Gezondheid alle pijlers

antibiotica

12-02-2015 11:20 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Iemand hier ervaring met het slikken van antibiotica bij een bacterie in de vagina? Ik moet nu helaas 3x per dag 7 dagen lang pillen slikken. Maar wanneer verdwijnen eens de klachten?
Wat voor soort infectie is het?
De naam hebben ze niet gezegd maar ik gok gardranella omdat ik de klachten daarvan herken. Me vagina is nog erg rood en geirriteerd en was benieuwd wanneer die klachten afnamen met antibiotica
quote:rose91 schreef op 12 februari 2015 @ 11:29:

De naam hebben ze niet gezegd maar ik gok gardranella omdat ik de klachten daarvan herken. Me vagina is nog erg rood en geirriteerd en was benieuwd wanneer die klachten afnamen met antibiotica"me vagina is erg rood"

Wat is ins hemelsnaam gardranella?
sorry ik bedoelde : gardnerella
Markovic, heb jij als man nog tips tegen een rauwe doos?

Wanneer ben je begonnen met de antibiotica?
gardnerella??? bacteriële vaginose dus.

De vislucht-bacterie

Kan je lichaam ook zelf oplossen, maar kuurtje gaat sneller. Meestal met dag of 3 voel je je beter
lilalinda wijzigde dit bericht op 12-02-2015 11:41
Reden: tikfout
% gewijzigd
Hmm ik heb er geen ervaring mee, maar meestal is er met antibiotica na 2 dagen al verbetering mogelijk.
Ik ben net na de dokter geweest en die vertelde mij dat ik streptococcus bacterie in mijn vagina heb. Iemand hier ervaring mee?
quote:rose91 schreef op 12 februari 2015 @ 13:25:

Ik ben net na de dokter geweest en die vertelde mij dat ik streptococcus bacterie in mijn vagina heb. Iemand hier ervaring mee?

maar hoe kwam je dan aan die antibiotica?

Niet van je huisarts?

Of ging je weer naar de huisarts?

Op zich draagt ieder mens streptokokken bij zich, je hebt ene gevaarlijke die bijvoorbeeld Wondroos veroorzaakt).

Maar wat jij hebt, is een normale vaginale bacterie neem ik aan. Komt vaak voor
quote:rose91 schreef op 12 februari 2015 @ 13:25:

Ik ben net na de dokter geweest en die vertelde mij dat ik streptococcus bacterie in mijn vagina heb. Iemand hier ervaring mee?Dat kan hij helemaal niet gezegd hebben want dat moet getest worden in het lab en daar heb je de uitslag pas een paar dagen later van.
Okee ik zal het even uitleggen

Ik ging dus 3 weken terug naar de huisarts, zij vertelde mij dat ik of een onsteking of schimmelinfectie had. Prima, zalfje gebruikt werkte niet. Een weekje later terug gegaan, kweekje af genomen en eergisteren dus gehoord dat ik een bacterie heb, alleen zeiden ze de naam niet over de telefoon. Dus vandaag even heen gegaan om de naam te vragen: Streptoccosus groep B. Amoxicilline gekregen en nu dit slikken voor 7 dagen.
en je bent eergisteren begonnen met de pillen?

Dan zul je vanaf morgen wel minder klachten krijgen.

Zorg voor goed wassen (met slechts water), wat vaker schoon (katoenen) ondergoed. Om de broei tegen te gaan
quote:GateKeeper schreef op 12 februari 2015 @ 11:38:

Markovic, heb jij als man nog tips tegen een rauwe doos?

Wanneer ben je begonnen met de antibiotica?Mijn speciale balsem....
quote:rose91 schreef op 12 februari 2015 @ 14:18:

Okee ik zal het even uitleggen

Ik ging dus 3 weken terug naar de huisarts, zij vertelde mij dat ik of een onsteking of schimmelinfectie had. Prima, zalfje gebruikt werkte niet. Een weekje later terug gegaan, kweekje af genomen en eergisteren dus gehoord dat ik een bacterie heb, alleen zeiden ze de naam niet over de telefoon. Dus vandaag even heen gegaan om de naam te vragen: Streptoccosus groep B. Amoxicilline gekregen en nu dit slikken voor 7 dagen.Als de kuur klaar is?
quote:Feeksje1977 schreef op 12 februari 2015 @ 15:30:

[...]

Als de kuur klaar is?Meestal ruim voor die tijd. Daarom staat er zo groot op de verpakking Kuur Afmaken
Oke dankjewel
quote:lilalinda schreef op 12 februari 2015 @ 15:32:

[...]

Meestal ruim voor die tijd. Daarom staat er zo groot op de verpakking Kuur Afmaken

Dat laatste is achterhaald las ik.

Korter AB slikken

NL uitleg

En 2
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 13 februari 2015 @ 09:57:

[...]

Korter AB slikken

NL uitleg

En 2

klopt

ik zou alsnog doen wat er op de verpakking staat
quote:SuzanneSuus schreef op 13 februari 2015 @ 09:57:

[...]

Korter AB slikken

NL uitleg

En 2

Laatste zin van het Nederlandse stuk zegt dat het alleen om longontsteking gaat.

Voordat iemand op eigen houtje korter gaat slikken.

Maar let op: alléén voor longontstekingen, en alléén als die niet te ernstig zijn," benadrukt Prins. "Als je bij agressievere infecties na drie dagen stopt met antibiotica, komt een patiënt gegarandeerd in de problemen."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven