Viva kattenvraagbaak deel 6
woensdag 13 augustus 2008 om 09:22
Ja ik bedoelde jou ook niet met het er niets mee kunnen doen maar het zou toch kunnen dat andere niet goed weten wat ze moeten zeggen? Maar het was me wel opgevallen ja. Daarom heb ik ook maar niet hier het vervolg verteld wat ik allemaal heb gedaan om de dader te vinden end. Niet gelukt helaas maar ik blijf het hier in de buurt in de gaten houden zodat er hopelijk niet nog een kat hier de dupe van wordt. Het doet zo'n pijn dat zo'n gezonde kat naar de andere kant wordt geholpen terwijl die nooit iets deed en maar incidenteel een uurtje buiten was. Ik kan het nog niet loslaten, wat als, als ik dit, en zijn bebloede koppie kan ik maar niet van mijn netvlies krijgen. Maar goed, we gaan door. Gelukkig zijn broertje Floyd ook, die kwijnde weg, at niet meer, wilde niet meer zijn hokje uitkomen. Dat is gelukkig bijgetrokken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 13 augustus 2008 om 09:47
Daarom was ik laatst ook zo kwaad op een ander topic toen er een opmerking gemaakt werd hoe je van katten af kan komen. Op die manier is Kay niet overleden maar ik kan mij niet voorstellen dat mensen zo een hekel aan katten heeft door ze wat aan te doen. Vreselijk, zo'n dood verdient een kat niet. Nou heb ik mij jaren ingezet tegen dierenleed maar het raakt je toch meer als het je eigen kat is.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 13 augustus 2008 om 10:37
Courage, ik denk niet dat je een conclusie moet trekken aan de hand van een situatie hier op het topic. Als je alles achter elkaar leest is het ook weer anders.
Voor mij is een forum anders dan contact in het echte leven. Op dit topic worden vragen gesteld, advies gevraagd en daar ga ik vaak op in. Dan leeft dat onderwerp echt en daarna zakt het weer wat weg en komt er iets anders. Ik ken de mensen verder niet hier dus de betrokkenheid is anders. Niet dat die er niet is maar afstandelijker. Soms ben je een paar dagen niet op het forum, of je leest het op je werk en het komt er niet van later terug te reageren etc. Je bent minder alert dan in het echte leven bij je vrienden. Als iemand er zelf weer wat over vertelt dan leeft zo'n onderwerp weer en denk je; oh ja, dat is waar ook, dat speelt er nog. Zo werkt het bij mij.
Dat hoort voor mij bij een forum. De afstand is groter.
Maar iedereen mag hier vertellen wat ze wil. Voor mij zijn er geen onderwerpen die niet kunnen.
Voor mij is een forum anders dan contact in het echte leven. Op dit topic worden vragen gesteld, advies gevraagd en daar ga ik vaak op in. Dan leeft dat onderwerp echt en daarna zakt het weer wat weg en komt er iets anders. Ik ken de mensen verder niet hier dus de betrokkenheid is anders. Niet dat die er niet is maar afstandelijker. Soms ben je een paar dagen niet op het forum, of je leest het op je werk en het komt er niet van later terug te reageren etc. Je bent minder alert dan in het echte leven bij je vrienden. Als iemand er zelf weer wat over vertelt dan leeft zo'n onderwerp weer en denk je; oh ja, dat is waar ook, dat speelt er nog. Zo werkt het bij mij.
Dat hoort voor mij bij een forum. De afstand is groter.
Maar iedereen mag hier vertellen wat ze wil. Voor mij zijn er geen onderwerpen die niet kunnen.
woensdag 13 augustus 2008 om 11:08
Ik wilde dus iets schrijven aan Mylenevalerie, maar dat is er bij ingeschoten, vind het rot dat het daardoor lijkt alsof het niemand iets kan schelen wat er is gebeurd. (Want ik denk niet dat dat het geval is hoor!!! Denk dat iedereen die hier schrijft wel even aan MV heeft gedacht).
Alex (1) is al 360 gram zwaarder dan Cyria (3)! Maar nog wel een stuk kleiner. Volgens de DA niets om ons zorgen over te maken. Ze zagen er beide goed gezond uit en de een wordt nu eenmaal groter en zwaarder dan de ander. Cyria heeft de hele onderzoeksruimte onderzocht en zat uiteindelijk boven op de schuifdeur om de airco van dichtbij te bekijken (tot ze vast kwam te zitten onder de klok en de DA haar met behulp van een krukje weer terug op de grond heeft gezet). Alex heeft verder alleen behoorlijk last van Acne. Vandaar die zwarte randen/korsten langs haar mond. Antibioticaspuit zou het ergste moeten verhelpen (beetje pijnlijk tandvlees ook volgens de DA).
Alex (1) is al 360 gram zwaarder dan Cyria (3)! Maar nog wel een stuk kleiner. Volgens de DA niets om ons zorgen over te maken. Ze zagen er beide goed gezond uit en de een wordt nu eenmaal groter en zwaarder dan de ander. Cyria heeft de hele onderzoeksruimte onderzocht en zat uiteindelijk boven op de schuifdeur om de airco van dichtbij te bekijken (tot ze vast kwam te zitten onder de klok en de DA haar met behulp van een krukje weer terug op de grond heeft gezet). Alex heeft verder alleen behoorlijk last van Acne. Vandaar die zwarte randen/korsten langs haar mond. Antibioticaspuit zou het ergste moeten verhelpen (beetje pijnlijk tandvlees ook volgens de DA).
woensdag 13 augustus 2008 om 11:58
quote:mylenevalerie schreef op 13 augustus 2008 @ 09:47:
Daarom was ik laatst ook zo kwaad op een ander topic toen er een opmerking gemaakt werd hoe je van katten af kan komen. Op die manier is Kay niet overleden maar ik kan mij niet voorstellen dat mensen zo een hekel aan katten heeft door ze wat aan te doen. Vreselijk, zo'n dood verdient een kat niet. Nou heb ik mij jaren ingezet tegen dierenleed maar het raakt je toch meer als het je eigen kat is.Ik moet zeggen dat ik dit hele verhaal helemaal gemist heb!! Ik lees soms wat meer mee dan anders, maar wat is er gebeurd? Is Kay vergiftigd??
Daarom was ik laatst ook zo kwaad op een ander topic toen er een opmerking gemaakt werd hoe je van katten af kan komen. Op die manier is Kay niet overleden maar ik kan mij niet voorstellen dat mensen zo een hekel aan katten heeft door ze wat aan te doen. Vreselijk, zo'n dood verdient een kat niet. Nou heb ik mij jaren ingezet tegen dierenleed maar het raakt je toch meer als het je eigen kat is.Ik moet zeggen dat ik dit hele verhaal helemaal gemist heb!! Ik lees soms wat meer mee dan anders, maar wat is er gebeurd? Is Kay vergiftigd??
woensdag 13 augustus 2008 om 17:06
Dank voor jullie reacties.
Heb vandaag een ' goed gesprek' met mn kattedame gehad en de kitten komt er niet bij. Ik vrees dat ze het niet gaat trekken. Ze is niet alleen schuw maar ook behoorlijk fel en eenzelvig.
Een behoorlijke kattekop dus.
Ik laat haar nog even, ook omdat ik het zelf nu heel druk heb, maar het idee is nog niet helemaal uit mn hoofd..
MV, wat afschuwelijk als je kat zo aan zn einde komt. Een nachtmerrie. Ook een knuffel van mij.
Heb vandaag een ' goed gesprek' met mn kattedame gehad en de kitten komt er niet bij. Ik vrees dat ze het niet gaat trekken. Ze is niet alleen schuw maar ook behoorlijk fel en eenzelvig.
Een behoorlijke kattekop dus.
Ik laat haar nog even, ook omdat ik het zelf nu heel druk heb, maar het idee is nog niet helemaal uit mn hoofd..
MV, wat afschuwelijk als je kat zo aan zn einde komt. Een nachtmerrie. Ook een knuffel van mij.

woensdag 13 augustus 2008 om 17:50
MV, wat erg! Ik lees hier maar heel af en toe maar wist wel dat jij een van de regelmatige schrijfsters bent hier. Klinkt ook alsof er echt iets naars gebeurd is, ons aller nachtmerrie denk ik. Sterkte!
Hier even een update van mij. Nelson, het kleine zwarte katje dat sinds zondagavond bij ons woont, kan het steeds beter vinden met Ingwe, mijn rode poezedame van twee jaar oud. Eerst werd er geblazen en gegromd als de ander te dichtbij kwam, daarna werd er alleen met een boog om elkaar heen gelopen. Vannacht werd ik wakker omdat Ingwe aan de ene kant tegen mijn been lag en ik kleine katervoetjes voelde die aan de andere kant kwamen liggen! Ging zomaar goed... en vanmorgen werd er zowaar gespeeld door de beide liefies: een kat-en-muis spelletje vanachter de gordijnen. Echt geweldig om te zien!
En voor wie nooit op het prikbord kijkt: vrijdag komt er nóg zo'n klein ukkie bij. Een vier maanden oud blauw-creme cypertje, ook een dame. Ben erg benieuwd hoe dat gaat worden met de andere twee, maar volgens mij gaat het wel goedkomen. Vooral Ingwe reageerde zo rustig op alles!
Nja, vol spanning klopt ons hart dus, nog twee nachtjes slapen en voorlopig even genieten van alle dingen die Nelson ontdekt en uitprobeert en uithaalt!
Hier even een update van mij. Nelson, het kleine zwarte katje dat sinds zondagavond bij ons woont, kan het steeds beter vinden met Ingwe, mijn rode poezedame van twee jaar oud. Eerst werd er geblazen en gegromd als de ander te dichtbij kwam, daarna werd er alleen met een boog om elkaar heen gelopen. Vannacht werd ik wakker omdat Ingwe aan de ene kant tegen mijn been lag en ik kleine katervoetjes voelde die aan de andere kant kwamen liggen! Ging zomaar goed... en vanmorgen werd er zowaar gespeeld door de beide liefies: een kat-en-muis spelletje vanachter de gordijnen. Echt geweldig om te zien!
En voor wie nooit op het prikbord kijkt: vrijdag komt er nóg zo'n klein ukkie bij. Een vier maanden oud blauw-creme cypertje, ook een dame. Ben erg benieuwd hoe dat gaat worden met de andere twee, maar volgens mij gaat het wel goedkomen. Vooral Ingwe reageerde zo rustig op alles!
Nja, vol spanning klopt ons hart dus, nog twee nachtjes slapen en voorlopig even genieten van alle dingen die Nelson ontdekt en uitprobeert en uithaalt!
woensdag 13 augustus 2008 om 18:32
Etosha, fijn dat het zo goed gaat joh! Het is gewoon een kwestie van tijd. Leuk dat jullie er direct nog 1 bijnemen, zou ik ook wel willen haha!
Darah is trouwens Olympische spelen fan, ze zit de hele tijd voor de tv, met haar pootjes in de lucht te zwaaien in de hoop dat ze zo'n turnster kan opvangen, geweldig
Darah is trouwens Olympische spelen fan, ze zit de hele tijd voor de tv, met haar pootjes in de lucht te zwaaien in de hoop dat ze zo'n turnster kan opvangen, geweldig

woensdag 13 augustus 2008 om 18:36
met betrekking tot de weinige reacties op het overlijden van Kay; volgens mij leest niet iedereen hier iedere dag mee. ik in ieder geval niet. er zijn dagen, soms weken dat ik geen tijd heb, of er geen tijd voor wil maken. helaas heb ik daardoor ook het berichtje met het overlijden gemist. wil niet zeggen dat ik het niet verschrikkelijk vind en niet met MV meeleef, ik was alleen erg druk die periode.
ik zeg dit niet om mezelf te verontschuldigen, want ik vind niet dat dat nodig is, maar meer om een verklaring te geven voor het
- blijkbaar - ontbreken aan medeleven hier.
MV; ik las dat je een nieuw vriendje hebt voor Bo Ghi, gaat het goed? fijn hoor!
En Ambrosia; hoe gaat het met Darah? beetje bijgekomen van de sterilisatie?
Hier alles ok, plasprobleem bestaat nogsteeds, hetzij wel in mindere mate...
ik zeg dit niet om mezelf te verontschuldigen, want ik vind niet dat dat nodig is, maar meer om een verklaring te geven voor het
- blijkbaar - ontbreken aan medeleven hier.
MV; ik las dat je een nieuw vriendje hebt voor Bo Ghi, gaat het goed? fijn hoor!
En Ambrosia; hoe gaat het met Darah? beetje bijgekomen van de sterilisatie?
Hier alles ok, plasprobleem bestaat nogsteeds, hetzij wel in mindere mate...
donderdag 14 augustus 2008 om 01:19
Darah was al heel snel bijgekomen van haar sterilisatie, vandaag kon je het al niet meer aan haar merken. Ze heeft een mooi wondje, van ongeveer anderhalve centimeter, echt veel kleiner dan bij Lima vorig jaar.
Ze is alleen wel Olympische Spelen verslaafd, zit de hele tijd voor de tv, alles te volgen Als we hem uitzetten blijft ze gewoon voor de tv hangen.
Ze is alleen wel Olympische Spelen verslaafd, zit de hele tijd voor de tv, alles te volgen Als we hem uitzetten blijft ze gewoon voor de tv hangen.
donderdag 14 augustus 2008 om 14:41
donderdag 14 augustus 2008 om 16:37
donderdag 14 augustus 2008 om 22:20
Tja. Ik heb me ook 'schuldig gemaakt' aan het niet reageren blijkbaar. Weet ook niet meer hoe dat gegaan is. Heb het wel gelezen, misschien was het inderdaad, net zoals MV zelf al zei, te overwhelming. Mijn kat gaat binnenkort voor het eerst naar buiten en ik maak me daar best zorgen over als ik niet oppas. In een vorige woonplaats (waar hij niet buiten kwam), gingen geruchten over stukken worst met gif enzo. Zulke berichten vliegen mij inderdaad naar de keel. Misschien is dat gebeurd. Buiten kijf staat dat het hier niet ontbreekt aan betrokkenheid. Ik snap best dat MV het opviel dat er maar weinig reacties kwamen, maar dat dan vervolgens iemand anders hier gaat beweren dat er geen sprake lijkt te zijn van betrokkenheid vind ik raar. Het is geen onwil, dat lijkt me toch duidelijk. Half juli is de tijd van vakanties en inderdaad lezen volgens mij de meesten hier niet dagelijks (ik niet in ieder geval).
MV, ik vind het wel een beetje vervelend dat je hier het vervolg maar niet hebt geschreven vanwege de weinige reacties. Vervelend voor jou bedoel ik.
MV, ik vind het wel een beetje vervelend dat je hier het vervolg maar niet hebt geschreven vanwege de weinige reacties. Vervelend voor jou bedoel ik.
donderdag 14 augustus 2008 om 22:40
Dag medekattenliefhebbers,
Hebben jullie ook af en toe zo'n last van al dat haar?
Met drie harige kerels hier in huis (4 eigenlijk, maar ik tel vriendlief voor het gemak even niet mee) is het soms dweilen/stofzuigen met de kraan open,
Nou zapte ik langs de petvac (tellsell shit), en mijn interesse was gewekt!
Kent een van jullie zo'n ding? en de hamvraag: werkt het?
(voor de niet kenners: het is een trimkam die je op een lange slang aansluit, die je op een reservoir aansluit, die je op de stofzuiger aansluit, die in een andere kamer staat, zodat poeslief geen angst heeft voor de stofzuiger)
Hebben jullie ook af en toe zo'n last van al dat haar?
Met drie harige kerels hier in huis (4 eigenlijk, maar ik tel vriendlief voor het gemak even niet mee) is het soms dweilen/stofzuigen met de kraan open,
Nou zapte ik langs de petvac (tellsell shit), en mijn interesse was gewekt!
Kent een van jullie zo'n ding? en de hamvraag: werkt het?
(voor de niet kenners: het is een trimkam die je op een lange slang aansluit, die je op een reservoir aansluit, die je op de stofzuiger aansluit, die in een andere kamer staat, zodat poeslief geen angst heeft voor de stofzuiger)

donderdag 14 augustus 2008 om 23:14
@MysticAngel: nee, ken ik niet. En ik ben er ook wel benieuwd naar. Hier is het nog steeds eens in de zoveel tijd op de knieën het hele kleed schoonvegen, of met plakband doen. Al heb ik ook vrienden die, terwijl ze bij me op bezoek zijn, het lek vinden om met hun rubberen zolen rolletjes van alle haren te maken zodat ik die daarna heel makkelijk kan opzuigen.
@Women: naar he, als er iets met je kat is! Sterkte ermee!
Wij hadden hier vanavond een doorbraak: nadat 'oude poes' en 'nieuw jong ding' al regelmatig met elkaar aan het spelen waren, besloot onze oudere dame vandaag dat jong ding maar eens een wasbeurt moest krijgen. Het was zo gaaf om te zien! Ik had echt nooit gedacht dat die twee binnen zo korte tijd (vier dagen) al zo aan elkaar gewend zouden zijn, fantastisch!
En morgen komt het andere jonge ding hopelijk...
@Women: naar he, als er iets met je kat is! Sterkte ermee!
Wij hadden hier vanavond een doorbraak: nadat 'oude poes' en 'nieuw jong ding' al regelmatig met elkaar aan het spelen waren, besloot onze oudere dame vandaag dat jong ding maar eens een wasbeurt moest krijgen. Het was zo gaaf om te zien! Ik had echt nooit gedacht dat die twee binnen zo korte tijd (vier dagen) al zo aan elkaar gewend zouden zijn, fantastisch!
En morgen komt het andere jonge ding hopelijk...