Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Afgelopen woensdag was mijn nod volgens de berekeningen maar ben afgelopen maand ongesteld geweest vanaf 1 januari tot 11 januari terwijl ik normaal maar 4 tot 5 dagen ongesteld ben dus misschien is het deze maand wel ontregeld
hallo allemaal,

We moeten nog steeds het zaad laten testen , maar mijn vruchtbare dagen zitten eraan te komen en voor het testen mag hij 3 dagen geen zaadlozing hebben en vind het zonde om deze maand over te slaan omdat er kans aanwezig is dat de zaadleiders weer dichtgroeien.

Dus hebben nu samen afgesproken dat mocht het in maart nog niet raak zijn we gaan testen en als het dan niet goed is kunnen we gelijk de medische molen in met IVF alleen zie ik daar tegenop dus laten we duimen dat het goed genoeg is voor de natuurlijke weg, volgens de uroloog hadden we 40% kans daarop!

En wachten duurt inderdaad altijd lang Panda hopelijk heb je straks goed nieuws en de rest van de dames natuurlijk ook.
@Elke, ik denk niet dat we er meer aan kunnen doen dan we deze maand gedaan hebben.. Maarja, een kans blijft natuurlijk maar een kans. We zullen het volgende week wel zien! Hoop echt dat het bij jou ondanks de dip bij je vriend gelukt is.

@xana, jeeeh stiekem toch al begonnen! Wat goed en spannend! Ik ga voor je duimen!

@annemarij en panda, ik duim ook voor jullie..

@Anne, hoop dat jullie zonder de mmm zwanger mogen worden. Ik snap dat jullie even afwachten of het eerst zelf lukt.

@hier, dit stukje even met een kleine disclaimer.. ik ben altijd enorm sceptisch als mensen vertellen wat voor kwaaltjes ze allemaal hebben vóór de NOD waardoor ze denken zwanger te zijn.. maar de gedachte bekroop mij vanmiddag tot mijn grote schaamte ook. Hier komt ie..

Ik heb sinds 3 dagen heel erg veel last van maagzuur en misselijkheid, zo erg dat ik bijna niet kan eten.

Ik ging googelen..

...en natuurlijk zie je overal dat dat kan vóór NOD.

En dat dat een teken van zwangerschap is.

Ik weet dat het waarschijnlijk m'n lijf is dat geintjes uithaalt, of een griepje dat heerst..

Maar ben ik nu officieel toch ook zo'n zwanger-zilla geworden!?
Rawr.
Xana leuk hoor! Gaat het nu ook echt beginnen! En wachten is inderdaad heel lastig...

Annemarij, spannende tijden nu dus... Wanneer zou je evt willen gaan testen?

Anne, voor jullie ook spannend wat de natuur nu gaat doen, hopen dat het iets moois brengt en anders is er niks mis met IVF, maar dat zal wel een omschakeling zijn maar voorlopig nog even niet aan denken hihi.

Even algemeen vraagje, wat vinden jullie van moeders voor moeders, zouden jullie meedoen?
Hallo meiden!

Ik heb even weinig laen horen.aar wel steeds mee gelezen.

Hier was steeds weinig te vertellen. Ik heb de afgelopen dagen geprobeerd mijn ei te spotten met testen, maar nog niks gevonden. We gaan er nog even mee door!! Vruchtbare dagen zouden volgens de app vandaag moeten beginnen. Helaas is manlief grieperig en heeft hij weinig 'zin'.

Voor de dames die spannende dagen hebben; succes en veel geluk!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Yeah! Xana!! Leuk dat jullie er nu al voor gaan! Doe je best!

Ik heb het idd met mijn vriend besproken en heb mijn hersenen laten omschakelen. Geen idee hoe?? Misschien door de reacties van jullie; gewoon hier posten als er iets door mn hoofd spookt, ipv vriendlief er mee lastig te vallen. Want die ziet het helaas wel als 'lastig vallen'.

Dino!! Spannend!! Haha, en welkom bij de rest van de zwanger-zilla's!

Het zou wel kunnen dat je (vroege) kwaaltjes gaat krijgen, omdat volgende week je NOD is, toch?!

Lief dat je ook hoopt dat er hier toch een kans is. Ik ben benieuwd. Over 1,5 week mijn NOD.

Annemarije; hou ons op de hoogte.

Anne; Benut idd de vruchtbare dagen! En probeer te geloven in moeder natuur.

Panda: ik heb even een kijkje op de site van Moeders-voor-Moeders genomen. Had er nog nooit van gehoord. Oeps! Vind het wel een goed iets. Maar zou zo 1,2,3 niet kunnen zeggen of ik daar aan mee zou werken.

Werk-ze vandaag!
Nog steeds niet ongesteld... maar ook helemaal geen last van zwangerschapskwaaltjes...😕 mmm

Zou dan toch mijn cyclus in de war zijn na 11 dagen ongesteld te zijn geweest. ...of mijn eisprong is later maar dacht toch echt 1.5/2 weken geleden dat ik hem voelde of mijn lichaam heeft mij zo voor de gek gehouden omdat ik in mijn hoofd had dat het moest komen..
Ooh spannend Panda!! *Fingers crossed* Ik heb me opgegeven voor moeders voor moeders via de verloskundige. Ik vind het wel een goed idee. Nu hebben ze teminste wat aan mijn urine en anders spoel ik het toch maar door.

Ik hoop dat jullie op de natuurlijke manier zwanger worden Anne

Success voor de andere dames met de vruchtbare dagen en me de NOD :D
Dino, haha leuk he hoe gek wij ons kunnen maken. Poehpoeh. Hoop zo dat wij ook snel allemaal zwanger mogen zijn.

Panda, ik vind dat wel een mooi idee van moeders voor moeders. Weet alleen niet of ik er zelf echt aan mee ga doen. Denk het wel.

Annemarije, vervelend zeg dat je niks weet nu. Echt iets om onzeker van te worden. Hopelijk snel meer duidelijkheid.

Hier gisteren heel gezellig gehad met vriendlief . Al weet ik dus totaal niet waar ik in mijn cyclus zit. Dacht het gevoel te hebben dat nu ergens mijn eisprong zou moeten zijn. Maar ik kan het zo mis hebben. Best vervelend zo'n onregelmatige cyclus en soms ook nog eens zo lang. Na mijn menstruatie wil ik toch met ovulatietesten gaan werken. Krijg ik toch wat meer inzicht en hebben we wat meer kans haha.
Annemarije wat spannend! Ik hoop op het beste voor je.

Elke wat een baalmomentje zeg. Ik herken dat gevoel van steeds maar sex om zwanger te worden zelf niet, maar kan me voorstellen dat zulke gevoelens er wel zijn als je er langere tijd mee bezig bent. Ik weet zeker dat je vriend wel weer bijdraaid uiteindelijk. Wie weet is het jullie toch gelukt deze maand, dat zou een mooie stunt zijn!

Moeder voor moeders wilde ik niet aan meedoen. Ik was veel te druk met beseffen dat ik echt zwanger ben en de angst voor een tweede miskraam te overwinnen. Ook al het ziek zijn en dan ook nog in een fles te moeten plassen wilde ik mezelf niet aandoen. Ik vind het een mooi initiatief, misschien dat ik bij een eventuele tweede wel ervoor zal kiezen. Ik denk dat het van de situatie op dat moment afhangt.

Hier is het (even afkloppen) een rustige dag. Ik ben bijna niet misselijk tot nu toe en ik merk dat ik sinds gisteren vaker goeie momenten heb dan slechte. Hopelijk begint het dan nu toch langzaam een beetje af te nemen. Wel heb ik last van hoofdpijn en een drukkend gevoel achter mijn ogen met soms vlekken of sterretjes zien. Ik moet ook regelmatig blijven eten anders word ik flauw. Echt last heb ik daar niet van, vervelend is het soms wel. Ik heb toch wel goeie hoop dat ik straks toch in ieder geval 1 dagje carnaval mee kan pakken!! :-)

Vanavond even bellen met mijn manager. Heb hem begin van de week gesproken en beloofd even terug te bellen. Ik wil langzaam weer aan het werk. Ik ben volgende week nog niet ingepland en dat is ook wel prima zo. Ga wel even langs om mijn nieuwe contract te ondertekenen. Misschien dat hij me voor de week erop weer een paar uurtjes kan geven. Als het zo blijft als het nu is en alleen maar beter word zou dat toch moeten gaan lukken. Als dat nou goed gaat wil ik liefste weer fulltime aan het werk. Verveel me inmiddels behoorlijk. Ben nu 6 weken thuis.

Hebben jullie die toestand gevolgd bij de NOS gisteren. Toen er nog niks bekend was heb ik nog hysterisch geroepen tegen mijn vriend dat ik toch echt geen oorlog wil..........zucht. Hormonen......Beetje labiel ben ik er wel van af en toe
Hey meiden! Weer even wat terug gelezen..

@jen: wat goed dat je aan moedersvoormoeders mee gaat doen.. ik zit erover na te denken maar vind het teveel gedoe.

@dino: zou toch wel super leuk zijn als je zwanger bent! Fingers crossed!! Ik had namelijk ook voor mijn NOD last van maagzuur.

@meral: ik hoop dat deze goede dagen aanhouden! werken is altijd fijn heb je je gedachte ook ergens anders.

Hier een slechte dag.. mijn vriend zijn oma is vandaag overleden na 10 maanden als kasplantje te hebben geleefd. Ik ben blij dat ze geen pijn meer heeft maar de stress is heel erg.. sinds 4 uur heb ik last van steken net boven me schaamstreek.. dus meteen vk gebelt die kon niet veel doen (echo bij hun kan pas vanaf 10 weken). Dus ik heb de echo praktijk gebelt waar ik 5 feb afspraak heb staan.. morgenochtend om 10 uur eerste echo, mijn moeder gaat mee omdat mijn vriend de begravenis moet regelen van zijn oma. Ik hoop dat ik een heel mooi hartje hoor.. nu met kruikje op mijn onderbuik op de bank en rustig worden..
Gecondoleerd en sterkte nadaaitje. En doe maar rustig dan. Morgen hopelijk een mooie echo.
anoniem_213718 wijzigde dit bericht op 30-01-2015 21:25
Reden: typfout
% gewijzigd
Nadaaitje gecondoleer. Hoop dat jullie dan morgen even beter nieuws hehebben!

Meral wat fijn dat het langzaam iets beter gaat, kan me voorstellen dat je wel weer wat wil gaan doen. Hopelijk blijft die stijgende lijn.

Dino en Annemarije spannend weer! En natuurlijk de rest, even niet op een rij wie allemaal in spanning zit sorry

Elke, wat vervelend dat je vriend zo denk... Kun je er wel een beetje met hem over praten??

Hier de laatste dagen wel mee gelezen maar even weinig te melden... Nog altijd geen positieve ovulatietest... Verder beetje afleiding aan het zoeken.
Nadaaitje; gecondoleerd.

Wel fijn dat de vk meteen tijd voor je maakt morgen!!

Uiltje en Annemarije; jullie geduld wordt op de proef gesteld zeg...

Meral, goeie dat we weer iets van je horen. :-)

Hou maar stil over de oorlog. Deze wereld is gek aan het worden hoor... Maar oorlog denk ik niet.

Denk daar soms ook wel eens over na: is het verantwoord nu een kind te krijgen? Wat voor toekomst krijgt het???

Ik dacht trouwens dat Lollie weer bijna terug zou zijn van vakantie?? Ben benieuwd of het haar gelukt is om de zwangerschap geheim te houden. Haha!

Oja, Panda >> hoe is je tentamen gegaan?
Vanochtend geweest naar de echo praktijk en ik ben dus niet zo lanf zwanger als dat ik dacht.. pas 5 weken en 4 dagen. Mooi vruchtzakje te zien en een mini skuul vruchtje. Volgende week zaterdag terug komen en dan moet ze een kloppend hartje zien alles zag er verder goed uit! Steken die ik voelde is mijn baarmoeder die oprekt. Die mvr was zo aardig heeft alles netjes en rustig uitgelegd. Ben meteen rustig!
Wat fijn nieuws Nadaaitje! En wat mooi dat je er zo'n rustig gevoel bij krijgt!

Idd Elke ben ook benieuwd hoe het met Lollie is!
hahah!! Zwanger zilla's, wat grappig! Geloof dat ik me daar ook wel eens schuldig aan maak... Maarja, bij ons vrouwen gebeurd natuurlijk ook het meeste qua hormonen enzo dus het is goed verklaarbaar 😉

Nadaaitje, wat fijn dat je al terecht kon bij de VK en dat ze het zo goed en rustig uit kon leggen, dat is een fijn moment in deze moeilijke periode, veel sterkte voor jullie en gecondoleerd.

Jen, wat goed dat je meedoet aan MvM, leuk! Misschien dat ik dat in de toekomst ook wel wil, als ik ooit voor die keuze mag komen te staan 😊

Elke, goed dat je het besproken hebt met je vriend en wij horen graag van je! Mijn tentamen ging trouwens niet helemaal vlekkeloos geloof ik.... Hoop dat ik een engeltje op mijn schouder had anders vrees ik een her..

Hier wachten op de NOD... Ik geloof dat er meerdere in spanning wachten, Annemarij, dino, elke, succes met het wachten!
quote:nadaaitje schreef op 31 januari 2015 @ 10:47:

Vanochtend geweest naar de echo praktijk en ik ben dus niet zo lanf zwanger als dat ik dacht.. pas 5 weken en 4 dagen. Mooi vruchtzakje te zien en een mini skuul vruchtje. Volgende week zaterdag terug komen en dan moet ze een kloppend hartje zien alles zag er verder goed uit! Steken die ik voelde is mijn baarmoeder die oprekt. Die mvr was zo aardig heeft alles netjes en rustig uitgelegd. Ben meteen rustig!

Wat fijn dat het een aardige vrouw is en ze je gerust heeft kunnen stellen.

Spannend volgende week!!
Pfff.. Hier even een baal momentje..

Ik ben al dagen bezig met ovulatietesten om mijn eisprong te ontdekken, maar er komt niks uit.. Heb al maanden zo'n knagend onzeker stemmetje diep van binnen dat zich afvraagt of er überhaupt wel een eisprong is.

Ik heb al vaker gedacht (en ook geprobeerd) om die testen te gaan gebruiken, maar het is niet echt iets voor mij om dat elke dag op een vast tijdstip te doen. Nu doe ik dat deze maand dus wel. Ik weet zeker dat ik op tijd begonnen ben met de eerste test, maar tot op heden niks!!

Volgens 'de statistieken' is morgen mijn laatste 'mogelijke vruchtbare' dag.

Ik ga natuurlijk gewoon door met de testen, maar ik baal hier zo van!!

Gister vierde ik mijn verjaardag en merkte een goede vriendin op dat ik geen alcohol dronk. Dus vraagt ze vol blijdschap, ben je zwanger! Ik kon wel janken!! Maar ze bedoeld het goed, ik was niet boos ofzo, maar het is gewoon dat ik het zo graag wil!!😞

Sorry, moest het even van mij afschrijven!!
anoniem_201846 wijzigde dit bericht op 01-02-2015 12:41
Reden: Typfoutje
% gewijzigd
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Oh Laura, dat is flink balen dat je de ovulatie nog niet gevonden hebt!! Snap je onzekere gevoel daarover ook wel en snap dat je het nu ook extra spannensd vindt.... Hoop dat er toch snel een smiley op die test staat zodat je in ieder geval weet dat het wel allemaal 'werkt'. Dat lijkt me als eerste al een prettig gevoel. Ik heb er ook over nagedacht om dat eens te gaan doen en dan inderdaad om te kijken of het daadwerkelijk wel allemaal werkt. Heb je wel een menstruatie? En is deze enigszins regelmatig?

En inderdaad wat je schrijft over of mensen vragen of je zwanger bent lijkt me ook zo dubbel 😊 Je zou zo graag willen dat dat wel zo was... Sterkte! Hoop snel dat je wat duidelijkheid krijgt!!
Lollie, hoe is het met jou? En hoe was de vakantie? Ben toch wel benieuwd hoe je het ervaren hebt? Hihi
@Laura, Wat snap ik jou gevoel zeg... wat vervelend zeg. Is dit de eerste maand dat je test? Je cyclus kan natuurlijk ook wat langer zijn dan valt je eisprong ook later, hoop het voor je!

Die vriendin weet ze dat je er mee bezig bent, lastig zijn dat soort dingen... persoonlijk probeer ik dat soort opmerkingen ook altijd voor me te houden je weet nooit wat het met iemand doet, maar ja dat komt misschien ook wel omdat je nu zelf weet wat het op dit moment met jezelf zou doen...
Mijn cyclus is erg kort..

Altijd rond de 26/27 dagen. Vorige was 23 dagen. Redelijk regelmatig dus, behalve vorige maand.

Mijn vriendin weet dat ik gestopt ben met de pil. Maar ik heb tegen haar gezegd dat we condooms gebruiken. Ze weet ook dat we die wel eens niet gebruikt hebben.. Dus ik ben er een beetje vaag over geweest naar haar toe.
Oh, ja.. En menstruatie is ook kort..

Ik blijf testen op ovulatie en als er niks uit komt ga ik in maart naar de huisarts denk ik..

Dit is de eerste maand dat ik dagelijks een ovulatietest doe.
quote:mijnnaamislaura schreef op 01 februari 2015 @ 13:09:

Oh, ja.. En menstruatie is ook kort..

Ik blijf testen op ovulatie en als er niks uit komt ga ik in maart naar de huisarts denk ik..

Dit is de eerste maand dat ik dagelijks een ovulatietest doe.

Ik snap heel goed dat je er verdrietig door wordt. (geen eisprong én die opmerking van je vriendin)

Misschien is naar de huisarts gaan nog niet zo'n gek idee.

Mijn vriendin probeert ook zwanger te worden en is na lang wachten/twijfelen ook naar de huisarts gegaan.

Reactie "waarom kwam je niet eerder?"

Ben zelf aan het nadenken om na mijn NOD ook te starten met de testen.

Vooral om zekerheid te hebben, dat er iig wel een eisprong is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven