Hoe krijg je hulp?

09-03-2015 11:45 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb ik hier eerder een topic over geopend.

Het gaat over een vriendin van mij die zwaar aan de drank is en psychische problemen heeft.

Afgelopen weekend heb ik met haar man gepraat.

Het is niet mijn gewoonte om over vriendinnen te praten met hun partner, maar het loopt erg uit de hand. Hij weet niet meer wat hij moet doen. Ze wil geen hulp, veranderd na wat drank in een duivelin, en zoekt aandacht van andere mannen.

Van een afstand lijkt er niks aan de hand.

Gisteren had ze nog een groot feest georganiseerd, ze is een perfecte gastvrouw.

Zelf kan ik lekker koken, maar zij kan alles er ook nog uit laten zien alsof er een duur catering bedrijf ingehuurd is.

Voor dat feest had ik met haar man gepraat.

Die is heel erg bang dat het erop uitdraait dat jeugdzorg ingrijpt. Hij zoekt overal hulp, maar zij denkt dat hij van haar af wil.

Tijdens het feest viel 1 van hun kinderen vanaf grote hoogte met een klap op de grond.

Kind had vreselijk pijn en kon amper bewegen. Vriendin vond het niet nodig dat de huisartsenpost of 112 gebeld werd, het zou wel meevallen.

Na veel gedoe kon haar man dan toch de huisartsenpost bellen. Binnen 10 minuten stond er een ambulance voor de deur. Achteraf viel het mee, ze moesten kind wel s,nachts een paar keer wakker maken ivm hersenschudding.

En wat zie ik net in mijn inbox? Dat ze dus tot 5 uur vanochtend is wezen dansen ( en natuurlijk drinken) in de stad!

Nu begrijp ik dus waarom haar man bang is dat jeugdzorg in moet grijpen.

Ik wil me niet in die relatie mengen, zij is mijn vriendin, hem mag ik graag, maar waar moet je in dit geval hulp zoeken?
wij slapen nooit.
Werkt zij ook?

Wie weet hoe slecht hij haar behandeld maar durft ze niet weg omdat ze bang is dat hij de kinderen krijgt als ze geen huis kan vinden.

Je hebt een filmpje gezien waarin zij hem verrot schold maar wie zegt dat hij niet eerst daarvoor hasr verrot gescholden en getreiterd heeft om haar een reactie te ontlokken?

Iemand stiekem filmen is laag en achterbaks en blijkbaar heeft hij er wat voorbereiding ingestoken om er voir te zorgen dat zij het niet door had. Dat kan heel goed uitlokking zijn.

En dat hij wel goed vo ook r de kinderen zorgt nou als hij fulltime werkt en zij niet dan komt de meeste zorg op haar neer. Een paar uur de modelvader uithangen op een feestje is dan makkelijk.

Als hij wil scheiden dan moet hij naar een advocaat gaan. Wil hij veiligheid voor zijn kinderen dan moet hij zelf meer thuis zijn of concrete stappen zetten richting hulpverlening.

Met stiekem filmpjes maken en haar zwart maken bij hasr vriendinnen is ze zeker niet geholpen.
ze is 2 jaar geleden gestopt met werken.

hij heeft liever dat ze werkt, vindt hij beter voor haar zelfbeeld.

verder hebben ze geen traditionele rolverdeling, alles was altijd bespreekbaar, misschien is dat ergens fout gegaan, dat ze teveel besproken hebben. ze zijn al vanaf hun 17e samen, en ze willen ook graag samen blijven.

zij gaat regelmatig op stap in het weekend. hij gaat elk jaar een week op wintersport met vrienden.

hij trekt in het weekend het meest met de kinderen op.

het is absoluut niet zo dat zij bang voor hem is, momenteel omgekeerd wel.
wij slapen nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven