vrouwensperma

16-08-2008 23:19 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zwanger met vrouwelijk sperma

Als we de wetenschappers mogen geloven, kunnen vrouwen straks hun eigen sperma produceren. Onderzoekers in Groot-Brittanië slaagden erin beenmergcellen van een man tot premature spermacellen om te vormen. Als dat ook lukt met vrouwelijk beenmerg, worden de jongens bij de voortplanting in principe overbodig.

Supervariant

Het kan verkeren. De oorspronkelijke bedoeling van de studie was om onvruchtbaar geworden jonge mannen met kanker, gepaster te behandelen. Al vlug merkten ze dat de beenmergcellen van de jongens omgevormd kunnen worden tot sperma.

Gebruiksklaar lijkt dit sperma niet, want de komende vijf jaar wordt er nog volop gesleuteld aan het onderzoek. Zo zouden de wetenschappers werken aan een meer volgroeide spermavariant. Binnenkort hopen ze ook te weten of dat ook met vrouwelijk beenmerg lukt.

Vraagtekens

De studie heeft alvast heel wat commotie losgeweekt. Een Britse ethische commissie plaatst vraagtekens bij de uitkomsten. Andere geleerden beweren dan weer dat het onmogelijk is om als vrouw sperma te ontwikkelen. Beide seksen beschikken over verschillende chromosomen. (lvl)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Cool!
Als vrouwen zichzelf bezwangeren met eigen sperma, (of andere vrouwen natuurlijk) dan zullen er dus alleen nog maar meisjes geboren worden?
Laat ze maar eens wat harder werken aan mannen die kinderen kunnen dragen, baren en zogen, dat zet tenminste zoden aan de dijk!
Dan zouden mannen, mits het allemaal werkt natuurlijk, uiteindelijk overbodig kunnen worden. Wel sneu...

Hmm, ik moet hier even over nadenken (ben namelijk enorm teut), maar ik dacht dat er iets was met mannen en veranderingen in DNA enzo, en dat mannen dus wel nodig zijn voor een gezonde populatie. Als ik nuchter ben kom ik terug.
He teute Parnell, mannen en veranderingen in DNA? Je slaat idd wartaal uit Ben benieuwd (morgen? ) naar wat je hiermee bedoelt
Ik heb laatst iets gelezen, maar mijn benevelde hersenen kunnen het maar moeilijk terug halen... Het was in de NRC, iets over mannen, en dat maar een deel van de mannen zich daadwerkelijk voortplant (en de rest sterft bij het ontdekken van nieuwe werelden) en dat de natuur mannen gebruikt om nieuwe snufjes in uit te proberen. Mannelijk DNA bevat meer fouten dan vrouwelijk DNA, maar als die fouten verbeteringen blijken, worden ze ook meteen doorgegeven. Zoiets. Maar nogmaals: al die rumcola's doen weinig goed nu...
Achja...das toch gewoon het principe van the survival of the fittest? Zal ongetwijfeld bij dna van vrouwen ook gebeuren. Maarja, mannen zijn ook nodig voor de broodnodige varatie in de genenpool natuurlijk, al zou het alleen al vanwege het geslacht zijn. Want dat bepalen de mannen natuurlijk.
Ja, das deels survival of the fittest, maar de crux zat hem in het feit dat er bij mannen sneller iets mis gaat, en dat er dus meer variatie (? ja ik klets nu, ik neem nog een slok) in mannelijk DNA zit dan in vrouwelijk DNA. Ofzo. Ah, ik zoek het artikel wel even op, dat gaat een stuk sneller.
Ja dat komt omdat er meer spermacellen zijn dan eicellen (gok ik)
Als je jezelf bevrucht met je eigen sperma, krijg je dan niet gewoon een kloon van jezelf?

Die heren wetenschappers zijn gewoon als de dood dat hun geslacht niet langer nodig is straks.
Eh, minny, er zijn genoeg dames wetenschappers die aan dergelijk onderzoek werken hoor!
Ik vraag me af of je dan geen kopieen krijgt van jezelf. Als je uit mijn dna sperma kunt aftappen zodat ik mijzelf zwanger kan maken, dan komt er toch gewoon een nieuwe Dushi74 op de wereld? Moet er niet aan denken, orgineel is veel leuker dan welke kopie dan ook. Kijk ik ken wel weer wat mannen die ik graag gekloond zie, maar dan is dat puur voor eigen belang/lust. Geloof niet dat je er vrolijk van moet worden.
Na, die gedachte had ik dus ook al Min. Jij postte het terwijl ik nog bezig was. Hahaha
quote:MissMara schreef op 16 augustus 2008 @ 23:41:

Eh, minny, er zijn genoeg dames wetenschappers die aan dergelijk onderzoek werken hoor! Daarom zei ik er expliciet bij dat de heren zich druk maken
Ook saai.
Nee maar dámes....je moet een andere vrouw bezwangeren met jouw sperma! Niet jezelf!
Er zijn idd een aantal mannelijke exemplaren waar we er meer van nodig hebben, 1 is gewoon niet genoeg!
Interessant, maar ik denk dat ik om dezelfe redenen als Parnell maar afhaak en morgen teruglees.
LOL, volgens mij zitten we met hetzelfde groepje op dezelfde topics te reageren
quote:MissMara schreef op 16 augustus 2008 @ 23:26:

Laat ze maar eens wat harder werken aan mannen die kinderen kunnen dragen, baren en zogen, dat zet tenminste zoden aan de dijk! Nog niet zo lang geleden had ik een topic hier geopend over dat mannen inderdaad in staat zijn om kinderen te zogen . Opvallend genoeg vonden verreweg de meeste vrouwen dat echt een vrouwending en zouden dat nooit aan hun partner over willen laten .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Lijkt me toch dat er dan iets genetisch fout gaat. Anders konden we ons zelf wel bevruchten. Was dat in de evolutie allang ontwikkelt (automatisch dus, zonder inmenging van de wetenschap)
Ik ben de meeste forummers hier vandaag idd al vaker tegengekomen SarahScott!
quote:Sarah Scott schreef op 16 augustus 2008 @ 23:46:

LOL, volgens mij zitten we met hetzelfde groepje op dezelfde topics te reageren Valt niet op he
Nee maar Dushi, juist dan krijg je een beperkte genenpool (lees: incest) en dus blijft de soort niet in stand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven