Rages van vroeger
donderdag 14 augustus 2008 om 17:11
All Stars
Batmanplaatjes
Diddle
Elastieken
Flippo
Furby
Hoelahoep
Jojo-en
Lepeltjes (souveniers)
Lolobal
Maneschijf
Monchhichi's (knuffelaapjes)
Plakhandjes
Pokémon
Rubik's cube
Scoobidoo
Sigarenbandjes verzamelen
Skatebike
Slime
Smurfensnot
Speldjes verzamelen
Suikerzakjes sparen
Tamagotchi
Thunderbirdsplaatjes
Yu-Gi-Oh
Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
Batmanplaatjes
Diddle
Elastieken
Flippo
Furby
Hoelahoep
Jojo-en
Lepeltjes (souveniers)
Lolobal
Maneschijf
Monchhichi's (knuffelaapjes)
Plakhandjes
Pokémon
Rubik's cube
Scoobidoo
Sigarenbandjes verzamelen
Skatebike
Slime
Smurfensnot
Speldjes verzamelen
Suikerzakjes sparen
Tamagotchi
Thunderbirdsplaatjes
Yu-Gi-Oh
Wie weet er nog meer?Wist niet of ik dit topic nou bij overige of entertainment moest plaatsen.Maar sommige van deze dingen ken ik van vroeger en daar denk ik graag aan terug.Zaten laatst op ons werk deze lijst te maken en hadden het nog erover.Muziek en kleding tellen ook mee en series en filmpjes (b.v.90210 etc...)
donderdag 14 augustus 2008 om 21:19
Ik probeer van die airbrush afbeeldingen te vinden, van vrouwen met witte gezichten en rode badmutsen, die had je op schriften en kaftpapier en zo, en in de Clearasil reclame.... Ga even verder zoeken! Gerry the Cat heette die illustrator, Joadoor? Ik kan die afbeeldingen niet vinden.
Van dezelfde, maar dan anders...
Deze o.a.!!!
Van dezelfde, maar dan anders...
Deze o.a.!!!
donderdag 14 augustus 2008 om 21:25
Voor mij is vroeger mijn middelbare schooltijd,de jaren 8o.Ik ben uit 1967.
Gelukspoppetjes heb ik nog niet voorbij zien komen.
Daar maakten we zelf oorbellen van.
My Melody,mijn eerste parfum.
Idd Tina en Debby vakantie boeken.Je had een zomer en een winteruitgave.
Top 40 opnemen,deed ik ook.
En jawel...een deelpermanent.Bovenop krullen en onder een soort van stijl matje.
Gelukspoppetjes heb ik nog niet voorbij zien komen.
Daar maakten we zelf oorbellen van.
My Melody,mijn eerste parfum.
Idd Tina en Debby vakantie boeken.Je had een zomer en een winteruitgave.
Top 40 opnemen,deed ik ook.
En jawel...een deelpermanent.Bovenop krullen en onder een soort van stijl matje.
donderdag 14 augustus 2008 om 21:33
quote:sprokkelientje schreef op 14 augustus 2008 @ 20:06:[...]
Het was iets met huppeldepup girl....in de geuren: strawberry, papaya (die had ik) en pineapple.
Hoop echt dat iemand dat hier weet hoor was idd 1987 - 1988Je bedoelt Magic Girl! Die blauwe was het lekkerste, Papaya Flirt. De roze ging ook wel, maar de gele was echt smerig.
Het was iets met huppeldepup girl....in de geuren: strawberry, papaya (die had ik) en pineapple.
Hoop echt dat iemand dat hier weet hoor was idd 1987 - 1988Je bedoelt Magic Girl! Die blauwe was het lekkerste, Papaya Flirt. De roze ging ook wel, maar de gele was echt smerig.
donderdag 14 augustus 2008 om 21:48
Ik ben in de 30 en mijn hele jeugd, letterlijk alles wat hier genoemd wordt, trekt al lezende aan me voorbij hier. Echt prachtig om te lezen. Ga helemaal weer terug in de tijd. Super. Ga zo door!!
Ik was ook zo'n kuif met een fout permanentje, La Gears en een Edwin ( heej Levi's was zo niet hip man!). Ik droeg blauwe ( of paarse) mascara, lakte elke nagel in een andere kleur. En was helemaal fan van pastel tintjes, en house broeken en of drollenvangers. Zweetbandjes ( fel groen en rose enzo) om mijn pols. Veiligheids spelden in mijn oren, veel te veel buttons. Gescheurde spijkerbroeken met wijde pijpen met heel veel namen en kreten erop geschreven met stift. Rugtassen of van die ouwe wijven boodschappen tassen in zwaar linnen met leren handvat, en die ook helemaal tjok vol gekrast door jan en alleman. En dan een voorraadje wringlers kaugom, hubba bubba of fire balls in je zak. En dan bij de plaatselijke platenboer elke week het nieuwe top40 overzicht scoren. Of nog beter, een nieuwe singel uit de top10. Wowie.
Als ik geen geld meer had, dan nam ik de liedjes van de radio op. Zat ik stipt op tijd met mijn casette bandje klaar. En dan maar hopen dat je op tijd op record drukt en ook op tijd weer uit. Zodat die stomme dj er niet doorheen liep te tetteren.
Ja en die good old walk-man. Lekker met je eigen volgeplempte bandjes. En owee als die klere zooi vastliep of nog erger: knapte.
Ik ben ook groot geworden met Tita Tovenaar en de Familie Knots. Ook de 7-spong vond ik helemaal te gek!
Lolo ballen en hoela hoeps had ik uiteraard ook.
Wat ik ook tot in den treure gedaan heb is kaatsenballen.
En dan het hele alfabet afgaan.
Evenals elastieken. Was ik ook uren en uren achtereen zoet mee.
En op warme dagen rukte de hele straat uit om met een enorme groep te gaan blikspuiten. Kent iemand hier dat spel nog. Een soort verstoppertje maar dan met bal. Was altijd vet spannend
Ja en wie kent Stock Aitken and Waterman niet.
Tiffany, Jason Donavan en Miss Minoque.
Prachtige muziek. Je kon het na 1 keer van voor tot achter nazingen hahahahaha....
Maar daarnaast had je Duran Duran, Inxs, Aha, Nina Hagen. Kate Bush, Simple Minds, Eurytmics, The Cure, Pet Shop Boys, Billy Idol, Bruce Springsteen....and so more.....
Oh jongens ik heb heimwee. Naar de Cita scooters, de blauw met gele rolschaatsen, de Dj Katschow op Sky-Channel met Linda de Snol ( heb nog eens een tekenwedstrijd gewonnen toen en kwam op tv met naam en toenaam en als kado een t-shirt met mijn tekening erop en allemaal Dj Cat gadgets.
Maar ik herinner me ook nog goed de eerste pacman spelletjes die ik op zolder speelde op mijn vader zijn computer. Oh mensen, MsDos, wie is er niet groot mee geworden?
En als je E.T niet gezien hebt. Of The never ending story, dan moet je wel onder een hele grote steen gelegen hebben, of van na de jaren 80 zijn, want dat zijn echte must-sees voor die periode.
En net als elk ander meisje uit die tijd was ik lid van de Tina en later ook de Popfoto.
En ik keek natuurlijk naar Count-Down en Toppop met Adje Visser.
En jeetje, ik kan nog wel uren zo doorgaan gewoon. Ik blijf lekker meelezen. Echt zeer vermakelijk zo
Ik was ook zo'n kuif met een fout permanentje, La Gears en een Edwin ( heej Levi's was zo niet hip man!). Ik droeg blauwe ( of paarse) mascara, lakte elke nagel in een andere kleur. En was helemaal fan van pastel tintjes, en house broeken en of drollenvangers. Zweetbandjes ( fel groen en rose enzo) om mijn pols. Veiligheids spelden in mijn oren, veel te veel buttons. Gescheurde spijkerbroeken met wijde pijpen met heel veel namen en kreten erop geschreven met stift. Rugtassen of van die ouwe wijven boodschappen tassen in zwaar linnen met leren handvat, en die ook helemaal tjok vol gekrast door jan en alleman. En dan een voorraadje wringlers kaugom, hubba bubba of fire balls in je zak. En dan bij de plaatselijke platenboer elke week het nieuwe top40 overzicht scoren. Of nog beter, een nieuwe singel uit de top10. Wowie.
Als ik geen geld meer had, dan nam ik de liedjes van de radio op. Zat ik stipt op tijd met mijn casette bandje klaar. En dan maar hopen dat je op tijd op record drukt en ook op tijd weer uit. Zodat die stomme dj er niet doorheen liep te tetteren.
Ja en die good old walk-man. Lekker met je eigen volgeplempte bandjes. En owee als die klere zooi vastliep of nog erger: knapte.
Ik ben ook groot geworden met Tita Tovenaar en de Familie Knots. Ook de 7-spong vond ik helemaal te gek!
Lolo ballen en hoela hoeps had ik uiteraard ook.
Wat ik ook tot in den treure gedaan heb is kaatsenballen.
En dan het hele alfabet afgaan.
Evenals elastieken. Was ik ook uren en uren achtereen zoet mee.
En op warme dagen rukte de hele straat uit om met een enorme groep te gaan blikspuiten. Kent iemand hier dat spel nog. Een soort verstoppertje maar dan met bal. Was altijd vet spannend
Ja en wie kent Stock Aitken and Waterman niet.
Tiffany, Jason Donavan en Miss Minoque.
Prachtige muziek. Je kon het na 1 keer van voor tot achter nazingen hahahahaha....
Maar daarnaast had je Duran Duran, Inxs, Aha, Nina Hagen. Kate Bush, Simple Minds, Eurytmics, The Cure, Pet Shop Boys, Billy Idol, Bruce Springsteen....and so more.....
Oh jongens ik heb heimwee. Naar de Cita scooters, de blauw met gele rolschaatsen, de Dj Katschow op Sky-Channel met Linda de Snol ( heb nog eens een tekenwedstrijd gewonnen toen en kwam op tv met naam en toenaam en als kado een t-shirt met mijn tekening erop en allemaal Dj Cat gadgets.
Maar ik herinner me ook nog goed de eerste pacman spelletjes die ik op zolder speelde op mijn vader zijn computer. Oh mensen, MsDos, wie is er niet groot mee geworden?
En als je E.T niet gezien hebt. Of The never ending story, dan moet je wel onder een hele grote steen gelegen hebben, of van na de jaren 80 zijn, want dat zijn echte must-sees voor die periode.
En net als elk ander meisje uit die tijd was ik lid van de Tina en later ook de Popfoto.
En ik keek natuurlijk naar Count-Down en Toppop met Adje Visser.
En jeetje, ik kan nog wel uren zo doorgaan gewoon. Ik blijf lekker meelezen. Echt zeer vermakelijk zo
donderdag 14 augustus 2008 om 21:53
quote:girl-1983 schreef op 14 augustus 2008 @ 20:59:
Was er trouwens iemand die ook altijd naar Catherine keek. Ik en een vriendin smulden er van. (echt te erg waarschijnlijk)
Nog wat tv-programma's (vast al veel voorbij gekomen, maar geheugen is niet meer wat t geweest is ): Freggels, Telekids, Geef nooit op (laatst bij familiefeest moesten we tv-tunes raden: oa deze, mn broertje en neefjes en ik konden t helemaal meezingen, maar de jongere kinderen keken ons echt aan of we gek waren geworden. helemaal toen we uitlegden dat ze dan in een 'gat' -lees:bak- in de grond sprongen
), Meneer Kaktus show, Op goed geluk (met dat lullige scherm ertussen en Carry Tefsen!) en Liefde op het eerste gezicht, De schreeuw van de leeuw etcetcIk ben ooit wel eens opgegeven door iemand voor op goed geluk. Was een van de eerste keren dus dat er nog geen hoos was met tig datingsprogramma's. Uitgekozen en op vakantie geweest. Was toen wel grappig, niet meer erna dat je op elk net een dating programma had. Maar de ouderwetse op goed geluk heb ik nog meegemaakt.
Was er trouwens iemand die ook altijd naar Catherine keek. Ik en een vriendin smulden er van. (echt te erg waarschijnlijk)
Nog wat tv-programma's (vast al veel voorbij gekomen, maar geheugen is niet meer wat t geweest is ): Freggels, Telekids, Geef nooit op (laatst bij familiefeest moesten we tv-tunes raden: oa deze, mn broertje en neefjes en ik konden t helemaal meezingen, maar de jongere kinderen keken ons echt aan of we gek waren geworden. helemaal toen we uitlegden dat ze dan in een 'gat' -lees:bak- in de grond sprongen
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 14 augustus 2008 om 22:05
Jaaaa, spelletjes spelen op de computer! Tig casette bandjes, hele lijsten met spelletjes en de daarbij behorende code's, die je dan weer opzoeken moest. had je het bandje te ver doorgespoeld kreeg je een heel ander spel, en gaaaaaaf dat we het vonden! En kilometers rijden naar een videotheek die videobanden van video 2000 verhuurde, bij ons in het dorp hadden ze dat niet..
En idd, blikspuit en blokloop! Uit alle hoeken en buurten kwamen we dat dan spelen. In de zomer meedoen met de huttenbouwweek, mocht je zelf in de speeltuin een hut bouwen en broodjes bakken bij een kampvuur.
Op de Mavo had iedereen een hoge kuif, kon je zo breken, zo stijf van de haarlak.
Cita brommertjes, was baalde ik dat ik er niet een mocht!
Ben van '78 en zie heel veel herkenbare dingen terug, echt leuk.
En idd, blikspuit en blokloop! Uit alle hoeken en buurten kwamen we dat dan spelen. In de zomer meedoen met de huttenbouwweek, mocht je zelf in de speeltuin een hut bouwen en broodjes bakken bij een kampvuur.
Op de Mavo had iedereen een hoge kuif, kon je zo breken, zo stijf van de haarlak.
Cita brommertjes, was baalde ik dat ik er niet een mocht!
Ben van '78 en zie heel veel herkenbare dingen terug, echt leuk.
donderdag 14 augustus 2008 om 22:06
Oh het komt allemaal terug ineens.
Spaan en Vermegen.
Met tout la familia op de bank.
Hylarisch!
Family Ties
Knightrider
Wonder Years
The Young Ones
Miami Vice
Rambo
En The Muppetshow!!!
Ja de Commodore 64, dat was het wat mijn pa had.
En mijn vriendje van het pleintje had een Atari, dat was veul vetter vonden wij
En alle stoere jongens hadden natuurlijk een BMX. Op ons pleintje stond een echte halfpipe, en op het hoekje daar woonde de cross-jongens. Die waren ietsje ouder en daar keken wij heel erg tegen op altijd. Nog geen jaar later had ik met allemaal onder die pipe liggen bekken. Sja, what can i say?
En wat speelde er in de wereld toen?
Denk aan een:President Ronald Reagan.
De Ramp in Tsjernobyl 1986
De val van de DDR Muur...
Het protesteren tegen de kernbom ( en bijbehorende buttons)
Allemaal behoorlijk grote dingen.
Hmmm alleen geen rages.
Ik dwaal af. Ik ga wat anders doen denk ik.
Maar eerst even een cd van Prince uit het stof halen, voor die goeie ouwe tijd...
Spaan en Vermegen.
Met tout la familia op de bank.
Hylarisch!
Family Ties
Knightrider
Wonder Years
The Young Ones
Miami Vice
Rambo
En The Muppetshow!!!
Ja de Commodore 64, dat was het wat mijn pa had.
En mijn vriendje van het pleintje had een Atari, dat was veul vetter vonden wij
En alle stoere jongens hadden natuurlijk een BMX. Op ons pleintje stond een echte halfpipe, en op het hoekje daar woonde de cross-jongens. Die waren ietsje ouder en daar keken wij heel erg tegen op altijd. Nog geen jaar later had ik met allemaal onder die pipe liggen bekken. Sja, what can i say?
En wat speelde er in de wereld toen?
Denk aan een:President Ronald Reagan.
De Ramp in Tsjernobyl 1986
De val van de DDR Muur...
Het protesteren tegen de kernbom ( en bijbehorende buttons)
Allemaal behoorlijk grote dingen.
Hmmm alleen geen rages.
Ik dwaal af. Ik ga wat anders doen denk ik.
Maar eerst even een cd van Prince uit het stof halen, voor die goeie ouwe tijd...
donderdag 14 augustus 2008 om 22:07
Larry was toch dat spel wat begon in een kamer,moest je eerst de sleutel vinden om eruit te komen?
En als je dan dood was ,kreeg je uit de fabriek een nieuwe Larry?
Mijn broertje had trouwens een stuk of 10 computerspelletjes.Mij favo 's waren,tennis,tetris en donkeykong.
Ik had op vrijdag tot 12 uur school en dan jatte ik ze van zijn kamer....owee,als ik ze vergat voor 15.30 u terug te leggen...
En oude spijkerbroeken volschrijven idd,bedankt Zoyla,die was ik vergeten.
Ik pikte ook de overhemden van mijn pa,mouwen oprollen ,in de broek en flink blousen.
Hij had ook van die kekke pasteloverhemden.
Hij werd er nooit boos om,de schat!
En als je dan dood was ,kreeg je uit de fabriek een nieuwe Larry?
Mijn broertje had trouwens een stuk of 10 computerspelletjes.Mij favo 's waren,tennis,tetris en donkeykong.
Ik had op vrijdag tot 12 uur school en dan jatte ik ze van zijn kamer....owee,als ik ze vergat voor 15.30 u terug te leggen...
En oude spijkerbroeken volschrijven idd,bedankt Zoyla,die was ik vergeten.
Ik pikte ook de overhemden van mijn pa,mouwen oprollen ,in de broek en flink blousen.
Hij had ook van die kekke pasteloverhemden.
Hij werd er nooit boos om,de schat!
donderdag 14 augustus 2008 om 22:08