Entertainment alle pijlers

Rot op naar je eigen land (EO)

15-01-2015 17:25 513 berichten
In januari pas op de buis, maar nu al spraakmakend: ‘Rot op naar je eigen land’. In dit nieuwste programma van de Evangelische Omroep neemt presentator Dennis van der Geest, voormalig deelnemer aan ‘Op Zoek Naar God’ (rechts op de foto), mensen die fel tegen immigranten en vluchtelingen zijn mee naar vluchtelingenkampen, om het leven daar te ervaren.

Dit kunnen allerlei mensen zijn. “Zoals bijvoorbeeld PVV-stemmers,” vertelt EO-directeur Arjan Lock tegenover het Algemeen Dagblad. “Wij willen in een steeds sterker polariserende samenleving mensen confronteren hoe het is om vluchteling te zijn. We laten in dit programma de kandidaten een reis maken, die een vluchteling ook maakt.”

Deze reis kan met recht ‘realistisch’ genoemd worden. Zonder paspoort of telefoon en zonder een cent op zak zullen de deelnemers drie weken leven als een vluchteling. Een tocht vol angst, ontberingen, maar ook ingrijpende ontmoetingen. ‘Rot op naar je eigen land' is een Nederlandse remake van het succesvolle Australische format 'Go back to where you came from'. Deze serie werd eerder met de prestigieuze Rose D'or bekroond.

Ik zag net de promo van dit programma dat volgende week Dinsdag start en ik weet niet goed wat ik van het idee moet denken. In de reacties op de site staat een stukje dat een deelneemster afgehaakt is omdat ze er van uit was gegaan dat het een soort vakantiereisje zou worden en niet dat ze zelf als vluchteling moesten leven.
Alle reacties Link kopieren
Zou hij als werkloze ook belastinggeld krijgen?
Een immigrant is geen vluchteling. Dat snapt hij ook niet geloof ik.
Zijn echt Nederlanders waar je trots op kan zijn :-)
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
quote:Gravinnetje schreef op 20 januari 2015 @ 21:39:

Gatver, die twee wijven, de habbibabbie en Geertadept, zijn ineens vol begrip. En straks wordt alles weer uitgekotst.Dit dus
Meneer is werkeloos, heeft dus een uitkering en dan klagen over vluchtelingen die geld krijgen. *zucht*
Jezus die trekt het niet eens in een winkel te staan.
Respect?!?!?!?!? Zegt zij die alles met een kleurtje habbibabbie noemt.
Wat zou Geertje van deze mensen vinden?
Blondje wil niet in een islamitische winkel zijn maar wel in een huis waar islamitische mensen wonen. Ik vind dit raar.
Die habbibabbie denkt geloof ik ook dat ze achterlijk zijn of zo, alles wat ze zegt wordt ook nog met gebarentaal verteld. Wel tokkie-gebarentaal want ik snap er niets van.
quote:AnAppleADay schreef op 20 januari 2015 @ 21:45:

Wat zou Geertje van deze mensen vinden?Goede vraag, twitter hem even.
Die Hagenees moet ik wel een beetje om lachen, die zie ik nog wel van mening veranderen..
Mooie meid zeg die Fareeda, van binnen en van buiten. Top!
Helemaal eens met Fareeda. Je kan er niets aan doen waar je geboren wordt.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst
Dat wordt nog wat met die Willeke...
quote:steph schreef op 20 januari 2015 @ 21:43:

Meneer is werkeloos, heeft dus een uitkering en dan klagen over vluchtelingen die geld krijgen. *zucht*Gadverdamme, ik word dus echt letterlijk misselijk van het soort volk wat dit uit hun smoelwerk krijgt!
Wat een goede ervaring in die vrachtwagen.
Hoe komt het volgends jullie dat al die vluchtelingen naar Nederland komen? Nederland kan niet alles opvangen dat gaat niet.
Heel goed programma, zeker voor kortzichtige mensen.
quote:Wageningen1985 schreef op 20 januari 2015 @ 21:53:

Hoe komt het volgends jullie dat al die vluchtelingen naar Nederland komen? Nederland kan niet alles opvangen dat gaat niet.Dat gebeurt ook niet. Nederland vangt ook niet alles op.
Zeker goed programma. Ik ben alleen bang dat Henk en Ingrid met een bak patat voetbal hebben gekeken.
quote:minnimouse schreef op 20 januari 2015 @ 21:55:

[...]

Dat gebeurt ook niet. Nederland vangt ook niet alles op.

Maar de wet is duidelijk illegaal is illegaal, hoe mensen het land inkomen maakt dan niet uit.

Ik vind dat dit programma wat dat betreft maar 1 kant van het verhaal laat zien, ze nodigen

mensen uit die maar wat roepen aan PVV kant maar het illegalenprobleem komt niet aan de orde.
quote:Wageningen1985 schreef op 20 januari 2015 @ 21:53:

Hoe komt het volgends jullie dat al die vluchtelingen naar Nederland komen? Nederland kan niet alles opvangen dat gaat niet.

Omdat alle vervoersmiddelen die ze gebruiken hier eindigen: boten, vrachtwagens enz.

Of omdat wij in het paradijs wonen.

Sorry flauwe reactie. Maar wat wil je nu horen? Kijk jij (wel) live naar het programma?

Ik kijk overigens niet naar de eo. Ga me dan alleen ergeren denk ik. Aan de kortzichtigheid van sommigen. En als ik hier de reacties van de kijkers lees dan bevestigt dat mijn vermoeden.
quote:Wapiti schreef op 20 januari 2015 @ 22:01:

[...]

Ik kijk overigens niet naar de eo. Ga me dan alleen ergeren denk ik. Aan de kortzichtigheid van sommigen. En als ik hier de reacties van de kijkers lees dan bevestigt dat mijn vermoeden. Hoe bedoel je dat? Dit was echt totaal geen standaard eo-programma. Wie zijn er volgens jou kortzichtig? En jij hebt dus (ook) niet gekeken?
Is het een spoiler als ik hier zet wie er mee stopt of is het al bekend?
gravinnetje wijzigde dit bericht op 20-01-2015 22:13
Reden: toch maar even in het wit voor als dit ook niet bekend was.
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven