Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Gisteren ook gezwicht. Door het afvallen lig ik elke nacht te bibberen in bed. Daarom gisteren een warme pyjama aangeschaft. Beschikte tot dit moment alleen over shortama's. Kortom een hoogstnoodzakelijke aankoop.

Vanaf nu geldt voor mij alleen nog de ontheffing van het spijkerjasje en daar ga ik me echt aanhouden!
Ik slaap altijd in een hemdje en een pyjamabroek. Ik ben in het bezit van twee pyjamabroeken, beiden hebben een gat in het kruis ( en ze zijn niet van Christine le Duc...) en een lam elastiek wat niet te vervangen valt want ingenaaid. Morgen koop ik twee nieuwe bij de hema ofzo, low budget en zonder opsmuk. Ik ben het hijsen zat, onderweg naar de badkamer hangen ze om mijn enkels...
ik heb mijn budget tot op heden gehalveerd als ik kijk naar vorig jaar, dat is voor mij ook al heel erg knap! Vorige week 2 haltertops van 10 days en een jurkje van Eroke besteld. Dat hakt er wel in meer dan 200 euro. Maar vergeleken met voorgaande jaren ben ik heel goed bezig!
Nog steeds geen kleren gekocht!
Prrrr, mauw miawwwww.
Deze maand helemaal niets gekocht.
Ik zit ook al weer op dik 2 maanden!

In mei ga ik naar Londen en daar wil ik heel graag shoppen. Mijn doel is dus voor nu om in ieder geval tot Londen niet te gaan shoppen....
Op de pyjamabroeken na ook niets gekocht. Geen kleding ieder geval en ik ben best trots op mezelf. En op jullie
Haha, we doen t volgens mij hartstikke goed met z'n allen. Ik heb gisteren mn enige 'wildcard' aangeschaft, zwarte ballerina's. Dat was het dan! De kast hangt vol, en ach, de tijd vliegt ;)
Ik lees al vnanf het begin mee met dit topic, erg Leuk! Ik doe ook mee. Alleen de hoogst noodzakelijke dingen mag ik van mezelf kopen. Dit jaar heb ik alleen teenslippers gekocht tot nu toe (woon in een land waar het nu zomer is) omdat de puppie van vrienden 1 van mij slippers kapot heeft gebeten. Ik heb nog 2 kadobonnen van warenhuizen liggen van $200(in totaal) dus daarvan kan ik hopelijk mijn noodzakelijke aankopen betalen. Wat ik zeker nodig heb nog is een bikini, verder op het moment niks. Ik hou sowieso al niet van winkelen dus voor mij zal het wel een stuk makkelijker zijn dan mensen die graag winkelen.
quote:AnAppleADay schreef op 01 maart 2015 @ 16:34:

Ik zit ook al weer op dik 2 maanden!

In mei ga ik naar Londen en daar wil ik heel graag shoppen. Mijn doel is dus voor nu om in ieder geval tot Londen niet te gaan shoppen....Ik ga in april naar Londen (1e keer). Gaan niet superlang dus van shoppen zal niet veel komen. Heb weleens gehoord dat grote cupmaten daar beter verkrijgbaar zijn?! Dat zou voor mij dan een verleiding kunnen vormen, want hier in NL is een leuk setje reteduur.
quote:superjuffie schreef op 02 maart 2015 @ 14:34:

[...]

Ik ga in april naar Londen (1e keer). Gaan niet superlang dus van shoppen zal niet veel komen. Heb weleens gehoord dat grote cupmaten daar beter verkrijgbaar zijn?! Dat zou voor mij dan een verleiding kunnen vormen, want hier in NL is een leuk setje reteduur.

Ik ga ook maar kort maar ben er al een aantal keer geweest en toen weinig kunnen shoppen ivm kofferruimte en budget. Nu doe ik mn koffer half vol en heb ik een ruim budget vast gezet dus ik mag dan even los gaan van mezelf.

Ik weet verder niks van grote cupmaten :P Maar als je verleiding wilt voorkomen moet je Camden Market zeker vermijden!
quote:superjuffie schreef op 02 maart 2015 @ 14:34:

[...]

Ik ga in april naar Londen (1e keer). Gaan niet superlang dus van shoppen zal niet veel komen. Heb weleens gehoord dat grote cupmaten daar beter verkrijgbaar zijn?! Dat zou voor mij dan een verleiding kunnen vormen, want hier in NL is een leuk setje reteduur.Klopt, ze hebben daar veel meer, meer merken dan hier. Ook zijn sommige merken goedkoper dan hier. Bv bij bravissimo, die vind je op allerlei plekken en warenhuizen.
Weeeeh! Ik ben in dubio!

Ik ben op zoek naar andere baan, nog geen uitnodigingen (maar ga er vanuit dat dat een keer komt), maar ik heb geen nette werkkleding meer: ik ben tien kilo afgevallen en alles is te groot.

Zo te groot dat het met goed fatsoen niet meer in te nemen is, twee maten kleiner wordt lastig denk ik. Of toch niet?

Ik wil eigenlijk niets kopen, want het bevalt zo goed. Maar wat te doen?

Kleding lenen is ook geen optie, m'n vriendinnen zijn over het algemeen of kleiner of zwaarder dan ik ben.

Bah.

Iemand nog ideeën?
quote:Piratesse schreef op 02 maart 2015 @ 20:02:

Weeeeh! Ik ben in dubio!

Ik ben op zoek naar andere baan, nog geen uitnodigingen (maar ga er vanuit dat dat een keer komt), maar ik heb geen nette werkkleding meer: ik ben tien kilo afgevallen en alles is te groot.

Zo te groot dat het met goed fatsoen niet meer in te nemen is, twee maten kleiner wordt lastig denk ik. Of toch niet?

Kleding lenen is ook geen optie, m'n vriendinnen zijn over het algemeen of kleiner of zwaarder dan ik ben.

Bah.

Iemand nog ideeën?

Praktisch blijven.

Gewoon één loeigoeie sollicitatieoutfit kopen, broek/rok, shirt, jasje, wat onderling nog een beetje te combineren is met wat je al hebt, voor als je straks die baan ook krijgt.

Nodig is nodig. Het moet wel functioneel blijven, de uitdaging. Niet om de uitdaging op zich.

Weeeeh! Ik ben in dubio!

Bah.

Iemand nog ideeën?

Hai! Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Qua nieuwe baan dan, en waar ik werk kleed iedereen zich wat netter dan ik toch was gewend. Tja, ik zou ook eigenlijk wel willen investeren in een goeie basisoutfit, die je idd kunt combineren met wat je nog hebt.

Ik heb wel mazzel dat ik toevallig pas kleren heb gekregen van vriendinnen, na hun grote kastopruiming. Daar zitten wel een paar nettere dingen tussen. Dus ik stel het zoveel mogelijk uit.
quote:whopper schreef op 02 maart 2015 @ 21:05:

[...]

Praktisch blijven.

Gewoon één loeigoeie sollicitatieoutfit kopen, broek/rok, shirt, jasje, wat onderling nog een beetje te combineren is met wat je al hebt, voor als je straks die baan ook krijgt.

Nodig is nodig. Het moet wel functioneel blijven, de uitdaging. Niet om de uitdaging op zich.Ja goeie. De functionaliteit van dit jaar, niet dit jaar an sich. En inderdaad, wat als ik een baan vind, en ik heb nog steeds niets om aan te trekken, behalve mn spijkerbroeken, gympen en truien. Ok. Broek, jasje, rok, klaar. Shirts heb ik nog wel. Nette schoenen ook.Dank je!

Weeeeh! Ik ben in dubio!

Bah.

Iemand nog ideeën?

Nodig is nodig. Je weet zelf waarschijnlijk heel goed het verschil tussen kopen om het kopen of voor de leuk en een paar noodzakelijke basiskledingstukken aanschaffen.

Ik vind het echt leuk dat je deze uitdaging serieus vol houdt, maar als je je baankansen ervoor in gevaar laat komen schiet je wel een beetje je doel voorbij.

We horen graag wat je gaat kopen en wat je met moeite laat hangen

Weeeeh! Ik ben in dubio!

Bah.

Iemand nog ideeën?

10 kilo afgevallen? Wat goed zeg! Maar dan moet je toch hoognodig nieuwe kleren hebben?

Je gaat toch niet een jaar in je te grote kleren zwemmen?

Of wil je nog meer afvallen?

Misschien iets van de kringloop kopen?
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik heb aankomende tijd wat etentjes staan, normaal koop ik altijd wat nieuws...

Heb net uren online naar kleren zitten kijken, het is best moeilijk...maar niks gekocht!!

Ik ga maar gauw in mijn kledingkast duiken even kijken wat ik nog heb, ik heb nog veel hoor maar dan denk ik: oja, leuk topje/ truitje/ shirtje...maar dit heb ik al op dat feestje/ etentje gedragen.
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 03 maart 2015 @ 11:18:

Ik heb aankomende tijd wat etentjes staan, normaal koop ik altijd wat nieuws...

Heb net uren online naar kleren zitten kijken, het is best moeilijk...maar niks gekocht!!

Ik ga maar gauw in mijn kledingkast duiken even kijken wat ik nog heb, ik heb nog veel hoor maar dan denk ik: oja, leuk topje/ truitje/ shirtje...maar dit heb ik al op dat feestje/ etentje gedragen. Eh...en? Kleding kun je wassen en gewoon nog een keer dragen hoor, en weer wassen, en nog een keer, en nog een keer....
quote:whopper schreef op 03 maart 2015 @ 13:38:

[...]

Eh...en? Kleding kun je wassen en gewoon nog een keer dragen hoor, en weer wassen, en nog een keer, en nog een keer.... Serieus?!!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:Jane-Ice schreef op 03 maart 2015 @ 11:13:

[...]

10 kilo afgevallen? Wat goed zeg! Maar dan moet je toch hoognodig nieuwe kleren hebben?

Je gaat toch niet een jaar in je te grote kleren zwemmen?

Of wil je nog meer afvallen?

Misschien iets van de kringloop kopen?

Nou, dat afvallen was helemaal niet de bedoeling, dat is "gewoon gebeurd". Snap er zelf weinig van, hou het maar op De Leeftijd. Maarre...ja, qua hoeveelheid kleren sta ik er niet best voor. In december nog twee spijkerbroeken gekocht, die zijn nu net iets te wijd, maar nog wel te doen. Rest is soort van baggy geworden. Ook best gezellig voor de afwisseling. Wel jammer van al m'n rokken en jurken. Bij truien en tshirts is het niet zo erg dat het wat te groot is.

Heb hoop dat ik ook vanzelf weer tien kilo aankom :D, dan heb ik me toch veel kleren ineens :D.

(maar als ik van de zomer nog steeds dit weeg, ga ik wel naar de kringloop)
Yeah ik zit op 7 weken
Ik heb ook niks meer gekocht. Vind het nu wel lastig dat de lente er aan komt: dan heb ik direct zin om zomerjurkjes te kopen enzo

Ik heb ook niet veel zomerkleding meer, dus ik ben benieuwd of het moeilijk gaat worden als het straks echt warmer weer wordt. Maar goed, dan maar wat vaker hetzelfde aan, in andere combinaties. Moet lukken.

Ik ben nu wel meer bezig kleding te dragen die ik een tijdje niet heb aan gehad. En ik merk dat sommige kledingstukken die ik al bijna had afgeschreven omdat ik ze nooit droeg, nu opeens wel leuk zijn.

Bij jullie nog leuke ontwikkelingen?
Ik heb mijn tripje naar New York achter de rug en heb me aardig ingehouden!!! Ik heb alleen een tas gekocht (die bij mij sowieso al onder de uitzonderingen viel) en een zomerjurkje, wat met 38 dollar eigenlijk niet duur was. Verder wel wat andere dingetjes gekocht maar geen kleding. Nu weer terug in het gareel!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven