Gezondheid alle pijlers

Help! Misselijk door antidepressiva?

11-01-2015 00:36 18 berichten
Ik ben sinds 3 weken aan het omschakelen van Venlafaxine naar Fluoxetine. Heb sinds ik de Fluoxetine heb verhoogd van 10mg naar 20m last van misselijkheid en oprispingen... Hebben hier meer mensen ervaring mee? Rennies helpen niet echt en heb geen Omeprazol ofzo in huis. Iemand tips?
Aardappelsap aanlengen met water en dat opdrinken. Het is echt te goor voor woorden, maar werkt wel!
Gele vla zou ook moeten helpen tegen oprispingen.

En maandag indd om omeprazol vragen.

Omerazol is een maagbeschermer, en wel verstandig om hierbij te gebruiken, maar wil niet zeggen dat dit de misselijkheid opheft. Omdat misselijkheid een bijwerking an sich is.
Aardappelen heb ik in huis dus ga dat gelijk proberen... De gele vla ga ik morgen even halen, klinkt een stuk aantrekkelijker

Zolang de oprispingen maar minder worden... Echt zo vies!!

Dankjulliewel voor jullie tips!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een andere a.d. maar was de eerste weken ook ontzettend misselijk. Maar het ging over gelukkig!
Hopen dat de bijwerkingen snel over gaan.
Op een ander moment van de dag innemen wil ook wel eens helpen.
quote:Fauley schreef op 11 januari 2015 @ 09:41:

Op een ander moment van de dag innemen wil ook wel eens helpen.

Precies.

Fluoxetine kun je het beste met eten innemen. Dus halverwege je ontbijt.

Het zijn klachten die meestal over gaan, verve,end is het nu wel
Je bent zelf een theepot
Vraag me af of gele vla verstandig is soms kan het met deze medicatie juist de misselijkheid verergeren. Het is hoe rot ook waarschijnlijk gewoon omdat je aan dit medicijn moet wennen. Ik zou morgen even de ha bellen voor maagbeschermer.

Wanneer neem je het in?
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Dit had ik ook met mijn AD. Nu neem ik het in na wat eten en ik ben niet meer misselijk ervan.
Super bedankt voor al jullie reacties!!

Ik heb vandaag contact gehad met de huisarts assistente en deze geeft aan dat Omeprazol wel een mogelijk is maar dat het geen medicijn op recept meer is... Wel verkrijgbaar bij apotheek maar daarnaast ook gewoon bij kruidvat, Etos etc.

Ben inmiddels iets minder misselijk en het maagzuur valt ook weer even mee... Kan morgen pas naar de drogist dus zal dan eens kijken wat ze hebben. Heb inmiddels wel een paar keer Rennie ingenomen. Werkte wel snel :-D

Neem de medicatie altijd in tijdens het avondeten. Heb van 17 december tot 1 januari, 10 mg. geslikt en ben op 1 januari begonnen met 20 mg. Hebben jullie ook ervaringen dat bij iedere verhoging van de dosis de bijwerkingen heftiger worden? Ik hoef nu niet meer te verhogen, alleen over een paar weken de Venlafaxine gaan afbouwen

Zie ik best tegen op!

To be continued...
quote:dance01 schreef op 11 januari 2015 @ 14:12:

Vraag me af of gele vla verstandig is soms kan het met deze medicatie juist de misselijkheid verergeren. Het is hoe rot ook waarschijnlijk gewoon omdat je aan dit medicijn moet wennen. Ik zou morgen even de ha bellen voor maagbeschermer.

Wanneer neem je het in?Tijdens het avondeten... Dit hebben ze me geadviseerd omdat ik er suffig van wordt en omdat het de ergste misselijkheid dan tegengaat. Bleef ondanks het innemen met eten vlagen van misselijkheid houden. Het is nu gelukkig iets minder aan het worden.
ik was misselijk tijdens afbouw venlafaxine
quote:vivajaline schreef op 12 januari 2015 @ 18:37:

ik was misselijk tijdens afbouw venlafaxineHoeveel gebruikte je en hoe lang heb je over het afbouwen gedaan? (Gewoon nieuwsgierig )
ik zat toen al een hele tijd op 225 mg per dag

en ik ben volgens mij in drie a 4 weken afgebouwd naar 0
Woooow vivajaline!!! In zo'n korte tijd van 225 naar 0? lijkt me echt ontzettend pittig! Lang last gehad van afkickverschijnselen?

Ik heb bijna 3 maanden gedaan over afbouwen van 37,5 naar 0... Zit nu weer op 37,5 Venlafaxine en als ik er per ongeluk 1 vergeet heb ik daar een dag of 4 last van mede daarom de overstap naar Fluoxetine.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik best heftig reageer op medicijnen... 1 paracetamol is voor mij genoeg om van knallende hoofdpijn af te zijn.

Afbouwen van de Venla gaan we deze keer wel sneller doen omdat ik de Fluoxetine dan al als "vangnet" heb.... Fingers crossed
Toetie, voor zover mij bekend is Omeprazol vanaf 20 mg wel degelijk verkrijgbaar op recept en dan wordt het ook vergoed. Of er moet iets veranderd zijn per 1 januari.

Wat betreft het afbouwen van Efexor. Er zijn al verschillende topics geweest hierover en op internet vind je er ook het nodige over. Bij mij ging het totaal niet en ben dus nooit overgestapt. Je kunt het in elk geval zo voorzichtig mogelijk doen en dan moet je misschien toch door een paar moeilijke weken/maanden met afkickverschijnselen.
ja best snel

ben 4 weken ziek geweest ook

misselijk enzo vooral

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven