Gezondheid alle pijlers

Longontsteking..

14-03-2015 08:56 38 berichten
Sinds een maand loop ik aardig te kwakkelen met mijn gezondheid. Verkouden, twee weken thuis met griep, hoesten, weer thuis met bijholte ontsteking en antibiotica. Gisteren merkte ik dat ik benauwd bleef en pijn bleef houden in mijn rug, met steken en erge vermoeidheid. Opnieuw naar de huisarts dus, die constateerde dat de AB niet goed genoeg werkte. Ik had er namelijk een longontsteking bij. Dus na 3 dosissen moest ik ermee stoppen en meteen een andere AB.

Nu vraag ik me af; wat als ik eigenlijk al die weken al rondloop met een longontsteking? En wat mag ik wel / niet doen in de huishouding? Ik ben zo gefrustreerd, aan de ene kant wil ik niet lui gevonden worden en aan de andere kant zo moe :( .
Alle reacties Link kopieren
quote:Nyx- schreef op 14 maart 2015 @ 09:10:

Het probleem is: m'n vriend kan niet koken en heeft onregelmatige diensten. Wat erop neerkomt dat als hij kookt, het amper wat voedzaams wordt en als hij in de namiddag / avond werkt, hij uberhaupt niet kookt.Dan leert ie het maar. Het is geen exacte wetenschap hoor.
Jij hebt dat ei nog voor hem gebakken ook?!

Heeft hij geen handen meer? Indien hij die wel heeft kan hij zich best redden, en als hij nog geen ei bakken eet hij maar brood met kaas.

Je bed in en hij regelt de boel maar, en hij bakt voor jou maar een ei ipv jij voor hem.
quote:Nyx- schreef op 14 maart 2015 @ 13:01:

Bedankt voor de beterschapswensen. Het is niet lomp bedoeld van hem, hij ziet het alleen niet.. Uiteindelijk toch een eitje gebakken en uitgelegd dat het me gewoon veel energie kost. Hij zei dat ik straks iig lekker kon liggen, en ik altijd een pizza kon bestellen voor avondeten.

Ik hoop dat z'n ogen nog open gaan, want ik word ook wel wat moedeloos zo. Had beter "nee" kunnen zeggen toen de huisarts vroeg of iemand voor me kon zorgen.

Trouwens, marie28 en andere mensen met longontsteking: ook sterkte!

Waarom zouden die ogen open moeten dan? Dit gebeurt niet als jij telkens voor hem opstaat en alles doet.

Dus die ogen blijven lekker dicht zitten hoor.
Wat een verhalen! Ik ben eens in het buitenland een week opgenomen geweest met longontsteking. Idd zwarte stukjes kotsen enzo, 40 graden koorts. Kreeg penicilline via infuus en daarna nog een week in tabletvorm en toen was t weer klaar. Twee weken geduurd. Ik kon haast niet geloven dat old fashion peniciline nog werkt tegen dingen. Maar het was dan ook Haemophilis influenzae type A, komt niet zo vaak meer voor. Ik geloof dat je daar tegenwoordig tegen ingeent wordt (in t land waar ik toen was iig wel, zei de arts)
Beetje kort door de bocht reactie, sorry. Maar ik ben het heel erg eens met wat de rest hier zegt: je bent ziek, ga je bed in en laat je volwassen (!) en gezonde vriend voor zichzelf en voor jou zorgen.

Ik heb ook zo'n bord-voor-de-kop type hoor, en nu ik ziek ben stoort me dat wel. Dat ik op dag drie een keer naar me toegesmeten krijg: "als je iets nodig hebt, moet je het zeggen hè?" Fijner is als iemand uit zichzelf zorgzaam is en dingen ziet, of bedenkt wat hij zelf prettig vindt bij ziekte en daar naar handelt. Anyway, je gaat er (gelukkig) niet dood aan. Maar zorg nu eerst eens voor jezelf en zeg je vriend dat hij zijn eigen ei bakt omdat jij verdomme longontsteking hebt.
Je houdt zijn gedrag zelf in stand door dat ei voor hem te gaan bakken.
quote:Nyx- schreef op 14 maart 2015 @ 13:01:

Bedankt voor de beterschapswensen. Het is niet lomp bedoeld van hem, hij ziet het alleen niet.. Uiteindelijk toch een eitje gebakken en uitgelegd dat het me gewoon veel energie kost. Hij zei dat ik straks iig lekker kon liggen, en ik altijd een pizza kon bestellen voor avondeten.

Ik hoop dat z'n ogen nog open gaan, want ik word ook wel wat moedeloos zo. Had beter "nee" kunnen zeggen toen de huisarts vroeg of iemand voor me kon zorgen.

Trouwens, marie28 en andere mensen met longontsteking: ook sterkte!

Wat een schatje, jij mag na het eitje bakken even lekker gaan liggen voordat je een pizza mag bestellen voor avondeten.

WAAR zouden zijn ogen nog van open moeten gaan?
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:gismo72 schreef op 14 maart 2015 @ 13:18:

Je houdt zijn gedrag zelf in stand door dat ei voor hem te gaan bakken.

Het is idd echt niet te geloven?

Nou weten we haar leeftijd niet, misschien is ze opgegroeid in de jaren 50 en helemaal vergroeid met haar huishoudschort. Als ze gewoon een jong meiske is moet ze zich toch echt eens achter de oren gaan krabben.
Hier, laat dit jevriend maar zien

http://youtu.be/76R2uAcFXxQ
Ik ben een twintiger met een baan, niet verslaafd aan het huishouden. Wel met een gevoel van "huishouden doe je samen", wat redelijk lukt, maar koken is iets dat vooral op mijn schouders neerkomt.
Uitzieken hoor! Collega kwam na een week "verkoudheid" weer op het werk. De beste man bleek gewoon longontsteking te hebben en was door wel te gaan werken etc nog verder van huis!
Vooral dat eitje voor hem blijven bakken hoor! En een hoofdmaaltijd koken en het huishouden doen. Dan kom jij straks fijn in het ziekenhuis te liggen en mag hij het thuis allemaal lekker zelf doen.

Ziek uit en hou die vent de hand niet zo boven het hoofd.

Als hij dan zulke oogkleppen op heeft, wordt het tijd dat jij hem dat eens duidelijk maakt, kom op zeg. Het is geen eitje een longontsteking. Er gaan uiteindelijk nog steeds mensen aan dood.
quote:Nyx- schreef op 14 maart 2015 @ 13:47:

Ik ben een twintiger met een baan, niet verslaafd aan het huishouden. Wel met een gevoel van "huishouden doe je samen", wat redelijk lukt, maar koken is iets dat vooral op mijn schouders neerkomt.Stofzuigen en afwassen lukt wel bij deze kleuter? Geef hem een kookcursus kado , of wijs hem op alternatief broodbeleg voor gebakken ei.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven