Nu hooikoorts?
maandag 2 maart 2015 om 15:07
Laatst las ik ergens dat het hooikoortsseizoen vroeg is door de zachte winter, ik nies me suf, huil zo nu en dan tranen met tuiten, gelukkig is mijn make-up waterproof, heb regelmatig prikogen of er zand in zit. Er zijn genoeg medicijnen die de verschijnselen onderdrukken, ook zonder recept (Zyrtec dacht ik). Ik zweer zelf bij Polaramine maar dat schijnt niet meer te worden voorgeschreven.
verba volant, scripta manent.
maandag 2 maart 2015 om 16:14
maandag 2 maart 2015 om 18:12
En ik vroeg het mezelf ook af sinds gister! Bah! Ik heb voornamelijk last van mijn neus nu. Medinose, mm, is dat voor zware hooikoortspatienten? En ik had nog wel honing gekocht vorig jaar die uit mijn woonomgeving komt en gegeten. Dat schijnt te helpen. Of pollen eten. Alleen ga ik daarvan over mijn nek, bijenpollen.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
maandag 2 maart 2015 om 19:12
quote:z-u-s schreef op 02 maart 2015 @ 16:28:
De medinose! Die gebruikt mn zus ook, is er helemaal blij mee. Ze zit iedere dag als Rudolf aan de ontbijttafel, maar ze zweert erbij.
Ik heb er inmiddels twee. Eentje in mijn nachtkastje. ´s Ochtends gaat mijn wekker, dan neem ik de medinose, en vier minuten later is ie uit en sta ik op. En ´s avonds neem ik de andere, die ligt in een kastje op de badkamer, met een telefoon/tablet/tijdschrift en de medinose op de wc.
Maar ik ben er inderdaad ook helemaal blij mee. Ongeveer 85% van mijn hooikoortsklachten is weg en met de restjes kan ik leven.
De medinose! Die gebruikt mn zus ook, is er helemaal blij mee. Ze zit iedere dag als Rudolf aan de ontbijttafel, maar ze zweert erbij.
Ik heb er inmiddels twee. Eentje in mijn nachtkastje. ´s Ochtends gaat mijn wekker, dan neem ik de medinose, en vier minuten later is ie uit en sta ik op. En ´s avonds neem ik de andere, die ligt in een kastje op de badkamer, met een telefoon/tablet/tijdschrift en de medinose op de wc.
Maar ik ben er inderdaad ook helemaal blij mee. Ongeveer 85% van mijn hooikoortsklachten is weg en met de restjes kan ik leven.
maandag 2 maart 2015 om 20:17
quote:Snoesje666 schreef op 02 maart 2015 @ 19:31:
Kruidvat hooikoortstabletten zijn exact hetzelfde als de veel duurdere Allerfre.
Ik slik sinds een week weer. (Noord-Groningen)Fijn he? De Lidl tabletten ook, zij het met een andere werkzame stof (cetirizine). 1,39 uit mijn hoofd, dat scheelt behoorlijk!
Kruidvat hooikoortstabletten zijn exact hetzelfde als de veel duurdere Allerfre.
Ik slik sinds een week weer. (Noord-Groningen)Fijn he? De Lidl tabletten ook, zij het met een andere werkzame stof (cetirizine). 1,39 uit mijn hoofd, dat scheelt behoorlijk!
maandag 2 maart 2015 om 20:57
Ik had er in januari al last van! Maar toen ging het gelukkig een tijdje vriezen en ging het weer weg. Het begint nu wel langzaam weer te komen. Ik ben ook allergisch voor de Els en Hazelaar (en Berk maar die komt later) die al sinds januari in bloei staan...
Die Medinose, helpt dat ook tegen wegfikkende ogen? En longklachten?
Die Medinose, helpt dat ook tegen wegfikkende ogen? En longklachten?
maandag 2 maart 2015 om 21:18
Ah, ben dus niet de enige! Sinds drie jaar last van hooikoorts, ben nog een beetje zoekende. Ik geruikte eerst loratedine, maar dat helpt niet meer. Ik heb van de huisarts flexofenadine gekregen, heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb vorg jaar andere tabletjes gehad, maar die hadden erge bijwerkingen. Nu dus deze, hoop dat ze helpen en geen bijwerkingen hebben. Medinose heb ik veel over gehoord, ga even googelen!
Geel is het nieuwe blauw.