Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
En hoe is het met Annemarije? Ik zag dat je nod net geweest is.

Ik denk dat Meid en Dino hier niet meer meeschrijven. Als ik iemand anders in de tabel kan zetten, prima. Han interesse?

Xana wat leuk zeg! Hier ook een goeie kennis zwanger. Toch wel leuk hè :-) Ik ga donderdag naar verloskundige voor de eerste centering pregnancy meeting. Wie weet wie ik daar nog tegen kom. Ik heb toch nog rugpijn dus ga het wel echt even voorleggen aan de verloskundige. En ik ben druk aan het rondkijken wat er nog aan beweging voor zwangeren te doen is hier.

Uiltje wat jammer dat het niet gelukt is. Hopelijk nu met hogere dosering wel raak!
Jen wanneer ben jij uitgerekend?
hey dames!

Blijft leuk om alle verhalen van de zwangeren te lezen. Ik kan nog steeds niet wachten tot ik mij bij jullie kan aansluiten. Hier zitten we weer op het wachtbankje.

Bij mij een dubbel gevoel.. Ik ben heel blij dat ik deze ronde eindelijk een eisprong heb ontdekt.

Toch heb ik een onderbuik gevoel dat het deze maand nog niet raak is. We hebben wel gemeenschap gehad, maar ik twijfel heel hard of dit echt op het juiste moment was.

Daarnaast heb ik 'het' deze maand eigenlijk wat losgelaten. Ik merkte dat ik aan het einde van mijn vorige cyclus er zo druk mee bezig was, dat het mij opslokte. Het geeft mij nu wel rust dat ik het wat los kan laten. Maar misschien is dit over 1,5 week wel weer heel anders.

Ik durf ook geen datum op te geven voor mijn NOD, ik heb geen idee wat het deze maand gaat worden. vorige maand was het 32 dagen en de maand daarvoor waren het 23 dagen. Ik verwacht mijn menstruatie tussen 17 maart en 25 maart.

Het lijkt mij heel gaaf om tegelijk met een vriendin of nabije kennis zwanger te zijn. Heerlijk dat je dan dingen, ervaringen en gevoelens met elkaar kunt uitwisselen.

Meral, veel sterkte met je rug! Doe voorzichtig aan..

Voor alle meiden die binnenkort weer een echo hebben, have fun!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Hallo dames,

Ben even afwezig geweest, maar heb uiteindelijk mijn ei-sprong niet gevonden dus ben benieuwd of ik gewoon te laat begonnen ben met testen dus volgende maand nog maar een poging doen!

Mijn Nod staat nu op a.s. zondag maar zou dus best ook eerder kunnen zijn,zal vrijdag al wel een testje wagen omdat we dit weekend weggaan maar behalve grotere en pijnlijke borsten nog niks te voelen.

Uiltje ik hoop dat deze ronde de Clomid wel helpt!!!zodat ook jij aan de slag kan.

En Elke ik hoop dat je er deze maand wat minder mee bezig kunt zijn, ik ben er afgelopen maand ook minder mee bezig geweest dan de vorige maanden en sta er nu veel relaxter in!

Heb het de laatste dagen zo druk met werken en van alles regelen pffff en een krolse kat helpt ook al niet echt mee hahaha, morgen ben ik jarig en moet eerst werken en 's middags komen de kinderen van mijn vriend dus gaan met zijn 3en wat leuks doen :-)
Spannend Anne, hoe je cyclus nu precies in elkaar zit.

Voor jou ook Laura... Ik ben ook benieuwd; vorige keer was ik ineens "te laat" ongesteld??

Meral, ik ben benieuwd naar hoe het donderdag zal zijn. Lijkt me leuk/fijn, dat contact met mede-zwangere.

Ik ga nu werken.

Anne, HappyBirthday!!!! Fijne dag met de kids en het mooie weer!
Nou meral ben nog niet ongesteld dacht dat het al zo komen maar waarschijnlijk komt het nu snel. Echt zo'n ongesteldheidspij en hoofdpijn. Zwanger kan ik niet zijn want hebben seks gehad met condoom. Alleen afgelopen week zonder gedaan maar toen allang mijn eisprong gehad 😊

Vervelend die rugpijn van jou. Hoop dat dat snel beter word.

Hopelijk heb ik de volgende maand een positieve test, en hoop dat de rest dat ook heeft die nu nog wacht😚
...mag ik vragen waarom je met condoom deed? Heb je het even uitgesteld?
Ja even uitgesteld. Geeft mij wel rust moet ik zeggen
Hi Anne! Gefeliciteerd met je verjaardag!
voor Anne!
Anne HAPPY BIRTHDAY! ! 🎉
Gefeliciteerd Anne🎂
Bedankt voor de felicitaties, heb een leuke dag gehad nu ben ik alweer 30 pffff de tijd vliegt voorbij!!!
Spannend Meral vandaag! Laat je weten hoe het gegaan is?
Jahoor! Het is gewoon een controle, bloeddruk meten, hartje luisteren en verder dus met een groep. Geloof dat er een onderwerp is bedacht voor vanavond.
Anne 30 is niet oud joh
Ha Meral.

Ik wilde hetzelfde schrijven als Jen.

Ben ook benieuwd hoe je het gaat vinden.
Ha Meral.

Ik wilde hetzelfde schrijven als Jen.

Ben ook benieuwd hoe je het gaat vinden.
Meral, en en hoe was het?😊

Hier druk druk, alles aan het inpakken wat is dat zwaar nu zeg. Helemaal omdat ik al moe ben haha.

Morgen gaan wij lekker een weekje naar center parcs. Heerlijk!!

We gaan naar Vossemeren in belgie, dus heb daar geen internet. (Of er moet al ergens gratis wifi zijn).

Jullie zullen een week rust van mij hebben haha.

Volgende week vrijdag komen wij alweer vroeg naar huis, want om 12 uur hebben wij weer een echo. Hopelijk dat dan nog alles goed is met de baby😇.

Meiden wat hun nod hebben! Ik duim voor jullie en hoop dat als ik hier weer kom er een zwangere bij mag zijn!! 😀

Tot snel allemaal!!
Hartje was ff zoeken, maar luid en duidelijk. Ze moest echt blijven meebewegen, want u raad het alweer.....onze baby lag niet stil! Zoals de vk zei: "Hij is goed wakker." Ze moest er zelf ook wel om lachen.

Bijeenkomst was erg gezellig. Leuke meiden variërend van 14-18 weken zwanger. Meesten tussen de 16 en 18 weken. Sommigen herkende ik van vroeger of uitgaan. We hebben vooral veel gekletst en wat blijkt...iedereen zit in t zelfde schuitje. Leuk om te merken. Sommigen hebben al kinderen de meesten niet. Programma was ongeveer als volgt:

-inloop evt met man.

Kreeg een boekje met info en om je gegevens in bij te houden. Je moest een naamsticker opplakken en werd een voor een uitgelegd hoe de bloeddrukmeter werkt. (dat moeten we vanaf nu zelf meten) Dan mag je even in de spreekkamer komen en vraagt ze hoe het is en of er bijzonderheden zjjn of dingen die je niet in de groep wilt bespreken.

Daarna voelt ze de buik en gaat hartje luisteren en ben je in principe klaar. Mannen mogen naar huis.

We moesten een privacyverklaring tekenen omdat de bijeenkomsten vertrouwelijk zijn. Er was koffie en thee, mozarella met tomaatjes en cakejes. Dus goed verzorgd!

- start

De verloskundigen (2) en praktijkassistent leggen de huisregels uit. Logische dingen allemaal. Daarna hebben we een soort spelletje gedaan en moesten we elkaar in koppels in 2 minuten interviewen. Dan moest je vervolgens elkaar voorstellen in de groep.

-20 weken echo

We hebben besproken wat het inhoud, wat je kan zien op de echo en hoe we er naar kijken. Ervaringen en vragen besproken.

-pauze-

-voeding

We hebben besproken wat wel en niet veilig is tijdens de zwangerschap. Vragen beantwoord en ook nog even over schilderen gehad. Wat ik niet wist: Weten jullie dat verf op terpetinebasis 20(!) Jaar kan uitdampen!!!!! Verven op waterbasis dus.

-Afsluiting

Spreekt voor zich denk ik.

Was erg leuk! Ik heb trouwens advies gehad om een fysiotherapeut naar mijn bekken en rug te laten kijken. Omdat het nog vroeg in de zwangerschap is kunnen zij vaak iets doen. Ik zal eens even op onderzoek uitgaan.
Meral, dat klinkt goed zeg! En enorm leerzaam!!

Xana, lekker een weekje weg. Geniet er van! Het weer wordt in ieder geval mooi. Tot over een week.
Hey dames,

Wat een rust hier. Het grootste deel zit duidelijk in de wachtperiode .

@Anne-1985, heb je al een testje gewaagd? Nog gefeliciteerd met je verjaardag. Leuke dag gehad?

@Xana, heel fijn weekje, we spreken je later weer!

@Meral, fijn om te lezen dat het allemaal zo goed gaat en dat de meeting prettig was. Lijkt me best gezellig zo met allemaal meiden die in dezelfde fase zitten.

Hier NOD denk ik pas over een week... niets te melden verder dus. Het is afwachten. Ik hoop dat ik wat signaaltjes mag krijgen deze dagen hoewel ik me aan de andere kant ook niet onnodig gek wil maken... toch kijk ik steeds als ik naar de w.c. ga of ik iets van een innesteling kan merken :D Mjaah dat gebeurt vaker niet dan wel las ik. Dus ja... geduld maar weer.
Anne, nog gefeliciteerd! (Beter laat dan nooit ) En inderdaad spannende dagen voor jou... hoe voel je je? Je schreef dat je misschien vandaag wilde gaan testen toch?

Hier is inmiddels het nieuws de wijde wereld in en dat vind ik heerlijk!! niet meer hoeven opletten met wat je zegt of doet....

Ik merk wel dat mijn broeken echt niet meer lekker gaan zitten, voelt nog zo vroeg maar ben bang dat ik toch echt eens moet gaan kijken naar positiebroeken maar ik ben nog geen grammetje aangekomen, dus dat is wel weer lekker! Vind het dan alleen zo raar dat mn broeken ineens zo strak gaan zitten....
nee heb niet hoeven testen want werd gister al ongesteld.....klopt dus wel dat ik al vroeg mijn ei-sprong had en daarom te laat begonnen met ovulatie testen.

Nu dus ineens een cyclus vsn 25dagen dus wanneer mijn NOD nu is geen idee!!!
voel me trouwens behoorlijk down aangezien we na half jaar proberen terug moeten komen voor zaad onderzoek en vervolgtrafect met IVF bespreken.en daar zie ik behoorlijk tegenop.....had gehoopt dat het op de natuurlijke manier zou lukken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven