Werk & Studie alle pijlers

Stage New York

25-02-2015 19:31 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Iedereen, Gisteren heb ik te horen gekregen dat ik voor drie maanden stage mag lopen in New York. Wat ik natuurlijk geweldig vind!

Het is alleen wel zo dat dit al vanaf 1 april is. Erg snel, en ik moet dus erg veel regelen, in een hele korte periode

Nu vroeg ik mij af wat je ongeveer kwijt bent aan wonen In New York. En aan wat je ongeveer per maand kwijt bent aan leven daar.

Ik weet al dat het mega duur is, gelukkig heb ik wel wat gespaard en kan bij elkaar zo ongeveer 2000 dollar per maand uitgeven.

Is dat voldoende om daar te wonen en ( een beetje normaal) te leven?

Ik krijg verder geen stage vergoeding en moet alles zelf betalen.

Tips over belangrijke zaken die ik moet regelen, woonruimte, en schatting van gemiddelde kosten zijn heel erg welkom!
Heb je dat niet vooraf uitgezocht?

Heb je de juiste Visa?
Nee, ik wist niet dat ik deze stage zou krijgen. Mijn docent heeft mij aanbevolen daar. En heb dus de vraag gekregen of ik daar heen wilde, maar dat is allemaal op erg korte termijn. anders was ik natuurlijk veeeel eerder begonnen ;)

als het goed is kan ik op een ESTA 90 dagen in New York verblijven
Begin echt meteen met je visum te regelen, vriendin van mij heeft 2 keer haar vlucht uit moeten stellen omdat er nog geen visum/werkvergunning was (en die heeft een baan in Amerika, geen stage) Misschien is vergunning krijgen voor een stage wel iets makkelijker, maar in een maand regel je weinig..

¤2000 per maand zou je het wel mee moeten redden denk ik, voor ¤1000 kun je wel iets huren in Brooklyn (wel met huisgenoten).
Heb je geen werkvergunning nodig?

Kan je opleiding je niet op weg helpen? Of je in contact brengen met oud studenten die daar stage hebben gelopen?

Ik zou iig als eerste achter de juiste visa aangaan.
Verblijven ja, maar stage lopen is denk ik iets anders. De Amerikaanse unions zijn heel machtig, als je een buitenlander een baan wilt geven moet je als bedrijf bewijzen dat die functie niet door een Amerikaan uitgeoefend kan worden. Ook al krijg je niet betaald voor je stage denk ik toch dat je wel een vorm van work permit moet hebben.
Stage lopen is geen probleem zolang je geen stagevergoeding krijgt.

Ik studeer aan de kunstacademie en zal bij een kunstenaar stage gaan lopen. Zij doet alles alleen, en heeft al vaker stagiaires gehad uit NL. Alleen is contact krijgen met haar nu heel lastig omdat ze ergens zit waar ze geen WIFI heeft en zelf ook in het buitenland zit.

Anders had ik haar de oren van het hoofd gevraagd , maar dat gaat nu niet
Ik zou de VISA-regels nog even goed nakijken. Vaak is vrijwilligerswerk bijvoorbeeld niet toegestaan op een toeristenvisum, dat zou ook zo maar kunnen gelden voor een stage.

Een vriendin van mij heeft voor een maand een kamer geregeld via airbnb, maar je zou ook kunnen kijken voor een kamer in een hostel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Oh, ik dacht dat je een J-1 visum voor stage nodig had, ook als het onbetaald is...
Met een vakantie visa moet je echt heel erg uitkijken hoor, Je mag daar vaak ook geen vrijwilligerswerk op doen en als ze je pakken ben je de sjaak. Beter dat nu van te voren even goed regelen en uitzoeken dan dat je straks problemen hebt als je daar al zit.
Een J1 dus.

https://www.google.nl/sea ... =chrome&es_sm=93&ie=UTF-8
Ik las laatste dat de VN inschat dat je ongeveer 2500 dollar nodig hebt per maand, om stage te lopen. Kijk idd goed de visum voorwaarden door! Een vriendin van mij moest ook keer (onbetaalde) stage cancellen omdat ze dr visum niet op tijd rond kon krijgen.

Qua accomodatie, wie weet kun je ook op universiteit facebook sites oproepjes zetten voor kort verblijf accomodatie. Mensen die maand op vakantie gaan etc.

Veel plezier!
Je hebt een j1 visum nodig ook voor onbetaalde stage.

2000 dollar per maand kan je zeker mee uitkomen zolang je geen rare dingen doet.

Er zijn tijdelijke kamers/ gedeelde woningen te huur voor 800/1100 dollar per maand. Echter vragen sommigen 2 of 3 maanden borg.
Ik zou even contact opnemen met een bureau die je hierin goed kunnen adviseren. als je zaakjes niet op orde hebt zit je dadelijk daar met een probleem en USA kan heel streng zijn met zulke dingen..

voor 2000 dollar moet je een heel eind komen als je niks geks doet, je zult wel een gedeelde appartement voor 800 /1000 dollar hebben .
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik heb stage gelopen in NY, was wel een betaalde stage en voor een jaar.

Voor zo ver ik weet heb je een J1 nodig voor stages. Begin daar gelijk mee! Het is een lang proces, je moet veel papieren invullen, alles precies juist hebben en een afspraak maken bij de Amerikaanse ambassade.

Ik woonde in Manhattan in een kleine kamer in een huis gedeeld met twee andere meiden. Maar ik had het geluk iets over te kunnen nemen van een andere student. Sommige vriendinnen woonden in Queens en Brooklyn en betaalden 600-800 dollar per maand, ik betaalde 1000$. De borg was drie keer de huur prijs als ik het me goed herinner.

Ik had geen spaargeld en verdiende ongeveer 2000 per maand en kwam daar prima van rond. Maar als je ook nog een beetje uit wil gaan is het niet genoeg, dat is hartstikke duur. Ik had door contacten de kans dit gratis te doen, en het was wel een geweldige ervaring het clubleven daar
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven