Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.

NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Meral, gelukkig begin je je al wat beter te voelen. Tot je maar snel weer helemaal beter bent. En je gaat nu de periode in dat je gewoon lekker kan genieten en geen kwaaltjes meer hebt. Alles zit nog goed. En je zal echt wel groeien haha gaat straks hard.

Newbie, ik had altijd eigenlijk een licht tweede streepje. Dus dit hoeft niet te betekenen dat hij snel duidelijker zal worden. Hoop het wel natuurlijk. Maar zo zie je wel. Dat we vaak verkeerd vrijen en denken dat we vruchtbaar zijn.

Net even bij de c&a en ik zag zo'n schattig boxpakje, ik kon het niet laten hangen haha. Nu moet ik echt even stoppen. Zal zo een foto plaatsen op fb
Korte snelle reactie: helaas negatief. Witter dan wit vermoed dat dit dus ook zo blijft. Lief dat jullie meedenken. Reageer vanavond/morgen op de anderen!
Vanmiddag naar de echo geweest en alles was goed, we hebben het hartje gehoord. De baby zat voor over geboven, dus ik moest daar gaan zitten springen

en met me kont heen en weer wiebelen zodat de baby ging draaien zodat ze mooiere fotos kon maken maar helaas. Hahah het zag er zoo stom uit dat ik daar stond te springen xD

Volgende week dinsdag moet ik bloed prikken en dan 24 maart gaan ze de nekplooi op meten
Oh jen ik had helemaal gemist dat je vandaag een echo had

Fijn dat alles goed is! Weet je nu precies wanneer je uitgerekend bent? Ik heb ook staan springen met de nekplooimeting...stom hè. Bij ons werkte het wel. Hoe is je foto geworden uiteindelijk? Benieuwd naar de meting!
Xana hij was eindelijk positief vanavond en goed ook jeeh.

Jammer jufsjaak maar je bent nog erg vroeg met testen nu he. Vaak zat lees ik dat meiden pas enkele dagen na nod positief testen. Het kan nog ;)

Jen wat fijn zo'n mooie echo. Ik wist helemaal niet dat je eigen beweging dan al zo'n invloed kunnen hebben op de houding van je baby. Grappig.
Newbie wat fijn dat je toch nog een positieve ovu test hebt :-) ik ben denk ik te laat begonnen met testen dus volgende maand maar eerder beginnen en hopelijk vind ik hem dan ook, of het moet niet meer nodig zijn dat zou nog beter zijn!!

Fijn Jen dat je een goede echo had!!

en Xana ik ben benieuwd naar het boxpakje...of staat hij wel al op facebook.

en Jufsjaak jammer van je test altijd rot om een witte test te hebben.
JufSjaak, jammer! Hopelijk heb je wel kunnen genieten van het feest gisteren.

Ooo, Jen! Ik heb ok helemaal gemist dat je een echo had. Maar goed dat je ons een update stuurt! Gaaf dat je het hartje gehoord hebt.

Newbie; ik heb op Facebook je test gezien; yeah! Go for it girl!

Zelf heb ik donderdagavond een duidelijk streepje gehad.

En gisteren, 24 uur later, was mijn test helemaal streeploos.

Dus ik denk zelf eigenlijk dat ik mijn eisprong gehad heb, vlak na die streep op donderdag??

Dat is wel precies wat jij zei Newbie; als je niet vaak genoeg test, kun je de piek missen.

Doordat mijn test ineens weer streeploos was, heb ik alleen maar gemopperd op vriendlief en gehuild. Want die heeft als sinds dinsdag geen zin meer in seks.

(om de dag is té voor hem???? Ik weet dat ik hem zo min mogelijk onder druk moet laten presteren, maar als ik in de week meerdere pogingen doe om het gezellig te maken in bed, weet hij al genoeg. Zo'n spectaculair ****leven hebben wij normaal niet... ) Eén keer gesmeekt om het dan toch alsjeblieft te proberen nadat ik die duidelijke streep zag: stuntelige seks en geen zaadlozing. Tja... dan blijft de kans op een zwangerschap ver weg.

Ik ben daar zó boos/verdrietig over:

- twee rondes op het verkeerde moment seks gehad, denk ik.

- afgelopen ronde was hij ineens 'moe, zwak en misselijk'

- en deze ronde heeft hij geen zin

Hij zorgt er dus voor dat ik steeds moet wachten. Terwijl hij er ook 101% achter staat om zwanger te willen worden.

En dat neem ik hem kwalijk. Iets wat hij gisteravond vast wel gemerkt heeft, want het was hier niet zo gezellig.

Gelukkig dan toch nog wel iets positiefs; ik denk dus dat ik mijn piek gemist heb >> dan heeft één van mijn 3 apps het toch goed. Die verwachte 6/3 mijn eisprong. De andere apps dachten allemaal 3/3.

Deze app denkt dat mijn NOD dan ipv 18/3 pas op 20/3 is. Dus Meral, ik denk dat we dit dan geloven en even bijstellen in de tabel.
Jen, wat lekker van je goede echo!! Ik ben ook benieuwd wanneer je nu precies uitgerekend ben! Voor mij nog 2 nachtjes slapen voor ik de echo heb.... heb er zo veel zin in, maar vind het toch ook een beetje spannend, hoewel ik er eigenlijk vanuit ga dat het gewoon goed zit.... maar je weet het maar nooit.

Elke voor jou een hele dikke Ik herken best wel veel in jouw verhaal over dat je vriend weinig zin heeft en dat je daar heel veel moeite mee hebt! Dat was bij ons ook echt zo. In de vruchtbare periode waarin ik zwanger ben geworden kreeg ik hem ook echt met tegenzin het bed in en deed hij alleen mee omdat ik het per se wilde... niet echt romantisch/lekker We hebben toen eigenlijk maar 2x seks gehad en de keer waarbij het 'raak' was (tenminste dat denk ik) ging echt niet van harte.... denk dat we er ruim een uur over gedaan hebben en had ook niet echt het idee dat het voor mijn vriend nou in een hoogtepunt eindigde ik was er dan ook van overtuigd dat het op zo'n manier nooit raak kon zijn, maar gek genoeg bleek dit toch te kunnen!

Maar ik herken het gewoon heel erg dat je altijd overal hoort dat mannen toch altijd wel zin hebben, maar dat dat dan net bij jou thuis even anders ligt!

Hoop echt dat voor jullie de volgende ronde de timing gewoon perfect is, net als bij ons!

Oja, Xana ik ben ook super benieuwd naar je boxpakje! kan je die foto hier ook plaatsen? Anders zie ik hem vast volgende week op facebook als alles goed is gegaan met mijn echo
Jufsjaak, wat jammer dat hij negatief was! Maar het kan nog natuurlijk. Maar anders vol goede moed door naar de volgende ronde. Gebruik je al ovulatietesten?

Jen, oeps sorry. Ook ik was vergeten dat je een echo had. Gelukkig was weer alles goed. En hebben jullie heerlijk het hartje kunnen horen! Heb je een foto?

Newbie, yeah een knal test! Maak het deze dagen maar goed gezellig. Je ei springt binnen 24/48 uur. Dus zou als ik jou was het overmorgen ook nog even gezellig maken.

anne, zal heb zo op fb zetten. Ik was gisteren zo moe haha.

elke, miss dat je je piek gemist hebt. Maar ik zou toch voor de zekerheid nog even door testen. Miss komt er wel nog een knal test.

En begrijp je hoor. Even rot als je er voor wil gaan en het in bed nou niet echt heerlijk loopt.

hier hadden wij ook in die periode dat wij het om de dag deden. Maar pff wat een gestuntel. Was echt geen heerlijke ***. Hebben we ook niet lang gedaan. En je ziet wel. Het hoeft ook niet. 1x kan genoeg zijn.

Lollie, nog even en heb jij ook weer je echo. Super fijn! En kun je dan gezellig op fb komen haha. Ik zal proberen om zo voor jou het pakje hier te plaatsen.

ik was gisteren zo moe. Ik kon mijn ogen niet open houden! Ben om 7 uur naar bed gegaan.

Om half 10 kwam vriendlief naar bed en hebben we nog maar even samen, alles mag op vrijdag gekeken.

Wist niet dat je zo moe kon zijn hoor haha.
Elke, heel herkenbaar je verhaal! Hier deze ronde net zo, althans tot gisteren. Ik dacht dus dat ik woensdag m'n eisprong had moeten hebben en had dus bedacht om het zaterdag, maandag en woensdag in ieder geval gezellig te maken. Nou zaterdag vorige week was gelukt maar alle dagen daarna had meneer ook geen zin. Hij is aan het piekeren over dingen op werk die niet goed lopen, had dan weer maagzuur en daarna moest hij zo vroeg op dat hij wou slapen. Lag hij te zuchten naast me van 'moeheid' nou das ook niet heel aantrekkelijk dus ben toen ook afgehaakt. Ik heb me echt op liggen vreten in bed met het idee dat m'n kansen weer verkeken waren deze maand. Net als jij in de voorgaande 2 rondes niet op het juiste moment geklust dus nu wilde ik er echt voor gaan.

Blij toe dat de ovulatietest liet zien dat de eisprong pas dit weekend zal zijn. Gisteravond is het toch nog gezellig geworden en vanavond ga ik er ook weer voor. Hopelijk lukt dat.

Elke ik denk dat jij je piek echt gemist hebt. Dat kan heel makkelijk. Daarom had ik zoveel testen gekocht en echt 3 a 4 keer per dag getest. Ja zelfs op werk. Was niet heel handig maar met wat creativiteit kom je heel eind. Ik weet dat je een heel korte piek kan hebben van max een paar uur. Als je dan 12 uur of langer wacht met testen heb je hem zo gemist. Probeer het volgende ronde anders ook eens 3 a 4 keer per dag dan krijg je er een wat beter beeld bij.

Ik zeg trouwens ook niets tegen vriend over de ovulatietesten enzo. Zeg er sowieso niet veel over. Ben ook bang dat het dan niet lukt bij 'm

@Lollie, fijn dat ook jij je herkent in het verhaal dat mannen lang niet altijd zo actief zijn als je overal hoort en leest. Wij zijn normaal ook niet van de dagelijkse sex ofzo. Denk dat ons gemiddelde op 1 a 2 keer per week zit. Op zich oke maar als je dan graag zwanger wil worden, wordt het toch een ander verhaal

PS: Ik denk dat mijn NOD ook gewijzigd moet worden. Wil je 'm op 20 maart zetten?
Ik krijg hem helaas hier niet recht gezet!

http://nl.tinypic.com/m/ir8280/4
Jullie zijn lief!
quote:xana-92 schreef op 07 maart 2015 @ 09:55:

Ik krijg hem helaas hier niet recht gezet!

http://nl.tinypic.com/m/ir8280/4Leuk! En zo'n kleine maat! Om nu al verliefd op te worden!
Meral, misschien nog een tipje voor jou over het dilemma samenlevingscontract/geregistreerd partnerschap etc.:

http://www.vandenotaris.n ... -samenlevingscontract.pdf

Denk dat ik dit maar eens even op mijn gemak ga lezen!
Heb even weer eens alles gelezen. Toch wel veel mensen die met ovulatietesten bezig zijn. Misschien ga ik dat in een later stadium nog wel eens doen, nu nog even niet. Ik merk trouwens wel dat ik gestopt ben met de pil. Nu een week gestopt en ik merk dat ik emotioneler ben en sneller op mijn tenen getrapt. Ook meer afscheiding dan normaal. Ik ben zo benieuwd wat mijn cyclus gaat doen, hoop eigenlijk dat het meteen regelmatig is.Qua ziekenboeg gaat het al een stuk beter. Ik voel me nog wel wat beroerd, bij mijn man zijn de waterpokken bijna weg.
LENTE!!!

Ik duim voor iedereen met vruchtbare dagen of nod in vooruitzicht!

(Ok, ik ben klaar )
Hahah meral, heerlijk!

Super weertje dit. Morgen word het 15 graden! Zooooo lekker. Hier kan ik van genieten, en krijg ik zo'n goede zin van.

dat het maar een vruchtbare periode word!
Hi ladies!

Ben even een paar dagen afwezig geweest dus moet binnenkort eens geconcentreerd alles teruglezen! Nu heel moe na een dag verven dus lekker op de bank!

Zie al wel het enthousiasme van de lente, laat het maar een mooie vruchtbare lente zijn voor iedereen!! 😉
Ha Panda, lekker in jullie nieuwe huis aan het werken. Goed bezig!

Wanneer willen jullie gaan overhuizen?

Voor de rest; geniet van deze mooie zonnige dag!! Heer-lijk...
Hey meiden!

Ook ik was een paar weken even behoorlijk minder actief hier. Nadat ik 5 dagen overtijd was, viel mij mijn menstruatie toch wel zwaar.

Ergens wist ik wel dat de kans toen zeer zeer klein was, maar 5 dagen over tijd was toch wel heel bijzonder en stiekem voelde ik mij elke dag iets 'zwangerder'.

Afgelopen weken even totaal niet bezig geweest met zwanger worden. Ik was zo teleurgesteld.

Gister een feestje gehad van mijn ouders. Ze waren 30 jaar getrouwd. Wat had ik ze graag als kado gegeven dat ze opa en oma zouden worden..

Maar..!!! Nu het goede nieuws!

Gisteravond had ik in eens afscheiding dat bij mij een lampje deed doen branden, helaas in bed niet heel gezellig gemaakt, maar vanmorgen moest Rn zou ik een ovulatietest doen. Dat heb ik nog niet eerder met ochtendurine gedaan, want dat wordt afgeraden. En voor het eerst in ruim 30+ testen zag ik dat wat ik zo graag een keer wilde zien. 2 knalstrepen!! Maar ja.. Telt dit wel.. Niet echt, want het was ochtendurine.

Op advies van de dames op Facebook vanmiddag nog een test gedaan. Iets minder knal, maar nog steeds een hele mooie streep!

Wij gaan het vanavond gezellig maken!! Echt wel!! Het heeft 9 maand geduurd, maar nu weet ik zeker dat ik een eisprong heb. Ik zei vanmorgen ook tegen manlief, ik kan in iedergeval streepjes produceren!

Nu ook nog een streepje op de 'echte' test, die waar alles eigenlijk om draait.

Ik ben zooo blij, lieve meiden!
mijn naam is laura, een hele lieve meid, als je in m'n ogen kijkt, weet je niet welke kant je op moet kijken..
@Han, gelukkig gaat het bij jullie ook de goede kant op. Heb je enig idee wanneer je ongesteld zou moeten worden nu? Was het voor de pil regelmatig?

@Mijnnaamislaura, ik heb je natuurlijk al via FB gesproken maar ben heel blij voor je. Ik was ook zo blij dat de test gelukt was. Vorige maand niet namelijk en dan zit je toch altijd een beetje met de twijfel of je nou wel een eisprong hebt of niet. Goed begin dit! Maak gebruik van deze dagen en dan kan je naast me aanschuiven op het wachtbankje ;)

Hier een heerlijk voldaan weekend achter de rug . Vandaag met de hond op pad, heerlijk van het weertje genoten met de familie.

De wachtdagen zijn hier weer aangebroken. Ik ga dit keer eens proberen om niet alle kwaaltjes/krampjes en andere dingen toe te wijzen aan een mogelijke zwangerschap. Benieuwd of dat gaat lukken...

@Meral wanneer jij weer een keertje tijd hebt, wil je mijn NOD dan aanpassen naar 20-3?
Leuk en fijn om te lezen wat jullie positieve ervaringen nu zijn met de ovulatie testen, zet mij zelf ook wel echt aan het denken hihi! Ga er volgende maand denk ik toch ook mee aan de slag en dan kun ik jullie mooi om advies vragen, wat is dit toch fijn om met elkaar te delen! 😊

Welke testen gebruiken jullie trouwens? 😊

@Elke, klussen gaat goed! Vandaag tussendoor ook heerlijk genoten van het weer in onze tuin hihi! We willen graag over twee weken geloof ik overhuizen en dan ook lekker vakantie!
@newbie, mijn menstruatie was altijd heel regelmatig. Kon bijna de klok erop zetten, precies elke 3 weken. Maar slik de pil al ongeveer 15 jaar nu. Nu een week gestopt en net ongesteld geworden. Had gister al wat bloedverlies, maar nu toch echt ongesteld. Mijn lijf moet dus echt nog even wennen
Laura; super nieuws!

Newbie; succes de komende twee weken... Die zijn lastig/zwaar. Maar wij zijn er om je af te leiden en/of een luisterend oor te zijn.

Panda, wat fijn dat jullie konden genieten in de tuin. I also love it.

Wat betreft de testen, die van mij zijn van de Action, wil er echt weinig geld aan uitgeven.

Ga ze de volgende ronde ook weer gebruiken. Zonder vriendlief in te lichten, dan worden jullie mijn steun&luisterend oor

Van de andere kant twijfel ik of het slim is. Door die testen ben ik er psychisch zo ontzettend veel mee bezig...

Meral, kan mijn 18de ook verzet worden naar 20-3

Oja, Uiltje. Hoe is het eigenlijk bij jou??
Veel plezier Laura :p

Spannend Newbie *crossed fingers*

Morgen moet ik bloed prikken voor de combinatie test en 24 maart een echo voor de nekplooi meting, spannend :S

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven