Jongensnamentopic

16-02-2007 20:33 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaat uw gang.
quote:Luaska schreef op 15 augustus 2008 @ 11:19:

Ik denk aan Lloyd of Lev voor een jongen... en Roisin voor een meisje.Roisin, spreek je dat op zijn Frans uit? Ik denk dat het hier in Nederland al gauw Rozijn word en zou daar dus nooit voor kiezen.
quote:Morrie schreef op 15 augustus 2008 @ 20:37:

Meiden, onze zoon is geboren!

En alle discussies over unisex namen waren voor niets (ik heb ze dus ook niet meer gelezen ), want de avond voor de bevalling begon hebben we nog een andere naam gekozen. Toch mijn favoriete naam die vent eerst niet wilde. Ik post de naam hier niet, maar de die hards onder ons kunnen vast wel terugvinden/-denken/-zoeken welke naam het dan is. Het is in ieder geval een echte jongensnaam (al zie ik nu op de site van Aegon dat er toch 1 meisje is geboren met deze naam ).Morrie, gefeliciteerd met je verse zoon! Echt een onwijs mooie naam, goeie keus!
Yes Morrie Gefeliciteerd!!!!!!!!!

Echt geweldig zeg! Super dat je hulp hebt gehad aan het forum! En nu lekker genieten van je zoon! Heel veel geluk en plezier samen!
Morrie gefeliciteerd... ik heb werkelijk geen idee welke naam je nu gekozen hebt, maar dat ligt wellicht ook aan mijn zwangerschapsdementie... I`m very curieus now!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
@Morrie: gefeliciteerd met jullie zoon!! Maar je tergt ons wel hoor: er zijn voor jouw zoooooooooveel namen voorbij gekomen, ik weet echt niet meer welke jij leuk vond en je man niet...;) ;)
Ik gok op Jonah of Morris.. óf Aron
Tammiegwennie; waarom wil je eigenlijk een tweede naam? Het lijkt alsof je wel wilt vernoemen maar niet echt weet hoe en naar wie, misschien is Roan dan wel gewoon een mooie naam 'alleen' Roan of Romée...

En anders, waarom zou je niet gewoon kiezen voor

Roan Remco of Roan Tamar?
quote:TammieenGwennie schreef op 14 augustus 2008 @ 16:00:

@coravanmora....Is dat dan een meisjes of een jongensnaam????De Romke die ik ken is een jongen.
En een jongensnaam afgeleid van Tamara?? Kunnen jullie daar wat mee? Het moet alleen niet zo'n standaard naam zijn zoals Mart, Martijn, Marthijs. En ook niet teveel lijken op Tamara. Tamar vind ik niet echt een leuke jongensnaam.

Iemand ideeen?
Aart?

Grapje!

Maar Aram vind ik wel weer leuk...
Aram is best leuk ja!! Bedankt!!
aram is geloof ik een iraanse naam. maar idd een mooie naam!
Maar klinkt Roan Aram niet wat te appart? Het spreekt niet zo makkelijk uit...
Ik vind het niet heel mooi samen klinken...

Maar waarom persé een tweede naam? Ik zou mijn kind niet naar mezelf vernoemen, naar een dierbaar persoon oké maar naar jezelf?? Dan zou ik het gewoon bij Roan laten.
De vorige twee hebben ook allebei een tweede, en de oudste zelfs een derde naam. Beetje raar om dan ons derde kindje geen tweede naam te geven. Zo van...sorry...ze waren op!

En we hebben mijn moeder al vernoemd en manliefs vader. Met mijn vader heb ik geen geweldige band, en mijn schoonmoeder staat ook niet bovenaan mijn lijstje (tis wel een lief mens hoor) Mijn mans overleden oma is pas vernoemd door mijn zwager...en de rest leeft allemaal nog...dus ja...
levi

melvin

mellin

michon

ja maar een naam zoeken terwijl je niet weet wie je écht graag wilt vernoemen vind ik nog minder...

kies dan desnoods een tweede naam die je gewoon mooi vind en dan maar naar niemand verwijst. ik vind anders roan remco nog best een optie, klinkt goed en de vader wordt vernoemd toch?
ja ben ik met je eens catooo...ik zal er nog eens lang en diep over nadenken. Ach ja, en eerst met de 20 weken echo maar eens zien wat het wordt Maar ja, met de meisjesnamen zijn we er ook nog niet uit!!
de meisjesnaam wordt ... romée? of romée als eerste naam en dan een vernoeming?
Nee, Romée vonden we mooier als tweede naam, maar eigenlijk staat er bij de meisjesnamen nog niets vast. Roan bij de jongensnaam hoogstwaarschijnlijk wel..
Ik vind Roan Aram veel mooier, aparter en bij elkaar passend dan Roan Remco. Vind Remco zo gewoontjes bij Roan.

Als je geen speciaal iemand te vernoemen hebt kies dan maar gewoon een naam die mooi bij Roan past.
Ja ik ben het met je eens schimmel! Roan Aram klinkt zeker goed, maar vind wel dat je goed moet bedenken naar wie je wilt vernoemen.

Anders kies je gewoon een mooie tweede naam zoals Roan Boris, Roan Bruno, Roan David of Roan Daniel??
@Catooo...we zijn er nog over aan het nadenken. Eerst maar eens zien of het een jongetje of een meisje wordt. We zitten er ook nog over te denken om een jongetje naar manliefs opa te noemen. Die leeft nu nog wel, maar voor hoe lang weten we niet....hij is nogal ziek. Nu heet hij Hendrik-Jan. Mijn broertje heet echter Rick. Nu is ons idee om er dan Roan Hen-Rick van te maken. Wat vinden jullie daarvan?
Ik vind het best stoer!
Eerlijk gezegd vind ik het helemaal niks...

Roan Hen-Rick ... weer zo nét niet...

Waarom dan niet gewoon Roan Hendrik Jan?

Of anders Roan Jan of Roan Hendrik?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven