Kapsel voor dochter
dinsdag 24 maart 2015 om 16:25
Advies gevraagd!
Mijn dochter van 10 heeft een boblijn nu. Ze heeft redelijk dik steil blond haar met een krul in de nek. Ze wil het graag kort want op de school waar ze zit (in het buitenland) moet het in een staartje, als er een elastiekje in kan/als het op de kraag hangt. En ze houdt niet van staartjes en elastiekjes, ze wil het het liefst los.
Wie heeft een plaatje van een leuk kapsel waarbij we niet aan de slag hoeven met fohnen? Ze zwemt nl bijna elke dag dus dat is geen doen. Ze borstelt het wel, maar daar is het wel klaar mee. De haren mogen niet in het gezicht hangen op school maar dat kan wel met een knipje.
Ze heeft een hartvorming gezicht.
Ik heb al heel veel gegoogled en gepinterest maar ik zie aan een plaatje niet hoeveel werk het kapsel is! Ik heb zelf 1 keer een korte bob gehad en vond het vreselijk veel werk met wax en fohnen
. Ze heeft het van haar moeder, dat het een beetje makkelijk is en dat ze het los wil, want ik draag mijn haar ook bijna altijd los
Mijn dochter van 10 heeft een boblijn nu. Ze heeft redelijk dik steil blond haar met een krul in de nek. Ze wil het graag kort want op de school waar ze zit (in het buitenland) moet het in een staartje, als er een elastiekje in kan/als het op de kraag hangt. En ze houdt niet van staartjes en elastiekjes, ze wil het het liefst los.
Wie heeft een plaatje van een leuk kapsel waarbij we niet aan de slag hoeven met fohnen? Ze zwemt nl bijna elke dag dus dat is geen doen. Ze borstelt het wel, maar daar is het wel klaar mee. De haren mogen niet in het gezicht hangen op school maar dat kan wel met een knipje.
Ze heeft een hartvorming gezicht.
Ik heb al heel veel gegoogled en gepinterest maar ik zie aan een plaatje niet hoeveel werk het kapsel is! Ik heb zelf 1 keer een korte bob gehad en vond het vreselijk veel werk met wax en fohnen
dinsdag 24 maart 2015 om 16:29
Zoiets bijvoorbeeld, is dat nou veel werk? http://i1.wp.com/theright ... t-hairstyles-for-2013.jpg
(kan geen plaatjes plakken)
(kan geen plaatjes plakken)
dinsdag 24 maart 2015 om 16:32
dinsdag 24 maart 2015 om 16:32
quote:lime222 schreef op 24 maart 2015 @ 16:29:
Zoiets bijvoorbeeld, is dat nou veel werk? http://i1.wp.com/theright ... t-hairstyles-for-2013.jpg
(kan geen plaatjes plakken)Dit ziet er heel geföhnd en gestraight uit eigenlijk.
(kan geen plaatjes plakken)Dit ziet er heel geföhnd en gestraight uit eigenlijk.
dinsdag 24 maart 2015 om 16:37
Het klassieke bloempot kapsel? Of je geeft haar een kapsel wat je bij kortharige Aziatische mannen veel ziet. Wat langer bovenop en opgeschoren in de nek. Dat moet je helaas wel vaak bijscheren maar je dochter zit dan niet meer met elastiekjes. Desnoods laat je de voorste plukken zo lang dat het haar nog net achter de oren kan.
dinsdag 24 maart 2015 om 16:54
Je hebt mail .
Ik heb uiteraard nog veel meer foto´s, maar ik heb gekozen voor een verwaaide foto, eentje waar ze netjes gekamd is, een feestjesfoto en nog eentje aan het einde van de dag (waar ze lekker ligt, hier zie je de lengte best goed). Zo krijg je vast een goede indruk. Als je denkt dat het haar niet overal even lang is, dat kan kloppen, er zitten 4 maanden tussen verwaaid en feestje .
Ik heb uiteraard nog veel meer foto´s, maar ik heb gekozen voor een verwaaide foto, eentje waar ze netjes gekamd is, een feestjesfoto en nog eentje aan het einde van de dag (waar ze lekker ligt, hier zie je de lengte best goed). Zo krijg je vast een goede indruk. Als je denkt dat het haar niet overal even lang is, dat kan kloppen, er zitten 4 maanden tussen verwaaid en feestje .
dinsdag 24 maart 2015 om 16:58
Ivm praaaaivessie vind je maar weinig kinderkapsels op internet, en als je ze al vindt zijn het meestal ingevlochten koppies. Ik vond het ook lastig destijds. Ze had, dacht ik, steil haar, dus het eerste kapsel dat hier gepost werd, zoiets had ze eerst. En toen bleek dat het onderlangs krulde en was het vreselijk veel werk om het in model te krijgen. De kapper heeft er dit toen van gemaakt. Het viel altijd anders maar ook eigenlijk altijd wel goed. Alleen een staartje... nee, dat lukte niet meer. Maar ik begreep dat dat ook niet de bedoeling is.
dinsdag 24 maart 2015 om 17:04
Ik heb jarenlang een jongensachtig kapsel gehad als meisje, echt behoorlijk kort, misschien nog wel korter dan wat riannerianne postte. Supermakkelijk, zo droog na het wassen, beetje wax met je handen er doorheen doen en klaar. En ik ben nooit voor jongetje uitgescholden. Je straalt meisje of jongen uit in houding, gedrag, kleding. Meisjes met een kort kapsel die jongensachtig overkomen, lopen vaak wat lomper en dragen wat somberdere kleding.
dinsdag 24 maart 2015 om 17:04
dinsdag 24 maart 2015 om 19:38
de boblijn die ze nu heeft vinden we beide niet zo heel leuk staan. Het staat een beetje tuttig, vooral omdat ze ook een uniform draagt. Vandaar dat ik iets meer pit wil.
Ik ben het helemaal eens dat halflang en een elastiekje het snelst is, maar dat wil ze dus niet. Het doet pijn/zit niet lekker, etc. Ze klaagt er veel over.
Ik ben het helemaal eens dat halflang en een elastiekje het snelst is, maar dat wil ze dus niet. Het doet pijn/zit niet lekker, etc. Ze klaagt er veel over.
dinsdag 24 maart 2015 om 19:43
Tja, misschien zoek ik iets onmogelijks. Ik wil gewoon dat het leuk opdroogt. Wax zal ze ook niet gebruiken denk ik. Ze is gewoon niet zo precies wat betreft hoe ze er uit ziet. Maar ik vind het wel belangrijk dat ze er een beetje verzorgd bij loopt
.
Exces, ik vind jouw foto's super leuk! Ik laat ze morgen aan haar zien, kijken wat zij er van vindt. Maar dit zou 'm zo maar kunnen worden. Ik hoop dat ze genoeg slag heeft om het een beetje te laten opwippen zoals je dochter.
Exces, ik vind jouw foto's super leuk! Ik laat ze morgen aan haar zien, kijken wat zij er van vindt. Maar dit zou 'm zo maar kunnen worden. Ik hoop dat ze genoeg slag heeft om het een beetje te laten opwippen zoals je dochter.
dinsdag 24 maart 2015 om 20:16
Fijn dat je de foto´s leuk vindt . Mijn dochter deed er dus ook niks aan. Ja, een borstel er door heen en dat was het dan. Voor feestjes vond ze het dan wel oke als ik er wat meer mee deed, maar die foto op de boot, waar ze ligt en die van dichtbij, zijn gemaakt toen ze met mijn zus naar Spanje was. En mijn zus is van het type; lekker laten waaien. Toch zijn die foto´s heel leuk. Het zat gewoon altijd goed.
En toen ze haar haar lang wilde, was dat ook niet zo´n probleem. Het was een makkelijk doorgroeikapsel.
En toen ze haar haar lang wilde, was dat ook niet zo´n probleem. Het was een makkelijk doorgroeikapsel.