Auto-ongeluk

20-03-2015 00:07 1566 berichten
Dat overkomt mij/mijn kind niet, denk je dan, als je leest over ernstige auto-ongelukken waar kinderen bij zijn betrokken. Nou, valt dat effe tegen. Zo sta ik nog lekker te werken in mijn wasserette, en zo staat mijn wereld op zijn kop. Telefoon: zoon heeft een ongeluk gehad, hij leeft nog. Even later: hij wordt nu afgevoerd met een traumahelikopter, geen idee naar welk ziekenhuis. En weer even later: de politie komt je ophalen om je naar Nijmegen te brengen. Nijmegen. Politie. Oeps. Affijn, wij met gillende sirenes en 160 km/h naar Nijmegen.

Het is nu 36 uur later en zoon doet het best goed. Zijn schedel ligt erbij als een gekraakt eitje, zijn oogkas is gebroken, zijn milt en lever zijn gescheurd en hij heeft een stuk of wat botbreuken. Hij wordt in slaap gehouden en hij ligt aan de beademing, kortom een grote puinhoop. Maar hij leeft, hij is stabiel, en in die 36 uur hebben ze al een paar medicaties kunnen terugdraaien. Zoon heeft ook al een paar keer geprobeerd om wakker te worden, das ook een goed teken. En zijn hersenen zien er wonder boven wonder prima uit, en zwellen ook niet op.

Maar wat een zootje zeg. We zijn nu even thuis, om een schone onderbroek op te halen en zo. En nu ligt ie daar, alleen. De verpleegsters m/v zijn echt hartstikke lief hoor, en voor ons wordt ook heel goed gezorgd. Maar ik wil hem gewoon weer thuis hebben verdomme. Al maakt hij nog zo veel herrie en al wil hij pas om drie uur gaan slapen, het maakt me niks uit. Klotenzooi.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je het zo hebt kunnen regelen, toch weer een zorg minder.

Dat dochter niet stond te juichen is ook niet zo gek, ook haar wereldje staat momenteel op zijn kop.

Het is wel haar broertje die daar zo ligt.

Ik kom straks weer even kijken

Hoop op positief nieuws
Ahh mieters Lady , dàt is goed geregeld.

De praktische kant, en dat is toch weer een zorg minder.

Kun je je fijn helemaal op je knul richten, en zijn hopelijk voorspoedig herstel.

Ik duim ook weer mee vandaag !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
LV, ik ben blij dat het wat beter (lijkt) te gaan en je het wat positiever inziet. Ik duim met de rest mee op een volledig herstel en zsm je zoon weer mee naar huis.
Fijn dat er wat praktische zaken zijn geregeld. Sterkte!

En een tip voor je werk: blijf vooral communiceren met je werkgever, geef aan wat wel en niet kan, kom pro-actief met voortellen hoe je werk en privé zo goed mogelijk kunt combineren en vraag om hulp. De meeste werkgevers denken met liefde met je mee.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Het eerste topic wat ik opzoek telkens LV. Fijn dat je man vanuit het RMDh kan werken en fijn dat jij ook zo'n toffe meedenkende werkgever hebt! Kun je de urenvermindering als zorgverlof opnemen? Laat je werkgever maar even uitzoeken hoe dit salaristechnisch het beste kan worden aangepakt.

Hopelijk volgt vandaag goed nieuws vanuit jullie kamp
Laatste nieuws: de slaapmedicatie gaat er vanmiddag af en wordt dan vervangen door een soort van tranquillizer, waardoor hij wel rustig blijft. Wanneer de beademing eraf kan is nog niet helemaal duidelijk. Vanmiddag gaan ze longfoto's maken en dan weten we mss meer. Het ademen gaat op zich prima, hij krijgt nog steeds alleen 'trapondersteuning' maar doet het wel zelf, ondanks de slaapmedicatie.

Ik zat hem net een beetje over zijn arm te aaien en toen trok ie zijn arm weg, dus ik ben maar weer opgehouden met mijn geaai . Maar het was wel even fijn om een echte reactie te zien!
Wat fijn dat er minder praktische zorgen zijn LV. Zal ook een geruststelling zijn dat dochter bij haar bff in de watten gelegd zal worden. Ik hoop dat het ontwaken goed zal verlopen (ik heb er destijds vier dagen over gedaan om helemaal wakker te worden uit een kunstmatig coma). Veel sterkte voor het hele gezin, ik hoop dat je snel gunstige berichten kan plaatsen.
Nog meer blommekes:

🐻💐🌸🌷🌺🌻🌹
LV sterkte!
Wat fijn dat de praktische kant een beetje geregeld is! En dat een reactie heel fijn is kan ik me zo voorstellen. Hoop dat je je zoon gauw weer in zijn ogen kan kijken. Dikke
Fijn dat het zo geregeld kan worden. Ik leef met jullie mee al reageer ik niet steeds.
Wat fijn dat je zo'n duidelijke reactie hebt gekregen van je zoon LV.
Mooi dat je alles hebt kunnen regelen LV! En nog mooier is natuurlijk de reactie van je zoon! Ik blijf voor jullie duimen!
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Spannende middag, LV. Ik hoop dat je zoon steeds stapjes vooruit gaat. Sterke

Sterkte LV!
Goed geregeld, fijn!

Spannende middag, toitoitoi. Er word aan jullie gedacht.

Ik denk aan jullie
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Sterkte!
Jaaaaahhhh! Hij is wakker geworden! Wel heel onrustig, en ondanks het feit dat zijn handen vastgebonden zijn heeft hij het bijna voor elkaar gekregen de tube eruit te trekken (gnagna), maar hij is wakker geworden!

Wat vreselijk fijn LV
Jaaaaaaaa wat fijn! Kussen!
Hoera!!
Het is zoals het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven