Sneu vogeltje
vrijdag 1 augustus 2008 om 20:28
Mijn kat die voor alles bang is heeft net op het balkon een vogeltje gevangen! Het beestje leeft nog, ik heb het gauw gepakt toen poes het vogeltje trots voor me neerlegde. Ik zie geen verwondingen maar hij/zij zit helemaal in elkaar gedoken te hijgen, zo zielig! Ik heb het vogeltje op de balkonrand (hele brede rand) op een washandje (lekker zacht....ja, suf hè )neergelegd, (een beetje rechtop gemodelleerd zodat hij/zij niet op haar/zijn zij ligt want dat lijkt me niet prettig voor vogels) Maar nu zit ie daar maar, in elkaar gedoken en ik weet niet goed wat ik moet doen. Maar met rust laten? In een doosje doen? Dat lijkt me zo claustrofobisch)
Poes is nijdig omdat de balkondeur dicht is, maar wij gaan zo maar eens een pittig gesprek voeren
Poes is nijdig omdat de balkondeur dicht is, maar wij gaan zo maar eens een pittig gesprek voeren
vrijdag 1 augustus 2008 om 20:30
Ik zou zowiezo eerst even het vogeltje even kort nat spetteren. Niet klets nat maar dat ie weer even bijkomt, als je zijn bekkie een klein onder de kraan houd willen ze vaak ook nog wel een slokje drinken.
Waarschijnlijk heeft poes de vogel te pakken gekregen omdat ie misschien wel van de hitte bevangen was......
na het opfrissen gewoon vogel weer buiten zetten zoals je al had gedaan.
Waarschijnlijk heeft poes de vogel te pakken gekregen omdat ie misschien wel van de hitte bevangen was......
na het opfrissen gewoon vogel weer buiten zetten zoals je al had gedaan.
vrijdag 1 augustus 2008 om 20:32
vrijdag 1 augustus 2008 om 20:35
Oh wat zielig, al is het de natuur, ik kan daar zelf ook helemaal niet tegen., Ik heb zo ook vaak vogeltjes proberen te redden. Ik zeg proberen, want vaak gaan ze toch dood.
Ook al lijkt er nu niet veel aan de hand.
Het beestje heeft eigenlijk peneciline nodig, heb je geen vogelopvang in de buurt ?
P,s dat peneciline heb ik van internet. google anders even.
succes
Ook al lijkt er nu niet veel aan de hand.
Het beestje heeft eigenlijk peneciline nodig, heb je geen vogelopvang in de buurt ?
P,s dat peneciline heb ik van internet. google anders even.
succes
vrijdag 1 augustus 2008 om 21:03
hahaha Prinses,Ik moest toch eerst ook mijn bh weer aandoen om me op straat te vertonen dus even een regel typen kon best .(maar je hebt wel gelijk)
Nou, beneden zat het vogeltje al bij de stoep (had ie zelf gedaan) Ik had een bakje water meegenomen om hem nat te spetteren en water te laten drinken (tip van Baaihaai). Voorbijgangers keken me heel raar aan. Hij begon al meer te bewegen en te piepen en fladderen. Ik heb besloten om een rustig plekje ergens in de bosjes voor hem te zoeken, (hoop op geen katten) want om hem weer mee naar boven te nemen geeft ook veel stress. Hij werd al levendiger toen ik met hem naar het park liep om een plekje te zoeken. Toch vloog hij niet meteen weg.
Toch zit het me niet lekker.....
Nou, beneden zat het vogeltje al bij de stoep (had ie zelf gedaan) Ik had een bakje water meegenomen om hem nat te spetteren en water te laten drinken (tip van Baaihaai). Voorbijgangers keken me heel raar aan. Hij begon al meer te bewegen en te piepen en fladderen. Ik heb besloten om een rustig plekje ergens in de bosjes voor hem te zoeken, (hoop op geen katten) want om hem weer mee naar boven te nemen geeft ook veel stress. Hij werd al levendiger toen ik met hem naar het park liep om een plekje te zoeken. Toch vloog hij niet meteen weg.
Toch zit het me niet lekker.....
vrijdag 1 augustus 2008 om 21:19
Ik heb even op de site van de vogelopvang gekeken. Helaas is de vogelopvang Utrecht gesloten maar ze beschrijven wel wat je het best kan doen. In mijn (ons) geval is het goed om het vogeltje op een beschut plekje te laten. Mits hij niet gewond is maar dat was zover ik kon zien niet het geval.
Aan de ene kant wil ik weer even gaan kijken maar aan de andere kant vind ik dat ik dit moet loslaten.
Mijn beste vriendin die absoluut geen dierenvriend is zou me voor gek verklaren...hihi
Aan de ene kant wil ik weer even gaan kijken maar aan de andere kant vind ik dat ik dit moet loslaten.
Mijn beste vriendin die absoluut geen dierenvriend is zou me voor gek verklaren...hihi

zaterdag 2 augustus 2008 om 00:57
goed dat je hem gered hebt! denk dat het vogeltjes gewoon ernstige stress had en na enig herstel nu weer OK is. Heb zelf wel eens een zielige baby-merel in doosje gevangen, beestje spartelde nogal en viel met doos en al van ladder. Weer gevangen en bij pa & ma gezet. Jaar later hadden we een merel 'met een tik van de molen' in de tuin, die heel vreemd vloog maar t wel erg naar zijn zin leek te hebben. Hulde voor je inzet!!
zaterdag 2 augustus 2008 om 10:53
Hier het vervolg!
Vanmorgen meteen naar de plek geweest waar ik het vogeltje heb achtergelaten, en hij was weg. Ik heb nog gespeurd naar restanten van een gevecht (of maaltijd ) maar niets gevonden. Ik hoop echt dat ie weer opgeknapt is.
Stom hè dat je zo bezig kan zijn met zo'n beestje. Ik heb er vannacht ook een paar keer aan gedacht. De poes lag naast me heerlijk te slapen en zag er totaal niet uit als een moordlustig wezen!!!
(wat een lieve reacties van jullie trouwens )
Vanmorgen meteen naar de plek geweest waar ik het vogeltje heb achtergelaten, en hij was weg. Ik heb nog gespeurd naar restanten van een gevecht (of maaltijd ) maar niets gevonden. Ik hoop echt dat ie weer opgeknapt is.
Stom hè dat je zo bezig kan zijn met zo'n beestje. Ik heb er vannacht ook een paar keer aan gedacht. De poes lag naast me heerlijk te slapen en zag er totaal niet uit als een moordlustig wezen!!!
(wat een lieve reacties van jullie trouwens )
zaterdag 2 augustus 2008 om 11:20