Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel IV

29-12-2014 16:56 3035 berichten
Deel I, II en deel III zijn een groot succes.

We gaan hier verder met het beschrijven van gierige acties. Dit topic is vooral bedoeld voor verhalen

... uiteraard kan er ook lekker gereageerd worden op de verhalen maar probeer hier niet te verzanden in een welles-nietes discussie over bepaalde standpunten; dan kan je daar beter een apart topic voor starten...

De link naar deel I: http://forum.viva.nl/foru ... ties/list_messages/161276

De link naar deel II: http://forum.viva.nl/foru ... s-ii/list_messages/166328

En de link naar deel III: http://forum.viva.nl/foru ... -iii/list_messages/185739
anoniem_201872 wijzigde dit bericht op 29-12-2014 17:22
Reden: linkjes deel 1 en 2 toegevoegd
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
ja maar een all you can eat is hier 27,50 pp geloof ik. Als iemand gezellig wil eten voor z'n verjaardag dan kan dat ook echt wel goedkoper thuis. Als je dan toch uit eten wil gaan kan het ook goedkoper. Je kan ook niet voor iets goedkoops kiezen he, all you can eat is een standaardprijs.

Ik zou het raar vinden om uitgenodigd te worden voor een verjaardagsfeest bij een all you can eat en dan zelf moeten betalen. Vier het dan lekker thuis met hapjes en drankje.. Stel dat je als stel gaat, ben je gelijk 60 euro kwijt aan iemand z'n verjaardag (je wil ook nog meebetalen om de jarige "vrij" te houden).
Bij veel all you can eat restaurants kan je op je verjaardag gratis eten... Maar alleen voor de jarige zelf dus als je dan je andere gasten voor zichzelf laat betalen heb je wel heel goedkoop een 'feestje gegeven'. Ik vind dat wel een gierige actie! Ik kan me nog voorstellen dat je zoiets doet maar dan zegt dat dat ook je cadeau is, dus niet nog weer apart cadeau's vragen van de mensen zodat ze dan per saldo niet veel duurder uit zijn dan met een verjaardag bij je thuis waarbij ze wel een cadeautje meenemen.
Gierig vind ik mensen die normaalgesproken Coca cola, Croky en andere merkproducten gebruiken en bij bezoek of feesten Lidl of Aldi producten gebruiken.

Of ze hebben normaalgesproken Nespresso en de gasten krijgen filterkoffie.
Gierige actie van mij toen ik heeeeel krap zat en mijn destijds vriend was jarig. Mee uit eten genomen naar een restaurant waar hij als jarige gratis kon eten. Ik betaalde alleen mijn eigen eten.
quote:sinnombre schreef op 15 januari 2015 @ 09:39:

Of ze hebben normaalgesproken Nespresso en de gasten krijgen filterkoffie.Dat lijkt me vooral praktisch, en niet perse gierig bedoeld. Een pot koffie schenkt veel makkelijker door dan ieder kopje apart moeten klaarmaken.
Een all you can eat restaurant bezoeken vind ik überhaupt gierig. Maakt niet uit wie betaalt, ik vind het knieperig en armoedig.
quote:sinnombre schreef op 15 januari 2015 @ 09:42:

Een all you can eat restaurant bezoeken vind ik überhaupt gierig. Maakt niet uit wie betaalt, ik vind het knieperig en armoedig.Ik vind het meestal niet lekker
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Ik ben dol op uiteten gaan en zou het geen probleem vinden om te betalen voor mijn eten op iemand anders z'n feestje. Vooral omdat ik er zèlf plezier uit haal. Maar omdat ik weet dat niet iedereen geld uit wil geven aan uiteten gaan, zou ik nooit mensen 'uitnodigen' voor een verjaardag in een restaurant en dan verwachten dat ze zelf alles betalen. Daar zou ik me echt bezwaard bij voelen. Wie jarig is trakteert.
quote:sinnombre schreef op 15 januari 2015 @ 09:39:

Gierig vind ik mensen die normaalgesproken Coca cola, Croky en andere merkproducten gebruiken en bij bezoek of feesten Lidl of Aldi producten gebruiken.

Of ze hebben normaalgesproken Nespresso en de gasten krijgen filterkoffie.

Ik vind dat eerder zuinig dan gierig. En filterkoffie is inderdaad gewoon handiger voor grote hoeveelheden.

Als je daar als gast op gaat letten (oh, het is nu Aldi chips, wat errugggg) vind ik dat ook een beetje sneu hoor.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Nu vind ik traditionele Nederlandse verjaardagen (in de kring des doods en geef de schaal met kaasblokjes even door) sowieso eerder een 'moetje' dan dat ik er zoveel plezier aan beleef. Of er dan Aldi chips of Croky op tafel staat zal me dan worst zijn.
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2015 @ 09:51:

[...]

Ik vind dat eerder zuinig dan gierig. En filterkoffie is inderdaad gewoon handiger voor grote hoeveelheden.

Als je daar als gast op gaat letten (oh, het is nu Aldi chips, wat errugggg) vind ik dat ook een beetje sneu hoor.

Ja, filterkoffie ipv Nespresso snap ik (gemak) maar waarom nu minder lekker eten/drinken in huis halen?

Aldi cola is echt veel minder lekker dan Coca cola. En ik zou dus ook voor lekkere filterkoffie zorgen en niet blind het goedkoopste uit het schap nemen.
Kringverjaardagen ga ik niet eens naartoe, ik weiger. Suf in een kring met een ranzige schaal wraps voor je neus.

En dan ook op tafel een bak grote-mensen-chips en speciale kinderchips.

En dan vrouwen die in de kring borstvoeding gaan geven. Idioot.
Ik snap het eigenlijk wel dat er mensen zijn die op een verjaardag Aldi spul op tafel zetten. Het is gewoon veel goedkoper en een verjaardag kost best wel wat als er veel personen komen. Zo kun je je verjaardag vieren en de kosten binnen de perken houden. Als er dan goed gezorgd is, dan vind ik dat gastvrij en ga niet zitten kijken of er Aldi chips staat of Lays. Bovendien wordt het vaak allemaal in neutrale schaaltjes gedaan. Je kunt niet in andermans portemonnee kijken en gastvrijheid gaat niet over het merk.
quote:boebezoebe schreef op 15 januari 2015 @ 09:51:

[...]

Als je daar als gast op gaat letten (oh, het is nu Aldi chips, wat errugggg) vind ik dat ook een beetje sneu hoor.Ik vind het eerder sneu dat je mensen minder lekkere dingen voorschotelt dan dat je zelf normaalgesproken neemt.
Wij hebben alleen maar filterkoffie en aldi producten in huis, en voor verjaardagen haal ik juist coca cola in huis omdat er nu eenmaal mensen zijn die geen aldi cola lusten. Wel vreten ze maar huismerk chips. Die eet ik zelf ook.
Op een verjaardag serveer ik hetzelfde als wat we normaal gebruiken. Dus AH-huismerk chips en Coca Cola. Ik snap niet, dat iemand Aldi-cola drinkt,als je dat niet lekker vindt
Ik had vroeger ook een kniert in de vriendenkring, als we daar thee gingen drinken kregen we de smaakjes die hij niet zo lekker vond. Geen eigen keus. Ook als hij vroeg of je kwam eten bij hem thuis omdat z'n vriendin thuis kwam na een maandje reizen werd er pizza besteld en moest je ineens zelf betalen. Bier lenen en nooit wat terug geven, en als je van hem een biertje leende ( buren) dan nam ie de flesjes mee terug voor statiegeld..

Rondjes alleen als de groep klein was, dus aan het begin of aan het eind van de kroeg avond.

Altijd willen splitten als hij dure dingen bestelde bij etentjes.. en wel de rekening willen uitzoeken als hij 3 euro minder dacht te hebben uitgegeven.

Geen vriend van mij gebleven dus. En als ik hem tegenkom in de stad of bij een feestje, van mij krijgt ie niks.
quote:Lucifermiauww schreef op 15 januari 2015 @ 10:09:

Wij hebben alleen maar filterkoffie en aldi producten in huis, en voor verjaardagen haal ik juist coca cola in huis omdat er nu eenmaal mensen zijn die geen aldi cola lusten. Wel vreten ze maar huismerk chips. Die eet ik zelf ook.Gasten krijgen hier exact hetzelfde als wij altijd hebben gewoon lidl of aldi cola,willen ze coca cola staat het ze vrij om het zelf mee te brengen.
quote:minnimouse schreef op 15 januari 2015 @ 10:03:

Ik snap het eigenlijk wel dat er mensen zijn die op een verjaardag Aldi spul op tafel zetten. Het is gewoon veel goedkoper en een verjaardag kost best wel wat als er veel personen komen. Zo kun je je verjaardag vieren en de kosten binnen de perken houden. Als er dan goed gezorgd is, dan vind ik dat gastvrij en ga niet zitten kijken of er Aldi chips staat of Lays. Bovendien wordt het vaak allemaal in neutrale schaaltjes gedaan. Je kunt niet in andermans portemonnee kijken en gastvrijheid gaat niet over het merk.+1
quote:sinnombre schreef op 15 januari 2015 @ 10:05:

[...]

Ik vind het eerder sneu dat je mensen minder lekkere dingen voorschotelt dan dat je zelf normaalgesproken neemt.Prima toch om er anders over te denken? Een vriend van me heeft een krap budget, maar er komen altijd heel veel mensen op zijn feestjes omdat het een toffe peer is. Het interesseert me dan geen biet dat hij aldibier heeft, terwijl hij normaal voor zichzelf Palm of Duvel koopt. Het boeit me gewoon niet.
quote:Miss.Moneypenny schreef op 15 januari 2015 @ 10:00:

[...]

Ja, filterkoffie ipv Nespresso snap ik (gemak) maar waarom nu minder lekker eten/drinken in huis halen?

Aldi cola is echt veel minder lekker dan Coca cola. En ik zou dus ook voor lekkere filterkoffie zorgen en niet blind het goedkoopste uit het schap nemen.

Goedkoper is toch niet meteen 'minder lekker'? Iemand gaat toch niet om vervelend te doen een ander dingen voorschotelen met het idee 'jullie mogen alleen maar minder lekker'.

En als je een feestje niet leuk vind (omdat de koffie je niet aanstaat of het bier niet) ,dan ga je toch gewoon niet meer?
Maar goed ik vier zelf mijn verjaardag gewoon in de kroeg, vind dat thuis zitten sowieso geen bal aan (wel nodig ik mensen uit soms voor een etentje bij me thuis).

Dan is de rekening voor mij en wie wat wil geven mag wat in de pot doen. Kado's wil ik niet, want ik heb ik genoeg.
Verjaardagskringetjes, zoveel gedoe altijd. Ik doe er niet meer aan!

Ergste ervaring: verjaardag van een nichtje. Op uitnodiging stond: we gaan frietjes eten. Prima, aangegeven dat ik nog moest werken en er rond 18u zou zijn. Daar zouden ze rekening mee houden. Toen ik aankwam (nog voor 18u), waren nog een paar mensen hun laatste frietjes op aan het eten en ik kreeg de mededeling dat alles op was. Ook de taart, alleen nog wat smoezelige kinderchips stond er. Na een uur naar huis gegaan, met de mededeling mij niet goed te voelen (of beter gezegd zag echt scheel van de honger). Het jaar erna dacht ik dat het beter zou gaan, hele dag op feestje geweest: welgeteld 5 frietjes gehad! Doe dan geen eten en hou het bij chips.

Vorige week een gierig verhaal gehoord. Heb al eens geschreven dat we uitgenodigd waren voor een bruiloft en de gasten alles zelf moesten betalen (alleen 1 drankje niet) en dat er verwacht werd een grote bijdrage te doen voor hun huwelijksreis. Wij zijn niet gegaan, buiten dat je alles zelf moet betalen, moesten wij bijna 200km reizen (net als heel veel andere gasten) en daar dan ook een hotel boeken). Kennissen van ons zijn wel geweest en zeiden dat het hele huwelijk het koppel bijna niets gekost heeft. De zaal was gratis (door drankverbruik), daggasten moesten hun eigen eten betalen, de fotograaf was gratis (er werd van de gasten verwacht foto's te kopen, die man heeft daar behoorlijk mee zitten leuren die avond), de band speelde gratis (verkochten CD's en ook daarvan werd verwacht dat gasten het kochten). Zo gierig heb ik het nog nooit gehoord. Geld hebben ze wel, na hun verre huwelijksreis, hebben ze meteen een huis gekocht in een duurdere regio.
Always believe that something wonderful is about to happen.
quote:lilalinda schreef op 15 januari 2015 @ 10:12:

Op een verjaardag serveer ik hetzelfde als wat we normaal gebruiken. Dus AH-huismerk chips en Coca Cola. Ik snap niet, dat iemand Aldi-cola drinkt,als je dat niet lekker vindtIk vind prima te lurken, maar sommige van mijn gasten niet dus haal ik dan een flesje coca cola voor mijn gasten.
quote:sinnombre schreef op 15 januari 2015 @ 10:02:

En dan vrouwen die in de kring borstvoeding gaan geven. Idioot.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven