Tettertopic versie 32!

03-01-2015 00:56 3004 berichten
Een nieuw jaar, een nieuw weekend, een nieuwe dag, een nieuwe cake, nieuwe poezels, kortom: tijd voor een nieuw topic!

Veel plezier weer!

En een link naar topic 31
Morgen allemaal.

Hoe gaat het Bij_tje? Heb je een beetje kunnen slapen?
ik sta op, ga vol op de staart van Joris staan die naast de gaskachel ligt te slapen, hij krijst de kop eraf, ik schrik me wild, wankel en zoek automatisch steun voor mijn hand: op de gloeiendhete kachel AUW
Au Slof!

Schade?
verbrand, palm en 3 stukjes vinger. Zit nu met een dikke laag tandpasta erop, schijnt de brand eruit te trekken.

Vorige week stond ik me er vlak voor af te drogen, buig iets naar voren met het uitpuilende kleine buikje en ja hoor. Gisteren heb ik daar de korstjes vanaf gepulkt .
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat klinkt erg pijnlijk zeg. En arme poes... moet ook zeer hebben gedaan. Heb je je hand wel onder niet al te koud zacht stromend water gehouden voor minimaal 10 minuten?

Bij, ik zag je foto net op fb. Poeh, die hakte er wel in zeg. Wat zielig. Ik heb veel aan je gedacht, ik vind het zo erg voor je.
En wat lief dat Y. de knuffel wast

Nee Dee, dat heb ik niet gedaan, heb ik het geduld niet voor
Bij

Ja, ik heb gehoord dat ik mag blijven. En dat is fijn. Enige wat minder fijn is, is dat het een klant is die 70 km verderop zit en het is een enorm filetraject. Dit betekent, als de werktijden van 8.30u tot 17u zijn, 5 uur reistijd per dag. Dus als de werktijden bespreekbaar zijn, ben ik heel blij. Als dat niet bespreekbaar is, weet ik dat ik over een paar weken afbreek. Dus dan ben ik niet zo blij. Hoor ik volgende week meer over.

Auw Slof.
quote:Slofje schreef op 22 januari 2015 @ 10:59:

En wat lief dat Y. de knuffel wast

Nee Dee, dat heb ik niet gedaan, heb ik het geduld niet voor

Domoor!

Bij
quote:Splinter_ schreef op 22 januari 2015 @ 11:53:

[...]

Domoor!ja en eigenwijs , maar tandpasta helpt echt goed tegen de brand
Ik had er nog nooit van gehoord, tandpasta op een brandplek en kom alleen maar dit tegen:quote:Brandwond insmeren met tandpasta

Herstelt de verbrande huid sneller als je een brandwond insmeert met tandpasta?

De Brandwonden Stichting raadt het af om brandwonden in te smeren met tandpasta. Tandpasta zorgt juist niet voor een koeling van de wond, waardoor de verbranding dieper wordt. Ons advies: Smeer nooit iets op een brandwond! Koel na verbranding eerst tien minuten met lauw stromend water. Dek de wond daarna af met een steriel verband of schone theedoek en laat de wond door een arts beoordelen.quote:Smeer nooit tandpasta op een brandwond. Dit beperkt de inwerking van de hitte niet en kan de schade verergeren.quote:Tandpasta op een brandplek

Als kind heb ik geleerd om tandpasta op een brandplek van hete stoom of iets dergelijks te smeren. Is dat echt een goede tip?

"Nee, dat moet je zeker niet doen! Smeer niets op een brandwond, ook geen tandpasta. Bewezen is dat bij wonden alle middeltjes zoals Biotex, trekzalven en soda-badjes de wondgenezing zelfs vertragen. Wat moet je wél doen? Koel brandwonden zo snel mogelijk met zacht stromend, lauw leidingwater gedurende minstens 10 minuten.
Toch fijn om te lezen dat ik met mijn advies helemaal goed zat.
Hmmm, op mijn werk kan ik dus nog steeds geen smileys invoegen.
Krijg net brief van bevolkingsonderzoek. Uitslag van uitstrijkje. Ze hebben afwijkende cellen gevonden en nu moet ik over 6 mnd weer. Meh.
Djeez, nu dit weer! Je krijgt het wel voor je kiezen he? Maar dit zegt nog niks. Dan heb je pap2 denk ik. Maar niet leuk om te horen.
Staat er niet in welke pap ik heb. Huisarts is op vakantie. Maakt verder niet uit. Zal allemaal wel loslopen. Ik eet pizza nu. Want ik ben natuurlijk wel een klein beetje zielig
Ghehehe, ja dat ben je wel een beetje. Na zulk nieuws is een pizza prima troostvoer.
Getver Plou. Ook al stom.

Dan hoop ik maar dat ze het nog niet heel serieus nemen, als je nog een half jaar moet wachten.

Waarom is dat eigenlijk, oom te zien of het dan erger is? Kunnen ze niet gewoon de cellen die ze nu hebben met een wat betere test analyseren?

Ik heb vandaag mijn eerste training gegeven. Zo leuk. Samen met een collega, maar waar ik eerder alleen maar 'meekeek', hebben we het nu echt samen gedaan. De groep was ook enthousiast.

En ik had niks te eten in huis, maar wel eieren en een zakje geraspte oude kaas. Dat was heel lekker.
Omdat bij 2 op de 3 de cellen weer gewoon effe normaal gaan doen en bij 1 op de 3 blijft het. Als ik bij die 2 hoor, is er dus niks aan de hand. Ben ik die ene, dan wordt er een plan uit de kast getrokken om die cellen weer in het gareel te krijgen. Het is nu nog niet nodig om er iets mee te doen omdat het allemaal heul pril is.

Wat leuk Splint, een training geven. Leuk dat het zo goed heeft uitgepakt.

En eieren met kaas das best lekkah.
Aha, op die manier. En een beetje stevig springen en stampvoeten helpt zeker niet om de boel weer in het gareel te krijgen.

Vind je 't eng?
Mwah... J, vriendin van E, die heeft baarmoederhalskanker. Of gehad, gaat nu, na 3 jaar de goede kant op, eindelijk. Dus weet wel wat voor ellende me te wachten staat als het foute boel is. Ik zie het allemaal over een half jaar wel. Waarschijnlijk is er niks aan de hand
Plou, voor je worries, hoop dat de pizza smaakte!

Slof, tandpasta op een brandwond? Ik zou het niet durven. Hopelijk heb je er snel geen last meer van!

Splint, klinkt lekker, die training!

Ik kan er geen weg mee, dat loesje er niet meer is. Weet niet goed waar 'm dat in zit, te snel gegaan misschien? Maar het zal wel wennen.

Zigeuner die vanmorgen dat beertje zat te wassen hielp ook niet natuurlijk. En dat hij zijn lage grom-mauw heeft ingeruild voor een hoog, vragend mauwtje ook niet.

Afleiding gezocht bij Peerd. En me weer aangemeld bij de sportschool, eerste training ook al achter de rug.
Loesje zat niet in de planning he? Met Meneer zat het er destijds natuurlijk wel een beetje aan te komen. Denk dat het dan toch beter te bevatten is. En de zigeuner helpt niet echt mee nee maar toch

Wat goed van sportschool btw

Ik ga morgen naar Utrecht. Even iets shoppen voor een themafeestje (hippies) en hapje eten met een vriendin en bij kletsen.
He verdorie Bijtje, het is ook zo leeg en waardeloos! Ze hoort er helemaal niet 'niet' te zijn. Had je haar niet nog even bij je willen houden, voor ze naar het crematorium ging? Ik heb dat met de laatste 2 katten gedaan, misschien was dat niet helemaal verantwoord, maar het hielp me wel een beetje.

Heb je iets van een aandenken?

Het is ook veel te snel gegaan, je hebt er ook gewoon niks aan kunnen doen. Niet meer dan je gedaan hebt.

It sucks.

Plou, stoer mens. Hopelijk kun je het een tijdje wegstoppen.
Leuk Plou, je plannen voor morgen! En met al die carnavalskleding die ongetwijfeld overal hangt kun je vast wel iets vinden.

Wij gaan morgen weer naar het filmfestival. Een weekend onderduiken, heerlijk.

En vannacht heeft er een auto in de fik gestaan vlak voor de deur. Helemaal niks van gemerkt! Alleen nu een zwarte brandplek op de parkeerstrook.
Loesje mee naar huis nemen hebben we bewust en weloverwogen niet gedaan. Overleden dieren vind ik niet eng of naar (als kind veel op boerderijen geweest en daar ook bijbanen gehad, en vrijwilliger geweest bij dierenambulance), maar ik "heb" er dan ook niets meer mee. Ik snap dat dat voor anderen heel anders kan werken hoor.

We hebben haar zelf naar het crematorium gebracht en daar de tijd kunnen nemen voor laatste aaitjes en knuffels. Maar het was Loesje al niet meer voor mij. Ze was al verhuisd naar mijn herinneringen. Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven.

Zoon heeft wat vacht afgeknipt, net zoals hij van Meneer en Bunker heeft. Mijn herinneringen zitten in mijn zenuwen: ik weet van allemaal nog hoe ze roken, hoe hun vacht aanvoelde onder mijn hand, hoe hun aanraking voelde, hoe zwaar ze aanvoelden op schoot, kriebelende snorharen op mijn wang, een tikje zonder nagels als het etenstijd was.

Zo hebben we allemaal onze eigen manieren denk ik. Ik moet het verhaal van Loesje nog opschrijven bedenk ik me nu. Misschien helpt dat wel. Moet alleen nog moed verzamelen daarvoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven