Internetdaten - deel 2

16-10-2014 18:55 3090 berichten
En hier weer verder met al onze verhalen over internetdaten!
Alle reacties Link kopieren
Ik beleef weinig op date-gebied, dus hier ook wat minder te vinden sorry.

Wat aan de klets met twee mannen, zie het wel. Door de opmerking van een man, kan ik het wel wat beter relativeren, sta wat relaxter in het datingwereldje.. Vrijgezel zijn is ook best oke, lekker je gang kunnen gaan en dat doe ik dan ook graag. Etentje hier, feestje daar, drankje hier. Dat soort dingen, geniet ik ook van. Ook al is een man naast je zijde ook best fijn. Alles 'het zen veurdeel en zen nadeel'
@ Rasa: ik snap je hoor, ik had het ook een beetje, maar dan 'liken' anderen je foto en ben ik toch weer aan de klets met een aantal.. Uiteindelijk toch wel weer leuk.

@ MissP: terecht dat je afhaakt, wat een asshole.. Pff en hij weet zijn zus zijn verjaardag niet eens, wat een lulsmoes. Dat klein beetje hoop dat hij nog aan je had gegeven, heeft hij bij deze verpest! Vergeten die man, je bent meer waard!

@ Renske: Wat shit dat jij en foute man er anders instaan. Wel fijn dat hij er gelijk eerlijk er over is. Is het met een bepaalde reden dat hij nu niet een relatie wil. Komt dit misschien later nog? Als hij er duidelijk in is, is het helaas aan jou wat je ermee wil doen. Hebben jullie verder contact? Lastig zeg, want de aandacht is vaak fijn, helemaal als je hem leuk vind.

@ Erik: Aan je berichtjes te lezen, klonk het indd alsof ze verlegen is. Lastig om dan te weten hoe zij er in staat, aangezien ze geen signalen uitstraalt. Ik ben het wel met @ngs eens, dat je haar wellicht voor het blok zet met je vraag, maar anderszins is het wel een normale vraag na 4 dates. Misschien de vraag alvast 'ingepakt' droppen via het mailverkeer? Je doet moeite voor haar iig, goed om te horen! Ik snap heel goed dat jij op dit moment ook bevestiging nodig hebt.
@Sk: die van die psycholoog zou mij iets te ver gaan. Maar wie weet, slaat hij bij anderen wel aan.

@Erik: hmmm. Bekijk het positief: ze slaat je arm niet weg als je iets probeert ;). Even de date rustig afwachten. En misschien eerlijk zijn dat het je een beetje onzeker maakt. Ik zou dat wel waarderen. Een man die dat eerlijk zegt.
Carpe Diem!
@ Bessie: precies. Lekker rustig aan doen. Daten hoort leuk te zijn toch? En heb hetzelfde. Ik amuseer me best goed als single zijnde. Ben niet hopeloos op zoek. Af en toe wat gesprekjes.
Carpe Diem!
Waar was ik gebleven....

@Sybreed, dat denk ik ook dat die groep bestaat. De mannen die het 'leuk voor nu' vinden en als de eerste spanning weg is op zoek gaat naar een nieuw exemplaar. Of zij beseffen dat ze mensen pijn doen, ik betwijfel het. Ze zijn gewoon zo en ik denk dat als ze het al beseffen dan zal het ze niet veel interesseren, want anders zouden ze niet zo zijn. Ik heb niet echt een jachtinstinct geloof ik, ik wil veroverd worden haha. Maar wel op het moment dat ik er al uit ben dat ik het zie zitten, niet daarvoor. Ben er nog niet helemaal uit wat de mannen die wel willen minder aantrekkelijk maakt, ik denk dat het in mijn geval te maken heeft met druk voelen (want hij weet het al en ik nog niet - o jee straks krijgt hij verwachtingen en ik wil niemand kwetsen of met geen spanning opbouwen).

@Rasa, op zich wel logisch dat je de interesse in daten even kwijt bent. Je merkt vanzelf wanneer het weer gaat kriebelen, misschien over 2 dagen, misschien volgend jaar. Gewoon je gevoel daarin volgen. Wat goed dat je die sabbatical eindelijk voor elkaar hebt, klinkt heerlijk! Ga je naar 1 plek of naar meer? Tikkie jaloers hoor

@Amy, kijk dat lost zich mooi vanzelf op. Weg ermee met die kerel Zin komt vanzelf wel weer als een interessanter exemplaar zich aandient.

@MissP, ik snap dat je er (even?) klaar mee bent maar wat je schrijft klopt niet. In de app die je hier neergezet hebt staat dat zijn zus de dag erop jarig is en het gisterenavond wilde vieren. Jij schrijft dat hij een sukkel is omdat je er achter gekomen bent dat zijn zus helemaal niet vrijdag jarig was, maar zaterdag. Maar dat schreef hij toch ook, dus ben je nu niet extra boos om iets wat wel gewoon klopt?! Verandert niets aan de te late afzegging, maar het viel me op.

@Eric, ik vind er niets mis mee dat er op date 3 nog niets gebeurd is, zeker niet als ze verlegen is. Er is regelmatig contact, alleen voor jou wat weinig. Ik zou ook wachten tot de date met vragen hoe ze erin staat en die vraag ook 'voorzichtig verpakken'. En v.w.b. die andere date, die reageert meer zoals je zou willen maar wat je niet voelt voel je niet dus....

@Systeemkast, humor is een hele lastige online. Je hoort geen stem, intonatie en ziet geen gezicht. Wij kennen jou en ik moet er vaak om lachen, maar als je mij die zinnen zou sturen zou ik denken 'wat een idioot'. Dus ik zou het je afraden. En wat maakt het uit dat er weinig in het profiel staat? Je hoeft niet altijd in te haken. 'ik ben een vrouw uit ..... en op zoek naar een leuke man'. Jij: Hey xxx, ik zag je profiel en je foto/hobby (of wat ze dan wel heeft) spreekt me aan. In je profiel staat niet zoveel dus dat maakt me nieuwsgierig. Ik zou het leuk vinden je beter te leren kennen (en zou het leuk vinden om wat van je te horen). Groet of fijne dag/avond Systeemkast. Klinkt dat niet logischer? En date gewoon met die 'tijdelijk in NL' vrouw. Misschien is het wel heel leuk of gewoon lekker haha.

@Renske, eerst een want ook al weet je van foute man dat het er waarschijnlijk niet in zit, het is toch vervelend en verdrietig om te horen. Goed dat je het besproken hebt meis, nu kun je je eigen plan trekken. Het is lastig mensen los te laten waar je iets voor voelt, maar bescherm je hart hoor. Bedankt voor je verhaal, dat is exact mijn probleem met FB man. Ik heb er geen zin in om het gevoel te krijgen dat het iets is wat het totaal niet kan zijn. Je 'date leven' staat dan ook stil, want echt door kun je niet. Daarom gisteren jawel gebeld. Zie verhaal hieronder.

Hier vandaag met FB man gebeld, 2 uur haha. Was best gek om zijn stem te horen, wel genoeg om over te praten, maar tikkie serieus vond ik. We hebben ook besproken waarom hij erin staat hoe hij erin staat (en ik), maar hoewel ik het volg twijfel ik nu wel erg of het contact überhaupt zin heeft. Nog naast afstand en mijn fase zeg maar. Hij maakte ook een opmerking per app over iets wat ik door ervaring anders doe (waar ik niet op in kan gaan i.v.m. herkenbaarheid) en hij probeerde het toch die kant op te sturen. Was grappig bedoeld denk ik, maar ik merk dat het me stoort. Kortom enthousiasme getemperd. Heb het hem ook laten weten en hij reageerde heel fijn. App dus gewoon door, maar wel op een minder intense manier heb ik besloten.

Verder merk ik dat mijn rustperiode zijn einde nadert, maar dat dit wordt ingenomen door het gevoel 'is de zoektocht niet hopeloos'. Ik wil best weer (op korte termijn) rond gaan kijken, maar waar? Tinder zie ik weinig mannen die ik echt leuk leuk vind zeg maar. En als ik er dan eens eentje zie dan zul je zien dat die net niet matcht. Als ik mijn zoektocht weer voortzet wil ik eigenlijk een andere site proberen, serieuzer. E-matching? Parship? Iemand een tip? Paiq vind ik teveel tijd kosten en zie daar in de fotoselectie bijna alleen maar mannen waar ik niet op val. Lexa vind ik het niveau aan de lage kant. RP heb ik wel gezien.
Parship grenst aan oplichterij. Dat zou ik niet doen. E-matching vind ik wel heel goed.
@ Famkej: we zouden elkaar vrijdag zien. Hij appt af met excuus dat zijn zus zaterdag jarig is. Hij is er zaterdag niet dus vieren ze het vrijdag. Nu kreeg ik gisteren via via te horen dat zus ZONDAG jarig is. Misschien wat ingewikkeld geschreven. Maar ja, ik ben er idd klaar mee. Vind het een rotsmoes. Plus zo laat afzeggen: heel onfatsoenlijk. Ik verdien meer en beter.

Ik heb alleen ervaring met Tinder en Paiq. En Paiq vond ik 3x niets. Dus kan je helaas geen goede tips verschaffen op dat gebied :p.
Carpe Diem!
Sk, ik zou ook niet zo moeilijk doen. Gewoon zeggen dat je nieuwsgierig bent, omdat de foto (of iets dat er wel staat) aanspreekt. Maar de omdat hoeft er wat mij betreft niet eens bij.

Wat ik al helemaal niet zou doen is direct beginnen over een date.. dat vind ik echt irritant als iemand daar zo snel al op aanspoort.

@Famke, ja dat is t. Ik wil t liefst veroverd worden door iemand die ik al zie zitten..

Foute man ligt nu naast me te pitten.. Hij wilde me perse nu toch al zien..

Het voelde erg vertrouwd en fijn, al vind ik m een l*l en op dit moment denk ik.. prima zo. Af en toe sex, want t was lekkerrr En verder door kijken.

Maar afwachten hoe ik me voel als ieweg is. Want uit ervaring weet ik dat de interesse op de app iig even uitblijft hierna. En eerder ging ik m dan altijd erg missen.
@Maka: dan er nu niet te veel bij stil staan en genieten; )
Carpe Diem!
Ik had op tweede Paiq dag gesprek met man, viel mijn telefoon uit. Kom ik weer online, heeft hij boos bericht geschreven of ik altijd midden in gesprek wegga... nou ja, zo'n man ben ik meteen op afgeknapt, alarmbellen gaan rinkelen

De leuk uitziende man heeft (nog) niet gereageerd, jammer.

Denk dat Paiq niets voor mij is, koetjesenkalfjes gesprekken met mannen waar je niks over weet, slaapverwekkend.

Mischien maar eens kijken op ematching. Iemand ervaring met Pepper?
@Famke; ik lees mee wbt je dating sites. Ik vind bij Lexa en Paiq allebei het niveau laag. Ik heb vorig jaar Pepper geprobeerd, maar vond het echt een onbruikbaar platform. Misschien weet iemand of daar verbetering in zit? Ik vond de mannen daar oke, maar veel inactieve profielen en mannen die niet kunnen reageren.

@Maka; eens met MissP

@Tigerlily; zie hierboven wbt Pepper.

Ik voel me soms best wel een sukkel dat het me niet eens lukt er een van Tinder af te trekken, terwijl echt iedereen om me heen iemand gestrikt heeft de afgelopen tijd.
@Amy, ik volg je. Het lijkt iedereen te lukken behalve mij. Waarom lukt het mij niet? What's wrong with me?!

Maar goed, misschien heeft het ook te maken met de juiste vinden, mazzel hebben en niet teveel concessies willen doen. Onze tijd komt vast nog wel (zegt ze om ook zichzelf te overtuigen ).

V.w.b. de datingsites, ik weet het ook even niet. Wil geen site die niet 'loopt' met veel inactieve of nep mensen. Te laag niveau geeft alleen maar het gevoel dat echt alle leuke, intelligente mannen vergeven zijn. Pepper was wel aardig dus? Volgens mij is dat de enige site die ik zelfs nog nooit opgezocht heb.

@Eric, waarom neigt dat naar oplichting? Ervaring mee?

@Maka, kijk meis lekker van genoten, good for you! Waarom vind je het nu een l*l? Die volg ik niet helemaal? en mocht hij hierna weer weinig laten horen en je hebt daar last van dan moet je afwegen wat het belangrijkste is: de fijne avond/nacht met rotgevoel erna. Of gevoel is te naar en dat is de avond/nacht niet waard. Maar eerst nagenieten, rest komt later wel weer.

@Tigerlily, die types zitten er altijd tussen. Gelukkig weet je dan meteen wat voor vlees je in de kuip hebt. Next!

Hier vrij rustig. Gisteren berichtje naar FB man, bericht terug. Hij voelt waarschijnlijk dat het anders is, heb het ook aangegeven. Ik laat het maar even zo. E-matching account aangemaakt en beginnetje gemaakt met vullen. Misschien dat ik een maandje lid wordt, al hoor ik hier dat er weinig actie is daar?
@Famke; heel vervelend die gedachtes, ja.

Pepper op zich is leuk bedacht, en het niveau is aanzienlijk hoger. Alleen:

-Je kunt niet zelf zoeken naar matches (alleen naar wie er online is in een opgegeven km straal)

-Je krijgt per dag 3 matches die nergens op slaan. (Ik wil geen kinderen, kreeg matches met kinderwens etc)

-Veel inactieve profielen

-Gratis members kunnen niets sturen, op driekwart van de berichten die je stuurt krijg je dus geen antwoord.

De opzet is dan wel weer goed bedacht (geen eindeloze vragenlijsten), leuke profielen en de leeftijd ligt volgens mij ergens tussen de 25 en 40.

RP durf ik niet helemaal aan, maar af en toe vraag ik me af of ik Pepper dan toch weer een kans zou geven voor een maandje. Aan de andere kant, ik heb een lidmaatschap van 3 maanden gehad in het verleden, en niet 1 (!) date.
Pepper ben ik afgelopen zomer een maand lid van geweest maar vond ik niks. Heel weinig leuke, goede matchen en idd zelden een reactie als ik zelf wat stuurde....

Ben benieuwd hoe het met koekske is!
Misschien toch maar weer opnieuw beginnen met Tinder
Ik twijfel nog over Tinder, ook mede omdat er veel bekenden van me opstaan. Al geloof ik dat je niet aan je eigen FB vrienden kan worden voorgesteld?

Kwam op Paiq ook meteen twee vrienden van ex tegen, kleine wereld, was eigenlijk stiekem wel benieuwd wat mijn % match zou zijn met ex zelf
@Tiger; je wordt zeker wel aan je eigen vrienden voorgesteld. Maar hee, zij zitten er ook op toch? Het is mij vaak gebeurd en is nooit een ding geweest, worden gewoon grapjes over gemaakt irl. Het is echt geen taboe.
@Amy, Pepper is dus aan de jonge kant voor mij. Ik date vaak 40-45, enkele keer paar jaar jonger en enkele keer ietsje ouder. Voorkeur is 40-43 op het moment haha. RP, waarom durf je dat niet aan? Dat werkt wel qua dates hoor en je kunt heel veel zien. Het mailsysteem werkt ook goed. In het begin word je alleen plat gemaild. Ik heb net een profiel op E-matching gegooid en misschien zet ik RP ook wel weer op actief. Maar ben heel selectief, wil niet meer daten met iemand waar ik bij voorbaat al aan twijfel. We'll see.

@Tiger, Tinder is aan je FB account gekoppeld. Je kunt bij matches zien of ze gezamenlijke vrienden hebt. Je vrienden krijgen geen bericht dat jij op Tinder staat. Er staan vaak bekenden op omdat het een app is waar je je regio instelt. Dus iedereen met Tinder binnen de straal die je invult komt voorbij. Maar eigenlijk kom ik op elke site wel een keer een bekende tegen. Het is gewoon normaal geworden online te staan als je single bent. Dus gewoon doen!

Overigens las ik in een blad dat mannen op Tinder staan voor seks en gezellige avondjes en vrouwen hopen de liefde van hun leven tegen te komen. Dat zou zomaar kunnen denk ik haha
@Famke; dat geloof ik direct hoor, van Tinder

Ik heb wel eens een gratis account gehad bij RP, en vond het aanbod bedroevend. Onaantrekkelijke mannen, veel 'me aardappele' types of mannen die echt heel naarstig op zoek waren. Maar wellicht is het wat veranderd.

Kan je met een gratis account reageren op berichten? Dan is het het proberen waard haha
Ik vind zelf e-matching nog wel oké (ook al zijn hun tv-reclames een drama). Hoger niveau en de meerderheid van de profielen is vrij serieus ingevuld. Als gratis lid kun je reageren op mensen die jou aanschrijven, maar zelf kun je dus niemand benaderen. Plus dat de site in het matchingsoverzicht de betalende mensen eerst toont. De vijver is bij lange na niet zo groot als bijvoorbeeld RP, maar de kwaliteit is gemiddeld dus beduidend hoger. Ik heb er (als gratis lid) één date vanaf gehaald. Kan me voorstellen dat ik voor die site nog weleens zou willen betalen.

@Fonz, ik ga de goden niet verzoeken, laat ik de man van mijn leven dan inderdaad maar gewoon bij de supermarkt tegenkomen.

@Amy, ik ben na mijn middelbare school naar Azië gereisd. Mijn moeder begon voor vertrek over voorbehoedsmiddelen. Mijn antwoord: je denkt toch niet dat ik daarvoor ga? Ik ben hem in mijn eerste week tegengekomen, in de tweede week kregen we wat. Een local. Het heeft de volle 3 maanden geduurd en ik heb een stuk minder gereisd dan vooraf het plan was...

@Renske, ik moet eerlijk bekennen dat ik inmiddels wel een klein beetje twijfel over onze groepsdate. Van de andere kant ben ik nog steeds erg nieuwsgierig om jullie allemaal eens in levende lijve te zien!

@famke, ik ga naar twee verschillende landen en ben daar op verschillende plekken. Programma staat ook nog niet helemaal vast. Kijken wat er met deze controlfreak gebeurt als ze eens wat meer loslaat
@Amy, hoezo je hebt toch genoeg dates? Of bedoel je dat t niet lukt een plakker te vinden..

Tja, zelfde verhaal hier. Ligt ook wel aan mij weet ik, veeleisend..

Pepper vind ik ook niets. Je kunt niet zoeken idd. Dacht dat dat misschien wel zou kunnen als betalend lid, maar kennelijk ook niet. Nou, dan begin ik daar niet aan. Ik vind tinder en badoo voorlopig wel ok. Makkelijk en gratis chatten, af en toe een redelijke match. En verder rp en e-matching, beide gratis. Verder heb ik nog wat dingetjes staan, maar daar kijk ik weinig op.

Ja, nagenieten.. Het voelde heel erg vertrouwd, we hebben in eerste instantie ook even in elkaars armen gehangen.. Zo van, eindelijk..heb je gemist ofzo. En daarna een redelijk wilde nacht en in elkaar verstrengeld in slaap gevallen. Dus ja, ik vond het heel fijn en lekker.

Maar ik vind m een l*l, omdat ie fout is en wat er is gebeurd, dat ie daar niet over wil praten etc. Ik zat er dus wel een beetje met een dubbel gevoel in, heb emotioneel wel afstand bewaard, maar verder aan de kant gezet en vooral genoten.

Ik weet nu alleen niet hoe hij het vond. Sowieso praat hij daar niet makkelijk over, hij zal wel weer over dingen lopen te twijfelen ofzo en dat durft ie dan ws weer niet te zeggen. Dus heb m nog een appje gestuurd met die vraag erin. Ben benieuwd of en wanneer hij daar op antwoordt en of ie eerlijk durft te zijn.
@Rasa; dat verhaal klinkt bekend. Dat soort dingen gebeuren, als je er maar van genoten hebt! Hm, misschien dan toch maar eens E-Matching proberen.

@Maka; Dates genoeg, maar inderdaad geen plakkers. Ligt ongetwijfeld ook aan mij, want het bestaat niet dat je na een jaar serieus daten niemand vindt.
Ik kom op tinder trouwens ook best wel serieuze mannen tegen hoor.

Of mannen die overal voor open staan. Liefst relatie, maar als je alleen sex wilt of een fwb, ook goed.. Haha.

Ik heb daar ook een beetje categorieen in, geloof ik. Maar dat ligt aan de man tegenover me, wat ik er evt mee zou willen..
Ik denk wel hoe ouder ze zijn op Tinder hoe serieuzer ze kunnen zijn. Ik merk echt dat er serieuze mannen tussen zitten, maar hoor van een kennisje dat dat bij de categorie 30-35 een heel ander verhaal is. Goed doorvragen helpt in ieder geval.

Ik zie op E-matching ook niet heel veel mannen die ik leuk vind.... en als ik ze zie dan is het praktisch weer niet te doen. Een leuke man, maar vooral omdat hij op een leuke manier schrijft. Lengte en gewicht klopt niet in mijn ogen (te zwaar op papier) en toch is hij interessant.... Scheelt wel dat ik geen totaalfoto zie denk ik. Waar vallen jullie eigenlijk op qua gezet/normaal/dun? En wat ben je zelf? Hoe belangrijk is postuur?
@Famke; Tinder varieert heel erg. Ik heb echt wel dates gehad met mannen die op zoek waren naar een relatie, maar een avondje seks wordt zeker niet geschuwd. Ligt eraan in hoeverre je jezelf opstelt, wat Maka ook zei.

Ik val op normaal. Hij moet zeker niet dunner zijn dan ik, ik heb het liefst een man die me letterlijk op kan tillen. Maar op een 'paar pondjes te veel' val ik ook niet echt. Op het eerste gezicht dan, want als je iemand op straat tegenkomt en een dijk van een karakter heeft, wordt hij vanzelf aantrekkelijk.

Ik ben zelf normaal, ik vind mijn figuur voor mijn leeftijd best oke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven