Naaimachine kopen

12-01-2015 20:13 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik wil een naaimachine kopen maar kan en wil niet zo veel mee doen: een broek korter maken, af en toe een knuffel voor mijn dochter maken, niks ingewikkeld. Waar moet ik op letten bij het kopen?

Ik heb dit gezien. Wat vinden jullie ervan? Ik wil niet veel meer dan 100 euro uitgeven.
Tenzij je naam Google is, hou op met te doen alsof je alles weet
Ik doe al 20 jaar met de naaimachine van de Aldi

Met wat jij er mee wilt doen lijkt me die Singer prima.

Lidl heeft ook regelmatig een naaimachine (2x per jaar geloof ik) Dacht dat dat ook een Singer was.

Zal eens kijken.

Bij de laatste keer verkoop bleven er een aantal staan bier in de Lidl, ze werden met de week goedkoper. Geloof ¤ 59 op het laatst
Ja, ik zag het vorige week, 99 euro. Vandaag was het uitverkocht.
Even afhankelijk van hoeveel haast je hebt zou ik de Lidl en de Aldi in de gaten houden.
Kruidvat heeft ze ook gehad, volgens mij dezelfde als jouw link.

Maar wel ¤ 40 goedkoper.

Ik heb hier wat liggen. Ik heb het met de hand proberen te naaien, maar het gaat niet zo makkelijk en het duurt eeuwen. Mijn dochter wordt ongeduldig, en ik ook. Maar ik ben bang dat het te moeilijk is voor mij.
Ik vind het fijn als het pedaal een beetje rustig reageert, dus dat hij niet meteen van stilstand naar race-snelheid gaat.

Ik vind het soms makkelijk als ik de stof ook rechts van de naald kan laten passeren, die machine van de Aldi lijkt mij daarom een beetje smal.

(een broek zal wel lukken, een dik gordijn niet).

en de levensduur (maar dat zal wel goed zijn als je niet heel vaak naait.)
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Die van de kruidvat is dezelfde als mijn link
quote:haarklover schreef op 12 januari 2015 @ 20:26:

Ik vind het soms makkelijk als ik de stof ook rechts van de naald kan laten passeren, die machine van de Aldi lijkt mij daarom een beetje smal.

Er is helemaal geen plaatje geplakt van de Aldi machine

Maar dat oudje van mij kan prima gordijnen aan.
Jeetje, ik vind het moeilijk. Ik ben niet zo handig met naalden en zo. Ik ben bang dat ik het koop en ik het uiteindelijk niet gebruik.
quote:Heksie schreef op 12 januari 2015 @ 20:27:

Die van de kruidvat is dezelfde als mijn link

Dacht ik al.

Alleen nu even niet in de aanbieding, dus dan zul je geduld moeten hebben voor dat bedrag.
Ik zou adviseren een tweedehands te kopen bij een echt naaimachine bedrijf, dan heb je ook service! Niets zo gevoelig als de afstelling van de draadspanning!
Kan dat dan? Bij een naaimachine bedrijf?
In een echte naaimachine-winkel verkopen ze vrijwel altijd tweedehands machines. Daar word je ook geadviseerd over welke machine het beste binnen je wensen en je budget past.
Bedankt voor de tip. Ik ga kijken of er in de buurt een winkel is. Anders ga ik vrijdag naar Amsterdam.
quote:Heksie schreef op 12 januari 2015 @ 20:36:

Kan dat dan? Bij een naaimachine bedrijf?Tja, ze zijn wat schaarser dan vroeger, maar bestaan nog wel! Vroeger had elk huishouden wel een naaimachine en elk dorp van formaat wel zo'n bedrijf. Ik moet met mijn machine nu ook 25 minuten rijden voor onderhoud, maar dat heb ik er wel voor over. Machine was ruim 20 jaar geleden ruim 1000 gulden, dus wel ander soort machine dan jij zoekt!
ik zou ook eens informeren naar een tweedehands. Zeker als je spijkerbroeken korter wil maken, dan moet je al snel door een aantal lagen spijkerstof. Geen idee of die van de aldi/lidl/goedkope singer dat kan.
Daar zou ik ook eerst kijken, voor een tweedehands. Ook die machine die jij voorstelt is er waarschijnlijk vaak bij. Die wordt nl vaak gebruikt als 'start'- machine en weer ingeruild als iemand her naaien heel leuk vindt en een betere wil.

Ik was niet zo tevreden over zo'n vergelijkbare Singer. Lukte vaak niet om de draadspanning goed te krijgen en dan is naaien gruwelijk irritant en duurt het eeuwig!

En op MP?
quote:okkervil schreef op 12 januari 2015 @ 20:46:

ik zou ook eens informeren naar een tweedehands. Zeker als je spijkerbroeken korter wil maken, dan moet je al snel door een aantal lagen spijkerstof. Geen idee of die van de aldi/lidl/goedkope singer dat kan.

Ik heb geen aandelen hoor maar de mijne kan dat prima. Heb 'm nu 2x voor onderhoud naar een naaimachine zaak gedaan en kreeg 'm doorgesmeerd en afgesteld weer mee voor weinig.

Kreeg daar wel de tip mee niet van dat goedkope garen te gebruiken. Dat is slechter voor de machine (?)
Ik ben een beetje huiverig over een tweede hands ding. Zoiets kan je niet zien of die het goed doet en je hebt geen garantie.
quote:Heksie schreef op 12 januari 2015 @ 20:51:

Ik ben een beetje huiverig over een tweede hands ding. Zoiets kan je niet zien of die het goed doet en je hebt geen garantie.Op marktplaats niet, maar bij zo'n naamachine bedrijf vaak wel hoor! Geen jaren, maar drie maanden of zo!
Ik heb even gekeken. In de buurt heb ik niets. Ik ga vrijdag naar Amsterdam. Daar kan ik me laten adviseren. Ik laat het weten als ik iets koop. Bedankt voor alle adviezen.
quote:helena2 schreef op 12 januari 2015 @ 20:48:

Daar zou ik ook eerst kijken, voor een tweedehands. Ook die machine die jij voorstelt is er waarschijnlijk vaak bij. Die wordt nl vaak gebruikt als 'start'- machine en weer ingeruild als iemand her naaien heel leuk vindt en een betere wil.

Ik was niet zo tevreden over zo'n vergelijkbare Singer. Lukte vaak niet om de draadspanning goed te krijgen en dan is naaien gruwelijk irritant en duurt het eeuwig!

En op MP?Bij mijn vorige naaimachinebedrijf dus niet. Die man nam zulke machines niet meer in, omdat hij daarvan de kwaliteit niet kon garanderen. Mijn eerste machine was 25 jaar oud toen ik het ding kocht, wel een hele degelijke! Ding is nu 50 jaar en doet het nlg altijd. Mijn zus heeft hem inderdaad voor reparatie klusjes. Ding wordt jaarlijks een paar keer gebruikt maar nog altijd als een zonnetje! Ding heeft geen mogelijkheden, kan vooruit, achteruit en zigzag.
quote:Heksie schreef op 12 januari 2015 @ 20:58:

Ik heb even gekeken. In de buurt heb ik niets. Ik ga vrijdag naar Amsterdam. Daar kan ik me laten adviseren. Ik laat het weten als ik iets koop. Bedankt voor alle adviezen.Waar woon je? Leimuiden zit een goed bedrijf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven