Stoppen met pil

12-01-2015 21:37 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen,

Mijn vriend en ik willen graag proberen om een kindje te krijgen.

Vorige week heb ik mijn menstruatie gehad tot vandaag. Zaterdag ben ik eigenlijk weer begonnen met de pil. We zouden eerst wachten tot einde van de maand, maar toch besloten om er nu voor te gaan. Ik weet het, een maandje maakt ook niet zoveel uit.

Maar kan ik nu na 2 dagen de pil geslikt te hebben gewoon stoppen? Vraag me even af wat handig is om te doen of dat het eigenlijk niet uitmaakt.
.
Je kunt ieder moment stoppen. Je wordt waarschijnlijk dan wel weer ongesteld.
Niet stoppen!

Je bent net een jaartje samen met hem. Bent 21, hebt geen inkomen. Je vriend zuipt en speelt mind-games met je.
Inkomen heb ik ondertussen wel. En vriend die zuipt en mind-games speelt valt ook wel mee. Ja ik heb toen inderdaad een post geopend daarover maar het is niet zo dat hij elke week drinkt.

En wat betreft mijn leeftijd.. ik voel mij verantwoordelijk genoeg en weet zeker dat ik/wij het kind kan bieden wat het nodig heb.
.
Zuipen en mind-games vallen nooit mee.

Zero tolerance. (Alcohol oke, maar zuipen niet)
Stoppen met de pil kan altijd. Je zal indd nu wel weer ongesteld worden.

Bloempje miss vind je het leuk om in ons topic gestopt met de pil mee te komen schrijven.
Die situatie was inderdaad niet fijn. Ik weet niet wat er wordt verstaan onder zuipen. Maar een drankje nuttigen is eerder wat hij doet. Hij gaat niet compleet op zwart zeg maar. Probeer dat niet goed te praten hoor. Maar iedereen maakt wel eens fouten.

Kan begrijpen dat buitenstaanders door dat verhaal helaas een slecht beeld hebben over hem. Gelukkig weet ik beter.
.
Dank je Xana-92. Ik ga eens even kijken
.
Maar als je pas 21 bent en je kent elkaar 1 jaar...

Meisje geniet nog wat van het leven en wacht eerst eens af of jullie volgend jaar nog steeds samen zijn en een kindje willen..

En werk. Hebben jullie een vaste baan? Hebben jullie een kindje iets te bieden?

We hebben het hier niet over een nieuw bankstel of een nieuwe iPad die jullie graag willen hebben...

Een kindje is zo gemaakt maar dan?

Stel je relatie loopt op de knippen...dan is daar het zoveelste kindje die zonder een vader en moeder onder 1 dak moet opgroeien.

Geen goed idee dit...
Wij hebben een vaste baan ja. Wij wonen samen in een redelijk groot huis. Genoeg inkomen en spaarpot om alles te kunnen kopen.

Het is niet zomaar een idee wat in ene opkwam.

Ik wil mijzelf niet verantwoorden. Ik weet heel goed waar we aan beginnen. Als iemand jong is en een jaar bij elkaar dat betekent niet dat het niet kan en dat wij niet kunnen bieden wat iemand van 30 wel kan.

Ik ben dolgelukkig met mijn vriend. Zekerheid om voor altijd bij elkaar te blijven heeft niemand toch? Het is wel iets wat we beide willen en er ook alles voor zouden doen.
.
Iemand van 30 die een jaar samen is raad ik het ook af om aan kinderen te beginnen. Maar 21 ? Neee meid wees verstandig en wacht. Je kent elkaar niet Door en Door als je 1 jaar samen bent en daarnaast zit je nog in een hele andere fase van je relatie. Heeel slecht plan vind ik persoonlijk. Je wil je kind we een stabiele leefomgeving bieden nu en in de toekomst
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Daarbij lees ik in je andere topic dat je relatie nog helemaal niet stabiliteit genoeg is voor een kind.
Mijn vriend is 28.

Mijn ouders waren 18 jaar bij elkaar en zijn ook uit elkaar gegaan. Lees en hoor daarover wel meerdere verhalen. En nee ik ga er niet vanuit dat wij uit elkaar gaan maar de tijd dat je samen bent zegt daarover niks.

Wij staan hier 100% achter. Ik zie niet in wat wij het kind niet zouden kunnen bieden. Want naar ons gevoel en idee kunnen wij alles bieden.
.
Nee to je hoeft jezelf zeker niet te verantwoorden, maar als ik zo je andere topics lees dan ben je de ene maand wel zeker van je relatie en de andere maand niet. Zo lees ik dat je In oktober of september de pil vergeten was en echt nog niet aan kinderen wilde beginnen...

Echt niet doen... Kijk eerst eens of jullie relatie de komende jaren bestand is tegen de stormen die je in elke relatie krijgt. En begin dan pas aan kinderen. Je bent pas 21!!!
Ja maar dat is omdat je dit te graag wilt en dus egoïstisch gaat denken. Aan wat jij wilt. Iedereen kan inderdaad uit elkaar gaan maar na 1 relatie van 1 jaar weet je nog niet van hebben en houden.
Jammer dat dit niet wordt gegund. Wij hebben het hier samen goed over gehad en ik ben mij heel bewust van die ene situatie die is voorgevallen.

Bedankt in ieder geval voor de reacties.
.
Je zegt alles heel dubbel. Eerst heb je ruzie met je vriend en wil hij in zatte toestand je het huis uit zetten.. je dacht dat je zwanger was, dàt wouden jullie toen niet want je deed nog een opleiding en had nog geen baan. Nu verklaar je dat je een vaste baan hebt, stabiele relatie etc.
Dat bedoel ik dus Pudding123. We hopen maar dat ze weer van gedachten verandert... En anders zien we haar volgende topic wel tegemoet... Iets in de trant van: zwanger maar relatie gaat niet meer...

Alleen jammer dat er in het ergste geval weer een onschuldig kind de dupe van wordt...
Klinkt niet als een stabiele relatie...:(

Ik begrijp niet zo goed waarom je niet een paar jaar wacht. Eerst enige vorm van zekerheid of de vader stabiel is, jullie relatie stabiel is en dan bezien of het krijgen van een kind een verantwoordelijke keuze is.

Krijg altijd het idee dat jongeren een kind als 'leuk voor erbij' zien, of misschien wel als symbool dat je voor vol wordt aangezien.

Denk eens ECHT serieus na over de gevolgen van het krijgen van een kind. Je hebt nog jaren te gaan. Ik had overigens met 21 jaar een 3,5 jaar stabiele relatie en wilde niet eens zwanger worden. Eerst maar eens wat levenservaring opdoen, kijken welke genen je wilt geven aan je kind (daar al eens over nagedacht?) en echt de juiste vader voor je kind zien te vinden.

Succes, ik hoop voor jou maar vooral voor je toekomstige kind dat je heel goed nadenkt hierover.
wat wil je hier eigenlijk horen??? Oh wat fijn dat je zo jong al stopt met de pil.

Het is pas drie maanden geleden dat jouw vriend je ontzettend respectloos heeft behandeld. Wacht nog even, laat je vriend eerst bewijzen dat hij dat hij wel respect voor je heeft, ook als hij dronken is.

Je kan mij niet vertellen dat hij in drie maanden tijd ineens is veranderd
If you can dream it, you can do it.
quote:bloempje19 schreef op 12 januari 2015 @ 22:29:

En nee ik ga er niet vanuit dat wij uit elkaar gaan maar de tijd dat je samen bent zegt daarover niks.

jawel hoor, hoe langer je samen bent VOOR je aan een kind begint, hoe groter de Kans dat het lukt.

Maar veel geluk, hoop dat je ook klaar bent voor het alleenstaand moederschap!

(en je mag hier altijd komen uithuilen hoor)
Wat een negativiteit. Jeetje..

En mel.nl. Wat ik hier wil horen? Nou mijn vraag was of ik kan stoppen na 2 dagen de pil geslikt te hebben. Dat antwoord was een ja en daarmee heb ik gehoord wat ik wil horen.

De bijkomende zaken omdat jullie zo goed weten hoe mijn relatie in elkaar zit naar aanleiding van één situatie. Daar vroeg ik hier niet om, maar altijd fijn dat die ene situatie er toch bij wordt gehaald en op basis daarvan weet iedereen opeens dat mijn relatie totaal niet stabiel is.

Ik denk niet dat je naar aanleiding van één situatie kan oordelen over iemand zijn relatie. En al helemaal niet over mensen die je totaal niet kent. Grote fout om met zulke vragen ook hier te komen want erg vriendelijk wordt ik ook niet behandeld.

En ik hoef echt niet klaar te zijn voor alleenstaand moederschap. We gaan dit met zijn tweeën doen. Je kan niet iedereen over één kam scheren hè. Heel jammer om zulke berichten te moeten lezen.

En pudding123. Ik ben inderdaad ondertussen geslaagd voor mijn opleiding, dit was eind november. Nu ben ik bij mijn stage blijven hangen en daar heb ik een contract gekregen. Ik liep enige vertraging op met mijn opleiding dus vandaar.
.
de negativiteit komt voort uit jouw haast. Je bent pril samen met je vriend. Waarom gun jij je kind geen stabiele relatie tussen zijn(/haar) ouders?

waarom moet jij nu zwanger worden? Wacht nog een jaartje. Leer elkaar kennen. Want een baby is niet iets romantisch, een baby is een flinke krachtproef voor je relatie.

En je hebt echt zelf gepost over je vriend, die rare dingen zegt tegen zijn vrienden (waar jij bij bent), over wie hij allemaal 'gehad heeft'.

En die moeilijk deed toen jij ingeschreven stond bij de Woningbouw

Etc.
Naar mijn mening lees ik hier alleen maar reacties van mensen die het beste met je voor hebben.

Jij lijkt gewoon totaal geen besef te hebben hoe jong 21 is en hoe kort je relatie is.
If you can dream it, you can do it.
Er is geen haast. Ik denk niet van nu moet het. Het voelt goed tussen ons en zoals ook in dat andere topic staat hebben we in een jaar ook genoeg meegemaakt waaruit is gebleken hoeveel we voor elkaar betekenen. Nee dit zijn geen momenten geweest met ruzies tussen ons. Maar wel veel andere zaken. Hierdoor zijn we heel dicht bij elkaar gekomen en dat voelt super. We weten wat wij aan elkaar hebben en zouden voor elkaar door het vuur gaan.

Aan de ene kant begrijp ik jullie reacties echt wel hoor. Maar het is een heel goed gevoel. Mijn verstand zegt ook dat het goed zit en ik kan ook echt wel realistisch kijken hoe mijn relatie is.

Ik zie een baby niet als een speeltje of iets dergelijks. en kan hier nog wel 20 redenen opnoemen waarom maar ik denk dat ieder bij zijn standpunt blijft.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven