Welk hondenras?

23-02-2015 20:48 161 berichten
Mijn hond is nu vier maanden dood en mis hem nog onwijs. En niet alleen hem, maar ook het hebben van een hond.

Wil niet nu al een nieuwe hond (voelt als verraad ofzo, heel stom ) , maar ben me wel aan het orienteren.

Dus, wie heeft er mooie plaatjes en leuke verhalen voor me? Ik hou van grote honden, zou het liefst een Ierse wolfshond hebben, maar dat is qua woonomgeving niet zo handig.
quote:Miss_Bean schreef op 25 februari 2015 @ 13:33:

Dat ziet er leuk uit, dat waterwerk.

Mijn schoonmoeder doet jachttraining met haar 2 labradors. Niet omdat ze met ze wil gaan jagen, maar voor de uitdaging, voor haar en de honden. Ze moeten dan ook 'over water' e.d.

Ja, jachtwerk is ook leuk! Heb ik ook gedaan met mijn Lab (heb ik ook nog ) En ik hou helemaal niet van de jacht maar het is haske leuk met je hond te werken, de hond én de baas beleven er zoveel plezier aan.

Met het waterwerk is het precies hetzelfde, de honden vinden het fantastisch want ze kunnen doen waar ze oorspronkelijk voor bedoeld zijn.
quote:StoraHuntur schreef op 25 februari 2015 @ 13:23:

Even verduidelijken: te dominant bestaat eigenlijk niet. Mijn honden zijn naar de herder van de buren dominant, zij waren hier eerder en dus de baas. Ook toen de herder in de puberteit kwam bleef dat zo. Terwijl de terrier van de andere buren juist weer dominant is over mijn honden. Dus als er iets te snaaien valt en mijn honden proberen het te pakken worden ze afgesnauwd door de terrier en dat accepteren ze ook.

Dominantie verschilt dus áltijd met welke 2 honden je van doen hebt.

Ik denk dat mensen dominantie vaak verwarren met instinct. Bv. een Akita, die is er op gefokt heel zelfstandig te kunnen leven, van oudsher was dit een karaktertrek waar heel bewust op gefokt is. Tegenwoordig wordt dit vertaald naar dominantie en afstandelijkheid maar dit is gewoon overleving instinct.

Net als dat je beagles in het bos moelijk kunt loslaten (jacht) en ik mijn honden aan de riem houdt als ik niet weet of er watervallen oid in de buurt zijn.

Alles staat of valt sowieso bij een goede opvoeding maar je kan ( en m.i. moet je het ook niet willen) een instinct niet uit je hond halen.

Toen ik nog in NL woonde waterwerkte ik; leuk om mss 's te gaan kijken?

WaterwerkDan bedoel ik dat het instinct van een Akita niet bij me past als je het zo dan wel kan omschrijven
Wat cool dat waterwerk!
Ik bedoelde het niet belerend hoor ! Ik bedoelde meer dat ik zo vaak hoor en lees dat mensen die niet weten hoe een hond te begrijpen vervolgens zeggen "dat ie zo dominant is".
Alle reacties Link kopieren
Gaaf dat waterwerk! Ik zie dat er in mijn woonplaats ook een kluppie is (Colonia Brielle). Jammer dat mijn buuf haar Newfoundlander weg laat rotten.(Ja, dat zit me erg hoog, sorry).
Had iemand al de Weimaraner genoemd? Als we ooit nog een hond nemen....................zo leuk!!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Jeetje weide, wat erg
Ja Stora, dat is heel erg. Na melding bij de DB, vorig jaar, was de hond ineens geschoren maar hij stinkt inmiddels weer vreselijk en loopt ongemakkelijk door de klitten. Ik heb buuf al eens hulp aangeboden, was niet nodig. Inmiddels is de verstandhouding (voornamelijk door onze niet-anonieme melding) dusdanig verslechterd dat er geen normaal gesprek meer mogelijk is.

Maar daar gaat dit topic niet over. Star wil gaan genieten van een leuke,lieve hond en kan straks een pup gaan uitkiezen! Zijn we niet allemaal jaloers?
Weide ik pb jou zo ff!
Stoor, dit de officiële vereniging? http://www.nnfc.nl/

Ik kwam ook deze http://www.thenewfsociety.com/ tegen. Of zijn er twee? Heb jij ervaringen met bepaalde fokkers? Goed, niet goed? Mag in PB anders. Zag er nu eentje met nestverwachting in juni bijvoorbeeld.
quote:Star schreef op 07 maart 2015 @ 09:56:

Stoor, dit de officiële vereniging? http://www.nnfc.nl/

Ik kwam ook deze http://www.thenewfsociety.com/ tegen. Of zijn er twee? Heb jij ervaringen met bepaalde fokkers? Goed, niet goed? Mag in PB anders. Zag er nu eentje met nestverwachting in juni bijvoorbeeld.Betekent dit dat je gekozen hebt??? (of ben ik te voorbarig?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven