Lijf & Lijn alle pijlers

Starten met hardlopen

09-07-2013 18:11 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vandaag ben ik begonnen met Start to Run. Ik ben op zoek naar mensen die hier ook (net) mee gestart zijn om elkaar te motiveren, ervaringen/tips uit te wisselen en gewoon om gezellig te kletsen. Ik heb op het forum wel een paar hardlooptopics gevonden, maar dit zijn mensen die al super ver kunnen lopen en ik ben al super blij dat ik 2 minuten achter elkaar volhoud haha.

Hopelijk zijn er mensen die zich hier willen aansluiten!
bagheera91, ik loop voor m'n conditie. Had al een paar keer eerder een poging gedaan, maar steeds na een paar weken gestopt. Nu ben ik een half jaartje bezig en kan 10km lopen. Zo blij dat ik heb volgehouden.

Leuk dat er allemaal nieuwe mensen zijn bijgekomen! Ik ga nu een rondje lopen, ziet er wat donker uit maar volgens buienradar blijft het droog.
Zo, net les 18 gelopen. De eerste 5 en 7 minuten gingen super. Tweede helft stuk zwaarder, had ook tegenwind.

Als ik het schema van volgende week zie ....Pffff. 2 x 8 minuten en een keer 10 minuten, lijkt me nu al een hele zware klus! We zullen zien
@Hillybilly, vervelend he, die wind! Komt vast goed volgende week

Ik had m'n route zo uitgestippeld dat ik op de heenweg wind tegen had en terug grotendeels wind mee. 10 km gelopen, tweede helft wat sneller gedaan. Uiteindelijk wel wat regen gehad.
Bagheera 91, ik ben begonnen omdat ik eigenlijk helemaal geen beweging krijg. Ik ben wel slank maar dat zegt niks. Volgens mij is mijn doorbloeding niet zo goed. Beweging is goed voor een mens! Sportschool heb ik al te vaak geprobeerd. Bij hardlopen is de drempel lager omdat het kan wanneer het mij uitkomt en dat vind ik prettig. Daarnaast vind ik buiten sporten fijn.

HillyBilly wat ben je al ver! Ik ben nu even met mijn scriptie bezig maar ga eind van de middag les 11 doen.
"Believe in yourself and all that you are. Know that there is something inside you that is greater than any obstacle".
@groenejas, had ik denk ik ook beter kunnen doen qua tegenwind. Had het dus net andersom haha. Knap rondje gemaakt hoor!

@dreetje, succes straks met les 11!! Zet hem op!

Ik heb nu 2 rustdagen, dinsdag aan de pittige les 19 beginnen.
Vanochtend met m'n vader gelopen, werkt zo motiverend om met iemand te lopen. 5 km gelopen over bospaden en heuvels. Dinsdag staat m'n volgende training op het programma
Wat goed groenejas! Ik loop altijd alleen, bevalt nog goed. Maar moet bekennen dat als mijn dochters meegaan het wel gezelliger is

Ik wil met ze gaan oefenen voor de 2,5 km die zij gaan lopen eind juni. Ik weet alleen niet hoe ik dat moet inplannen met mijn Evy lessen. Nou gok ik dat 2,5 km ongeveer 20 minuten aan 1 stuk lopen is? Op zich is dat al meer dan dat ik nu bij Evy doe. Nou zou ik bijvoorbeeld per week 2 Evy lessen kunnen doen, en 1 X oefenen met dochters? En wel gewoon alle Evy lessen doen, alleen dus iets vertraagd.....tips?
Ik loop ook meestal alleen. Die paar keer dat ik met iemand anders heb gelopen (en beter), dat ik veel meer geef dan wanneer ik alleen ben.

Hoe oud zijn je dochters? Kunnen zij al wel die 2,5 km lopen? Als je over 2,5 km 20 minuten doet, loop je 8 minuten per kilometer, dat is niet zo snel. Misschien kun je de lessen van evy met ze samen lopen? Zonder muziek dan, maar het instellen op runkeeper zodat je telefoon het wandelen en lopen omroept
Ze zijn 10 en 9. Het is een kinderloop, dus zal ook wel af en toe een minuutje gelopen worden tussendoor....;-)

Ik ga wel even kijken, anders moet mijn man eerst met ze oefenen totdat mijn Evy lessen klaar zijn. Daarna ga ik toch even 3 x in de week "vrij" rennen op mijn eigen muziek....
Ik zou het oefenen met je dochters loskoppelen van je evy lessen. Wel leuk hoor, als zij straks ook een flinke pas er in hebben!

Vanochtend weer een kleine 11km gelopen. Lekker, maar moest ook wel van mezelf omdat ik mijn schoonzusje heb beloofd op 2 april (bij goed weer) de 10km mee te lopen op de hardloopwedstrijd van haar atletiekvereniging. Dan wil ik niet na de eerste 5 km met mn tong op mn schoenen hangen 😁
Zo hé, 11 km! Goed gedaan!!

Dat gaat je wel lukken hoor die 10!

Ik ga morgenochtend weer rennen. Héél misschien vanmiddag, maar ben best gaar na de verjaardagsdrukte van gisteren.

Ben wel heel benieuwd of ik het ga redden de 2 x 8 en 1 x 10 :-)
Mijn motivatie is afvallen en conditie en ik vind t gewoon leuk ook worden.

Vanavond les 19 van 5-10km lopen. Het gaat goed. Ook de intervaltrainingen gaan me steeds beter af. Die vond ik in t begin echt kiling.

En woensdag moet ik 55 minuten lopen.

Ik heb een hartslagmeter gekregen voor mn verjaardag. Ben dr heel blij mee.

Is er iemand hier ook bezig met de 5-10km? En welke gaan jullie hierna doen? Ik denk dat ik doorga voor de 10 mijl (16km) in 1.40. Ik had de 10 mijl beginner gekocht maar dat was weer een enorme stap terug met het einde van de 10 kilometer.
Wat zijn jullie goed bezig!!!!

Ik was een weekje door de griep geveld maar gisteren weer een lekker rondje gelopen.

@abracadabra ik ben ook bezig met de 5-10 kilometer en heb het zelfde probleem met de intervallen het lopen alleen vind ik al zwaar en dan nog die versnellingen maar blij te horen dat het jouw steeds beter afgaat dat zal bij mij dan ook wel steeds makkelijker gaan.

@Hillybilly weet nog van de 5 kilometer Evy dat ik de lessen die er nu voor jouw aankomen het pittigst vond als je deze gehad heb wordt het steeds makkelijker (raar eigenlijk dat ik die 8/10 minuten heel zwaar vond en de overgang naar bv 15 minuten niet meer).
Vandaag een rondje gedaan van bijna 2km.

Ik ben zo blij dat ik op tijd begonnen ben met trainen. Mijn lichaam is echt alleen getraind op kracht. Dat merk ik nu behoorlijk.

toch vind ik het een goede motivatie. Een betere conditie is een mooi doel
Dat geeft me wel moed MJ, ik merkte de laatste 3 lessen al dat ik het pittiger vond, dus verwacht morgen ook echt even mezelf tegen te komen. Maar ik houd moed!

Gelukkig ben je weer opgeknapt. Altijd vervelend zo'n griep.

Vandaag heb ik lekker rustig aan gedaan. Morgen de jongste naar de peuterspeelzaal brengen met zijn cakejes om uit te delen, en daarna rennen.

Vanavond op tijd naar bed in ieder geval, ben ik fit voor morgenochtend les 19 :-)
abracadabra, goed bezig! En z'n intervaltraining, daarvan is het niet erg als je kapot bent daarna.

Ik gebruik mijn eigen gemaakte schema, kon geen schema vinden wat ik echt handig vond. Ik doe iedere week 1 lange duurloop, 2 intervaltrainingen (eentje echt fanatiek, de andere met een paar versnellingen) en 1 korte tempo training. De afstand van de lange duurloop bouw ik langzaam op, intervaltrainingen zijn verschillend (heuveltrainingen, korte sprintjes, langere versnellingen, piramide
Groenejas heb je wel eens eens een fartlek (vaartspel) gedaan. In plaats van interval schijnt dat ook heel goed te zijn.

Mj2015 nou ik vind de intervallen nog steeds pittig hoor... ik loop vrij langzaam tussen de intervallen door. Ongeveer 8 km per uur. Maar mn hartslag moet dan naar beneden.

Deze week heb ik intervallen van 300 meter er tussen zitten. Ben benieuwd of ik nog leef erna.
abracadabra, dat doe ik ook wel eens ja! Vooral in het bos vind ik dat leuk. Dan doe ik een versnelling tot de bocht, boom of wat dan ook. En er staan van die paaltjes langs de route, om de 20 meter. Gebruik ik ook vaak voor intervaltraining
Ik kom hier maar gewoon binnenvallen Ik was op zoek naar fora over hardlopen en kwam het Vivaforum tegen. Leek me dan wel weer gezellig(er)! Ik heb vandaag les 17 van Evy's 0-5km gedaan. Was wel pittig om opeens 7 minuten achter elkaar te mogen rennen maar ik heb het gehaald
Super goed ceevee

Zelf denk ik dat doorzettingsvermogen en wekelijks trainen het belangrijkste is
@ceevee super! Wij lopen dan bijna gelijk! Ik ga morgen de eerste les rennen met 8-10-8 minuten. Vorige week vond ik het voor het eerst echt écht zwaar. Wel alles volgehouden, maar erg pittig. Ben benieuwd morgen

Gezellig dat je mee komt kletsen!

@abracadabra super sportief die interval lessen. Ik hoop ook dat je nog leeft daarna haha
Ik dacht dat hardlopen met Evy gratis was.

Ik heb hem net gedownload en heb 300 punten nodig voor de eerste trainingen

WTF?

Doe ik iets verkeerd?
Je kan hem wel ergens downloaden, aantal berichten terug staat ergens een linkje.
Gevonden thanks
@HillyBilly: Ik zag het ook ja. Altijd leuk wanneer iemand ongeveer even ver is als jij Ik zie er wel een beetje tegen op om die 10 minuten te doen maar ik zag ook op tegen de 7 minuten. Blijkt dat ik dat ook gewoon kan, haha.

@Bagheera. App is gratis maar de lessen kosten geld dacht ik. Ik loop zelf gewoon met de podcast van Evy uit 2011

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven