Imetec waterfilter
vrijdag 13 februari 2015 om 14:22
Ik heb net een waterfilter kan gekocht bij de Kruidvat van Imetec.
Maar nu kan ik nergens vinden waar ik de navulling kan kopen.
Iemand enig idee? Bij de Kruidvat in iedergeval niet
Kunnen de patronen van Brita hierin? En welktype dan?
Nooit bij stilgestaan dat deze niet te vinden zijn, anders had ik wel een Brita kan gehaald.
Maar nu kan ik nergens vinden waar ik de navulling kan kopen.
Iemand enig idee? Bij de Kruidvat in iedergeval niet
Kunnen de patronen van Brita hierin? En welktype dan?
Nooit bij stilgestaan dat deze niet te vinden zijn, anders had ik wel een Brita kan gehaald.
vrijdag 13 februari 2015 om 14:51
Beetje vaker ontkalken. Ik woon in een gebied met hard water, na ca 150 koppen koffie moet mjn volautomaat worden ontkalkt, bij een kennis die in een gebied met minder hard water woont zijn het ca 180 kopjes, ze heeft hetzelfde en ongeveer even oude apparaat. Zacht water is overigens niet gezonder.
http://www.boshuis.nl/wie ... /hardheid-van-drinkwater/
http://www.boshuis.nl/wie ... /hardheid-van-drinkwater/
verba volant, scripta manent.
vrijdag 13 februari 2015 om 16:14
Sorry, ook geen nuttig advies hier. Maar wij hebben een waterontkalksysteem op de waterhoofdleiding laten plaatsen. Kostte veel geld, maar nooit meer kalkaanslag! Dat werkt met een harsfilter en die harsfilter wordt weer gereinigd met onthardingszout. Veel hotels en restaurants hebben ook zo`n apparaat vanwege de koffiezetautomaat etc.
Inmiddels heb je alweer nieuwere modellen, maar ik snap je wens naar zacht water erg goed.
Inmiddels heb je alweer nieuwere modellen, maar ik snap je wens naar zacht water erg goed.
zaterdag 14 februari 2015 om 11:05
quote:eles2 schreef op 13 februari 2015 @ 17:13:
Dubbus, dat zou ik ook graag hebben. Eens kijken of dat de volgende grote investering kan gaan worden!
Lijkt me heerlijk dat de douche er mooi helder blijven.
Daar hadden wij het aanvankelijk ook voor gedaan, een nieuwe badkamer. We wonen in een gebied met heel hard water en om te voorkomen dat de nieuwe badkamer ook helemaal verkalkt zou raken hebben we toen die filter aangeschaft.
Dubbus, dat zou ik ook graag hebben. Eens kijken of dat de volgende grote investering kan gaan worden!
Lijkt me heerlijk dat de douche er mooi helder blijven.
Daar hadden wij het aanvankelijk ook voor gedaan, een nieuwe badkamer. We wonen in een gebied met heel hard water en om te voorkomen dat de nieuwe badkamer ook helemaal verkalkt zou raken hebben we toen die filter aangeschaft.