Kind in je Uppie - Deel 6

19-11-2014 21:46 3038 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 6 van kind je uppie.

We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een nieuw algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies

Ww: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.

Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:

Kidcentrum (Amsterdam, verbonden met het AMC) (Dit is nu definitief over naar het AMC)

UMCU (Utrecht)

Geertgen (Elsendorp, Brabant)

Rijnstate (Arnhem)

Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)

Nij Barrahûs (Wolvega)

UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)

Isala Zwolle

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bv via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:

http://www.bam-mam.nl/

http://www.alleenmetkinderwens.nl/

http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst

NaamLeeftijdKliniekStatusSnoopy7736Rijnstate Arnhemintake nov. 2014Linnie_198332UMCwachtlijst sinds feb. 2015Deb8727UMCUwachtlijst sinds juli 2014Sammetje1985?UMCwachtlijst sinds 5 meiHope198035MaasstadIntake januari 2016Blij_ei32GeertgenIntake 16 maart 2016

Fase 2: ZI/IUI/IVF

NaamLeeftijdKliniekStartNODWies34ZInov. 2014Novaa37GeertgenIUI start jun. 2014LKN32Geertgenstart IUI mei 2015Dinobaby29Geertgenstart IUI mei 2015Ocean198035Rijnstatestart IUI juli 2015Walmart34ZIstart juni 201520 juniRosings38ZI (bekende donor)start januari 2014member7935ZI/IUI/IVFstart september 2015honeybaby31Rijnstate Arnhemstart IUI juni 2015san9223Geertgenstart IUI september 2015Bamma34AMCstart IUI november 2015anniebammer32UMCUstart januari 2016Hope198035Maasstadstart IUI januari 2016

Fase 3: Zwanger!

NaamLeeftijdKliniekStartUitgerekendVlinder0928Geertgenmei 2014LKN32geertgenapril 201518-04-2016Becauseiamhappy32Rijnstate Arnhemstart IUI feb 2015JustJiggles35Bekende donoriui juni 201529-04-2016wannabe7936IsalaIUI juli 2015Noa-Lynn32GeertgenStart mei 2015

BAMmers die ons voorgingen:

2016 - Chica-1983, Char-ade, Frizz - 2015 - thefiepie - 2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007 - 2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, NYC, E123 - 2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild - 2011 - Chilles

Voorgaande delen:

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... ges/197365

http://forum.viva.nl/forum/zwanger/kind ... s/183569//

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... #m11707554

http://forum.viva.nl/forum/list_message ... 9#m9870869

Kind in je uppie?
@chica balen! 😘

Ik ben nog aan het wachten. En ondertussen ook aan het proberen een beetje vaart in het proces bij het ziekenhuis te houden, maar dat is nog best lastig! Maar, wie weet weet ik binnenkort dat het niet eens nodig is...😁
@chica, dat is balen weer!

@cyn, wat ontettend leuk dat je ook hier vandaan komt!!

ik vind het ook erg jammer dat er niet meer in zwolle zitten.

ik moet wel zeggen dat ik het fijn vind dat jij net iets voorloopt, maar daar heb jij natuurlijk niet veel aan ;)
quote:wannabe79 schreef op 02 april 2015 @ 10:42:

@chica, dat is balen weer!

@cyn, wat ontettend leuk dat je ook hier vandaan komt!!

ik vind het ook erg jammer dat er niet meer in zwolle zitten.

ik moet wel zeggen dat ik het fijn vind dat jij net iets voorloopt, maar daar heb jij natuurlijk niet veel aan ;)

Hahah ja grappig he en het is al zo klein....

Nou ik vind het niet erg hoor, ben blij dat ik je sommige dingen kan vertellen. Maar nu moet je even wachten tot dinsdag dan weet ik weer meer hahah. Maar het is gewoon indd makkelijk om te weten hoe de gang van zaken gaan toch???
Hoi lieverds! Ik zit weer op het bankje sinds vandaag. Mocht het deze keer niet lukken dan krijg ik een eileideronderzoek. (en dan heb ik 8 keer erop zitten)

Mijn nod is 15 april
Ik wil morgen insemineren, maar de donor kan nog niet bevestigen. Hoor morgen of het gaat lukken.
@cyn, ik vind het inderdaad erg prettig om een beetje voorbereid die kant op te gaan, dus ik hoor het graag weer dinsdag ;)

ik weet niet of je het ziet zitten, maar als jij dat ook leuk vind zouden we ok via fb chat of mail kunnen kletsen.

als je het (nu nog) niet ziet zitten, no hard feelings hoor, dan lees ik hier op het forum weer mee, hoor het wel.
@char-ade en rosing: fingers crossed!
chica: dikke knuffel meis... niet leuk

Mooi om te lezen dat er weer een aantal dames een stap dichterbij zijn.

Char-ade: ik hoop dat er geen eileider-onderzoek nodig is!

Rosings; hopelijk zit je snel weer op het bankje (voor de laatste keer hopelijk)

Volgende week krijg ik de eerste echo, spannend!
Bedankt meiden! Wel balen inderdaad, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel had verwacht hoor, totaal niets anders gevoeld dan anders, dus had niet het idee dat het raak zou zijn.

Ik maak me nog wel een beetje zorgen om de timing van de IUI, misschien willen jullie even met me meedenken? Toen ik namelijk de IUI had was op de echo te zien, dat het eitje al was gesprongen. Was trouwens volgens de arts geen probleem, ook na de eisprong ben je nog vruchtbaar volgens haar. In de afgelopen maanden had ik telkens in de loop van de ochtend (rond 09:30 - 10:00 uur) een positieve ovutest, ik voel dan 's avonds krampen aan 1 kant bij mijn eierstok. De ovutest is dan 's avonds is dan weer negatief. De volgende ochtend als ik wakker wordt zijn de krampen weg en is mijn temperatuur duidelijk gestegen (+0,3 vaak) en blijft stijgen in de dagen daarna. Nou heb ik zelf het idee dat ik: 1. een hele korte LH piek heb, en 2. heel kort na mijn LH piek mijn eisprong heb, nog dezelfde avond/nacht dus. Afgelopen IUI had ik de IUI laat op de middag na de dag van positieve ovutest, dus volgens mij ruim 12 uur na eisprong...

Nou is het bij NB dus zo, dat als je 's ochtends een positieve test hebt, je dan de volgende dag wordt ingepland voor de IUI. Heb je 's avonds een positieve test, dan wordt je niet de volgende dag, maar de dag daarna ingepland. Maar gezien mijn ervaringen de laatste maanden met temperaturen en ovutesten zou het voor mij toch veel beter zijn om de IUI te krijgen op de dag van positieve ovutest zelf ipv de dag daarna?

Dat vind ik wel lastig van NB, ze baseren eigenlijk alles op die ene maand cyclusmonitoring en wat ze daar op de echo's hebben gezien en vragen verder niet echt naar je eigen ervaringen met je cyclus. Denk dat ik bovenstaande volgende keer toch maar eens ga aankaarten daar...

@charade en rosings: ik ga extra hard voor jullie duimen deze keer!! Hoop zo dat het voor jullie raak is!!

@jiggles: ook voor jou ga ik duimen! Spannend he, die eerste keer op het bankje? Voel je al wat inmiddels?

@becauseimhappy: ow wat leuk zeg! Heel veel plezier!
Hoi wat een berichten tijdens mijn vakantie. Voor mijn vakantie bij geertgen formulieren ingevuld mbt donormatch, zou 6 tot 8 weken duren, ik zit nu in de 5e wachtweek. Verder hebben ze mij doorverwezen naar gyn in het ziekenhuis voor een hsg ivm positieve cat uitslag. Deze gyn heeft ipv een hsg, de alternatieve foam echo bedacht. Komt eigenlijk op het zelfde neer. Nu maar hopen dat de eileiders open zijn. Ik verwacht dat de donormatch niet op tijd is voor mijn cyclus in april, dus verwacht mei te starten met iui (als de uitslag van de echo goed is).

(ik krijg mezelf niet in het lijstje, Kan iemand dat voor mij doen, ik krijg allemaal rare tekentjes ben bang dat ik t schema in de knoei breng.)

LKN 32 geertgen intake jan 2015 start iui naar verwachting mei 2015

alvast bedankt

En voor degene waarbij het gelukt is gefeliciteerd en voor de anderen heel veel succes.
chica: succes en sterkte

Char-ade: ik hoop dat er geen onderzoek nodig is...

wannabe: ja hoor dat kan stuur je naam maar in een pb.

Zal het later lezen ben steeds heen en weer
@Chica-1983 vervelend... lastig cases, ik kan je niet helpen met info :(...ingewikkeld snap je punt wel.

@char-ade spannend toitoitoi hopelijk is er geen onderzoek nodig

@becauseiamhappy leuk joh eerste echo ik kan niet wachten tot ik ook in jouw schoenen

mag staan ;) zomer/ eind 2016..hoop ik......pff klinkt wel lang zo ;)
krijg geen spijt, volg je hart!
@cyn berichtje gestuurd ;)
Ik sla een ronde over. Een beetje jammer wel, maar ook wel fijn. Heb een zware week gehad en ik heb een druk weekend (120 km van huis in belgie) Dus om geen 100 km de andere kant op te rijden en weer terug is best prettig. Nu zit ik lekker op de bank
En toen was er bloedverlies.......
Ow shit, dat is schrikken becauseimhappy! Wat (licht) bloedverlies hoeft niet altijd slecht nieuws te betekenen volgens mij dus hopelijk valt het mee. Hele dikke
Knuffel becauseimhappy
@LKN, ik heb je toegevoegd aan de tabel!
Ooit, 34 jaar, Nij Geertgen, eiceldonatie, start met IVF over 2 weken
Becauseimhappy, dat is schrikken! Ik hoop dat het niets ernstigs is.

Heel veel vrouwen hebben in het eerste trimester van de zwangerschap bloedverlies. Ik heb het een week lang gehad in week 7/8. Het begon met wat bruine vegen op mijn wc papier en de volgende dag rood bloed in mijn onderbroek.

Van de vk moest ik afwachten. Ik heb een week lang bloed op mijn wc papier gehad en toen hield het opeens op. Wat het nu was is onduidelijk maar alles ging goed met de baby.

Vandaag week 22,2

Ik hoop dat het voor jou ook zo verloopt, sterkte!
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Dank dames..

Thefiepie, zulke verhalen geven mij wat hoop, maar gezien de hoeveelheid kramp, wordt ik steeds wat minder positief helaas...
Becauseimhappy, ik moet de hele tijd aan je denken. Hoe gaat het nu met je?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Helaas gisteravond een miskraam gehad na 7,5 weken zwangerschap

Dus hier even een tranendal. Heb geweldige familie en vrienden die mij nu steunen, dat doet mij goed.

Alleen mijn ouders wisten het van mijn zwangerschap, dus de verrassing was dubbelop voor de anderen, helaas wel met een zwart randje.

Dus zet mij maar weer omhoog in de tabel....
Wat vervelend becauseimhappy!

Knuffel en heel veel sterkte!
Super veel sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven