Singles-topic voormensen met een serieuze inslag!

04-08-2008 09:36 1743 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

*edit*

In deze topic wil ik ook graag singles uitnodigen *edit* om wat meer in te zoomen op het leven als single en ervaringen uit te wisselen die een uitgesproken persoonlijk karakter hebben. Ik hoop dat het een topic wordt met diepgang en niveau.

Om een beetje gevoel te krijgen voor de thematiek die aan de orde zou kunnen komen......

- Hoe graag wil je een partner?

- Waarom wil je eigenlijk een partner? Wat maakt het leven als single sub-optimaa?

- Of ben je eigenlijk juist heel gelukkig als single? Is de happy single geen mythe, maar realiteit?

- Voel je je soms onder druk gezet door familie of 'de maatschappij'? Is het een taboe om single te zijn?

- Wat doe je om een relatie te krijgen? Doe je aan internetdating? Sta je open voor koppeling? Neem je zelf initiatieven of hoop je totdat iemand jou benadert?

- Hoe ga je om met een leven zonder seks (maar ook zonder knuffelen)? Vind je masturbatie een volwaardig substituut? Heb je seks-vriendjes of seksvriendinnetjes? Vind je seks belangrijk? Of kun je prima zonder wanneer je eraan gewend bent?

- In hoeverre raakt single-zijn aan identiteitsvraagstukken? Zie je jezelf echt als 'single'?

- In hoeverre heeft single-zijn ook economische aspecten? Duurder uit zijn qua koken, wonen, etc. (het mislopen van 'economies of scale')

- Wat zoek je in een partner?

- Zou je alleen iets beginnen met iemand die het helemaal is voor je, of zou je je ook kunnen voorstellen dat je op gegeven moment met 'minder genoegen neemt' (evt. onder druk van een economische klok).

- Vind je jezelf een leuke man of vrouw? Begrijp je waarom je nog single bent of zie je het puur als een kwestie van toeval?

-.....

-......

-....

Misschien is het wel leuk dat de singles (net als in de andere topic) beginnen met een korte introductie van zichzelf:

- geslacht

-leeftijd

-regio/woonplaats

- hoeveel serieuze relaties al gehad

- hoe lang nu single

- wat zoek je in een partner?

- in hoeverre ben je actief met dating e.d.

- etc....
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 09:55
Reden: Niet gastvrij
% gewijzigd
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 17:38:

@SD: dit topic is opgericht om te praten over onderwerpen die direct samenhangen met het single-zijn. Jouw vraag "eten singles dan niet?" slaat dus de plank mis. Als dat het criterium zou zijn, dan zou je dus ieder onderwerp in dit topic kunnen behandelen.

En ik denk dat dat dus ook kan

Je doet net alsof singles een op zichzelf staand ras is met hele andere gebruiksaanwijzingen dan setjes, maar goed daar hebben we het al eens over gehad dacht ik.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 17:04:

@Thee: nee, ik zou ook niet snel met een kampeer-meisje gaan. Tenzij ze zich aan mij zou willen aanpassen.

Kun jij je niet aan haar aanpassen dan?

Of een compromis: de ene keer kamperen, de andere keer een hotel?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
sssssssssssst Hans, mag niet...over bonbons praten
quote:Summerdance schreef op 06 augustus 2008 @ 17:22:

Huh en waarom mogen we het hier niet over eten hebben?

Eten singles met een serieuze inslag niet?

*wat zal ik DUHUNNNN worden zeg!*Alleen over eten gerelateerd aan het single zijn.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 17:38:

@SD: dit topic is opgericht om te praten over onderwerpen die direct samenhangen met het single-zijn. Jouw vraag "eten singles dan niet?" slaat dus de plank mis. Als dat het criterium zou zijn, dan zou je dus ieder onderwerp in dit topic kunnen behandelen.

Nee Geleerd. Ik zette een luchtig berichtje neer (voor de juiste tussen de regel door lezer: ik ga voedsel opwarmen ipv koken omdat ik zat/zit te forummen) en toen zei jij dat dat hier niet hoorde.

Ik heb gisteren uitgebreid aangekaart hoe andere singles dat doen met wel/niet voor zichzelf koken.

Niet SD maar jij slaat dus, m.i. de plank (weer) mis qua luchtigheid onderscheiden van de serieuze postings.
quote:thee schreef op 06 augustus 2008 @ 15:57:

Singles: ben je roker/niet roker en hoe ga je daar mee om in dateland? Wil je als niet-roker per se niet daten met een roker of omgekeerd.

Belemmert het je in het intensiveren van ogenschijnlijke leuke contacten etc.

Tweede punt: km-begrenzing in het afspreken van een date? Of ligt dat anders bij potentieel relatiemateriaal dan bij een ONS/SV?

Ik ben niet-roker en toen ik nog wel 'ns op een datingsite stond zocht ik dus ook een niet-roker. Ik kan er niet tegen om in de rook te moeten zitten en kan dan in mijn huis wel zorgen dat ie naar buiten gaat, maar in zijn huis mag hij weer doen wat ie wil. En bovendien stinkt 'n roker en smaakt 't ook vies als je ze zoent.

Kilometers is idd wel vervelend als het erg ver weg is, maar als een man de moeite waard is dan kom ik daar wel overheen. Met 'n voorgaande lat-relatie woonden we zo'n 1,5 uur rijden bij elkaar vandaan.

Een goede kennis van mij lat met 'n vrouw die in Italie woont. Ze willen beiden niet emigreren voor elkaar, hebben hun eigen werk en vrienden in hun eigen land. Ze zien elkaar om de 3 weken een lang weekend, dan spreken ze ergens in Europa af en ze maken ook jaarlijks een paar keer een verre reis samen.
Als single moet ik altijd voor mij alleen koken (behalve als ik natuurlijk vrienden uitnodig of mezelf uitnodig om ergens aan te schuiven)..... dus de vraag 'wat ik eet ik vandaag' komt bij mij heel veel voor.... dus lijkt mij best kunnen in dit topic....
Zo hee elninjo.... dat is dan toch wel heftig, zowel qua tijd als geld qua afspreken, maar op zich, als het hen beiden bevalt, waarom niet...
quote:hans66 schreef op 06 augustus 2008 @ 17:38:

Enne... die bonbons mag je sowieso wel uitdelen, Prins.

(beetje laat, want ik was even aan't eten, maar als toetje is een bonbonnetje ook best lekker toch?)
Peas on earth!
Nou, Prins, die zien er verrukkelijk uit. Nu oppassen, dat ik mijn toetsenbord niet onderkwijl. Maar over jullie toetsenborden maak ik me meer zorgen. Jullie typen dat het een lieve lust is!
World of Warcraft: Legion
*is plotseling een prins in plaats van een prinses? *
Peas on earth!
Wat is dat toch tegenwoordig met Single Mannen ?

geef je je mailadres aan een single man , is hij eerst heel enthousiast aan het mailen.. vervolgens mailt hij niet meer terug..

Wat zou er aan de hand kunnen zijn ?

1. Ik ben niet interessant genoeg

2. Ik ben niet ambitieus genoeg

3. Hij is met nog 5 andere dames aan het chatten
Ohhh...

gaat dit over Geleerd?

Geleerd, heb dan tenminste het fatsoen haar even terug te mailen! Kom op zeg... wel het liefste nog vóór een eerste date willen weten of date van beffen in de ochtend, van rimmen en wat al niet meer houdt, maar niet het fatsoen hebben om terug te mailen...
Peas on earth!
4. hij leest een boek

5. betaalt net de pizzakoerier

6. is een gedicht aan het schrijven om te mailen....
7. He's just not that into you.

Vergeet deze niet. Hoort 'nowadays' eigenlijk gewoon op nummer 1 te staan.
wil veeeeeel bonbons en andere sjoko dingen eten

Ik heb nou ook nooit eens geluk met mannen..

Denk je een interessante leuke vent te treffen hier op het Viva forum nog wel ..Laat hij je gewoon barsten
quote:thee schreef op 06 augustus 2008 @ 19:56:

4. hij leest een boek

quote:5. betaalt net de pizzakoerier

Geleerd zegt dat ie alleen De Betere Traiteurs gaat...

quote:6. is een gedicht aan het schrijven om te mailen....

[/quote]

Dát zal het zijn...
Peas on earth!
Thee: als je twijfelt waarover ik denk dat je twijfelt, denk ik dat dat niet nodig is

*is benieuwd of Thee dit snapt*
Peas on earth!
quote:Vleermuis28 schreef op 06 augustus 2008 @ 20:03:

wil veeeeeel bonbons en andere sjoko dingen eten

Ik heb nou ook nooit eens geluk met mannen..

Denk je een interessante leuke vent te treffen hier op het Viva forum nog wel ..Laat hij je gewoon barsten

Sorry hoor, maar mag ik even? Om heel eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat je bovenstaande serieus meent, maar goed daar ga ik wel even vanuit.

Ik heb zelf ook weinig (zeg maar geen) succes met mannen, dus wellicht praat ik voor mijn beurt, maar je gaat me toch niet vertellen dat je hier serieus potentie in ziet/ zag en dat je nu echt met smart op een mail zit te wachten?
quote:Geleerd schreef op 06 augustus 2008 @ 15:37:

@Ivy: dat zal ik dus off the record zeggen...

Big Brother is watching us.

Klopt ja, in dit en jouw geval de Angels. Want welke identiteit je ook aanneemt omdat je onder je eigen nick geband bent. Je valt toch door de mand. En of je nu voor Geleerd; Goedzo, EB of Toon was doet er niet toe. Je valt altijd op en zult altijd weer terugkomen met een nieuwe nick en daardoor jezelf weer in de picture spelen. De bieb is nu weer dicht he. Morgen hebben ze koopavond dus kun je ook in de avond reageren. Extra lang de tijd om de IP check van viva te kunnen omzeilen en de boel weer op stelten te zetten. Jammer he dat discussies veel beter verlopen als jij er niet bent of een van je alterego's.

*gaat weer verder met lezen*
Nou en ding weet ik zeker, Toon, alias/ aka Antonio zit hier zeker niet achter.

Je kan lullen over 'Toon' wat je wil, maar hij is mans genoeg om topics onder zijn eigen nick te openen.
quote:tonkje schreef op 06 augustus 2008 @ 17:45:

Alleen over eten gerelateerd aan het single zijn.

De liefde van een man gaat toch door de maag? Lijkt me bijzonder relevant dus. Tenslotte moet je je singletijd gebruiken om je skills te perfectioneren.

DOH!
quote:thee schreef op 06 augustus 2008 @ 17:48:

[...]

Nee Geleerd. Ik zette een luchtig berichtje neer (voor de juiste tussen de regel door lezer: ik ga voedsel opwarmen ipv koken omdat ik zat/zit te forummen) en toen zei jij dat dat hier niet hoorde.

Ik heb gisteren uitgebreid aangekaart hoe andere singles dat doen met wel/niet voor zichzelf koken.

Niet SD maar jij slaat dus, m.i. de plank (weer) mis qua luchtigheid onderscheiden van de serieuze postings.

Thee, dit is niet de enige plank die Geleerd misslaat hoor

en we kunnen wel weer even stoppen met posten (Geleerd vindt het niet prettig als hij morgen weer zoveel moet bijlezen)

want ik denk dat hij weer een goed boek aan het lezen is.

*twijfelt meer en meer over de Geleerdes die wellicht toch thuiszit met de deegroller*
JWvB dat doet Geleerd overdag door heel goed (niet) naar ons te luisteren en door in de avonduurtjes toch weer die goeie boeken te lezen.

Best saai elke dag, ik zou gewoon toch eens wat mensen uitnodigen Geleerd om te kookkwaliteiten op toe te passen

WANT niet alleen de liefde van de man gaat door de maag hoor, mij krijg je ook "om" met een lekker etentje...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven