Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
Ow hehe
Jeetje...een dagje werken en direct vier pagina's lezen!!

@Mo en merel...nog niet ongesteld...Merel, hoop niet dat je zo lang moet wachten als mo.Ik heb echt medelijden met je.

@Roadster. Ik heb vanmiddag ook vrij En morgen ook Maar ik moet zaterdag van 7 tot 17 uur werken..pfff...Ik was vanmiddag om 13 uur al kappot.

Ik kan echt niet anders als lam op de bank zitten met een dekentje. Ik heb gewoon geen zin in iets anders. Gelukkig heb ik een heerlijke oppas, dus het eten hoef ik alleen nog maar aan te zetten, de was is weggewerkt en de vaatwasser is uitgepakt. Strijken heb ik dus echt al in geen jaren meer gedaan. Net zoals ramen wassen of bedden verschonen. Dat doet de oppas.....Ik ben een verwend lui mens.
quote:mogalie schreef op 14 augustus 2008 @ 14:48:

Hmmm, daarom moet ik ook zoveel strijken Merel, doet dat bijna nooit~!

Wanneer moet je aan de volgende strip beginnen?

wat bedoel je precies hier mee??

Ik moet helaas ook bijna elke week strijken. Alleen ik had een keer overgeslagen omdat ik bijna kokhalsend boven mijn strijkplank stond. Ik had echt geen zin in. Maar dat betekend wel dat je die week daarop elke dag wel wat moest doen anders kom er niet doorheen.

Ik moet maandag weer beginnen met mijn laatste strip.
T&g

wat een verwent kreng. Komt nu wel dubbel zo goed uit.
@BM, was een schrijffout... bedoelde dat ik bijna nooit strijk (vouw het vaak gewoon op) en dat er een hele berg lag...

@T&G, dat is lekker zeg!!! Is het een oppas aan huis die ook huishoudelijke taken doet?

Net heerlijk gegeten (schouderklopje voor mezelf,haha). Nu lam op de bank.

Hoe willen jullie allemaal evt. werk gaan combineren met moederschap? En voor welk soort opvang kiezen jullie straks?
Ik ga 2 dagen buitenhuis werken in een kapsalon. En 2 dagen gastouderschap.

Maar is ga eerst kijken of 2 dagen buitens huis gaat lukken. Als dat pas goed gaat. ga is pas overstappen op 2 dagen gastouder. Mijn moeder past dan 1 dag op. En zaterdag is marco altijd thuis.
Mijn oppas aan huis doet ook heel veel huishoudelijke taken ja. En omdat ik al om 7 uur 's morgens moet beginnen is ze er zelfs altijd al om half 7!! Natuurlijk krijgt ze er grof voor betaald, en vind ze daarom dat ze ook wel wat in het huishouden kan doen. Het kost ons gelukkig niets...dat betaald de overheid. Behalve af en toe een extra etentje enzo

Ik heb het natuurlijk over mijn moeder Die past 2,5 dag per week aan huis op en doet heel veel in het huishouden. Ik ben gewoon een mazzelkont. Maar ik waardeer het enorm, en ik denk dat daar het verschil zit. Als ze een keertje niets heeft gedaan ga ik daar natuurlijk niets over zeggen!!!! Zelf werkt ze ook nog eens 18 uur per week!! Petje af voor mijn mams. Maar ja, ze is natuurlijk ook de meest geweldige moeder ter wereld!!
Oh...sorry...manlief leest mee. Ik moet er even bij vermelden dat hij ook één papa dag in de week heeft. En natuurlijk ben ik hem en zijn baas daar enorm dankbaar voor. Hij begint alle dagen een uur eerder, en werkt een half uur langer door, en maakt daardoor 36 uur in vier dagen!! En op zijn vrije dag brengt en haalt hij ook nog eens de oudste naar de peuterspeelzaal (straks school en ps) en doet hij ook nog eens hardstikke veel in huishouden. Ik ben gewoon een geluksvogel
Nou, T&G, die man van jou, hulde! Laat de mijne zich ook zo ontpoppen ;)

En ja, zou super blij zijn met zo'n moeder!

Ik wil proberen 36 uur (ook in 4 dagen) te werken en hoop dat moman er 3 wil gaan werken. Dan hebben we 2 dagen opvang nodig. Ik ben er nog niet uit hoe we dat in gaan vullen.

Ow, en ik wil ZEKER een schoonmaakster.

Wie had er ook alweer sollicitaties met schoonmaaksters? Romi?
@ T&G: Woowww... mazzelkont! Wat superlief van je moeder dat je jullie zo goed helpt. Vandaar dat je moeder natuurlijk ook al weet van je zwangerschap!

@all: Gisteren had ik een testbehandeling voor mijn stuit. Dit betekent dat ze hem voor een uur of twee proberen te verdoven door een injectie in je zenuwen. Zo proberen ze te localiseren welke zenuwen verantwoordelijk zijn voor de chronische pijn. Ik krijg over een maand nog een paar testbehandelingen in andere zenuwen, en zo gaan ze kijken welke zenuwen het beste plat gelegd kunnen worden om de pijn tegen te gaan. Ik heb overigens besloten niet langer te wachten met zwanger worden. Als ik bij de volgende afspraak niet zeker ben of ik zwanger ben, dan zeg ik de afspraak gewoon af en verplaats hem naar een moment dat ik het wel zeker weet. Nu ik besloten heb er voor te gaan heb ik eigenlijk geen enkele zin om me nog door iets te laten tegenhouden. Ik heb ook geen haast met de behandeling. Die pijn heb ik toch al jaren, die 9 maanden kunnen er dan ook nog wel bij.

Ik ga zo weer lekker achter de dvd-speler kruipen. Manlief is er vanavond niet, dus ik heb lekker filmpjes gehuurd.

Oh ja en Mogalie (volgens mij vroeg jij het): Ik wil 3 a vier dagen gaan werken. Hopenlijk kan mijn man dan ook van 5 naar 4 dagen, maar ik heb zowieso mazzel dat er in mijn vakgebied heel veel parttime banen zijn, waarbij je toch nog goed carriere kunt maken. We denken dat mijn schoonouders heel graag 1 a 2 dagen willen oppassen. Mijn ouders zouden het denk ik ook wel willen, maar ik durf hen eigenlijk niet te vragen. Zij zijn al een stuk ouder en kwakkelen met hun gezondheid. De dagen dat er geen opvang is, zullen we dan een creche moeten regelen.
Super, Florence. Nu je NOD berekenen!!!

Fijn dat je met 3 dagen werken toch nog carrière kunt maken!
Haha, ja goed he Mo? Ik ben gewoon helemaal niet meer te stoppen! Ik heb trouwens mijn NOD berekend hoor, hij staat al in mijn agenda! Het is in de ideale situatie 1 september. Nou zal dat toch wel niet gaan lukken, want ik ga er van uit dat mijn cyclus na zoveel jaren pilgebruik niet meteen op orde is, maar goed, dan heb ik in ieder geval een beetje een richtlijn. In die ideale situatie heb ik mijn ei aanstaande maandag, dus dat gaat een zwaar weekend worden!! (bedenkt alvast welke lingerie uit de kast getrokken gaat worden)
roze en blauw zijn al voorbij gekomen, ik heb wit gekozen. Wat dacht je van ...... rood?
Lijkt me een prima keuze! Ik heb nog wel een rood setje liggen, maar die is al behoorlijk oud. Ik ga morgen toch in de bijenkorf naar de kapper, dan ga ik op de terugweg wel even langs de lingerieafdeling.
ja, dat is inderdaad super dat je het zo kunt regelen T&G

Wat een super mam.

Mam zou het ook doen denk ik. Mijn moeder kan gewoon niet stil zitten. Als ze al op bezoek komt moet echt seconde lijm op de bank zitten. Want anders ruimt ze gewoon alles op.

Ze wil daarom ook best 1 dagje oppassen als het moet. Als er dan wat te doen valt. Zal ze echt niet alleen zitten en baby verzorgen.

Maar mijn moeder wordt ook echt een dagje ouder. Ze word dit jaar al weer 64 jaar. Ik hoop dat het vol gaat houden. En anders een andere oplossing zoeken.

@flo

Echt super dat je er nu echt met zekerheid ervoor kan gaan. Ik ben ook erg benieuwd hoe deze behandeling gaat uitpakken.

Ik ben namelijk op mijn stuitje gevallen. En het blijft altijd gevoelig.

Het is niet jou te vergelijken. Maar ik heb wel meer pijn gekent. En als het misschien door omstandigheden toch meer wordt. Dan weet ik tenmiste hoe het is.

@ all

Dit is een pure mening. geen verwijd

Ik ben echt tegen op mensen die 5 dagen werken. En hun kind 5 dagen dumpen in een opvang. Mist het niet anders kan.

Jammer genoeg ken ik in mijn ogen verkeerde ouders.

Die zowat een ongewassen baby dumpe bij de opvang. En net 1 voor 6 hun kind halen. En niet eens even tijd nemen om hun kind te knuffelen en te groeten. Want manlief wil eten op tafel zien.

Ik heb namelijk paar dagen op crèche geholpen. En ik kwam alleen dit soort dingen tegen. Kinder die avond eten mee aten met ons.

Ik stond altijd tandknarzend naast de ouders. Er moest zelf een brief ten ronde gaan. Of hun kinderen morgens een schone luier willen geven voordat ze hun kind kwamen brengen.Sommige hadden niet een voeding gehad.

Ik walgde gewoon. Als het niet anders kan.

Dan moet je wel 5 dagen werken.

Maar is een grote auto belangrijker dan je eigen kind??

Het ergste vind ik nog het verhaal van mijn buurvrouw. Haar zus heeft 2 kinderen via ivf gekregen. Dan zou je zeggen je wadeerde het meer. Maar nee, Ze zien hun kinderen nooit. Zelf toen er grote vakantie was hebben ze van de 7 weken van de vakantie hun ouders maar 1 week gezien. Ze gingen zelf 5 weken zeilen. En 1 week bij de buurvrouw. Met meest stomste dingen worden ze gebracht. Hun moeder 1x in maand op een woensdag vrij. Ze gaat liever met haar vriendinnen weg.

Ik snap er niks van. En die mensen doen dan ivf
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, lingerie-afdeling van de bijenkorf! I loooooooooooove it!
Tja, ik denk dat alles kan als je het goed organiseert en je de tijd die je met je kids doorbrengt ook van een kwalitatief goed niveau houdt.

Ik denk dat ik er persoonlijk geen betere moeder van word als ik niet/weinig werk. Maar ik vind ook dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen!
Enne, ik ga naar bed! Truste allemaal.
...
quote:mogalie schreef op 14 augustus 2008 @ 21:58:

Tja, ik denk dat alles kan als je het goed organiseert en je de tijd die je met je kids doorbrengt ook van een kwalitatief goed niveau houdt.

Ik denk dat ik er persoonlijk geen betere moeder van word als ik niet/weinig werk. Maar ik vind ook dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen!

Dat is inderdaad zo!!!

Maar als ik het allemaal zag wat daar allemaal gebeurde. Dan heb ik helaas veel verkeerde dingen gezien. En vooral dat verhaal van buurvrouw. dat deed echt de das om.

Maar als je inderdaad het goed kan verdelen. En goed op rijtje heb dan is dat prima.

Als alles door gaat ga ik theoretisch gezien ook 4 dagen werken. 2in huis en 2 buitens huis.

Het is verder niet verkeerd Maar als ze al een brief al ten ronde moet gaan met het verzoek om gewoon hun kind een ochten maal en fles te geven en schone broek. Ik vind dat echt van de zotte. Je gaat zelf toch Met schone kont liever van huis. Gelukkig is niet iedereen zo!!!!!!
weltrust
Lisa

dat zou ik in het echt best eens willen.
Goedemorgen,

Een allerfijnste vrijdag gewenst aan iedereen. Net een dikke vette kramp, dus misschien op dag 47 eindelijk het verlossende bloed, hihi!
Nou hopelijk Mogalie. Dan kan je volgend weekend in ieder geval lekker saunaen.
@all...manlief en ik werken allebei vier dagen. Ik werk één keer in de twee weken op zaterdag. Gelukkig heb ik hele vaste uren. En omdat ik al om 7 uur 's morgens begin ben ik al lekker vroeg vrij. Op maandag is manlief altijd vrij, en ik vanaf 13 uur, dus kunnen we 's middags altijd lekker wat met de kids doen. Vaak is het daar in het weekend te druk voor, zoals zwembaden, indoor speeltuinen etc. Op dinsdag werk ik de hele dag, tot 17 uur. Dat is ook direct mijn langste dag. Woensdag ben ik altijd vrij. Donderdag werk ik, als ik zaterdag vrij ben, tot 13 uur. En vrijdag werk ik tot 15 uur. Als ik donderdag vrij ben, moet ik zaterdag tot 15 uur. Tropenuurtjes dus!! (vind ik tenminste) Toevallig ben ik nu vandaag vrij, want ik heb gisteren tot 13 gewerkt. Morgen moet ik tot 17 (dat van ik dan weer minder op zaterdag. Maar goed, heb deze week ook nog maar drie halve dagen gewerkt.

In ons gezin is het zo goed te combineren. Ik zou echt geen leuke moeder zijn als ik een thuisblijfmoeder was. Ik geniet van de momenten dat ik met mijn kids ben...als je de hele dag thuis bent wordt dat voor míj zo snel gewoon.

Vanmorgen trok ik mijn zwangerschapsbroek aan. Hij zat heerlijk...echt waar. Maar toch maar weer uit gedaan. Want ik lijk nogal eh....zwanger in die broek. Dan valt het wel errug op!!

Ik ga nog ffies de tweede ronde boterhammen smeren...stelletje vreetzakken hier in huis. Hebben allebei al twee boterhammen op, en willen nog meer. (daarom moet ik ook zoveel werken )

@Mo...ik duim voor je...

@Flo....goed nieuws!! Ik ben wel toe aan een collega zwangere!!

Hoe zou het met Romi gaan? Die heeft toch ook al bijna haar ei??

@Lisa...jij al broedplannen??
anoniem_39485 wijzigde dit bericht op 15-08-2008 09:37
Reden: iets vergeten..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven