Gezondheid alle pijlers

Nu hooikoorts?

02-03-2015 13:55 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt er op dat ik 'al' hooikoorts klachten heb. Verkouden, lamlendig, keelpijn en jeukende/branderige ogen. Kan dat nu al? Zijn er hier meer die dat hebben? Wie weet er een goede hooikoortsapp?
Geel is het nieuwe blauw.
Ik heb de Mediq hooikoorts app.

Volgens die app zijn er in heel Nederland geen tot weinig pollen actief, behalve in Limburg. Daar zijn er redelijk veel actief.

De actieve pollen van vandaag zijn: Es, Hazelaar, Cypres.
Mijn zoon had van de week ook al klachten.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Zou zo maar kunnen
Kan kloppen. Het waait behoorlijk, en als ik er dan geen bui overheen gaat wil het wel. Ik heb de app pollennieuws (van VGZ)
Ik ben meestal vroeg in het hooikoortsseizoen aan de beurt en sinds eergisteren is het volop 'feest'.
Ik was vanochtend ook al weer lekker aan het poetsen in mijn ogen.. Bah! En dat gaat nog wel even door tot het einde van het seizoen..
Ik slik mijn medicijnen het hele jaar door, maar voorheen had ik alleen in december en januari nergens last van. Ik heb al veel krokusjes zien staan, dus het zou me niets verbazen als er ook alweer allerlei pollen ronddwarrelen.
Laatst las ik ergens dat het hooikoortsseizoen vroeg is door de zachte winter, ik nies me suf, huil zo nu en dan tranen met tuiten, gelukkig is mijn make-up waterproof, heb regelmatig prikogen of er zand in zit. Er zijn genoeg medicijnen die de verschijnselen onderdrukken, ook zonder recept (Zyrtec dacht ik). Ik zweer zelf bij Polaramine maar dat schijnt niet meer te worden voorgeschreven.
verba volant, scripta manent.
mijn zoon heeft al 2 weken klachten, ik zelf nog niet
Ik heb al 3 weken last... Dus alweer aan de spray...
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Geen app maar ik heb wel de medinose. Google er maar eens op, geweldig apparaatje en geen medicijnen meer nodig.

Maar ja, ik heb al krokusjes en narcissen zien staan en in mijn tuin zijn de merels al bezig met hun nestjes. Het voorjaar komt eraan, dus de hooikoorts ook.
De medinose! Die gebruikt mn zus ook, is er helemaal blij mee. Ze zit iedere dag als Rudolf aan de ontbijttafel, maar ze zweert erbij.
Hmmzzz ik had vandaag ook ineens weer jeuk ogen. Zal wel dan
Loat goan!!!
En ik vroeg het mezelf ook af sinds gister! Bah! Ik heb voornamelijk last van mijn neus nu. Medinose, mm, is dat voor zware hooikoortspatienten? En ik had nog wel honing gekocht vorig jaar die uit mijn woonomgeving komt en gegeten. Dat schijnt te helpen. Of pollen eten. Alleen ga ik daarvan over mijn nek, bijenpollen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:z-u-s schreef op 02 maart 2015 @ 16:28:

De medinose! Die gebruikt mn zus ook, is er helemaal blij mee. Ze zit iedere dag als Rudolf aan de ontbijttafel, maar ze zweert erbij.

Ik heb er inmiddels twee. Eentje in mijn nachtkastje. ´s Ochtends gaat mijn wekker, dan neem ik de medinose, en vier minuten later is ie uit en sta ik op. En ´s avonds neem ik de andere, die ligt in een kastje op de badkamer, met een telefoon/tablet/tijdschrift en de medinose op de wc.

Maar ik ben er inderdaad ook helemaal blij mee. Ongeveer 85% van mijn hooikoortsklachten is weg en met de restjes kan ik leven.
Hier soms in februari al, dus kan heel goed.
Kruidvat hooikoortstabletten zijn exact hetzelfde als de veel duurdere Allerfre.

Ik slik sinds een week weer. (Noord-Groningen)
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb al wilgen zien bloeien. Die groeien vooral in vochtige gebieden, langs sloten en zo. Maar ook in steden, parken, etc.

Dus het kan kloppen dat er al een allergische reactie is.
quote:Snoesje666 schreef op 02 maart 2015 @ 19:31:

Kruidvat hooikoortstabletten zijn exact hetzelfde als de veel duurdere Allerfre.

Ik slik sinds een week weer. (Noord-Groningen)Fijn he? De Lidl tabletten ook, zij het met een andere werkzame stof (cetirizine). 1,39 uit mijn hoofd, dat scheelt behoorlijk!
Ik had er in januari al last van! Maar toen ging het gelukkig een tijdje vriezen en ging het weer weg. Het begint nu wel langzaam weer te komen. Ik ben ook allergisch voor de Els en Hazelaar (en Berk maar die komt later) die al sinds januari in bloei staan...

Die Medinose, helpt dat ook tegen wegfikkende ogen? En longklachten?
De hazelaar bloeit, net als de populier. Daarnaast bloeit er op de grond vanalles.

Ik had in januari al last, slik net als Betjebig het hele haar door. Er zijn trouwens ook elke winter nieuwe topics over
Later is nu
Bij mn zus werkt-ie vooral tegen jeuk aan ogen en neus.
Ah, ben dus niet de enige! Sinds drie jaar last van hooikoorts, ben nog een beetje zoekende. Ik geruikte eerst loratedine, maar dat helpt niet meer. Ik heb van de huisarts flexofenadine gekregen, heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb vorg jaar andere tabletjes gehad, maar die hadden erge bijwerkingen. Nu dus deze, hoop dat ze helpen en geen bijwerkingen hebben. Medinose heb ik veel over gehoord, ga even googelen!
Geel is het nieuwe blauw.
Ik werk als apothekersassistente en bij ons in de apotheek komt het al heel veel voor. Het is dit jaar eerder dan normaal. De neussprays, oogdruppels en allergie tabletten gaan nu al heel veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven