Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
@Ngs, ja dat is altijd zo'n lekker grijs gebied he. Wanneer spreek je van een relatie? Ik denk dat dat verschilt per persoon, de een noemt het een relatie na 2 dates en de ander pas na 6 maanden daten. Ik denk dat de eerste stap richting relatie is het uitspreken dat het exclusief is en dat je beiden gevoel voor elkaar hebt. Ergens ga je dan ook naar buiten treden (vrienden, familie, kinderen) en dan is het voor mijn idee echt een relatie haha. Ook een goede graadmeter is hoe 'op bezoek' het voelt. Ga je al een beetje je eigen gang als je samen bent, deel je de dagelijkse beslommeringen en is de druk van' hij/zij appt en wat appt hij' dan eraf. Eigenlijk als het normaal wordt dus :-)

@Maka, ik vind niemand superrrrrr knap en sexy, maar ja het is een leuke man om te zien. Heel leuk stijltje, mooie lach. Maar hoe hij er in het echt uitziet weet je nooit, al heb ik wel een foto of 15 hoor.

Oei je bent bang dat je hart gebroken wordt en dat je opnieuw door het verwerkingsproces moet. Is dat (grote) risico de aandacht en spanning echt waard? Te aantrekkelijk snap ik haha, maar is het niet een vertaling voor 'ik kan gewoon niet anders' terwijl je altijd een keuze hebt? Geen oordeel (heb ik niet snel), wel een spiegel :-)
@Famkej: ow nee. Ik durf eerlijk te zeggen dat ik een zwak voor hem heb. Juist omdat we beide altijd het gevoel hadden van: "dit is niet het einde."

Maar ik ben inmiddels 9 jaar verder en wijzer geworden.

Ik weet wat ik nu heb. Mijn vrijheid, geen twijfelde man aan mijn zijde, doen wat ik wil. En ja, we hebben leuke momenten gehad. Maar zoals ik al typte, ben ik bang op herhaling. Dus blijft het fort voorlopig nog staan en dicht.

@Maka: dan moet je ervan genieten. Zeker als het voor jullie beide duidelijk is wat jullie van elkaar willen ;).
Carpe Diem!
Mijn date was gezellig, maar ik voelde me niet echt tot hem aangetrokken. Het punt is een beetje dat ik het eigenlijk met iedere man gezellig heb. We zijn nu ook weer de kroeg uitgeveegd. Dit heb ik altijd (jaja, ik hou van in de kroeg hangen). Maar echt de vonk vloog niet over.

Het punt is een beetje dat die mannen me meteen weer uitvragen en me overladen smsen (deze ook weer). Dat was ook met Handtasman (hij droeg altijd een tas bij zich......wtf!?) van een paar weken terug.

Deze mannen vinden mij dan denk ik erg leuk, maar mijn voorkeur gaat altijd uit naar een man zoals Eerste-date-seks-man, iemand die een beetje lauwwarme interesse toont. Herkennen jullie dit? Ik vind het behoorlijk vervelend. Ik wil altijd wat ik niet, of moeilijk kan krijgen. Erg vermoeiend....

Van Eerste-date-seks-man heb ik niets meer vernomen. Misschien dat ik nog 1 poging ga wagen. Maar ik zie het somber in.

Ik ben vandaag dus een beetje Gare Harry, en ik moet een hoop werk doen. Vanavond reageer ik even uitgebreid op jullie!
@Winkje: dat komt mij idd zeer bekend voor. Ik ben een type wat vaak op foute / onbereikbare mannen valt.

Ex is dan weer een uitzondering hierin.

Even bijtanken voor jou vandaag dus! :p Sterkte! ;)
Carpe Diem!
Hm. Ik vind het aanbod op match4me wel wat karig, merk ik. Misschien moet ik wat minder kritisch zijn, maar ja, is het handig iemand met een kinderwens aan te schrijven terwijl het voor mij een 'weet-niet' is? Of iemand die schrijft dat hij nooit twee keer naar dezelfde plek op vakantie gaat, terwijl ik daar wat gematigder in ben (hij mag van mij dan overigens ook alleen of met vrienden gaan, maar daar moet het net het type naar zijn)?

Heb even zitten kijken op Edarling en B2, maar daar kun je gratis eigenlijk niks volgens mij. En de 'matches' (het is nav zo'n vragenlijst) zijn in meerderheid mbo of lager opgeleid. Nou vind ik met name vmbo niet onoverkomelijk, maar ik denk dat iemand met vergelijkbaar denkniveau wel beter past. Hebben jullie ervaring met deze sites? Ik overweeg ook relatieplanet, maar ik zit niet zo te wachten op een stroom nietszeggende berichten. Oh en e-matching is leuk, maar daar zit mijn ex en dat vind ik dan weer iets te dicht erop, ook omdat het geen heel grote site is. Ik wil hem niet in mijn matchlijst 😉

Ach ja. Ik hou het maar even bij M4m en okc.
@ patrice, Foute onbereikbare mannen, ja... heel vervelend.

Eigenlijk is jouw ex niet echt een uitzondering toch? Op mij komt het over alsof je erg een slag om de arm moet houden bij hem, of heb ik nu een nieuwe episode gemist?
@Famke, ja ik ben er bang voor, omdat hij me vaker pijn heeft gedaan natuurlijk. Maar ik zit er nu wel met een andere insteek in. Maar wil niet zeggen dat ik niet bang ben, dat zodra ik m zie, het gevoel direct weer terugstroomt. Ik kon nooit wachten tot ik m weer zag, of hij weer iets liet weten.. en nu voelt dat beter.

En is het t waard. Nu vooraf wel. Op t moment dat ik mn kop weer stoot absoluut niet en achteraf als het gezakt is, kan ik waarschijnlijk wel weer terugkijken op de leuke dingen. Beter dan saai alleen zitten wachten op Mr Right.

@Winkje, heeeeeeeeeel herkenbaar!!! Ik ben precies zo. Niet voor niets dat ik foute man nog wil. :/
Okay, ik begrijp relatieplanet even niet.

Weer zo'n exact hetzelfde berichtje gekregen.

Maar als ik op hun profielen kijk, lijken ze me niet nep profielen.

Kan het zijn dat ze gewoon een wink of like knop hebben ingedrukt,

en dat ik vervolgens dan zo'n standaard bericht krijg?

Of wishfull thinking?

Ik heb toch echt liever een "hoi" en verder niets, dan zo'n standaard bericht.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Sk, het is, zoals je het beschrijft, inderdaad een standaardbericht.. Misschien zijn ze ook geen betaalt lid en sturen ze je om toch in contact te komen met jou zo'n bericht.
quote:winkje87 schreef op 21 januari 2015 @ 12:39:

@ patrice, Foute onbereikbare mannen, ja... heel vervelend.

Eigenlijk is jouw ex niet echt een uitzondering toch? Op mij komt het over alsof je erg een slag om de arm moet houden bij hem, of heb ik nu een nieuwe episode gemist?

Fout is ex echt niet. Het is absoluut geen type player. Eerder het type dat niet zonder relatie kan. Heeft meestal wel lange relaties. Onbereikbaar, misschien weer wel.

Ik heb nooit ruzie met hem gehad en zijn ook altijd fatsoenlijk met elkaar om blijven gaan. Heeft hij minpunten, ja. Maar hey, die heb ik ook. Niemand is perfect :p.
Carpe Diem!
quote:systeemkast schreef op 21 januari 2015 @ 13:02:

Okay, ik begrijp relatieplanet even niet.

Weer zo'n exact hetzelfde berichtje gekregen.

Maar als ik op hun profielen kijk, lijken ze me niet nep profielen.

Kan het zijn dat ze gewoon een wink of like knop hebben ingedrukt,

en dat ik vervolgens dan zo'n standaard bericht krijg?

Of wishfull thinking?

Ik heb toch echt liever een "hoi" en verder niets, dan zo'n standaard bericht.

Hahaha, ja dat is een standaard bericht als je op de like knopt drukt (sorry)

Als je een gratis account hebt, dan kun je nu max 5 van die berichten sturen en verder niet reageren.
@Systeemkast, je kunt bij RP kiezen uit een paar standaardzinnen ja. Ik vond het al zo gek, want nooit eerder gehoord van veel nepprofielen op RP. Zou dus maar gewoon reageren

@Maka, ik snap het. Zijn er al plannen om elkaar te zien?

@MissP, waar staat dat een foute man een type player moet zijn haha. Een foute man kan ook bindingsangst hebben, een moedersyndroom, een verkeerd passend karakter of kan zoals die van jou niet zonder relatie. Fout is gewoon niet handig voor een relatie zeg maar.
Oke, zo heb ik er dus niet naar gekeken. In mijn ogen is een foute man een player of idd eentje die bindingsangst heeft.

Weet niet of ik hem fout of eerder (klinkt misschien heel bot) "wanhopig op zoek naar liefde" moet noemen. Denk dat dat nameljk beter bij hem past...
Carpe Diem!
Ach als het beestje maar een naam heeft toch :-) Gewoon zien hoe het loopt, over 2 dagen weet je allicht meer.
Precies. Ik laat het nu even op me afkomen. Kan er wel over blijven denken, maar daar heb ik alleen mezelf mee. Op berichtjes die hij stuurt antwoord ik gewoon.

Ik denk dat het er ook aan ligt aan wat je als foute man betiteld. Zoals jij het stelde, zo heb ik er nog niet over nagedacht. Wellicht omdat ik ze erger heb meegemaakt :p.
Carpe Diem!
@maka & famkej,

Bedankt voor de verklaring. Nu is het me duidelijk.

Ik zal gewoon terug reageren, niet iedereen is gezegend met

het verzinnen van mild originele openingszinnen.

Ik ga wel gewoon een berichtje terug sturen, ook al kunnen ze die waarschijnlijk niet lezen.

Wat ik versta onder foute mannen, en vrouwen mind you:

Spelers, onduidelijke en gesloten mensen die toch wel contact willen houden.

En ik ben dan weer zo fout om daar wel mee te blijven chatten
@Sk: misschien moet jij die dames les geven in leuke openingszinnen. Je hebt er echt een aantal goede tussen zitten :p.
Carpe Diem!
@famke ik twijfelde absoluut niet aan mijn gevoel nee. Tot afgelopen week lijkt het dat hij wat meer zijn best deed met contact tussendoor en waren er ook geen awkward stiltes tijdens de dates.

Nu gingen we ergens samen naar toe en had ik het gevoel onderweg erg aan het gesprek te moeten trekken. Hij had in het begin al wel aangegeven niet de meeste attente man te zijn. Dat dat een verbeterpuntje is. Ik wil juist graag iemand die uitstraalt dat hij mij geweldig vindt. Uit de dingen die hij zegt kan ik overigens alleen maar opmaken dat hij me echt leuk vindt.

Het voelde alleen ineens ongemakkelijk de laatste date. Ik snap het niet helemaal. En dus ook nog minder contact tussendoor.

Zou kunnen zijn omdat hij een gevoel heeft dat de buit al binnen is? Ik weet het niet.

Vandaar dat ik nu maar tot het weekend afwacht. We hebben nog niet afgesproken bij wie en ik denk dat ik ook eens ga kijken of hij daarmee het initiatief neemt.

Ik voel me op eoa manier wat verward/onzeker.
@Coolpack, geen ervaring met de sites die je noemt. Behalve e-matching dan, maar ik zou ook niet snel op een kleinere site gaan staan als ex erop zou staan.

@Systeemskast, het mooie van RP is dat je als niet-lid wel de berichten kunt lezen. Wat veel gebeurt is dat mannen hun e-mailadres meesturen, zodat de vrouw toch kan reageren, anders heeft het weinig zin en blijf je de standaardzin terug krijgen als teken dat ze interesse hebben. Dus die tip geef ik je even mee

@Koekske, ah ik begrijp het. Hoe veel dates in hoeveel tijd hebben jullie gehad? En natuurlijk wil je dat iemand je het gevoel krijgt dat hij je geweldig vindt en er zijn best voor doet. Je zegt dat hij wel dingen zegt waaruit je op maakt dat hij je echt leuk vindt. Het zal dus de manier waarop zijn of niet precies zijn hoe je het je voorstelt. Een opmerking die iemand ooit tegen mij maakte (familielid) toen ik over zoiets viel: je kunt niet verwachten dat iemand precies zegt dat jij wilt horen. Vaak zijn het namelijk de verwachtingen die het gevoel bij de reactie kleuren. En buit binnen, kan, maar laat hem maar werken hoor, dat mag je in het begin zeker wel verwachten vind ik. Iets vanzelfsprekend vinden is het nu nog veel te vroeg voor toch?
@miss, dankje. Ik start wel een bedrijfske

@famkej, oh ze kunnen het wel lezen. 8)

Dat is een leuk truukje om te weten. Straks even testen met "Als je een echt persoon bent en geen computer script, stuur dan nu een naakte selfie naar superstud3000@playonplayer.com ter bevestiging en ontvang nog meer spam in je mailbox."

Arigato!
@systeemkast. Gouden tip van Famke. Toen ik jaren geleden op rp zat was dat al de manier om in contact te komen. De laatste keer dat ik er (een heel weekend ;)) op zat, kreeg ik ook alleen maar interesse berichtjes. Weinig echte berichten. Dan schiet het niet op natuurlijk. Beetje interesse heen en weer sturen, haha.

Ik ben stil geweest hier. Zou ook niet weten waar ik nog moet beginnen om in te haken. Leuk dat de groepsdate in ieder geval gepland is. Denk dat het daarna toch makkelijker wordt om op berichten in ta haken. Als ik een gezicht erbij heb, kan ik wat iemand verteld heeft ook makkelijker koppelen en onthouden. Een soort real-life avatar zeg maar ;)

Ik zelf heb nog steeds een date stop, maar heb OKC maar wel weer aan gezet. De man die uit wilde zoeken of hij voor een andere date meer kriebels had, zie ik nog steeds voorbij komen in mijn matches. Waarschijnlijk was zij het ook niet voor hem. Of misschien was zij er überhaupt niet en was het een beetje een smoes. Maar goed, not meant to be dus.

Ik kwam wel een scharrel van 7 jaar geleden tegen op OKC, hahahaha. Hij laat doorschemeren in zijn berichten dat hij de draad wel weer wil oppakken, maar ik zoek echt wat serieuzers. Ben ook mijn profiel een beetje aan het aanpassen. Ik ben nogal een flirt en volgens mij schemert dat op mijn profiel toch door, dus elke opmerking, foto of beantwoorde vraag die flirterig kan overkomen gaat even in de ban.
manamana...tutuutududu
Haha systeemkast :p

@famke, nog geen concrete datum. Ben er niet direct op in gegaan. Maar we hebben t er wel over. Hij wil me snel zien zodra ie weer terug is. Dus zal begin volgende week worden verwacht ik. Wel goed nog ff aankijken en afwachten. Ook wel zo spannend nu, geniet maar van de berichtjes en tussendoior dattie aan me denkt

Mijn foute man is ook geen player. Niet passend karakter en egocentrisch als t m uitkomt.

@koekske, ja ik wil ook dat een man me geweldig vindt. Maar zodra dat er te dik bovenop ligt, zakt mijn interesse ook weer. :/ Tenzij ie echt lekker is..?
Oh btw.. Had vanmorgen nog niet bijgelezen, maar ik kom niet naar de date. Is niet helemaal mijn ding en ik heb het vooral druk, dan voorkom ik liever dat ik me ook aan mijn vrienden moet voorstellen 😉
Oh, geweldig.

Zit weer even op relatie planet te trollen, jeweetwel, abonnement enzo.

Kom een Laydeee tegen met profieltekst: Vrouw zoekt leuke man.

Ben ik dan Nederlands' grootste eikel om haar te sturen:

"Hey willekeure vrouw, ik heb je profiel gelezen en ben blij met je beknoptheid

gezien mijn mateloos beperkte concentratievermogen. En volgens mij voldoe ik

aan jouw eis! Ik moet vertellen, ik zat er wel een beetje over in, maar heb de

man die krantjes verkoopt bij de appie gevraagd of ik leuk ben. Hij zei iets dat

leek op ja. Dus daar de second opinion. Nu heb jij de keuze of: Vriendin, of Scharrel.

Laat maar weten wat je leuk lijkt, Toedels!"

Of moet ik dat soort profielen gewoon direct weg klikken in plaats van er een

half uur naar te staren?
@famke we hebben 5 dates in een maand gehad dus best netjes toch?

Hij is niet het type dat erg uitbundig is of zijn enthousiasme van de daken schreeuwt. Ik leer hem nu beter kennen dus het kan best zijn dat dit me nu meer opvalt. Maar goed, vandaag heb ik überhaupt nog niets gehoord. Grote kans dat hij zich er niet zo van bewust is, aan de andere kant was dat tot nu toe wel anders.

Ik merk dat ik dan ga afhaken uit zelfbescherming. Ik moet maar even wat afleiding zoeken en op m'n handen gaan zitten en kijken wat er gebeurt als ik nu niet als eerste wat laat horen.

Gek is het wel, want tot nu toe ging het echt allemaal relaxed en vanzelf.

Blegh vind dit helemaal niet leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven