Paarse woonkamer

15-03-2015 14:09 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal!

Ik hoop zeer binnenkort te gaan verhuizen naar een leuk appartement of eensgezinswoning. Nu ben ik alvast aan het nadenken over het interieur van mijn woonkamer. Ik heb de kleur paars in mijn hoofd om daar 1 muur mee te schilderen. Zelf heb ik geen idee of dit mooi gaat worden. Heeft iemand ervaring met deze kleur op de muur in de woonkamer?

Daarnaast ben ik benieuwd of jullie ideeeen hebt welke kleur meubels hierbij passen?Zelf heb ik strak wit in gedachten. Maar of dit matcht, I don't know. Zoveel is er helaas niet te vinden op internet.

Hopelijk kunnen jullie helpen!
Als je googled "Paars interieur" en dan naar afbeeldingen gaat, dan krijg je genoeg te zien.
Ik denk dat strak wit er wel bij staat maar ik heb ook het idee dat paars een kleur is die snel gaat vervelen. Wij hebben een paarsachtige tint in de slaapkamer (nog geen 2 jaar) en nu denk ik: mintgroen was denk ik toch mooier/liever/rustiger geweest.

Maar wellicht geldt voor iedere kleur dat je er op uitgekeken raakt. In mijn vorige woning had ik rode muren, zou ik nooit meer willen.

Voor de woonkamer denken wij nog steeds na over welke kleur een muur zou moeten worden. Vooralsnog is ie wit.
*Visualiseert*

Ik zou voor de basismeubels neutrale kleuren kiezen en die muur dan gewoon inderdaad paars verven. Accessoires dan in allerlei tinten paars en roze. Als je het paars over twee jaar spuugzat bent, verf je de muur over, koopt wat nieuw kussentjes/kaarsjes/dienbladen/dekens/whatever, en dan heb je met pakweg 200 euro weer een compleet nieuwe inrichting.

Gewoon lekker doen dus .

Basiskleuren voor je meubels; wit, licht eiken (of gewoon fineer, afhankelijk van je budget natuurlijk), white wash, lichtgrijs. Met die combi kun je met je muren alle kanten op. Als je wilt kiezen voor echt donkerpaars, zou ik geen koloniale meubels nemen, tenzij de rest echt heel licht wordt. Maar het kan ook heel mooi zijn om een muur in paars te verven, en dan een beetje paars te mengen met het wit, zodat de andere muren dezelfde tint krijgen. Dat zou ik dan niet combineren met donkere meubels.
Het meeste dat je op die googlepagina te zien krijgt is violet, dat vind ik, in tegenstelling tot paars, wel mooi. Wit is daar mooi bij.
Ik heb mijn hele woonkamer lila! Alle muren, niet subtiel 1 muur ;o) De vloer en bank zijn grijs, de meubels bijna allemaal wit en vrij strak, eetkamerstoelen van zwart leer met rvs. Als ik dat tegen mensen zeg dan zie je de vraagtekens in hun hoofs verschijnen, vanwege de muurkleur! Zodra ze het zien vinden het helemaal niet schokkend en wel mooi, rustig. Het ziet er heel leuk uit en mijn vriend vind het ook mooi, gelukkig maar!

De slaapkamers heb ik precies hetzelfde ingericht maar dan met zacht roze op de muur, bloemetjesdekbed erbij en je hebt gelijk een heel andere sfeer.

Ik zou zeggen, gewoon doen. En mocht het toch tegen vallen, en je raakt er na een paar weken niet aan gewend, een muur heb je zo overgeschilderd!

Succes!
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
Ik heb éen paarse muur (beetje aubergine-kleur) en de rest van de muren wit maar ik ben er al een jaar op uitgekeken (woon hier nu 4 jaar). Maar dat ik er zo tegen aan kijk, betekent niet dat jij er ook snel op uitgekeken zal zijn.

Gewoon even wat Googlen idd. Ik heb inspiratie opgedaan via Pinterest, daar kun je heel gericht zoeken.

Succes!
I'm a goal digger.
Het is wel een vrij koele kleur.
Ik heb een muur paars, met licht grijze banken, en antraciet grijze plavuizen. Verder 2 antieke kasten. Ik heb paars gekozen om dat het een warme kleur is.
quote:Exces schreef op 15 maart 2015 @ 14:15:

*Visualiseert*

Ik zou voor de basismeubels neutrale kleuren kiezen en die muur dan gewoon inderdaad paars verven. Accessoires dan in allerlei tinten paars en roze. Als je het paars over twee jaar spuugzat bent, verf je de muur over, koopt wat nieuw kussentjes/kaarsjes/dienbladen/dekens/whatever, en dan heb je met pakweg 200 euro weer een compleet nieuwe inrichting.

Gewoon lekker doen dus .

Basiskleuren voor je meubels; wit, licht eiken (of gewoon fineer, afhankelijk van je budget natuurlijk), white wash, lichtgrijs. Met die combi kun je met je muren alle kanten op. Als je wilt kiezen voor echt donkerpaars, zou ik geen koloniale meubels nemen, tenzij de rest echt heel licht wordt. Maar het kan ook heel mooi zijn om een muur in paars te verven, en dan een beetje paars te mengen met het wit, zodat de andere muren dezelfde tint krijgen. Dat zou ik dan niet combineren met donkere meubels.Dat vind ik heel erg.
quote:NYC schreef op 15 maart 2015 @ 14:14:

Ik denk dat strak wit er wel bij staat maar ik heb ook het idee dat paars een kleur is die snel gaat vervelen. Wij hebben een paarsachtige tint in de slaapkamer (nog geen 2 jaar) en nu denk ik: mintgroen was denk ik toch mooier/liever/rustiger geweest.

Maar wellicht geldt voor iedere kleur dat je er op uitgekeken raakt. In mijn vorige woning had ik rode muren, zou ik nooit meer willen.

Voor de woonkamer denken wij nog steeds na over welke kleur een muur zou moeten worden. Vooralsnog is ie wit.

Het ´probleem´ met kleuren is dat je in tijdschriften altijd hele mooie dingen ziet. Met kerst wordt het warm rood, rond pasen fris groen en geel, rond de zomer moet je interieur in zeegroen met blauw, dan wordt het herfst en moet je je huis inrichten in oranje, mosterdgeel en vooral met veel (steiger)hout en daarna is het weer kerst.

Juist.

Je kunt onmogelijk elk seizoen je hele huis opnieuw inrichten, maar ik vind de plaatjes altijd prachtig, of ze nu inrichten met wit en grijs, of in orient kleuren, het is allemaal even mooi. Maar je bent het ook na een tijdje gewoon zat.

Met meubels in rustige basiskleuren kun je voor de rest alle kanten op. Een muurtje latexen is in een middagje gebeurd en wat accessoires in een kleur die je op dat moment leuk vindt, kosten niet zoveel. Of nouja, je kunt natuurlijk kussenhoesjes bij blokker kopen voor 6 euro, of kussens bij de intratuin voor 60 euro. Maar een lichtgrijze bank matcht met bijna alles.
Paars is de kleur van mijn logo dus ik dacht heb 1 muur in salon ook die paars.

Wat een spijt! Wat benauwend en druk.

Ik had een heel donkere kleur. Ik zou als je paars wil kiezen voor een lichtere variant. Lila bijvoorbeeld.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Kan prima. Ik ben er na 10 jaar wel zat van.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik had 1 lange muur in de woonkamer donkerpaars, een donkergrijze vloer en de overige muren wit, na 7 jaar was ik het nog niet zat.

Ik zou het zo weer doen, de kleur combineert zo mooi met zilver/grijs/wit/zwart.
quote:Cateautje schreef op 15 maart 2015 @ 14:18:

[...]

Dat vind ik heel erg.Dat mag . Als we allemaal hetzelfde mooi vonden was er maar één woonwinkel. Met daarin 1 bank, 1 kast en 1 tafel, want we kochten dan toch allemaal hetzelfde.
quote:Exces schreef op 15 maart 2015 @ 14:22:

[...]

Dat mag . Als we allemaal hetzelfde mooi vonden was er maar één woonwinkel. Met daarin 1 bank, 1 kast en 1 tafel, want we kochten dan toch allemaal hetzelfde.Precies mijn punt en ook de realiteit van vandaag.
Ik denk dat de kwaliteit van de kleur heel belangrijk is. Investeer in een duurdere verf, want ik denk dat als je muur paars is en de sloeberigheid er vanaf straalt, je het na 1 dag al zat bent. Een mooie goed afgewerkte muur in welke kleur ook, kun je jaren plezier van hebben. Ik vergelijk het een beetje met kleding. Een rode jas kan heel mooi zijn, tenzij de stof er goedkoop en pluizig uitziet.
Even verwijderd ivm anonimiteit!
Maar wat wil je nu precies TO? Het eerste is paars en het tweede violet.

Mooie kleur paars Nouschi.

Ik had echt paars paars en dat in een kleine ruimte.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Tja, je hebt paars en paars, natuurlijk.

Knalpaars, aubergine, violet, lavendel, met blauwe of rode ondertoon. Wat je ook kiest, ik denk dat het erg mooi combineert met wit, zeker de donkere varianten.

Eén muur in een kleur vind ik trouwens onrustiger dan alle muren in dezelfde kleur. Het hangt dan wel van het licht af, of dat niet te donker wordt.

link
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Leuk juist al die paarse interieurs.
Ik zie hier allemaal leuke dingen die imo goed zouden passen bij een paars interieur..

Nee sorry het is flauw, en over smaak valt te twisten. Maar ik denk persoonlijk dat je snel uitgekeken bent op paars. Het is gauw of te donker of juist heel vaal. Als je zelf interieurstyliste bent kom je er misschien nog wel uit maar de gemiddelde persoon die paars op de muur smeert is dat helaas niet.
quote:winterteen schreef op 15 maart 2015 @ 16:10:

Ik zie hier allemaal leuke dingen die imo goed zouden passen bij een paars interieur..

Nee sorry het is flauw, en over smaak valt te twisten. Maar ik denk persoonlijk dat je snel uitgekeken bent op paars. Het is gauw of te donker of juist heel vaal. Als je zelf interieurstyliste bent kom je er misschien nog wel uit maar de gemiddelde persoon die paars op de muur smeert is dat helaas niet.Niks moeilijks aan hoor om een paarse muur te combineren. Hoef je echt geen interieurstilist voor te zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jaa... ik weet niet of ik dat geloof. Veel mensen denken dat uiteindelijk he..

Maar, ik geef toe: ik heb een persoonlijk probleem met paars. Het is een beetje dat wat el-ninjoo heeft met kinderen en topics over wel of geen abortus: ik weet dat ik geen 'advies' zou moeten komen geven, maar ik kan het niet laten om toch even te melden hoe verschrikkelijk paars wel niet is. En zeker op je muur. Of zo'n paarse tuniek op een lekker gekke huisvrouw. Van paars wordt de reller in mij wakker. Dus: sorry. Echt. Ik weet dat het niet goed van me is.

@ TO: Het is jouw huis, dus doe wat jij mooi vindt. En: je kunt het altijd weer overschilderen. Echt fout kan het dus niet gaan! Dus veel plezier en ik zal hier niet meer komen gallen over paars. Al vind ik dat wel jammer want ik weet heel veel grapjes die ik zelf erg leuk vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven