Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Elke dankjewel, ik ben vandaag indd jarig! En snap je wel een beetje hoor. Maar maak je ook niet te druk. Geniet nu nog even als het kan. Je weet niet hoe lang je anders alles moet laten. En stel dat het straks langer duurt voor dat je zwanger raakt. Dan word het alleen maar zwaarder omdat je ook nog alles laat voor als je miss wel zwanger bent. Ik weet hoe het is. En hoe gek ik mezelf heb gemaakt. Vreselijk. Hopelijk kan ik er nu wat rustiger onder blijven.

Vriend vroeg hier wanneer we er weer voor kunnen gaan. Haha zo fijn om te horen dat hij het ook graag wil. Dus laat het maar februari zijn haha. En hopelijk mogen we snel allemaal zwanger zijn. En daar samen over verder kletsen. Gezellig met jullie meiden!
Dank jullie wel allemaal! Ik heb het de meeste vrienden en familie eigenlijk al verteld haha kon niet wachten :p Ik moet nog een afspraak maken bij de verloskundige wanneer ik terecht kan, is het handig om te wachten bij 8 weken? of maakt dat niet uit? Ik heb verder eigenlijk geen kwaaltjes hier.

@ Meral Wat fijn om te horen dat het goed gaat met de baby

@ Lollie Wat super! Gefeliciteerd!

@ Nadaaitje ooh spannend zeg voor de eerste echo.

@Xana92 Gefeliciteerd met je verjaardag :D
Happy birthday Xana!! 🎈🎉
Gefeliciteerd xana!

En jen wat leuk dat je het je familie al hebt verteld ik wacht daar nog mee tot 12 weken.. tuurlijk weet naaste familie het wel.

ik heb mijn eerste echo bij een echo praktijk omdat de vk pas met 10weken echo wil laten maken en zo lang kon ik niet wachten, je kan het hartje horen met 6 weken en 3 dagen.. dan wordt er wel inwendig gekeken. Dus daar kan je ook voor kiezen jen.

Als het goed is ben ik dan 7 weken zwanger

Wat fijn dat je nog geen kwaaltjes hebt, duimen dat het zo lang mogelijk wegblijft want het is geen pretje :p
Dankjewel allemaal!
Gefeliciteerd Xana! Hoop dat je een leuke dag hebt gehad.
Euhh dat was ik
Rawr.
Haha dankje dino! Heb een leuke dag gehad!
Nog gefeliciteerd xana!
Nou vandaag is nationale hormonendag hoor!! Ben beroerd, maar probeer het te negeren en alles is stom:

We hebben hier nogal veel raam. De hele achterkant is raam van de grond tot plafond in de woonkamer en de eetkamer idem. Aangezien kat met ranzige poten vaak krabt, omdat hij buiten wil dacht ik kom.....ik doe de ramen, ben ik ook eens actief.

- alles bij de hand struikel ik voor de 4575743 keer over de sneakers van vriend omdat ze midden voor de deur staan. Dat doet hij dus altijd!! Kwartslag draaien en ze staan a) niet in de weg en b) opgeruimd onder de verwarming.

-ben ik de achterdeur en heel klein stukje van het raam verder stopt mijn karcher ermee!! Heeft vriend gisteren de badkamer mee gepoetst en niet opgeladen.

- zie ik mezelf in het raam zeg ik: Ik begin dikker te worden. Mijn buik is al beetje aan het uitdijen. Zegt die pannenkoek van een vriend ...'Ja, maar ja...je eet ook weer meer en beweegt weinig. '

Ik kom nog steeds niet aan en dude!!!! IK BEN ZWANGER!!!!!!!!!

Nee dit is echt mijn dag dames!

Belt net ook nog mijn schoonmoeder op met de mededeling (yup mededeling) dat ze volgend weekend langskomen en schoonzus met neefje (12jr ) ook meerijden. Hardstikke gezellig hoor, maar overleggen was beter geweest. Gelukkig kunnen wij ook die dag

Zit nu op mijn karcher te wachten met een druipend raam en mekkerende vriend die wil weten welke boodschappen ik wil. Is het al tijd om naar bed te gaan??
Oei Meral...

Goed dat je hier even je hart lucht.

Laat die onweerswolk snel veranderen in een vrolijke meid.

Tijd voor chocolade??
Ach Meral verschrikkelijk, mannen we kunnen niet met en niet zonder

En zulke schoonouders ken ik ook, daar hoef ik nog niet zwanger voor te zijn om gek van te worden maar ach ze bedoelen en goed zeggen ze dan....

Hopelijk heb je morgen weer een betere dag meid!

Zwangere meiden allemaal al een beetje aan het idee kunnen wennen?

Hier alles even rustig... nog netje iedere dag een ovulatie test aan het doen nog altijd niets, maar blijf maar door gaan tot de afspraak bij de gynaecoloog dan heb ik wat meer zicht....

En formulieren aan het invullen die ik heb toegestuurd gekregen van het ziekenhuis, raar hoor en best confronterend.
Ohh Meral!! Dat lijkt me echt niet leuk!! Snap je frustraties! En inderdaad goed dat je het hier uit, hopelijk snel naar bed en morgen een betere dag!!

Bruin uiltje, knap dat je blijft en blijft durven testen voor je ovulatie, zou het zelf ook wel heel spannend vinden! En goed dat je binnenkort naar het ziekenhuis kunt gaan en snap ook wel dat het een dubbel gevoel geeft maar ook wel fijn om te weten wat er evt is of dat er niks is!!
Idd panda, als er dan wat is kunnen ze je helpen ( al lijkt me dat ook heel raar maar daar gaan we nog maar niet van uit) en anders weet je gewoon dat er niets is en dat we samen nog maar flink door moeten oefenen tot het raak is

en dat testen is nu minder zwaar op de één of andere manier nu ik weet dat ik straks naar het ziekenhuis kan gaan.
Aaaah Meral, wat een dag voor jou zeg! hoop dat het alweer wat beter gaat. En anders snel naar bed en morgen weer een betere dag. Gooi het er hier allemaal maar uit! Dat helpt miss een beetje!

Uiltje, goed dat je gewoon door blijft testen. Miss dat je dan toch nog een eisprong zal vinden. En anders weet je wel een beetje hoe en wat als je naar de gynaecoloog gaat.

Hier ben ik bang dat mijn cyclus nu weer langer is. Heb het gevoel dat er nog geen eisprong is geweest. Pff hoop zo dat hij niet weer langer word nu we er straks weer voor willen gaan. even een onzeker momentje.
Hi Xana, snap je onzekere momentje, zeker als je het anders wel hebt gevoeld. Misschien dat je heel druk bezig was met werk ofzo dat je het niet gevoeld hebt?

Volgens mij voel ik het ook niet echt... Misschien alleen wat andere afscheiding dan?? Heb me daar niet mega in verdiept tot nu toe... Heb nog goede hoop op m'n app haha!

Succes Xana! Hoop dat je snel iets mag voelen/ ervaren dat het de goede kant opgaat met je cyclus!
Gister heerlijk genoten van een geweldige avond!

Het was geweldig en ik heb heerlijk genoten van het feit dat ik nog niet zwanger ben, maar tegelijk vond ik dat heel dubbel. Daarom ben ik ook heel erg blij dat de menstruatie voorbij is en dat we weer richting de vruchtbare dagen gaan.
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Ah meral, lekker een baal dagje dus! Gelukkig mag je de hormonen de schuld geven lekker even los gaan helpt altijd!

Mannen zullen dat wel niet begrijpen maar lekker boeiend ja toch?!

Ik ga morgen de huisarts bellen, heb de griep te pakken.. koorts en last van hele erge hoestbuien.. Mijn borst doet helemaal pijn van al het hoesten.. daarnaast ben ik nog steeds duizelig en suf dus ik wil dat er naar me gekeken word.. Beter het zekere voor het onzekere.
Oh nadaaitje, das balen zeg en inderdaad beter het zekere voor het onzekere zeker nu er een mini mensje in je groeit 😊

Hier ook wat griepverschijnselen, gelukkig in mindere mate want heb zelf de griepprik gehad..

Beterschap nadaaitje!! Hopelijk knap je snel wat op! En ben benieuwd wat de dokter zegt, heb ook geen idee of griep invloed heeft op je zwangerschap? Succes!
Ik heb een afspraak gemaakt bij de VK voor 2 februari, spannend!

@Laura wat fijn dat je zo genoten heb bij vrienden van Amstel live :D succes met de vruchtbare dagen!

@Meral wat een dag :( Hoop dat je al wat beter voelt

@Nadaaitje aawh beterschap!
Nadaai let een beetje op met koorts en verder mag je alleen paracetamol gebruiken, maar dat wist je misschien al? Beterschap! Slap kan van zwangerschaphormonen zijn. Ik heb er ook last van.
Dames even een heel serieus dilemma hier. Benieuwd wat jullie er van vinden. Ik heb al vanaf begin gedoe met verloskundigepraktijk. Hier is maar 1 praktijk waar ze allemaal bij elkaar zitten. Er wordt gewerkt in 2 teams. Waar je woont in de stad bepaald welk team je zit. In geval van druk of spoed kan het zijn dat je alsnog een verloskundige uit andere team treft. Groot en niet heel persoonlijk, maar bij het ziekenhuis en goede samenwerking ook met gynaecologie.

Iedere keer is er wel iets aan de hand:

aanmelden

Ik heb netjes het aanmeldformulier digitaal ingevuld en verstuurd, maar geen reactie. Gebeld en uitgelegd dat ik al gemaild heb. Heeft ze me netjes aangemeld en afspraak gemaakt. Vraagt ze om de datum van mijn menstruatie om afspraak te plannen. Ik geef aan dat ik alleen ontrekkingbloeding heb gehad, maar mijn eisprong voel dus weet dat ik een korte cyclus had. Dat was irrelevant ik zat er echt 4 dagen naast nav menstruatie en we moesten uitgaan van haar berekening........ok. ze zouden me vragenlijst en sturen per mail, maar omdat ik al gemaild had had ze mijn adres dus hoefde dat niet op te geven.

3 dagen voor mijn afspraak heb ik nog geen papieren. Ik weer gebeld en moest even mailen dan had ze mijn adres en kon ze papieren sturen. Aangegeven dat ik al gemaild heb en haar nu toch aan de lijn dus dat ik het net zo goed even kan zeggen. Nou dat was echt geen optie ik moest nog een keer mailen, maar op een ander adres want de gewone mail lag eruit!!!!!!! Na lang gemekker dus toch gemaild. Mailt binnen 10 minuten dezelfde assistente als ik aan de telefoon had de papieren. Ze gaf ook nog af op mijn huisarts die al een echo had gemaakt. Die kon dat beter aan de professionals overlaten. Aldus de assistente over een arts........

intake

Eerst kort gesprekje. Aangegeven dat ik bloednerveus ben en erg ziek. Uitgelegd dat ik eerder een missed abortion heb gehad en ik daarom de echo erg spannend vind. Nou, hup naar de echokamer. Wij gaan kijken. Komen we daar blijkt er geen rol papier aan de tafel te zitten om op te liggen. Die moest er perse op dus zij een rol halen. Weet ze helemaal niet hoe het erin moet heeft mijn vriend dat ding in elkaar gezet. Vraag ik of ik nog moet uitplassen voor de echo (8 weken) neeeeeeee moest juist volle blaas. Ik nogmaals uitgelegd dat ik en dikker ben en bijna uitgedroogd en medicijnen heb en pas 8 weken zwanger....nee ze moest uitwendig kijken. Stelt ze het apparaat in zegt ze ....oh je heet zeker Pol van je meisjesnaam! Uh nee ik ben niet getrouwd en heet geen Pol. Daarbij heb ik je net 45743532 papieren gegeven waarop mijn naam staat en die van mijn vriend. Had ze verkeerde dossier opgeroepen in computer.

Nou, echo dus.... Niet goed te zien....je hebt niet goed gedronken zei ze. Duh....zeg ik net. Nou inwendig dan. Eindelijk beeld. Gelukkig zei ze meteen ik zie het hartje. Ze heeft gemeten en kwam precies uit op -uiteraard- 28 dagen na laatste menstruatie.....zucht. kwartier supergestresst voor niks en ze liet me gewoon staan ondanks dat ik het nog zo had aangegeven.

Terug naar kantoor ...stelt ze alle vragen opnieuw die al beantwoord zijn op haar vragenlijst. Doet ze de aanname dat mijn vriend geboren en getogen in Haarlem een pool is. (Poolse achternaam). Vraag ik of ze het erg vind als ik een cracker eet ivm acuut kotsgevaar anders. Was prima...roept ze oh, ik heb hier niks hoor als je moet spugen!! Uhmm...ben ik de enige zieke die hier komt?? Verder was ze totaal niet afgestemd en ook niet empathisch. Ik kreeg een prikpapier mee vast voor de volgende keer dan moest ik gaan prikken. Kon nu nog niet volgens haar (bij mijn vorige verloskundige juist met 8 weken geprikt). Ik vroeg of ik niet eerder al hb kon testen ivm klachten en overleg met huisarts. Nou nee, liever niet, want dit formulier was echt beter met termijnecho. Kunt u dan niet nog een formulier aankruisen...dat wilde ze niet. Ok.

termijnecho

Superafspraak!!!! Fijne verloskundige, duidelijke uitleg bij de echo. Ze luisterde dacht mee en was adequaat. En inderdaad: al langer zwanger! Aan het einde gevraagd hoe dat nou zat met bloedprikken. Dat kon ik dan nu gelijk doen deur verder in het ziekenhuis. Dikke prima! Bij de balie afspraak maken voor nekplooimeting. Netjes gedaan. Meisje twijfelde over haar agenda en heeft dat nog netjes gecheckt bij een collega. Afspraak gemaakt. Heb ik verder nog iets nodig voor bloed, nee niks nodig alles staat erop. Geprikt, naar huis. Fijne afspraak en superblij.

Word ik vanmorgen gebeld door de assistente, dat de assistent van vrijdag vergeten is mijn prikpapier voor de combinatietest is mee te geven. Dat ik het mag ophalen en alsnog moet prikken. Ze hadden me vrijdag nog gebeld zonder resultaat. Klopt. 3 gemiste oproepen van privenr zonder voicemail. Ik was in het ziekenhuis, bloed prikken.

Ik heb haar later vanmorgen teruggebeld om te zeggen dat ik het formulier morgenochtend kom halen en heb toch zo vriendelijk mogelijk mijn ongenoegen geuit. Gelukkig reageerde ze heel correct. Aangegeven dat ik verwacht dat zij regelt dat de uitslagen binnen zijn voor de nekplooimeting zoals de bedoeling was. Volgens haar zou dat sowieso moeten lukken. Ik wacht af.....

Zo! Lang verhaal. Veel kleine dingen die op zichzelf heus geen ramp zijn. Ik heb hormonen en ben lastig....vandaar de vraag. Wat vinden jullie? Als ik kon overstappen had ik het gedaan. Ik voel me echt niet fijn. Assistent tipte om het ook met verloskundige te bespreken. Ik wil niks zomaar afschieten en ook geen lastige klant zijn, maar denk inderdaad dat dat misschien wel goed plan is.
Ik zou het ook bespreken! Het is jouw zwangerschap, vol met onzekere momenten die zo prettig en vertrouwd mogelijk zou moeten verlopen en dat ligt ook deels bij het ziekenhuis/ verloskundige/ huisarts alles partijen die daarbij betrokken zijn dus ik zou het zeker benoemen en bespreken. Ik denk dat je wel een prettig gevoel moet hebben bij die mensen want zij zullen je in het hele traject en bij de bevalling begeleiden verwacht ik en ook zeker bij de bevalling zul je je prettig moeten voelen!! En sowieso gedurende de gehele zwangerschap! Snap goes dat het soms lastig is om zulke dingen bespreekbaar te maken maar zou echt voor jezelf kiezen nu en het aangeven!! Misschien dat je vriend je ook daarin kan ondersteunen wanneer je het gesprek aangaat?? Succes!!!
oops, veel typfouten.... 😊
Oe ik ook!! Typte mobiel....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven