Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
Zo had ik er eigenlijk nog nooit over nagedacht. Dat het via een spermabank toch "veiliger" is wat betreft betrokkenheid.

Voor mij zijn het twee mannen die ik redelijk goed ken maar geen hechte vriendschap mee heb. Echter wonen ze wel in de buurt en zullen we elkaar geregeld nog tegen komen. Heb er wel over nagedacht hoe het dan zal zijn voor de man om zijn kindje tegen te komen. Want daar ontkom je niet aan. Andere kan moet je soms niet over alles een senario willen bedenken. Want dat loopt toch vaak anders.

Zo zijn er ook genoeg mensen die zwanger worden van een one night stand of ex en die geregeld tegen (moeten) komen. Dan heb je er niet voor gekozen.

Hoe gaat het meiden? Zitten jullie een beetje relaxt op het bankje nu je weet er niets meer aan te kunnen doen en wordt het spannender naar mate je ongesteld moet worden? Of hebben jullie daar niet zo veel last van?
quote:suziequatro schreef op 22 januari 2015 @ 11:40:

Zo zijn er ook genoeg mensen die zwanger worden van een one night stand of ex en die geregeld tegen (moeten) komen. Dan heb je er niet voor gekozen.

Dat tegenkomen lijkt me nog niet zo erg, maar wat als die ONS een verschrikkelijke kerel is? Je kindje heeft recht op omgang met beide ouders. En wat als hij meer omgang eist dan jij wenselijk vindt?

En ook mannen kunnen toch ineens hartstikke vaderlijke gevoelens krijgen als een kindje is geboren. Zoiets valt niet te voorspellen.

Mijn twee mogelijke bevriende donoren gaan het om die reden niet doen. De ene denkt dat ie zich wel vader van een kindje zou voelen en geen donor, en de ander denkt dat hij zich (via mij weliswaar) met de opvoeding zal bemoeien. Conclusie: werkt niet. Maar dat weet je niet altijd van te voren.

Punt is, nu ben je niet zwanger dus nu is het wel een keuze. Maak dus een weloverwogen keuze, toch?
Met mijn donor heb ik het voordeel van afstand, ik kom hem niet tegen in de winkel.

En stel dat hij wel rechten wil, ik geloof echt van niet trouwens, dan Is dat ok. Zijn eigen kind is leuk gelukt en goed opgevoed, het Is een fijne man, aardige kerel. Mn kind heeft het dan goed getroffen.

Ik sta helemaal achter 'kind in mn uppie' maar als de donor een vader wil zijn ontzeg ik dat het kindje niet. Maar echt ik geloof niet dat dat gaat gebeuren.
Kan me voorstellen dat dat vertrouwen geeft Rosings!
Ik word steeds beter in het wachten. Ik kan me er makkelijker bij neerleggen dat ik niks kan doen. De 1e keer op het wachtbankje deed ik na een week al een test :P En net voor mijn menstruatie testte ik weer. Ik maakte mezelf helemaal gek ermee ;)

Nu wacht ik tot mijn menstruatie en als die uit blijft zal ik een paar dagen daarna pas testen. Zo weet ik nu dat ik dinsdag/woensdag moet menstrueren.. Nog een kleine week dus. Ik moet wel zeggen dat vanaf maandag dan de spanning heel erg toe neemt en ik dinsdag elk uur naar de wc zal gaan en woensdag elk half uur, haha.
Ieder z'n eigen keuze natuurlijk.. Maar ik wil m'n kind(eren) niet delen met een vent haha..
If destiny speaks, I don't ask questions..
Broekloeren charade

Ik ook niet dinobaby, maar als t mocht gebeuren gok ik dat t kindje dat wel wil. En dan kan dat. Mijn belang staat daarin niet vooraan.

Met een donor uit de kliniek heb je die zorg iig niet
Zo zit ik er ook in, mocht de donor meer willen dan zou ik hier geen bezwaar tegen hebben, mits het in het belang van het kindje is en met een regelmaat, dus niet wanneer het hem uitkomt. Met een onbekende donor heb je dit niet, maar op dit moment voelt dit voor mij beter. Denk dat dat ook een persoonlijke keuze is natuurlijk...
Het is zeer zeker persoonlijk allemaal. Het is wel fijn dat we onze keuzes kunnen delen met elkaar.

Een vriend van mij wilde ook donor zijn voor mij maar zijn vriendin (tevens mijn beste vriendin) wilt heel graag kinderen en ik weet zeker dat ze het niet leuk zal vinden als ik eerder een kindje van hem zou krijgen dan haar. Daarom heb ik hem afgewezen. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om haar pijn te doen. (Ze heeft het er al moeilijk mee dat haar broertje 2 kids heeft..)

Voor mij is een onbekende donor het fijnste. Het kindje is helemaal van mij en niemand kan zich gepasseerd voelen (of gekwetst of iets anders). Mijn kindje krijgt een heleboel 'ooms en tantes' en de jongen die donor wilde zijn wilt heel graag peet-oom worden en een soort van vaderrol (voorbeeld mannen functie? Ik weet niet hoe ik het exact moet noemen) op zich nemen. En dan bedoel ik niet dat hij iets over mijn kindje te zeggen zal hebben maar hij wilt heel graag de 'stoere mannendingen' met mijn kindje gaan doen en dat vind ik prima. Ik zal bijvoorbeeld toch anders stoeien dan een man dat doet.
We vinden allemaal onze weg er wel in, in hoe we het doen. Qua mannenrollen in mijn dagelijkse omgeving zou ik eigenlijk ook nog om me heen moeten kijken.
Dat zal vanzelf wel komen Rosings Eerst moeten we maar eens zwanger worden ;)
Dat vind ik ook het fijne van dit forum, dat je je eigen overwegingen gewoon kunt delen en ook op basis van de overwegingen van anderen toch weer aan het denken wordt gezet.

Maar inderdaad, de eerste stap is zwanger worden ;) of in mijn geval, eerst eens kijken of ik er met de donor uitkom, heb er wel een goed gevoel over!
@Char-ade Hahah...dat herken ik ook! De eerste keer dacht ik dat ik meteen zwanger was en voelde mijzelf ook al echt zwanger. Maar goed je geest kan je heel goed in de maling nemen. En vorige keer heeft mijn cyclus 32 dagen geduurd en toen ging ik ook weer hopen en 4 dagen voor tijd testen. Ik heb op het moment ook meer witte afscheiding....maar dat zegt niks, want het kan zomaar zijn dat het gewoon hetzelfde als normaal is.
Ik heb even een vraag over de vergoedingen.

Vandaag een rekening gehad van mijn zorgverzekeraar.

Vorig jaar september een intake gesprek gehad en bloedprikken.

Nu moet ik daarvoor een eigen bijdrage betalen, dacht dat alles (muv rietjes) vergoed zou worden?

Dacht namelijk dat dit niet onder verplicht eigen risico zou vallen.
Ik heb geen idee member..

Toen ik vorig jaar begon had ik mijn eigen risico namelijk al op.. Maar ik geloof inderdaad dat ik eerst mijn eigen risico op moet hebben en dat ik daarna alles vergoed krijg.

Tot nu toe heb ik dus alles (behalve de donor) vergoed gekregen Maar geloof dat dit van persoon tot persoon verschilt..
Waarom zou het niet onder verplicht eigen risico vallen? Alleen huisarts en bijna doodgaan op de eerste hulp valt daar niet onder toch?
Dan heb ik het eerder verkeerd begrepen.

Doordat ik gelezen had dat alles vergoed zou worden, heb ik niet aan het eigen risico gedacht.
Je moet idd gewoon je eigen risico eerst betaald hebben.

Wordt er vaak zelfs bij verteld en bij je verzekering staat dat vaak ook.
Dat is waar. Je eigen risico moet je eerst opgemaakt hebben. Wat ik ook te begrijpen vindt. Wanneer iemand een kaakchirurg, kno arts of what else bezoekt moet hij/zij het eigen risico ook eerst betalen. Blijf het overigens een hoop geld vinden hoor!!

Heeft dat meegespeelt bij jullie om te kiezen voor een eigen donor of een spermabank?

Voor mij eigenlijk niet. Misschien wanneer er geen donor voor het oprapen was. Maar zo ver heb ik niet hoeven denken. Ik vind het fijn om iemand te "kennen". Gister een balletje opgegooid bij mijn donor. En hij is zeer enthousiast. We gaan elkaar maandag spreken. Spannend!!
@suziequatro wat fijn dat hij positief heeft gereageerd! Bij mij hebben de kosten van het eigen risico niet meegespeeld. Ik vind het logisch dat je die eerst moet betalen, al is het een flink bedrag natuurlijk...maar om daar nu je donorkeuze vanaf te laten hangen, nee.

Ik heb donderdag een afspraak met mijn potentiële donor, spannend! Ben vooral benieuwd of we dezelfde ideeen hebben en als we allebei positief zijn, hoe snel we dan concreet worden.
Heeft jouw donor een relatie, kinderen? Ook heel spannend voor jou dus Jiggles. Zitten een beetje in hetzelfde schuitje dus ;)

Hoe gaat het op de wachtbankjes dames?
Wat spannend suzie en jiggles! Lijkt me best wel zenuwslopend zo'n gesprek voeren. Hoop dat jullie potentiële donoren er positief instaan! Op welke termijn hopen jullie ongeveer te starten?
Op het wachtbankje gaat het prima....ergens tussen 4 en 8 februari weet ik meer.
Tja wanneer ik dan zou willen starten? Liefst zo snel mogelijk eigenlijk. Over een aantal dagen heb ik mijn eisprong. Maar goed dat is niet reeel.

Daarnaast zou ik liever geen kindje willen krijgen in December qua timing zoals ik eerder schreef. Dus houd het in dat ik pas April/ Mei zou kunnen beginnen. Maar als je het feitelijk gaat bekijken zal het vast niet super snel raak zijn. En kunnen we wel ervoor al beginnen.

Klinkt allemaal heel vaag he?

Eigenlijk ben ik ook niet echt een geduldig persoon. Maar goed dat zal soms wel even moeten. Ook om beslissingen goed te kunnen overwegen. Ik vind het wel heel fijn om met jullie er over te praten. Merk toch dat mijn omgeving soms wat minder open minded is. Vooral in straatjes en hokjes denkend. Niet dat ze mijn plannen afkeuren. En bovendien hoeft niet iedereen te weten hoe het zit met de donor en mij. Dat ga ik alleen een heel klein aantal mensen vertellen t.z.t. Even op de zaken vooruitlopend he
Ik heb de laatste week een hoop gesproken met de mensen om mij heen en mijn niet fijne gevoel over het AMC. Ik heb de knoop nog niet doorgehakt, maar ik denk dat ik toch maar ga wachten tot ik bij het UMC aan de beurt ben. Het is wel fijn dat anderen ook zeggen dat ze de manier van doen van het AMC eigenlijk niet ok vinden, waardoor ik minder aan mezelf twijfel of ik nou wel of niet een zeikerd ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven