Gezondheid alle pijlers

ervaringen Tramadol?

26-01-2015 11:28 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

zaterdag is mij door de HAP naproxen voorgeschreven als pijnmedicatie. Dit hielp echter niet. Vanochtend heeft de huisarts Tramadol 50 mg voorgeschreven vanwege hevige pijnen. Alleen schrik ik heel erg als ik de bijwerkingen lees. Auto rijden mag sowieso niet meer, omdat je er heel erg suf van kunt worden. Misselijk ben ik al, omdat ik al een week pijnstillers slik, maar ik zit me nu echt af te vragen als ik alle bijwerkingen lees of het middel dan niet erger dan de kwaal wordt?

Daarnaast ben ik alleenstaand ouder en huiverig om suf te worden. Ik heb wel een kind om voor te zorgen.

Iemand ervaringen?
Hoe lang is het de bedoeling dat je de Tramadol neemt? Is het korte termijn, of langere? Op korte termijn is het een fantastische pijnstiller, het lijkt enigszins op morfine. Zelf werd ik er idd heel suf van, maar dat interesseerde mij niet, want die vreselijke pijn was eindelijk weg. Op langere termijn (zelf geen ervaring mee, maar gehoord van anderen) went het in zoverre dat de sufheid minder wordt, maar kun je meer last krijgen van de andere bijwerkingen, en dan met name constipatie (dat was dus zo in de verhalen die ik heb gehoord).
Mijn schoonzoon kreeg een psychose, natuurlijk is nooit helemaal zeker dat het door tramadol kwam, maar dat gebruikte hij toen dus voor pijn in zijn rug. De tweede dag van het gebruik begon hij al vreemd gedrag te vertonen en op de 9de dag draaide hij helemaal door!

Ik heb nagelezen op het internet dat er in Amerika per jaar 5000 mensen een psychose krijgen door het gebruik van tramadol. Ik zou dus heel voorzichtig zijn met het gebruik.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
De bijwerkingen kunnen voorkomen, maar hoeven niet allemaal van toepassing te zijn.

Ik vind het rotspul. Het deed voor mij niets voor de pijn, en ik werd er niet duf van maar zat wel de hele dag op de wc totdat mijn billen er pijn van deden.

Mijn tip is om in elk geval even extra hulp in te schakelen, zodat er iemand voor de kinderen is, mocht jij last hebben van de bijwerkingen.
Ik bleek er niet tegen te kunnen werd er echt gewoon stoned van. Was niet meer op de wereld, hilarisch voor mijn omgeving omdat ik bleef giechelen. Maar ik was een grote uitzondering.

Kortdurend is het geweldig maar je kunt inderdaad suffig worden. Lagere termijn neemt dat als het goed af. Je lijf moet even de tijd krijgen eraan te wennen. Probeer het en kijk het aan, als de bijwerkingen niet opwegen tegen de voordelen dan zou ik in overleg met je ha stoppen. Is het kind waarvoor je moet zorgen oud genoeg om buren in te schakelen? En je ha geeft het niet voor niks natuurlijk. Je kunt de ha tijd even bellen om te vragen of het dan wel verstandig is.
Schakel hulp in voor je kind als je het neemt.

Ik vond het akelig spul. Weel een verrekt goede pijnstilling.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
ik zag allemaal gekleurde beestjes op de bank lopen toen ik dit veel nam

werkt wel goed tegen de pijn
Dank je wel allemaal.

Het is voor kortdurend gebruiK (10 dagen). Tenminste, dat hoop ik.

Maar als ik goed lees, is het inderdaad heftig spul dus.

Mmm, ik denk er nog even over na. Las de bijwerkingen en vind het eng spul
Als je teveel twijfelt bel dan je huisarts even op en leg het bij hem/haar neer. Er zijn nog andere opties voor pijnstilling.
Doe ik!

Ik heb ooit codeïne (oid) geslikt en werd daar als ontzettend stoned van. Gevoelig voor het spul dus.
quote:tvandattum schreef op 26 januari 2015 @ 11:56:

Dank je wel allemaal.

Het is voor kortdurend gebruiK (10 dagen). Tenminste, dat hoop ik.

Maar als ik goed lees, is het inderdaad heftig spul dus.

Mmm, ik denk er nog even over na. Las de bijwerkingen en vind het eng spul

Ja het is heftig spul. Maar bij 50 mg had ik gelukkig niet zo veel last. Wel heel duf en misselijk.

Bij 100 zo stoned als een garnaal. En toen vriendin al 5x had aangebelt werd ik pas wakker. Toen in overleg met HA naar 50 gegaan.

Het werkt wel echt super tegen de pijn.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik heb ervaring met Tramadol. Een hele slechte.

Ik ben compleet van de wereld geraakt door het spul en zelfs met een ambulance afgevoerd. Na het nemen ervan werd ik binnen een uur erg beroerd. Het leek ook wel of ik knetterlam was. Niet in staat om nog iets te doen en raakte uiteindelijk buiten bewustzijn.

Als jij alleen bent met een kind, zou ik het echt afraden.
Ik slik tramadol al jaren 3xpd 1. Maar ik wordt er niet suf van de pijn is gelukkig een heel stuk minder maar niet over
quote:einn20 schreef op 26 januari 2015 @ 12:10:

Ik slik tramadol al jaren 3xpd 1. Maar ik wordt er niet suf van de pijn is gelukkig een heel stuk minder maar niet over

Moet je dan niet met je HA praten??

Mij werd nl verteld dat je dit echt niet zo lang mag gebruiken. Zeker niet zonder tussenposen.

Nou zou ik persoonlijk ook op zoek gaan naar een andere minder gevaarlijke ( sterke en minder bijwerkingen) pijnstiller voor zo'n lange tijd.
Een tante van me slikte 20 jaar tramadol.

wat ik heb begrepen is dat de bijwerkingen vooral en hoofdzakelijk bij kortdurend gebruik zijn. Het blijft een morfine preparaat, daar bouw je ook tolerantie bij op.
Ah ok. Bedankt voor je uitleg.
quote:MadameQetesh schreef op 26 januari 2015 @ 12:13:

[...]

Mij werd nl verteld dat je dit echt niet zo lang mag gebruiken. Zeker niet zonder tussenposen.

Nou zou ik persoonlijk ook op zoek gaan naar een andere minder gevaarlijke ( sterke en minder bijwerkingen) pijnstiller voor zo'n lange tijd.ha zegt alleen maar pc, Dat heb ik ook al jaren geslikt voor ik tramadol slik, ik slik 3x1 tramadol en 3x 600mg ibuprofen pd en dan nog bloeddruk en plas tabletten
quote:MadameQetesh schreef op 26 januari 2015 @ 12:13:

[...]

Nou zou ik persoonlijk ook op zoek gaan naar een andere minder gevaarlijke ( sterke en minder bijwerkingen) pijnstiller voor zo'n lange tijd.Ik slik het voor voor hoofdpijn en hele erge pijn in me polsen, de pijn wordt er alleen minder op zonder die troep kan ik niks want dan heb ik te veel last van
quote:saaaaar81 schreef op 26 januari 2015 @ 12:29:

Een tante van me slikte 20 jaar tramadol.

wat ik heb begrepen is dat de bijwerkingen vooral en hoofdzakelijk bij kortdurend gebruik zijn. Het blijft een morfine preparaat, daar bouw je ook tolerantie bij op.Tramadol is geen morfine, wel morfine-achtig. Bij morfine moet je denken aan Oxycodon en aanverwante medicatie, en dat is nog een stuk heftiger. (Kun je ook voor veel geld in handelen op de zwarte markt, al begrijp ik werkelijk niet waarom iemand die troep voor zijn lol zou willen slikken).
Heb je de bijsluiter/bijwerkingenlijst van Pcm wel eens gezien?

Wat ik hiermee wil zeggen, ieder, maar dan ook ieder middel heeft bijwerkingen.. Soms worden middelen ook voorgeschreven vanwege de bijwerkingen die positief uitvallen ipv het eigenlijke doel.

Sommige mensen voelen/krijgen alle bijwerkingen, anderen geen..

Sommige middelen hebben bijwerkingen die gelijk zijn aan de reden waarom je het medicijn slikt, Zoals Omeprazol.. Een middel tegen maagklachten.. kan, jawel, buikpijn, misselijkheid, braken, obstipatie etc, veroorzaken.

Wat ik hiermee wil zeggen.. Probeer het middel uit, zorg in ieder geval wel dat iemand van je directe omgeving het weet. Zodat, wanneer je er last van krijgt, ze in kunnen grijpen (denk aan sufheidsklachten.. Die ook vaker niet dan wel voorkomen..)

Maar als het tegen de pijn helpt.. Wat wil je liever..
quote:NummerZoveel schreef op 26 januari 2015 @ 12:43:

[...]

Tramadol is geen morfine, wel morfine-achtig. Bij morfine moet je denken aan Oxycodon en aanverwante medicatie, en dat is nog een stuk heftiger. (Kun je ook voor veel geld in handelen op de zwarte markt, al begrijp ik werkelijk niet waarom iemand die troep voor zijn lol zou willen slikken).Je hebt gelijk!
ik werd er heel erg relaxed van , kon er lekker op slapen. Maar ik moet zeggen dat ik op dat moment erg moe was omdat ik dagen amper had kunnen slapen van de pijn, ik weet niet wat het effect was geweest als ik het uitgerust had genomen.
may the bridges I burn light the way
Ik herinner me duizeligheid, misselijkheid en sufheid. Ik zou dus zeker achtervang voor je kind proberen te regelen.
quote:kroketje88 schreef op 26 januari 2015 @ 12:45:

Heb je de bijsluiter/bijwerkingenlijst van Pcm wel eens gezien?

Wat ik hiermee wil zeggen, ieder, maar dan ook ieder middel heeft bijwerkingen.. Soms worden middelen ook voorgeschreven vanwege de bijwerkingen die positief uitvallen ipv het eigenlijke doel.

Sommige mensen voelen/krijgen alle bijwerkingen, anderen geen..

Sommige middelen hebben bijwerkingen die gelijk zijn aan de reden waarom je het medicijn slikt, Zoals Omeprazol.. Een middel tegen maagklachten.. kan, jawel, buikpijn, misselijkheid, braken, obstipatie etc, veroorzaken.

Wat ik hiermee wil zeggen.. Probeer het middel uit, zorg in ieder geval wel dat iemand van je directe omgeving het weet. Zodat, wanneer je er last van krijgt, ze in kunnen grijpen (denk aan sufheidsklachten.. Die ook vaker niet dan wel voorkomen..)

Maar als het tegen de pijn helpt.. Wat wil je liever..Ik had dusdanig veel last van de medicatie, die bovendien weinig voor de pijn deed, dat ik voor pijn koos toen de HA voorstelde de dosis te verdubbelen. En dat is een hele goede beslissing geweest, want dan kom je er achter dat het lichaam zelf gaat verdoven wanneer de pijn ondraaglijk wordt.
Ik heb het jaren geslikt. Het enige waar ik last van had is dat ik verstoppingen ervan kreeg. Daarvoor ben ik uiteindelijk 2x opgenomen. Ben ermee moeten stoppen.

Voor de pijn is dit geweldig spul voor de rest... tja... is het niet echt goed...
Carpe Diem!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven