Indrukwekkende documentaires...
maandag 21 september 2009 om 21:47
vrijdag 3 april 2015 om 19:28
quote:sateofmayo schreef op 03 april 2015 @ 09:20:
[URL="http://www.vpro.nl/buitenland/programma ... gures.html"][NORML]http://www.vpro.nl/buiten ... /2doc/Father-figures.html[/
April gaat met haar dochter (kleindochter van Dale dus) naar de Filipijnen. Daar komt ze erachter dat Girlie nog jonger is dan haar vader verteld heeft.Alleen die naam al "Girlie"....yuck.
[URL="http://www.vpro.nl/buitenland/programma ... gures.html"][NORML]http://www.vpro.nl/buiten ... /2doc/Father-figures.html[/
April gaat met haar dochter (kleindochter van Dale dus) naar de Filipijnen. Daar komt ze erachter dat Girlie nog jonger is dan haar vader verteld heeft.Alleen die naam al "Girlie"....yuck.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
vrijdag 3 april 2015 om 19:47
vrijdag 3 april 2015 om 19:50
vrijdag 3 april 2015 om 20:17
quote:impala schreef op 03 april 2015 @ 19:50:
[...]
Dacht ik ook. Maar zit nu te kijken met meer mixed feelings. En die dochter heeft t zelfde.
Ze zijn er allebei happy mee. Zij ook, voor zover ik nu kan zien.Deze film herinner ik me ook. Ik geloof zelfs dat we hem hier enkele jaren geleden ook besproken hebben. Bizar verhaal hoor.
[...]
Dacht ik ook. Maar zit nu te kijken met meer mixed feelings. En die dochter heeft t zelfde.
Ze zijn er allebei happy mee. Zij ook, voor zover ik nu kan zien.Deze film herinner ik me ook. Ik geloof zelfs dat we hem hier enkele jaren geleden ook besproken hebben. Bizar verhaal hoor.
Clap your hands everybody, and everybody clap your hands.
vrijdag 3 april 2015 om 20:18
quote:Sorcha_ schreef op 03 april 2015 @ 19:47:
Ik had laatst Queen of Versailles gekeken. Ik vond het echt een goede documentaire.
Het gaat over een Amerikaans stel dat het grootste huis in Amerika laat bouwen. Ze zijn echt obsceen rijk, totdat de crisis toeslaat...
Het is ook het ultieme bewijs dat smaakt niet te koop is Ik hoop zo dat er een vervolg komt op dit verhaal!
Ik had laatst Queen of Versailles gekeken. Ik vond het echt een goede documentaire.
Het gaat over een Amerikaans stel dat het grootste huis in Amerika laat bouwen. Ze zijn echt obsceen rijk, totdat de crisis toeslaat...
Het is ook het ultieme bewijs dat smaakt niet te koop is Ik hoop zo dat er een vervolg komt op dit verhaal!
vrijdag 3 april 2015 om 20:33
quote:pointdexter schreef op 03 april 2015 @ 20:17:
[...]
Deze film herinner ik me ook. Ik geloof zelfs dat we hem hier enkele jaren geleden ook besproken hebben. Bizar verhaal hoor.
Ik snap wat die ouwe en girlie aan elkaar hebben. Wel zuur voor de dochter dat hij meer doet voor girlie dan voor haar. Ik vind het bewonderingswaardig, hoe positief ze eronder blijft. Tot nu toe dan. Ben op 3/4.
edit: ze vertelt girlie nu -vlak voor de bruiloft, de jurk is al gekocht- dat haar pa helemaal geen gouden catch is, maar een armoedzaaier. Hoe gaat dit aflopen?? ( Ik zal niet spoilen...)
[...]
Deze film herinner ik me ook. Ik geloof zelfs dat we hem hier enkele jaren geleden ook besproken hebben. Bizar verhaal hoor.
Ik snap wat die ouwe en girlie aan elkaar hebben. Wel zuur voor de dochter dat hij meer doet voor girlie dan voor haar. Ik vind het bewonderingswaardig, hoe positief ze eronder blijft. Tot nu toe dan. Ben op 3/4.
edit: ze vertelt girlie nu -vlak voor de bruiloft, de jurk is al gekocht- dat haar pa helemaal geen gouden catch is, maar een armoedzaaier. Hoe gaat dit aflopen?? ( Ik zal niet spoilen...)
.
vrijdag 3 april 2015 om 20:45
En oh ja, 'It's a Girl!'. The deadliest words in the world.
Hier een trailer ervan:
http://www.itsagirlmovie.com/
Hier een trailer ervan:
zaterdag 4 april 2015 om 23:52
quote:milna schreef op 03 april 2015 @ 20:45:
Hier een trailer ervan:
Die vrouw die al 8 kinderen heeft vermoord
Wat verschrikkelijk dat ze zoiets alleen al denken!
Hier een trailer ervan:
Die vrouw die al 8 kinderen heeft vermoord
Wat verschrikkelijk dat ze zoiets alleen al denken!
maandag 6 april 2015 om 21:04
quote:Sorcha_ schreef op 03 april 2015 @ 19:47:
Het is ook het ultieme bewijs dat smaakt niet te koop is Morgen wordt hij weer uitgezonden!
Het is ook het ultieme bewijs dat smaakt niet te koop is Morgen wordt hij weer uitgezonden!
maandag 6 april 2015 om 21:06
maandag 6 april 2015 om 21:09
quote:labellei schreef op 06 april 2015 @ 21:06:
[...]
Ik kijk nu ook. Ik heb hetzelfde idee over die vrouw. Ze laat in ieder geval niet veel emotie zien.
Ze doet nogal achteloos vind ik. Zoiets als 'het is niet anders'.
Ze heeft twee brommerrijders over het hoofd gezien. Ze neemt niet echt verantwoordelijkheid.
Ook hoe ze er bij zit.
[...]
Ik kijk nu ook. Ik heb hetzelfde idee over die vrouw. Ze laat in ieder geval niet veel emotie zien.
Ze heeft twee brommerrijders over het hoofd gezien. Ze neemt niet echt verantwoordelijkheid.
Ook hoe ze er bij zit.
maandag 6 april 2015 om 21:13
quote:gedanst schreef op 06 april 2015 @ 21:09:
[...]
Ook hoe ze er bij zit.
Ja, ben ik wel met je eens
Die Turkse (?) jongen heeft zijn leven er door laten verwoesten. Ook niet ok.
Het was niet zijn schuld en het slachtoffer was 87.
[...]
Ook hoe ze er bij zit.
Ja, ben ik wel met je eens
Die Turkse (?) jongen heeft zijn leven er door laten verwoesten. Ook niet ok.
Het was niet zijn schuld en het slachtoffer was 87.
Frankly my dear, I don"t give a damn
maandag 6 april 2015 om 21:19
quote:gedanst schreef op 06 april 2015 @ 21:09:
[...]
Ook hoe ze er bij zit.
Ze heeft het ook bijna alleen maar over zichzelf. (Haar eerste reactie was: hoe moet ík nu verder? Terwijl ik in zo'n situatie waarschijnlijk aan de slachtoffers en hun familie zou denken.)
En ze neemt nauwelijks verantwoordelijkheid inderdaad. Ze heeft ze over het hoofd gezien! Maar dát kan ze eigenlijk al niet toegeven. Ze krijgt er amper, pas na doorvragen, uit dat ze blijkbaar toch niet goed genoeg heeft gekeken.
En ze vindt zichzelf dus ook voornamelijk slachtoffer.....
[...]
Ook hoe ze er bij zit.
Ze heeft het ook bijna alleen maar over zichzelf. (Haar eerste reactie was: hoe moet ík nu verder? Terwijl ik in zo'n situatie waarschijnlijk aan de slachtoffers en hun familie zou denken.)
En ze neemt nauwelijks verantwoordelijkheid inderdaad. Ze heeft ze over het hoofd gezien! Maar dát kan ze eigenlijk al niet toegeven. Ze krijgt er amper, pas na doorvragen, uit dat ze blijkbaar toch niet goed genoeg heeft gekeken.
En ze vindt zichzelf dus ook voornamelijk slachtoffer.....
maandag 6 april 2015 om 21:26
Heftige verhalen inderdaad ook de financiële consequenties voor die vrachtwagen chauffeur. En echt in een split second, stap morgen wel met een ander gevoel de auto in. Het gekke is wel dat je zulke verhalen ook snel vergeet als je in de waan van de dag zit. Die vrouw was wel een bijzondere inderdaad bijna geen woord over die slachtoffers of hoe ze daarmee is omgegaan. Vond ik wel beter zichtbaar bij de andere, wat een schuldgevoel ach ach.