Keukenbehang

20-01-2015 09:51 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

De achterwand van mijn keukenblok (ongeveer 4 meter) is alleen geverfd. Nu komen er natuurlijk vetvlekken, watervlekken op van het afwassen en koken. Nu zou ik de achterwand kunnen verven met speciale verf voor keukens, maar nu las ik laatst iets over behang op de achterwand. Na een beetje googlen kwam ik een site tegen met speciaal behang, maar ¤ 125 euro per rol. Nu zag ik ook wat dikker afneembar vinyl behang met een leuk motief voor ¤ 35 euro per rol.

Heeft er iemand hier ervaring met behang in de keuken? Tegels zijn geen optie trouwens.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ik zag laatst ergens een keuken waar een plexiglasplaat over de geverfde muur gemonteerd was, zodat het goed af te nemen is en je toch geen tegels hoeft te gebruiken. Ik zou zelf met pannen enzo het behang beschadigen denk ik, als ik 2 grote pannen achter elkaar heb staan. Zou het niet doen, denk ik.
Bij mij was de keuken al behangen met structuurbehang (een leuk jutestructuurtje) toen we erheen verhuisden. Ik heb toen netjes alle hoekjes met bisonkit vastgeplakt en gerepareerd met restjes die ik nog vond en gewit met latex en het is nog steeds perfect. Moet wel zeggen dat er geen geiserafvoer in de keuken is dus ook het plafond is nog wit. De spatwand heb ik met andere, gekleurde lak gedaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn 6 pits fornuis staat iets los van de muur met een opstaande rand. Dus het behang zal ik niet beschadigen met stoten tegen de muur met pannen. Het is meer de vetspetters etc. Mijn huis is oud en best stoffig dus ik ben bang dat er achter het plexiglas stof gaat nestelen.

Wat voor een lak heb je gebruikt Retro?
Ik heb gewone satijnlak gebruikt (algemeen verkrijgbaar). Ik spat maar heel weinig maar met een roller is het binnen vijf minuten opnieuw gedaan natuurlijk.

Maar misschien zoek je dit: http://www.pimpyourkitchen.nl/
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ook al gezien. Alleen 318 euro voor wat ik nodig heb. Maar satijnlak lijkt me ook een goede optie. Dankjewel voor de tip.
Geen ervaring wel met die speciale verf! Was super duur en werkt voor geen meter wij hebben gewoon al kale plekken.
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven