Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
@Jiggles, spannend jij bent nu ook echt begonnen, leuk!! Ik heb je in de tabel naar fase 2 verplaatst hoor :-) Heb je ook je nod? Kan ik die nog voor je toevoegen. Ik herken wel jouw gevoel hoor, dat had ik ook. Dat het nu ook ineens echt raak kan zijn, super spannend en beetje onwennig ook wel vond ik. Voel je verder al wat?

@Ocean, dat gaat echt snel zeg! Leuk!

Verdrietig vind ik het om te horen dat sommigen van jullie weinig tot geen steun of positieve reacties krijgen. Het is niet leuk om je te voelen alsof je er helemaal alleen voor staat. De keuze dit traject in te gaan en het traject zelf is al moeilijk genoeg. Dikke voor jullie! Gelukkig kunnen jullie hier wel altijd terecht!
@chica thanks voor het aanpassen! Grappig dat je het vraagt...want ik denk ook de hele tijd, zou ik nu iets moeten voelen? Maar niet echt dus, morgen tweede keer ZI en dan is het afwachten geblazen!

Inderdaad wel heel jammer dat sommige weinig steun uit hun omgeving krijgen. Ik weet niet of ik het aan zou durven zonder. Mensen zijn wel veranderlijk, dus blijven praten kan wel helpen. Mijn moeder stond ook niet meteen te springen bij het idee, maar dat ging snel over.
Oke, dan is de wachttijd inderdaad een stuk langer geworden inmiddels, had gerekend op maart/april.

Op zich vind ik het niet heel erg, momenteel toch veel andere dingen aan m`n hoofd.

Daarnaast is Rijnstate voor mij het beste qua afstand.

Ik heb het nog niet aan heel veel mensen verteld, maar kan merken dat degene die het weten liever hebben dat ik nog even wacht.

Heb nog wel de tijd menen ze en natuurlijk hopen ze dat ik een man tegenkom, dat is toch wel het ideale plaatje.

Ik had ook liever gezien dat ik samen met een man een gezin kan stichten, vind het jammer, maar ik kom de ware maar niet tegen.

Zelfs geprobeerd op een datingsite, maar dat werkt niet voor mij (is dat heel gek?!).

ocean1980: 400 euro pm klinkt zeker mooi, maar heb je het dan over kinderbijslag, kinderopvang en kinderbudget samen?
Member, ergens tussen de posts door heb ik een bericht aan jou gepost met de informatie dat het 9 tot 11 maanden na intake zou worden. Ik heb eind januari gemaild en toen gaven ze me dat al aan, dus ik sta van deze wachttijd niet te kijken. Ik vind het ook niet erg, aangezien ik nu met nieuw werk bezig ben dus dan volgt het elkaar allemaal op. Ik weet niet of je het bericht gevonden krijgt maar meer dan deze info stond er ook niet in.

En ik kan je geruststellen, neeeeeee, het is niet gek dat je via internet dates niemand vindt. Hoorde pas nog dat die zoek en match machines totaal niet de profielen op elkaar laten aansluiten en er zo bakken met geld verdiend wordt. Moet zeggen dat dit wel heel erg bekend klinkt met mijn eigen ervaringen. Het is logisch dat je liever met een partner dat kindje krijgt maar helaas ligt het nu eenmaal niet zo en het is daarom heel erg logisch dat jij voor jezelf en een kindje kiest.

Trouwens... Vanavond komt er ook iets op tv over een single moeder bij tlc, al was dat geen bam, maar wellicht vinden jullie het interessant. En zojuist was er bij carlo en irene ook een vrouw die haar ouders verraste met cupcakes omdat ze haar altijd steunden, zo ook bij haar keuze voor het bam dat ze wilde gaan doen. Dus mocht die laatste zich hier bevinden op het forum... Leuk item!!!
@member79 Ik had het niet over de toeslagen, dat was @anniebammer, maar afhankelijk van je bruto jaarsalaris en je omstandigheden heb je idd recht op een behoorlijk bedrag als alleenstaande moeder. Je kunt zelf heel makkelijk een proefberekening maken bij de belastingdienst via deze link:

http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

Zo krijg je al een heel behoorlijke indicatie. Verder heb je recht op de kinderbijslag (191 euro per kwartaal) en als je werkt ook nog een belastingteruggave via de inkomensafhankelijke combinatiekorting. Het blijft altijd afwachten of regelingen nog bestaan of dat er veranderingen plaatsvinden, maar aangezien het net helemaal op de schop is gegaan, zal dit nog wel even zo blijven.
Honeybaby, denk idd dat ik je bericht gemist heb. Ben de afgelopen tijd wat minder online geweest.

Ik heb er dus ook niet zoveel moeite mee dat het wat langer gaat duren.

Gelukkig ben ik niet de enige die datingsites niks vind haha.... ik wil gewoon zo iemand tegen komen, via een scherm heb ik er totaal geen gevoel bij. Het werkt voor mij niet.

Ocean1980: ik heb inderdaad op de site van toeslagen een berekening gemaakt.

Alleen kom ik ruim boven de ong. 400 pm die hier genoemd werd, door anniebammer dus ;)

Het gaat dan om een bedrag van kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag samen.
Geeft niks, uiteindelijk vindt je de info toch wel :-)

Nee ik vind het echt helemaal niks dat daten. Bij een live persoon kun je iemand ook meteen peilen zonder dat je er enorm veel mee chat van tevoren.
hier weer een korte up-date, ik heb van de week definitief te horen gekregen dat ik pcos heb. Heb meteen naar Utrecht gebeld en ze hebben het in mn dossier gezet en verder wilde ze er nog niks over zeggen.

Wat betreft het internet daten, ik had mezelf ook vol goede moed ingeschreven op een datingsite maar het is echt niks voor mij. Ik dacht ik moet alles geprobeerd hebben voordat ik alleen voor een kindje ga. Fijn om te horen dat ik niet de enige bent die het niks vind.
quote:member79 schreef op 29 maart 2015 @ 20:16:

Honeybaby, denk idd dat ik je bericht gemist heb. Ben de afgelopen tijd wat minder online geweest.

Ik heb er dus ook niet zoveel moeite mee dat het wat langer gaat duren.

Gelukkig ben ik niet de enige die datingsites niks vind haha.... ik wil gewoon zo iemand tegen komen, via een scherm heb ik er totaal geen gevoel bij. Het werkt voor mij niet.

Ocean1980: ik heb inderdaad op de site van toeslagen een berekening gemaakt.

Alleen kom ik ruim boven de ong. 400 pm die hier genoemd werd, door anniebammer dus ;)

Het gaat dan om een bedrag van kindgebonden budget en kinderopvangtoeslag samen.

ik was het inderdaad met de toeslagentip ;) hihi en die 400 was vanuit mijn persoonlijke situatie,

een schatting van kinderbijslag én kinderopvang toeslag was t de extra bijdrage voor alleenstaande wordt als

ik het goed heb begrepen extra bij de kinderbijslag opgeteld. het andere vervalt. maar toch ik vind het een mooi bedrag (godzijdank )

Let op!

Vanaf 2015 is de alleenstaandeouderkorting en de verhoging ervan afgeschaft. Dit kan betekenen dat u minder belasting terugkrijgt of meer belasting moet betalen. bron.belastingdienst.nl

krijg geen spijt, volg je hart!
quote:anniebammer schreef op 29 maart 2015 @ 23:29:

[...]

Let op!

Vanaf 2015 is de alleenstaandeouderkorting en de verhoging ervan afgeschaft. Dit kan betekenen dat u minder belasting terugkrijgt of meer belasting moet betalen. bron.belastingdienst.nl

De alleenstaande ouderkorting wordt nu verwerkt in het kindgebonden budget Dus je krijgt, afhankelijk van je inkomen, kinderopvangtoeslag (als je werkt of studeert), kindgebonden budget, kinderbijslag en als je werkt ook de inkomensafhankelijke combinatiekorting.
quote:ocean1980 schreef op 30 maart 2015 @ 12:24:

[...]

De alleenstaande ouderkorting wordt nu verwerkt in het kindgebonden budget Dus je krijgt, afhankelijk van je inkomen, kinderopvangtoeslag (als je werkt of studeert), kindgebonden budget, kinderbijslag en als je werkt ook de inkomensafhankelijke combinatiekorting.thx voor de uitleg, het is nogal ingewikkeld., ik dacht dat kindgebonden en kinderbijslag hetzelfde was... nou mooi zeg
@wannabee79

Succes morgen met je psychologische gesprek, voordat ik het vergeet ;-)!!

En niet zenuwachtig zijn voordat je het weet is het al voorbij!!
@cyn dank je wel.

ik hoop dat ik vannacht wat beter slaap als afgelopen nacht verder probeer ik het maar over me heen te laten komen.

ik laat morgenavond wel even wat van me laten horen, in ieder geval over de uitslag ;)
Heel veel succes morgen wannabe!!
@chica dank je.
Succes wannabe!
@wannabe79

Komt echt helemaal goed!!! Dat doe je gewoon. 💪💪💪👍👍👍. Ik lees het morgenavond 😀😀
Succes vandaag.
dank je wel allemaal.

ik ben inmiddels weer thuis.

gesprek en testen gingen prima en zij geven een positief advies door aan de fertilliteitsafdeling, dus dat moet goed komen.

toch een hele opluchting!!

even benieuwd naar het volgende: @cyn hoe lang heb jij op een volgende brief moeten wachten nadat je deze testen hebt gehad?
Fijn wannabe!
quote:wannabe79 schreef op 01 april 2015 @ 14:53:

dank je wel allemaal.

ik ben inmiddels weer thuis.

gesprek en testen gingen prima en zij geven een positief advies door aan de fertilliteitsafdeling, dus dat moet goed komen.

toch een hele opluchting!!

even benieuwd naar het volgende: @cyn hoe lang heb jij op een volgende brief moeten wachten nadat je deze testen hebt gehad?

Yeahhhhhhhhhh, ik zei toch valt wel mee!!

Ik had al een afspraak gepland voordat ik een psychologisch gesprek had gehad ik moet volgende week weer, daarbij word je in het team besproken en het advies van de psychologische test, dus hoor ik volgende week hoe of wat.

De brief van psychologie heb ik ongeveer een week na het gesprek gehad.

Heb jij nog geen volgende afspraak dan?

p.s. voor eventuele persoonlijke vragen mag je ook een inbox sturen hoor mocht je dat fijner vinden.
heb je voor het gesprek zelf gebeld dan om te plannen?

ik vroeg aan d psych wel hoe nu verder en hij zei gewoon afwachten tot ik weer een brief in huis krijg.

ik denk dat ik er een week over heen laat gaan en dat ik ze dan volgende week maandag gewoon bel of ik dan hel misschien wat kan plannen.

wat ik van de intake nog begreep zou ik nu dan die bloedtest nog moeten krijgen en verder weet ik het zo niet, maar ben er nu al wel een stuk geruster over hoe nu verder, merk ik.

ik heb deze nick juist aangemaakt zodat ik vrij kan praten, deze valt namelijk niet te herleiden. ;)

ik ben wel heel benieuwd waar je woont, maar dat is meer nieuwsgierigheid ;)
fijn @wannabe79
[quote]wannabe79 schreef op 01 april 2015 @ 21:29:

heb je voor het gesprek zelf gebeld dan om te plannen?

ik vroeg aan d psych wel hoe nu verder en hij zei gewoon afwachten tot ik weer een brief in huis krijg.

ik denk dat ik er een week over heen laat gaan en dat ik ze dan volgende week maandag gewoon bel of ik dan hel misschien wat kan plannen.

wat ik van de intake nog begreep zou ik nu dan die bloedtest nog moeten krijgen en verder weet ik het zo niet, maar ben er nu al wel een stuk geruster over hoe nu verder, merk ik.

ik heb deze nick juist aangemaakt zodat ik vrij kan praten, deze valt namelijk niet te herleiden. ;)

ik ben wel heel benieuwd waar je woont, maar dat is meer nieuwsgierigheid ;)[/quote

Mmmm toen ik het eerste gesprek heb gehad met kuchenbacher is er meteen een vervolg gesprek gemaakt voor mij. Daar krijg ik indd ook de bloeduitslagen en de ja of nee. Ja ze zijn vrij snel en anders zou ik zeker bellen om een afspraak te maken.

Gelukkig dat je vrij uit kunt zijn dat vind ik hier ook fijn.

Jammer dat er alleen niemand verder bij isala zit voor meer info.

Dat mag je weten hoor. Hier ook een uit a doorn, zelfde als jou.
Ik ben helaas van het bankje. Op naar ronde 2!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven