Wonen in almere
donderdag 29 januari 2015 om 07:31
quote:Hoi, ik ben van plan om in almere te wonen, omdat de woningen daar zeer mooi zijn in vergelijking met andere steden. Welke wijken zijn goed om te wonen en welke niet? Ik wil een goed en rustige buurt.
In Almere staan ook saaie rijtjeshuizen hoor, net als in iedere andere (;nieuwbouw)wijk.
Als je weet dat daar huizen staan die jij zeer mooi vindt, dan weet je toch ook in welke wijken die staan?
Dan kun je beter vragen of die bepaalde buurten rustig en goed zijn.
En ga zelf een paar keer naar die buurten toe. Door de weeks, 's avonds, in het weekend.
In Almere staan ook saaie rijtjeshuizen hoor, net als in iedere andere (;nieuwbouw)wijk.
Als je weet dat daar huizen staan die jij zeer mooi vindt, dan weet je toch ook in welke wijken die staan?
Dan kun je beter vragen of die bepaalde buurten rustig en goed zijn.
En ga zelf een paar keer naar die buurten toe. Door de weeks, 's avonds, in het weekend.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 29 januari 2015 om 07:40
Wij gingen rondrijden, vooral ook bij regen en 's avonds. Er zijn veel prima wijken in Almere maar je moet je er natuurlijk wel thuisvoelen. Er zijn wijken met prachtige huizen die ik zo compleet sfeerloos vind dat ik er nooit zou willen wonen. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Wat vind jij belangrijk?
donderdag 29 januari 2015 om 08:11
Mensen roepen altijd standaard over Almere dat ze er niet dood gevonden willen worden. Dan moet ik altijd een beetje gniffelen . Vaak zijn het mensen die zelf ergens drie hoog achter wonen of weg gestopt in een vinex of the vinex ellende. Of zijn ze er zelfs nooit geweest maar kennelijk staat het wel interessant ofzo , om dat steeds maar te roepen. In Almere staat genoeg meuk aan huizen ,true. Je moet goed zoeken naar goeie wijken maar die zijn er echt. De Velden (Haven) bijvoorbeeld, is een goeie en mooie wijk. Niet de goedkoopste maar mooi in het groen en bij het water. (en dan niet de witte huizen maar het gedeelte erachter. Hoewel smaken verschillen natuurlijk). IK vind Hout ook mooi maar geen voorzieningen dichtbij (ook niet goedkoop) maar die komen er misschien nog nu er nieuw bij gebouwd wordt. Kortiom , als je goed zoekt en je hebt iets meer te besteden dan gemiddeld dan kun je er echt prachtig wonen . Ik spreek uit ervaring
donderdag 29 januari 2015 om 08:17
donderdag 29 januari 2015 om 08:59
Ik zou als ik jou was niet in de centra van de stadsdelen gaan wonen, maar meer een van de nieuwere wijken die iets verder liggen.
En dan is het belangrijk, wil je verwarmen met gas of stadsverwarming. Als je gas wilt, valt heel Almere Stad af.
In Hout worden nu nieuwe huizen gebouwd, buiten het villa park Almere Hout. Hier zijn de huizen wel betaalbaar (rijtjeswoningen, 2-onder-1-kap, vrijstaand, zelfbouw). Nu zijn er nog geen voorzieningen, de basisschool komt er in schooljaar 2016-2017 en de supermarkt ergens in 2017 denk ik.
En dan is het belangrijk, wil je verwarmen met gas of stadsverwarming. Als je gas wilt, valt heel Almere Stad af.
In Hout worden nu nieuwe huizen gebouwd, buiten het villa park Almere Hout. Hier zijn de huizen wel betaalbaar (rijtjeswoningen, 2-onder-1-kap, vrijstaand, zelfbouw). Nu zijn er nog geen voorzieningen, de basisschool komt er in schooljaar 2016-2017 en de supermarkt ergens in 2017 denk ik.
donderdag 29 januari 2015 om 09:12
Om eerlijk te zijn vind ik alle wijken met rijtjes etc juist minder aantrekkelijk. Het nieuwe Nobelhorst wordt ook zo n volgeplempte wijk vrees ik, net als Poort . Ik persoonlijk vind dat niks en vind Almere juist leuk wanneer je wat meer te besteden hebt (zo rond de 400K en meer) , je krijgt dan echt veel meer huis en omgeving voor je huis. Maar goed, ik realiseer me ook dat niet iedereen dat te besteden heeft.
donderdag 29 januari 2015 om 10:41
Natuurlijk zijn de rijtje niet leuker dan elders, maar ook op een rijtje heb je in Almere meer huis voor je geld dan in de rest van (nog enigszins centraal gelegen) Nederland.
Vrienden van mij wonen op een rijtje in Stad, is helemaal prima, lekker veel tuin, supermarkt op loopafstand, 10 minuten fietsen naar centrum/station. Andere vrienden wonen in Haven, is inderdaad leuker (de meeste stukken althans, niet allemaal) maar wel lastiger als je afhankelijk bent van OV.
Vrienden van mij wonen op een rijtje in Stad, is helemaal prima, lekker veel tuin, supermarkt op loopafstand, 10 minuten fietsen naar centrum/station. Andere vrienden wonen in Haven, is inderdaad leuker (de meeste stukken althans, niet allemaal) maar wel lastiger als je afhankelijk bent van OV.
donderdag 29 januari 2015 om 10:58
Nobelhorst is nog best een end van Hout af.. Dus als je in Hout gaat wonen ben je afhankelijk van de voorzieningen in haven, stad, buiten en toekomstig nobelhorst. (Dus auto is zeeeeer gewenst! Aangezien de bus tegenwoordig voor het laatst naar de stad rijdt om ongeveer 1800 uur)
Wel woon je er erg fijn en rustig en wordt de wijk steeds jonger (Meer Yuppen ipv oud)
Haven heeft ook zeker mooie stukjes, weet niet exact de wijken te benoemen.
Poort heeft ook mooie stukken, maar dan moet je meer de homeruskwartier bekijken dan europakwartier. Maar dat is ook wat je zelf wilt. Europakwartier heeft meer weg van Amsterdam Ijburg vind ik.
Noorderplassen is erg groen en heeft op stukken ook een grotere verscheidenheid aan huizen
Wel woon je er erg fijn en rustig en wordt de wijk steeds jonger (Meer Yuppen ipv oud)
Haven heeft ook zeker mooie stukjes, weet niet exact de wijken te benoemen.
Poort heeft ook mooie stukken, maar dan moet je meer de homeruskwartier bekijken dan europakwartier. Maar dat is ook wat je zelf wilt. Europakwartier heeft meer weg van Amsterdam Ijburg vind ik.
Noorderplassen is erg groen en heeft op stukken ook een grotere verscheidenheid aan huizen
donderdag 29 januari 2015 om 11:18
Wij hebben ook gekeken in Hout. Eerst in Vogelhorst 1, mooie omgeving maar een beetje te centerparcs-achtig vonden wij. Vogelhorst 2 is een mooi project maar al sinds 2009 in aanbouw en er wordt niet veel meer bijgebouwd/verkocht aan kavels. De paar huizen die er staan staan dus in een weiland , dat wilden we niet. Hoewel de omgeving echt mooi groen is. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een wijk die af was. Nobelhorst verschilt m.i ook niet veel van bijv Poort of andere nieuwe wijken.
donderdag 29 januari 2015 om 14:13
donderdag 29 januari 2015 om 16:21
Bepaal je budget, voer een zoekopdracht in Funda in, bekijk je minimumeisen (station op loopafstand? Dan valt Haven al af. Intercity? Dan valt ook Buiten tegenwoordig af). Tuin op het zuiden? Minimum aantal kamers? En kies daar een stuk of twintig huizen uit, liefst in zoveel mogelijk verschillende wijken. Stippel een route uit, pak de auto en ga kijken. Kom ook vooral de auto uit en loop rond. En koop een plattegrond van Almere, spreid die uit op de vloer en dan zie je pas goed hoe uitgestrekt Almere is. De verschillen tussen de stadsdelen, de wijken en de straten zijn groot. Je merkt gauw genoeg waar je echt niet wilt wonen en waar wel. En spreekt het je aan, plan dan een bezichtiging. Zo hebben wij ons huis gekozen. Er staat veel te koop,dus je kunt kritisch kijken zonder haast. Wij kunnen niet voor jou bepalen wat een leuke wijk is. Wat vind je belangrijk?