abortus mislukt

02-03-2015 10:29 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige maand heb ik een abortus moeten laten doen vanwege gezondheidsredenen. Verschrikkelijke ervaring maar hij Was achter de rug. Na 3 weken controle gehad en daar bleek dat het niet helemaal goed Was gegaan. Ik dacht dat ik een hoofdje zag maar dat Was mijn fantasie volgens de dokter. Na 10 dagen moest ik weer testen, vandaag dus. En de test Is nog steeds positief :( een licht streepje dat wel. Maar ja een streepje Is een streepje. Ik voel me raar. Ik Had spijt na de abortus maar wist dat het de beste oplossing

Was. Maar wat als het kindje nu nog gewoon leeft? Donderdag moet ik weer terugkomen en zal ik een echo krijgen. Ik weet dat ik het niet kan houden. Er zijn nu nog meer risico's voor het kindje. Maar deze klap doet heel zeer. Zijn er hier meer mensen waarbij de abortus mislukt Is geweest?
quote:Aureel schreef op 02 maart 2015 @ 12:46:

[...]

Tjonge, wat klets jij nou? Ik heb er nog nooit van gehoord, zeg ik. Dat zegt niet dat het nooit voorkomt, maar zelden, wat anderen ook al beweren. Ik claim toch nergens de absolute waarheid te weten? Of moet je allemaal arts zijn voordat je op dit forum een reactie plaatst? Ik dacht het niet.Welnee, gewoon een relevante feiten posten, daar heeft een TO het meeste aan. Laten weten dat jij er nog nooit van gehoord hebt, ondanks dat jij in de zorg werkt, doet er niet zoveel toe. Of wel?
"Het verschil tussen wachten en verwachten leerde je/ van een kat die twee keer van huis liep en maar één keer terugkwam"- Else Kemps
quote:tallyho schreef op 02 maart 2015 @ 12:53:

[...]

Welnee, gewoon een relevante feiten posten, daar heeft een TO het meeste aan. Laten weten dat jij er nog nooit van gehoord hebt, ondanks dat jij in de zorg werkt, doet er niet zoveel toe. Of wel?Ik vind dit een heel relevant feit. Ga jij nu voor het hele forum bepalen wat relevant is? Dan krijg je het nog heel druk. Succes ermee
Dat ik dacht dat ik het hoofdje Had gezien Was natuurlijk alweer 3 weken verder. Dus zou ik zeven weken zijn. Dus dan kan het wel. Ik wacht de echo gewoon af. Bij een verloskundige kan ik niet eerder dan donderdag terrecht helaas. Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Tot ik de echo weer gezien heb zo min mogelijk. Kan het toch niet

niet meer houden al Is het zo
Laten we er iig geen ruzie omgaan maken. Ik Had er ook nooit van gehoord. Maar

Volgens de verhalen via google kan het wel degelijk.
WAT is mogelijk Perveniunt? Dat ze het hele vruchtje hebben gemist bij de abortus en dat je nog een levende foetus in je buik hebt? Is dat wat je bedoeld? Dat je nog zwanger bent van een gezond babietje?
Jouw na-traject is trouwens heel anders dan het mijne. Wat vreemd dat dat niet in heel NL gelijk is.

Mijn nacontrole was een gesprekje met de huisarts. (stond met 5 minuten buiten), geen echo, niet testen na tien dagen etc.

Was er bij jou iets waardoor zie kiezen voor deze na-controle?
Ja doreia, dat bedoel ik. Maar ik ga eerst de echo afwachten anders maak ik mezelf helemaal gek
Lilalinda, omdat ik nog heel pril Was Wilden hun de nacontrole doen. Ik heb inmiddels gebeld en er Is een mogelijkheid dat de vrucht nog leeft. Ik ben nu heel erg aan het twijfelen. Als ze donderdag tegen mij zeggen dat het zo Is dan wil ik het alsnog houden denk ik. Dan Is het kindje zo sterk
quote:perveniunt schreef op 02 maart 2015 @ 16:11:

Lilalinda, omdat ik nog heel pril Was Wilden hun de nacontrole doen. Ik heb inmiddels gebeld en er Is een mogelijkheid dat de vrucht nog leeft. Ik ben nu heel erg aan het twijfelen. Als ze donderdag tegen mij zeggen dat het zo Is dan wil ik het alsnog houden denk ik. Dan Is het kindje zo sterkMaar je omstandigheden nog steeds hetzelfde.
De risico's voor de baby zijn te groot, ik weet het. Maar ja sowieso kunnen ze dat pas na 20 weken zien. Ook bij een zwangerschap waar geen risico's zijn genomen. Maar stel dat ons kindje ongezond zou zijn dan zal ik het mezelf wel verwijten.

Ik hoop gewoon dat het weefsel is
Als blijkt dat ze iets heel anders hebben geaborteerd dan je baby lijkt me dat een zeer kwalijke zaak! En iets wat zo vlug mogelijk opgehelderd dient te worden! Bel vandaag nog terug met de vraag of het mogelijk is dat jij nog een levende foetus in je buik kan hebben zitten en luister naar het antwoord.

ben jij verder bekend bij de ggz?
Doreia dat heb ik vandaag gedaan en het antwoord Was ja! Maar de kans Is heel klein. Niet bekend verder bij het ggz. Ik weet echt niet wat ik ervan moet denken. Baal er ontzettend van!
Volgens mij is hier de wens de vader van de gedachte.

De kans dat jij met 7 weken een hoofd ziet op de echo is bijzonder klein, als leek. En als jij het kon zien dan had de echoscopiste het zeker niet gemist. Je maakt jezelf gek en je komt behoorlijk in de war over.
ik zou zeggen terug naar de breinaaldenmethode

wat een medische flop zeg als dit waar is..
quote:perveniunt schreef op 02 maart 2015 @ 16:11:

Lilalinda, omdat ik nog heel pril Was Wilden hun de nacontrole doen. Ik heb inmiddels gebeld en er Is een mogelijkheid dat de vrucht nog leeft. Ik ben nu heel erg aan het twijfelen. Als ze donderdag tegen mij zeggen dat het zo Is dan wil ik het alsnog houden denk ik. Dan Is het kindje zo sterk

En het was een behandeling in een officiele Nederlandse kliniek?

Ik vind het echt vreemd, ik moest een paar dagen wachten, zodat het niet te vroeg kon zijn. Waarom wijken ze bij jou van alle richtlijnen af?
sorry ik vind het allemaal erg rot voor je, maar je hebt echt geen hoofd gezien. Dat wilde je misschien, maar dat kan echt niet. Een foetus van 7 weken is nog geen centimeter "groot".

Het zou wel erg vreemd zijn als de abortus volledig mislukt is. Dat zou wel zo ontzettend uniek zijn, gezien 99.9% wel goed gaat. Dat er nog weefsel achterblijft, ja dat kan zeker. Een hele vrucht lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk, dan moet de arts die het uitvoerde wel echt stekeblind zijn. Vind het traject sowieso een beetje vreemd eigenlijk. Ik had een abortus met 5wkn 2dgn ( abortuspil ) en een na- gesprekje met mijn eigen huisarts 2 weken later, en dat was het.
Ja het Is gewoon in een Nederlandse kliniek. Op de site van casa zijn er meer zulke verhalen te lezen ben ik achtergekomen. Mijn buik Is vandaag ontzettend opgezwollen. Ik hoop zo ontzettend dat het weefsel Is. En zo niet dan gaan wij het kindje houden. Dan heeft het zo moeten zijn.
laat het ons weten donderdag en hoe sta je in je recht? Als de abortus mislukt zou zijn? is de kliniek dan nalatig?
Ja ik laat het zeker weten! Hun staan volledig in hun recht omdat er een hele kleine kans Bestaat dat het niet lukt. Dit staat ook in de brief die ik heb meegekregen. Ik zal eerst de echo moeten afwachten voordat ik actie kan ondernemen. Ik merk aan mezelf dat ik er teveel vanuit ga dat het kindje nog leeft en dat moet ik niet doen natuurlijk
ook met 7 weken is er nog geen hoofdje te zien
http://www.geboortecentru ... d.nl/foetale-ontwikkeling

Dit is een foetus van 7 weken. Het is dan 9 mm groot. Alleen een hoofdje is dus uitgesloten. Dan heb je meteen het hele lichaampje moeten zien. Pak eens een liniaal en kijk hoe groot 9 mm is. Dat is heel erg klein. en dan zweeft er los nog een bolletje, dat is de placenta. dat is geen hoofdje.

Je buik opgezwollen lijkt me stug in dit stadium van je zwangerschap. Je baarmoeder komt nog niet eens boven je schaambot uit, dus heeft nog geen ruimte nodig voor je buik om naar buiten te komen, of om andere organen daartoe te dwingen.

Ik wil je aanraden dit niet in je eentje te doorstaan, maar hulp te zoeken in dit proces. Dit is al traumatisch genoeg, doe dit niet alleen alsjeblieft, ongeacht wat de uitkomst donderdag ook is van de echo.
Nou als ik naar echo's van vriendinnen enz kijk, wel van 8 weken dan zie ik ook duidelijk een hoofdje. Foto's 7 weken echo van Google zie ik toch ook duidelijk een hoofdje. Vanaf 5 weken al eigenlijk.
Waarom zou de arts liegen dat er niets te zien is als hij een kind ziet?
Nou doreia ik zie toch echt duidelijk een hoofje en uiteraard hoort daar t lichaampje ook bij.

Ik kan hier heel goed over praten met mijn vriend en moeder gelukkig.
Sterkte met wachten
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven