Rages van vroeger
donderdag 14 augustus 2008 om 17:11
All Stars
Batmanplaatjes
Diddle
Elastieken
Flippo
Furby
Hoelahoep
Jojo-en
Lepeltjes (souveniers)
Lolobal
Maneschijf
Monchhichi's (knuffelaapjes)
Plakhandjes
Pokémon
Rubik's cube
Scoobidoo
Sigarenbandjes verzamelen
Skatebike
Slime
Smurfensnot
Speldjes verzamelen
Suikerzakjes sparen
Tamagotchi
Thunderbirdsplaatjes
Yu-Gi-Oh
Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
Batmanplaatjes
Diddle
Elastieken
Flippo
Furby
Hoelahoep
Jojo-en
Lepeltjes (souveniers)
Lolobal
Maneschijf
Monchhichi's (knuffelaapjes)
Plakhandjes
Pokémon
Rubik's cube
Scoobidoo
Sigarenbandjes verzamelen
Skatebike
Slime
Smurfensnot
Speldjes verzamelen
Suikerzakjes sparen
Tamagotchi
Thunderbirdsplaatjes
Yu-Gi-Oh
Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
donderdag 14 augustus 2008 om 17:42
Holly Hobbie poppen.
Duran Duran
Doe Maar (maar nu ook weer 'hot')
Popfoto
Tina (of leeft die nog?)
Club (meidenblad)
Hebben we de fluorkleuren al gehad?
O ja die plopdingen van RosieRo, ik had een dochter die een soortgelijk ding kreeg en dat s'avonds laat eens buiten op straat (kloteverlichting) liet ploppen. Hele wijk bijeen wakker geschreeuwd omdat hij natuurlijk onvindbaar was. Volgende dag vond vriendin (was bij haar huis) hem zowaar nog!
Duran Duran
Doe Maar (maar nu ook weer 'hot')
Popfoto
Tina (of leeft die nog?)
Club (meidenblad)
Hebben we de fluorkleuren al gehad?
O ja die plopdingen van RosieRo, ik had een dochter die een soortgelijk ding kreeg en dat s'avonds laat eens buiten op straat (kloteverlichting) liet ploppen. Hele wijk bijeen wakker geschreeuwd omdat hij natuurlijk onvindbaar was. Volgende dag vond vriendin (was bij haar huis) hem zowaar nog!
donderdag 14 augustus 2008 om 17:44
donderdag 14 augustus 2008 om 18:09
donderdag 14 augustus 2008 om 18:19
Elastieken
Diademen en wokkels in fluorkleuren
klaparmbanden
idd trollen en fopspeentjes
van die fluorspiralen die van een trap af konden "lopen" (weet niet meer hoe die heten)
Kuif in je haar
later... Gabbers : bomberjacken, Australian trainingspakken, Nike Air Max en de achterkant van je hoofd kaalgeschoren (mocht ik dus allemaal niet van m'n moeder hehe)
Diademen en wokkels in fluorkleuren
klaparmbanden
idd trollen en fopspeentjes
van die fluorspiralen die van een trap af konden "lopen" (weet niet meer hoe die heten)
Kuif in je haar
later... Gabbers : bomberjacken, Australian trainingspakken, Nike Air Max en de achterkant van je hoofd kaalgeschoren (mocht ik dus allemaal niet van m'n moeder hehe)
donderdag 14 augustus 2008 om 18:19
Kom ik echt uit het stenen tijdperk? Maar gewoon knikkeren? Hoelahoepen. Die spelletjes waar ik de naam niet meer van weet, had je op het schoolplein van die vakken, moest je een steentje gooien en hupsen. Wij hadden 2 verschillende "hup-spelletjes".
Verder nog kringspelletjes van 1234567 wie mag ik een zoentje geven. Met meiden handstand doen tegen de schoolmuur. True or dare spelletjes.
Verder nog kringspelletjes van 1234567 wie mag ik een zoentje geven. Met meiden handstand doen tegen de schoolmuur. True or dare spelletjes.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 14 augustus 2008 om 18:20
donderdag 14 augustus 2008 om 18:25
Zakjes water/zeep
Zand-mannetjes.. Van die ballonnen mer zand erin die je in allerlei vormen kon kneden
Ook inderdaad die speentjes, vreselijk
Zo'n buisje waarmee je papierenvpijltjes/maiskorrels/besjes kon blazen. Liepe altijd met een hele tas folders om mn nek, zodat ik de buurt onveilig kon maken
Zand-mannetjes.. Van die ballonnen mer zand erin die je in allerlei vormen kon kneden
Ook inderdaad die speentjes, vreselijk
Zo'n buisje waarmee je papierenvpijltjes/maiskorrels/besjes kon blazen. Liepe altijd met een hele tas folders om mn nek, zodat ik de buurt onveilig kon maken
donderdag 14 augustus 2008 om 18:30
ja! Maar ik kan geen plaatje vinden op wuppie, wuppy of woppy. Nou ja, misschien kan iemand ons helpen met de naam!
Mijn ouders vonden trouwens alle rages onzin en meeloperij, wat ben ik daar gefrustreerd over geweest!
Dingen die ik graag wilde maar niet kreeg:
1) lolobal
2) computerspelletje (zo'n kleintje of een dubbele van KingKong)
3) wuppie
4) rollerskates (kreeg ik pas toen de rage voorbij was)
5) skippybal
Mijn ouders vonden trouwens alle rages onzin en meeloperij, wat ben ik daar gefrustreerd over geweest!
Dingen die ik graag wilde maar niet kreeg:
1) lolobal
2) computerspelletje (zo'n kleintje of een dubbele van KingKong)
3) wuppie
4) rollerskates (kreeg ik pas toen de rage voorbij was)
5) skippybal
donderdag 14 augustus 2008 om 18:32
quote:Enigme schreef op 14 augustus 2008 @ 18:31:
En kennen we deze nog van het schoolplein 'handje klap';
'Onder de kast daar lag een brief, daar stond op geschreeeeeeeeven op wie ben jij verlieeeeeeeefd?' Etc
Of 'Charlie chaplin'...Ben ff kwijt hoe die ook alweer begon!Edit: Oh ja! Charlie Chaplin, ging naar de disco..leerde de meisjes daaaaaaaaansen de Engelsen en de Fraaaaaaaansen de eerste was van Chachaha, de 2e was van Hoelala etc
En kennen we deze nog van het schoolplein 'handje klap';
'Onder de kast daar lag een brief, daar stond op geschreeeeeeeeven op wie ben jij verlieeeeeeeefd?' Etc
Of 'Charlie chaplin'...Ben ff kwijt hoe die ook alweer begon!Edit: Oh ja! Charlie Chaplin, ging naar de disco..leerde de meisjes daaaaaaaaansen de Engelsen en de Fraaaaaaaansen de eerste was van Chachaha, de 2e was van Hoelala etc