Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Hoi lieve meiden..

wat een drama weken heb ik te voortduren gehad.. gelukkig ben ik sinds zaterdag gestopt met bloeden en is alles nu achter de rug.

ik voel me een stuk beter.. ik kan weer lachen en ik heb weer zin om dingen te ondernemen. Ik ben er nog steeds verdrietig over maar ik denk op dit moment zo dat de kleine spruit gewoonweg niet levensvatbaar was en de volgende keer gaat alles goed (positief denken). De gynaecoloog zei dat we moesten wachten tot na de volgende menstruatie maar wachten om opnieuw zwanger te raken is moeilijk.. mijn vriend en ik willen het zo graag dus afgelopen weekend toch een slippertje. De angst dat het opnieuw gebeurd zit wel voortdurend in mijn hoofd, nu ik weet hoe dit voelt wens ik dit mijn ergste vijand nog niet toe!

Ben druk op zoek naar ander werk.. heb al paar afwijzingen om behoorlijke stomme redenen!! Maarja ww is niet verkeerd, hoef 1 keer per week te solliciteren, dus dat doe ik ook braaf

om alles terug te lezen is een beetje te veel van het goeie, kan iedereen mij vertellen hoe alles ervoor staat? ben erg benieuwd namelijk. fijn om weer terug te zijn
meral

Nadaaitje wat fijn dat je er weer bij bent!! Hoop zo voor jullie dat het weer snel raak is en dat het dan allemaal goed mag gaan voor jullie!! Korte update over mij: ben nu 12+1, heb vrijdag nekplooimeting en ik pas niet meer in mijn normale broeken ben 29-9 uitgerekend....

Newbie, bij H&M ben ik goed geslaagd voor positiebroeken! Heb een leuke skinny jeans en een hele leuke skinny broek in legergroen met leuke knie stukken erin gekocht... is goed betaalbaar daar en ik vond dat ze dus wel leuke hadden. Ga van die jeans denk binnenkort ook maar de lichte wassing halen, want ze zitten heerlijk

Weet iemand trouwens hoe het met Xana is? Heb haar al zo een tijd niet gezien... Ik dacht om me aan te melden bij de facebook groep, maar de link die ik een paar weken geleden toegestuurd had gekregen doet het niet meer
Nadaaitje, wat fijn om te lezen dat je er weer bent en je je weer wat beter voelt! En ik snap dat jet moeilijk is om te wachten nu... Ook wel extra spannend denk ik?

Lollie, de link zal het misschien nog wel doen van FB maar de pagina is nu volledig afgeschermd dus je kunt er niet meer zo makkelijk op 😉 Xana moet dat de instellingen aanpassen. En ik geloof dat ze een weekje weg was naar zuid Nederland of is dat al weer wat langer geleden?

Lollie, spannend vrijdag, succes alvast!

Sorry heb ook niet alles meer heel goed bij kunnen houden😊 Nog een beetje druk met de verhuizing, zaterdag echt over!! Moet nog wel een aantal spullen inpakken haha!

Nadaaitje, fijn dat je er weer bent! 😊

Meral, balen dat je je zo slecht voelt nu... Misschien ook omdat de baby nu meer antistoffen aan kan maken doordat jij ziek bent?? Heb ik ooit ergens gehoord....
Meral, beterschap! En de zorgen om de financiën kan ik helemaal voorstellen. Vooral de gedachten 'stel dat' of 'wat als dit ook nog gebeurd'. En dan hoef ik op dit moment nog niet eens babyspullen te kopen...

Lollie; Xana is op vakantie. Dacht ik??

Nadaaitje!! Wat leuk/knap/fijn dat je er weer bent!!! En ontzettend goed dat je positief kunt denken. Blijf dat volhouden.

Hier geen nieuws, wat je gemist hebt.

Gisteren ongesteld geworden, dusja...
Ohja! Zwangerschapsdementie......
@anne, mooi dat die dagen weer achter de rug zijn. Ik hoop zo voor jullie dat het toch nog 'gewoon' lukt de aankomende maand(en). Leuk een vakantie met z'n 4-en in het vooruitzicht, waar gaan jullie naartoe?

@Meral, ben je alweer opgeknapt? Je bent wel bezig he de laatste tijd, af en aan. Vervelend hoor en dan de geldzorgen. Niet fijn. Ook al ben je dan niet arm zoals je zelf zegt, je doet er natuurlijk ook alles aan om dat zo te houden. Ben je er al wel weer wat rustiger onder ondertussen?

@nadaaitje, wat leuk dat je er weer bent. Ik vroeg me regelmatig af hoe het nu met je zou zijn. Het lijkt me ook een vreselijke ervaring die je inderdaad niemand gunt. Goed dat je al relatief snel weer positief er tegen aan kijkt, echt knap maar wat je zegt, je moet ook wel positief blijven denken.

Hier vandaag of morgen weer d-day. Ik voel wel iets van een lichte druk/weeig gevoel onderin m'n buik wat soms licht doortrekt naar m'n onderrug en liezen maar vind het echt een veel te vaag gevoel om er een vermoeden aan te verbinden zeg maar... ik durf dat ook niet en daarnaast lijkt het op een aankomende menstruatie, hoewel ik daar normaal dus nooit iets van voel in de dagen vooraf. Anyway, ik reken nog steeds op een menstruatie maar fingers crossed uiteraard
De geldzorgen waren nergens voor nodig. Vriend belt net om te zeggen dat de laatste euro's van de overdracht van het bedrijf eraan komen. Dat komt overeen met de aanslag dus de spaarrekening is niet leeg en we kunnen gewoon nog even weg voor de bevalling.

Ik voel me nog niet beter. De huisarts belt me zo ook even terug om te vertellen wat ik wel en niet kan doen nu. Ik ben erg benauwd van deze verkoudheid. Voel me ook nog echt ziek.

Nadaai wat goed dat je er weer bent! Hoe voel je je nu? Wat een rollercoaster :( De gynaecoloog zei tegen ons destijds (curettage) gelijk zwanger worden mag, alleen heb je dan geen idee van je cyclus daarom doen de meesten dat niet. Hier duurde het 6 weken voor de menstruatie kwam.

Newbie, Elke ik duim!!!

Dames met echo succes en veel plezier! Xana dat was jij uit mijn hoofd, vergeet ik nog iemand?
Goed onthouden van je Meral.

Het klopt idd dat Xana morgen de echo heeft. Ze zou dan meteen vanuit haar vakantie de echo hebben. Althans, zoiets begreep ik.

Lollie, zie dat jij morgen ook een afspraak hebt; spannend!

Ik snap alleen niet helemaal wat nu een 'nekplooimeting' is?

Lief dat je voor me duimt; maar ik ben al ongesteld geworden. Haha!

Ik heb een cyclus van 31 dagen gehad. Weer normaal, gelukkig! Wat die ene keer dan was, geen idee...

Effe tellen... dan mag mijn NOD nu naar 17-04.

Vandaag ineens super erg de gedachten dat ik zoooooo graag zwanger zou willen zijn, de volgende NOD.

Daar mag je wel voor duimen Meral!
Deal Elke!

Nekplooimeting is het echodeel van de combinatietest. Meten ze het vliesje achter het nekje.

Succes en veel plezier Lollie! Ik vond het een leuke echo.
Elke, ik duim dan ook voor je! Dan zou het ongeveer een kerstkindje worden toch?!?!

Tnx Meral, ik kijk er ook heel erg naar uit morgen! Weet dat we de uitslag toch pas volgende week krijgen dus ga nu gewoon lekker nog een keertje naar onze kleine spruit kijken
Newbie, zo spannend deze dagen voor jou!! Wanneer wil je testen als je ongesteldheid uit blijft??
Welkom terug Nadaaitje, fijn om te horen dat je zo positief blijft!

Meral wat vervelend joh dat je je zo slecht voelt, wat heeft de dokter gezegt??

Elke jammer van je ongesteldheid, maar gelukkig weer een mooie cyclus dit keer. Duim oom voor je mee voor een echt NOD volgende maand!

Newbie wat maak je het spannend!!! Duim voor je mee, zou zo leuk zijn!

Hier de dagen provera er op zitten, gelukkig minder last van gehad als de vorige keer. Alleen dit keer nog niet zo snel ongesteld, dus nu maar wachten op bloed
Nadaaitje wat fijn dat je er weer bent!!!lijkt me toch wel erg zware periode een miskraam....

Newbie ik duim voor een positieve test voor jou :-) en Elke jammer dat je ongesteld geworden bent.

@hier bezig met afspraak maken en de juiste papieren want blijken weer de verkeerde te zijn grrrrr morgen fiets ik wel even langs het laboratorium welke formulieren ze nodig hebben voor de semenanalyse want ik snap er niks van en urologie in tilburg is altijd erg moeilijk te bereiken telefonisch dus hopelijk word ik wat wijzer ervan!

Meral vervelend dat je nog steeds ziek voelt zeg!hopelijk ben je snel weer opgeknapt!

Mijn NOD mag naar 9 april
Meiden, wij zijn net thuis! We zouden eigenlijk morgenochtend vertrekken, maar dan was het allemaal snel snel. Inpakken en nog naar huis rijden en dan snel naar de verloskundige. Dus we zijn vanavond al lekker terug gekomen. Ook weer fijn om thuis te zijn haha.

Nadaaitje super dat je er weer bent. Heb vaak aan je gedacht! Fijn dat het alweer wat beter gaat. En hoop voor jullie dat het weer snel raak mag zijn. Gun het je zo.

Lollie ik zal het even op fb aanpassen dan doet de link het wel weer.

De rest probeer ik miss morgen nog even op te reageren!

Blij als we de kleine ukk morgen weer kunnen zien. Hoop zo dat alles goed is!!
Veel plezier morgen xana.

Ik ben van mijn ongesteldheid af dus wij kunnen er weer voor gaan😆
Leuk Xana! Hoe laat mag jij vandaag? Ik ben om 12.30 aan de beurt... kan niet wachten
Lollie, ik om 12 uur haha. Kan ook niet wachten. Zo spannend weer!

heb je de link trouwens alweer geprobeerd?
Even een korte update tussen het werken door; de rode vlag is uit. Ik voelde het al aankomen. Ik trek een fles wijn open dit weekend, neem een reep chocola of 2 en laat me maandag helemaal gaan in het Sushi restaurant, dan kan ik er weer tegenaan...

Nieuwe NOD: 15 april
Xana en Lollie veel plezier vandaag!!

Newbie ik duim voor je!! Al enig idee wanneer je zou willen gaan testen? 😊
Welkom terug nadaaitje en xana!

Xana veel plezier vandaag, hoe was het????

En voor nadaaitje nog maar weer een

Newbie, jammer.. Maar lekker gaan genieten dus deze dagen van alle "foute geneugden"

Hier een ieniemienie bruinverlies. Woensdag was ik met vlagen bloedchagerijnig.. Dus maar op de menstruatie gegooid. Maar tot op heden niks. Volgens mij app is vandaag DE dag. Maar met een vorige cyclus van 32 ipv 27 maak ik mij nog niet zo druk. Alleen dat bruinverlies had ik toen nog niet bij 27 dagen.

Afwachten..
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
Spannend Laura!!

Hier net terug van de echo... was weer zo leuk! Heb voor het eerst het hartje gehoor!!! De kleine was goed gegroeid.. staat nu op 12+5 ipv 12+3, maar dat zegt natuurlijk niet zo veel. Maar wel een lekker gevoel dat hij/zij in ieder geval goed vooruit gaat!

Eerst lag de kleine spruit verkeerd en was mn blaas te vol, dus moest eerst plassen en vervolgens met mijn kont wiebelen en toen was ie netjes omgedraaid en kon ze de nekplooi goed meten. was 1,9mm, precies gemiddeld volgens de grafiek. Maar dit zegt niks zonder de uitslag van het bloedonderzoek dus we moeten nog even een paar dagen wachten op de echte uitslag.

En.... we hebben afspraak gemaakt voor de geslachtsbepaling! 13 april weten wij wat het gaat worden, zo leuk!!

Xana, hoe was het bij jou???
Jeey Lollie! Top zo'n mooie nekplooi is al een heel goed teken! Hebben ze bij jullie ook de botjes bekeken, hoofdje gemeten etc.? Alleen daarvan werd ik al heel relaxed en verliefd

Aftellen nu naar de geslachtsbepaling! Al een voorgevoel?
Ja, het hoofdje hebben ze inderdaad ook gemeten! Je zag de twee hersenhelften heel goed en je zag echt heel mooi de ruggenwervels lopen. Verder heeft ze niet specifiek naar de botten gekeken, maar ze zei wel telkens dat alles er goed uit zag en ik kon alleen maar met verliefde ogen toekijken hahaha!
Laura ben benieuwd of je ongesteld gaat worden.

Lollie wat super. Heerlijk om het weer te kunnen zien he. En ik denk tot je uitslag wel goed is!!

Hier ook weer een geweldige echo gehad. Zo blij toen we meteen het hartje zagen kloppen. En heerlijk om het ook te mogen horen😍

Het was nu 2.16 cm hahah. Zag er voor nu goed uit. Ze heeft 4 foto's gemaakt omdat het zo goed te zien was.

2 april termijnecho. Voor nu uitgerekende datum 21-10

Ben jij al beter meral?
Haha, 2cm!!

Xana en Lollie, leuk dat jullie dit nieuws met ons delen!

Laura, spannend zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven