De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Gisteren de Pregnyl geprikt, pijnlijke rotprik, brandt als de ziekte maar ik voel me verder goed! Dus naar mijn idee geen gekke zwangerschapsreacties ofzo. Misschien komt dat nog, maar ik verwachtte eigenlijk wel misselijkheid ofzo. Dus ik ben blij want daar zit ik natuurlijk niet op te wachten
*breekt even in*

Succes lion!!!
Hoi allemaal!!

Ik ben al weer een tijdje niet geweest net als tinkerbell....

Als eerste gefeliciteerd Emma!!!!! 😊

Ik ben zo blij voor je!!

Ik ben 7 weken geleden bevallen van een dochter (ik wist niet wat het zou worden). Ik heb de hele zwangerschap voldragen 40+2. Een supermooie bevalling gehad (4 uur maar en thuis in bad). Onze meid heet Senna en het gaat heel goed met haar! Met mij gaat het ook goed en ik geniet! Helaas is alleen mijn schildklier ontspoort na de bevalling. Dus moet helemaal opnieuw worden ingeregeld qua medicatie....en heb er best last van. Maar als ik naar mijn dochter kijk weet ik dat ik niet mag klagen en dat ik dit hier aan iedereen gun!!!!

Theepoes hoe is het met jou? Wanneer ben je uitgerekend?
Mirk, wat leuk! Gefeliciteerd!!! Heerlijk he, een thuis- en badbevalling!? Had ik ook! Alleen duurde het bij mij 20 uren :-) maar wel heel relaxed!

Met mij gaat het prima hoor! Ik was 6,5 maand geleden uitgerekend haha. Zoon is nu dus ruim een half jaar.

Nou geniet maar lekker verder van je dochter (want het gaat zo snel, zooo cliché, maar zoooo waar! :-) )
Wel balen dat je schildklier flauw doet... Hopelijk is het met de goede medicatie weer snel op de rit!
Hey prikbitches, ik lees al een tijdje met jullie mee en zou nu ook graag willen meeschrijven mijn naam is jaxxie en ben 27 jaar sinds 1 april '14 bezig om zwanger te worden in sep/okt naar de huisarts gegaan en doorgestuurd naar de gynaecoloog wegens een oude buikoperatie mocht dit sneller dan normaal daar de standaard onderzoekjes gehad en doorverwezen naar de fertiliteitsarts en nog meer onderzoeken gehad uit alles bleek dat natuurlijk zwanger worden er voor ons niet in zit en icsi onze oplossing is.

Ik heb 26feb lucrin ingespoten gekregen en 16 maart uitgangsecho en starten dan met gonal f 150IE ik vind het erg spannend allemaal en zou het fijn vinden om met jullie mee te kletsen, ik heb een lieve partner, familie en vriendinnen maar die zullen het nooit zo begrijpen als jullie die het ook doormaken

Liefs 💋
With pain comes strenght🌹
Ben ik nog op tijd om je succes te wensen Lion??? Of zwemmen er al miljoenen spermacellen richting je ei?

Anyway, succes!!!
Hoi Jaxxie, welkom als prikbitch! Jammer dat je je moet aansluiten. Maar wel fijndat je nu al terecht kon bij de gynaecoloog. Dat heeft je een paar maanden frustratie bespaard.

Succes met de Gonal! En daarna met de icsi-poging!!
Succes Lion!
Mirk gefeliciteerd met jullie dochter. Vervelend van die schildklier maar komt jammer genoeg vaker voor na een bevalling. Zorg wel dat je blijft opletten want je hen nu meer kans op postnatale depressie door door die schommelingen.

lion veel succes
Dank jullie wel, meiden! Inseminatie is gelukt, 30 miljoen goede zwemmers geinsemineerd! Beetje buikpijn nu, maar vooral opgelucht dat het nu achter de rug is, de verpleegkundige was heel voorzichtig en rustig en maakte ook wat grapjes. Daar houd ik erg van dus dat helpt me

Nu dus op het wachtbankje, spannende dagen tegemoet!
Wow wat een goede zwemmers Lion. Wanneer mag je testen?
Wow, wat veel Lion! En nu maar wachten.... Heel veel succes daarmee. Vaak het lastigst, maar dat weet je zelf vast ook wel
Yezka, ik moest opeens aan jou denken. Hoe is het met je? Ik heb je hier al een hele tijd niet gezien. Hopelijk gaat het goed met je.
Dankjewel theepoes

Wat spannend lionlilly succes komende dagen! Wanneer mag je testen?

Ik tel echt de dagen af tot 16 maart kan niet wachten met beginnen☺
Ik mag testen op 22 maart. Snel he

Jaxxie, welkom! Alles wat je wilt weten gewoon vragen, he? Ik heb een minder hoge dosis gonal gespoten maar kan je er wel dingen over vertellen, hoe het voelde, dingen om op te letten enzo. Vraag maar raak! Succes de 16e
Ohhh dat is al heel snel lily ☺

vroeg me idd wel af hoe het voelt om te prikken en de vloeistof enz heb echt geen idee wat er allemaal op me afkomt behalve dat ik gonal moet gaan spuiten meer niet haha
Ik heb helemaal niets gevoeld van de gonal f, van de vloeistof tenminste. Het prikje is bijna pijnloos, en de vloeistof voel je ook niet. Soms had ik een bloeddruppeltje na het verwijderen van de naald, maar niet altijd. Nauwelijks blauw geworden. De hormonen voelde ik wel, vooral de eerste dagen, daarna zakte het wat af.

Heb je al een prikinstructie gehad?
Wow Lion, wat een goed aantal zwemmers! Is je buikpijn nu over? Spannende weken inderdaad, ik duim voor je!

Jaxxie, welkom hier, ik ga 24 maart weer beginnen met gonal 150IE voor ICSI, vorige keer ook gebruikt. Ik vind de Gonalspuit een eitje qua spuiten zelf. Het is een kant-en-klare pen, alleen even draaien aan het wieltje voor de juiste eenheden, naaldje erop en prikken maar. De eerste keren prikken zijn best raar omdat het gewoon raar voelt een naald in jezelf te gaan steken, maar de naaldjes zijn zo dun, die voel je nauwelijks. Tip: goed recht prikken en snel de naald erin (niet te langzaam, dan voel je het meer). 150 IE is niet veel vloeistof, dat voelde ik niet echt. Van de hormonen had ik zelf de vorige keer weinig last, nog even afwachten wat het deze keer gaat doen Succes iig!
Dankjewel meiden ☺ maakt me iig minder nerveus dat k dit nu weet. ik heb de prikinstructie al gehad en de koelkast ligt vol haha wachten tot maandag kan me niet snel genoeg gaan deze week ☺ ik was na de prikinstructie wel blauw haha en toen heeft de verpleegkundige me geprikt ben benieuwd hoe t zal gaan als k t zelf doe. Naar de hormonen ben k ook wel benieuwd heb aardig last gehad van de lucrin nachtzweten opvliegers rare dromen moodswings veel rugpijn dus ben benieuwd wat de gonal met me doet
Een goede huidplooi vastpakken, naald loodrecht in die plooi spuiten (rustig, maar niet langzaam, gewoon, terwijl je de vloeistof inspuit tel je 1-2-3-4, bij 4 is de spuit leeg), tien tellen ingedrukt houden, huidplooi loslaten en rustig terugtrekken, de hele tijd de knop ingedrukt houden en pas loslaten nadat je de naald hebt teruggetrokken. Blauw worden kan gebeuren, je hebt toch best wat vaatjes daar zitten. Ik merkt dat ik erg blauw werd rond mijn navel, dus ik heb meer de huid/vetplooi net boven mijn slip gepakt, die werd minder blauw. Pregnyl werd wel blauw trouwens, maar dat is een grotere naald en meer vloeistof.
Hallo mensen.. Is er iemand die een zelfbetaalde poging moet gaan doen en Gonal-F nodig heeft? Ik heb nog 2/3 spuiten Gonal-F 300 over en heb graag dat het goed terecht komt
quote:inanna schreef op 09 maart 2015 @ 14:32:

Hallo mensen.. Is er iemand die een zelfbetaalde poging moet gaan doen en Gonal-F nodig heeft? Ik heb nog 2/3 spuiten Gonal-F 300 over en heb graag dat het goed terecht komt Goed bedoeld, maar dit mag niet. Daarnaast hoeft de hoeveelheid eenheden die jij spoot niet hetzelfde te zijn als die een ander nodig heeft. Je kunt ze het beste gewoon inleveren bij de apotheek in het ziekenhuis.
Sodeju, ik heb opeens last van de Pregnyl, joh! Jeukende tepels en hoofdpijn!!
Dankjewel lily ben er nu een stuk zekerder over☺ ik moet trouwens ovitrelle spuiten ipv pregnyl. Vervelend dat je nu klachten heb van de pregnyl 😔 maar t is voor een goed doel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven