Welk hondenras?

23-02-2015 20:48 161 berichten
Mijn hond is nu vier maanden dood en mis hem nog onwijs. En niet alleen hem, maar ook het hebben van een hond.

Wil niet nu al een nieuwe hond (voelt als verraad ofzo, heel stom ) , maar ben me wel aan het orienteren.

Dus, wie heeft er mooie plaatjes en leuke verhalen voor me? Ik hou van grote honden, zou het liefst een Ierse wolfshond hebben, maar dat is qua woonomgeving niet zo handig.
quote:NummerZoveel schreef op 24 februari 2015 @ 18:17:

[...]

Wat rot, ik snap precies wat jullie bedoelen (ik had dat met mijn kat, heb nu mijn eerste hond). Maar ergens is het natuurlijk niet realistisch. De hond zou het denk ik prima vinden als je een ander hondje een nieuw thuis biedt, als eerbetoon aan hem Ah, daar hou ik van, een eerbetoon
Het zijn heerlijke lieve rustige honden. Gek maar dan ook hysterisch gek van water. Ze gooien de neus in de lucht en rennen dan in een directe lijn naar het water. Daar moet je tegen kunnen ivm modder en zo. Wel redelijk intensieve vachtverzorging nodig; ik borstel die van mij 2 keer in de week en in keer in de 8 weken naar de trimmer voor een badsessie en borstelbeurt.

Het was al sinds mijn jeugd een grote droom om een Newf te hebben. En ze zijn fantastisch! Zo lief en lomp en eigenwijs en nog veel meer. Ik krijg heel wat mensen met kinderen over de vloer en iedereen krijgt een kwispel en een lik. Ze realiseren zich terdege dat ze erg sterk zijn en zijn heel voorzichtig met kinderen.

Ze zijn zeer loyaal kleven het liefste aan je vast (totdat ze water zien). En ze waken ook gewoon op een normale manier dus bij onverwachte geluiden slaan ze zeker wel aan.

Maar let op; ze zijn eigenwijs hoor! Wel op een lieve grappige manier maar soms! Als je boos wordt kruipen ze in elkaar; ze hebben een strikte en consequente opvoeding nodig maar nooit met harde hand opvoeden!
En hoe zijn ze met andere honden? En qua leeftijd? Bekende kwalen?

Ja dat van dat water vind ik zo schattig, dat had ik al eens gelezen. Mijn witje was er ook zo gek op, sprong met vier poten tegelijk van de steiger af
quote:NummerZoveel schreef op 24 februari 2015 @ 18:30:

[...]

Dat vind ik ook zo gek. Ik kan nu al ontzettend naar worden als ik berichten lees over overleden (of zelfs herplaatste) hondjes. En ik kan af en toe nog huilen om de kat die ik al een jaar of 10 terug verloor. Niet hele dagen meer natuurlijk, maar soms even zo'n moment. Die kat was bijv gek op doperwten, daar sprong hij voor op het aanrecht (wat niet mocht en hij verder nooit deed). Laatst bleek de hond hetzelfe te doen, ging uit zijn dak voor een paar doperwtjes. En dan denk je eraan en raak je een ontzettend ontroerd. En dan ben ik echt geen emo-muts ofzo. Maar dieren maken gewoon zo'n wezenlijk deel uit van je leven.Heel begrijpelijk hoor! Ik word ook nog emotioneel als ik ergens carpaccio te eten krijg (mijn vorige hond, een Golden Retriever, had de carpaccio van het bord op het aanrecht opgegeten, oudejaarsavond.) Toen vreselijk grappig, maar ik denk er dan toch altijd aan (terwijl ik ook geen zacht gekookt eitje ben, maar toch gemengde gevoelens.) Al laat ik dat natuurlijk niemand merken
Met andere honden zijn ze prima; ik heb nog nooit problemen gehad. Vaak lokken ze dat ook niet uit omdat ze zo imposant zijn. Ze spelen heel vriendelijk en houden ook hier weer rekening met hun kracht. Die van mij spelen ook met teckels en jack russels en er is er nog nooit 1 geplet.

Het zijn echte echte goedzakken.

ED HD worden ze op getest, evenals een bepaalde hartafwijking.

Ze worden in de regel best oud voor zulke grote honden, de 10 a 12 halen ze best.
Dat is een mooie leeftijd inderdaad.

Zijn het echte huishonden of kan je ze ook rustig mee nemen op een trip?
Ze gedijen overal prima en willen altijd maar 1 ding: mee!
quote:MonteCara schreef op 24 februari 2015 @ 18:47:

[...]

Heel begrijpelijk hoor! Ik word ook nog emotioneel als ik ergens carpaccio te eten krijg (mijn vorige hond, een Golden Retriever, had de carpaccio van het bord op het aanrecht opgegeten, oudejaarsavond.) Toen vreselijk grappig, maar ik denk er dan toch altijd aan (terwijl ik ook geen zacht gekookt eitje ben, maar toch gemengde gevoelens.) Al laat ik dat natuurlijk niemand merken

Hahaah dat heb ik met kipfilet. Stond de eerste dagen jankend brood te smeren omdat ik de 'maarikbedelechtniethoor' blik niet in mijn rug voelde prikken

Nu heeft de kat het overgenomen en die prikt helaas echt. Kreng hangt zo in mijn been als het niet opschiet
Grrrrr. Stom forum. Bericht weg.

Wat ik van mijn hond zou fijn vond was dat hij nooit bedelde (nou ja niet storend ), nooit tegen mensen sprong en nooit zijn kop in een kruis duwde.
Alle reacties Link kopieren
Hebben we al een ras?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
O, even één nadeel, ze kunnen vanzelfsprekend er slecht tegen de warmte.
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2015 @ 19:17:

Hebben we al een ras? Ja!
quote:StoraHuntur schreef op 24 februari 2015 @ 19:23:

[...]

Ja!

En wat is het geworden?

Bij de weg, wat heb jij voor een maffe ava?

Je lijkt wel een hoop...nou ja laat ik het zo zeggen, ik ben al op zoek naar een poepzakje
Oh..............nou ben je weer gewoon Stoor
Sum, je ziet dingen.....
quote:StoraHuntur schreef op 24 februari 2015 @ 19:28:

Sum, je ziet dingen.....X-D

Zou het?

Zou ik een hondenpoep fascinatie hebben?

Koel!

In ieder geval fijn dat je je jezelf weer bent
quote:Star schreef op 24 februari 2015 @ 18:57:

Grrrrr. Stom forum. Bericht weg.

Wat ik van mijn hond zou fijn vond was dat hij nooit bedelde (nou ja niet storend ), nooit tegen mensen sprong en nooit zijn kop in een kruis duwde.

De mijne bedelt bij mij als ik klaar ben met eten (maar bij visite probeert hij het wel eens eerder ). Hij springt helaas wel, onder het motto "visite moet je enthousiast begroeten). En kruizen snuffelen doet hij bijna nooit.

Zwemmen doet hij nooit. Hij is bang voor natte voeten en loopt ook om plassen heen
quote:MonteCara schreef op 24 februari 2015 @ 18:47:

[...]

Heel begrijpelijk hoor! Ik word ook nog emotioneel als ik ergens carpaccio te eten krijg (mijn vorige hond, een Golden Retriever, had de carpaccio van het bord op het aanrecht opgegeten, oudejaarsavond.) Toen vreselijk grappig, maar ik denk er dan toch altijd aan (terwijl ik ook geen zacht gekookt eitje ben, maar toch gemengde gevoelens.) Al laat ik dat natuurlijk niemand merken Oh, ik wel hoor, ik zit nergens mee. Mijn oude buurtjes hebben de oude kat voor me opgegraven, toen ik ging verhuizen, en die heb ik hier herbegraven. Hilarisch vonden ze dat, maar ze deden het wel voor me
Ik heb gejankt als een wolf toen mijn oude hondje dood ging, een paar maanden geleden. En heel veel van haar gedroomd. Nooit voor geschaamd, ze is 16 jaar in mijn leven geweest, het lijkt me normaal dat je rouwt om zo'n verlies. Inmiddels is er een zoveelste-hands teefje in huis gekomen en dat helpt heel goed, een ander hondje dat veel aandacht nodig heeft. Eigenlijk wilde ik graag een pup maar soms (meestal) komt er iets op je pad....we zijn allemaal erg blij met onze nieuwe huisgenote!
quote:Summerdance schreef op 24 februari 2015 @ 19:17:

Hebben we al een ras?

Die van Stoor staat wel hoog op mijn lijstje ja

Maar dat staat die van MrsSW ook en die Nummerzoveel noemde ook, al moet mijn meneer dan wel wat overtuigd worden, die is niet zo van de dog-achtigen.
Deze vind ik ook echt prachtig trouwens, weet alleen totaal niks over dit ras:

quote:Star schreef op 24 februari 2015 @ 20:12:

Deze vind ik ook echt prachtig trouwens, weet alleen totaal niks over dit ras:

[afbeelding]

Een Weimeraner

Daar hadden NZ en ik het van de week nog over

Mijn allereerste schoonouders hadden een Visla

Beetje hetzelfde model, alleen een andere kleur

Wat ik er nog van weet

Niet moe te krijgen

Waren we net 3 uur in het bos geweest en dan zat ze na een uur al weer bij de deur...gaan we gaan we gaan we
Ja ook echt heel prachtig inderdaad, dat vind ik van de Ridgeback ook zo mooi die kleur. Maar dat grijze van de Weimaraner ook.

Alleen niet mijn type hond zie ik in de gauwigheid. Zo'n eendenjagend geval
Hey, is een Dalmatiër niets voor je?

Wel HEEL eigenwijs

Ja die noemde ik ook al eerder, of iemand er ervaring mee had. Ze lijken me heel leuk (afgaand op uiterlijk), maar ik ken er nul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven