het misschien wel doen.

Leeuw, word jij heel zoenerig voor je menstruatie?hahaha,

Ik merk altijd dat ik meer wil gaan snaaien / eten. En tijdens de menstruatie mag dat dan natuurlijk ook van mezelf.

Biaha, ik heb voor een zwangerschap best wat over, maar als het even kan zou ik de zomer met een dikke boek wel willen overslaan. Klein buikje mag wel.
Hoi dames,

ja, 400 mg is gewoon helemaal goed. Heb ik ook.

Mijn fotoboek is van een stedentrip die ik gedaan heb met mun vriend. Heel gaaf!

* even wat weggehaald, was toch al gelezen*

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven