Werken dekbed/bedbretels?

08-04-2015 09:23 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pas weer een nieuw dekbedovertrek gekocht en ik erger me kapot aan het feit dat dekbedovertrekken niet goed in de puntjes blijven zitten. Bij allemaal, niet alleen bij het nieuwe overtrek. Beetje neurotisch misschien, maar ik erger mij echt elke nacht. Elke avond opnieuw in de punten doen en goed schudden, maar een kwartier later heb ik weer een leeg stuk van 5 cm. Mijn vriend woelt nogal veel (het is uiteraard zijn schuld...) en dat helpt niet, denk ik. Nu las ik allerlei tips over klittenband, drukknoopjes of lintjes erin naaien, maar ook dekbedbretels. Heeft iemand hier ervaring mee? Werkt het en voel je het?
Ik had dat vroeger omdat ik veel woelde en dan gedurende de nacht te koud werd (als kind) omdat ik dan alleen nog onder het lege dekbedhoesje lag. Maar ik vond het heel vervelend, je hebt twee harde stukken in de hoeken, juist daar waar ik graag mijn hoofd op legde. Ik zou zelf gaan voor een klein drukknoopje, denk ik.
Allebei je eigen bekbed?
Wij hebben een eigen dekbed, heerlijk!

Mijn man woelt ook heel erg, zijn dekbed ligt steeds half van het bed af. Ik heb nergens last van. En het is makkelijker opmaken.
Never give up hope.
Een goede hoes past zo goed dat er niet veel te schuiven valt. Het kan aan je dekbed liggen. Mijn man heeft nl hetzelfde probleem. Hij heeft zo'n (zwaar!) seizoenendekbed van 2 lagen dat met maar 4 klittenbandjes aan elkaar geplakt zit. Dat gaat schuiven. Ook veel vulling in de dekbedden en weinig doorgestikt. Hij is eeuwig aan het schudden..... En hij wil de boel niet lekker ingestopt hebben. Dat helpt ook niet.

Het gaat natuurlijk nergens over, maar ik zou me ook ergeren!
Met spelden op de buitenkant/bovenkant dus door hoes en dekbed) gaat je hoes niet aan de schuif. Mooi? Nee. Effectief? Ja.
Ik vind het niet zo gezellig; een eigen dekbed. Mijn vriend wil het ook niet ingestopt hebben. Hij zegt dat het dan te kort is.

Ik vind spelden i.d.d niet zo mooi, maar ik kan het eens uitproberen, want het is natuurlijk niet duur.
Je kan hem dat dan toch laten regelen.

En je kan ook gewoon allebei een eigen dekbed nemen, veel handiger en fijner.

Slapen hoeft ook helemaal niet gezellig te zijn, maar ieder een eigen dekbed maakt het echt niet minder gezellig.
quote:SweetLittleMe schreef op 08 april 2015 @ 10:23:

Je kan hem dat dan toch laten regelen.

En je kan ook gewoon allebei een eigen dekbed nemen, veel handiger en fijner.

Slapen hoeft ook helemaal niet gezellig te zijn, maar ieder een eigen dekbed maakt het echt niet minder gezellig.

Nou, hij heeft er geen problemen mee. Denk dus niet dat hij dan iets gaat regelen.

Ik wil ook nu liever niet de kosten van nieuwe dekbedden én nieuwe overtrekken, dus ik ga eens kijken wat de spelden doen. En daarna evt die bretels.
Jij hebt er toch last van? Vind het raar dat hij daar dan niets aan zou willen doen. Zou ik zelf niet accepteren.
In het licht van de wereldproblematiek is dit natuurlijk een non-issue, maar geloof me, ik nomineer degene die hiervoor iets vernuftigs verzint voor een Nobelprijs!

Hier ook veel gewoel (schuldig) waardoor manlief uiteindelijk zonder deken komt te liggen en ik nog onder een lege hoes. Zeker in de wintermaanden is het een drama met dat dubbele dekbed.

Onze oplossing is vooralsnog twee aparte dekbedden...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Oh, en opletten van wat voor materiaal een dekbedhoes is gemaakt wil ook helpen. Bij nieuwe aankoop dan! Er is van dat spul wat heerlijk zacht en glad aanvoelt. Dat lijkt makkelijk omdat je het niet hoeft te strijken maar juist dat spul gaat aan de loop. Dus hoezen van katoen of zoveel mogelijk katoen, die blijven wel plakken aan je dekbed!!
De nieuwe die ik heb gekocht, is van katoen en niet glad. Maar, ik heb hem er wel eigenwijs om heen gedaan zonder te wassen. Dat ga ik vanavond alsnog gauw doen, want het voelt helemaal niet prettig. Ruw en hard. Wie weet, helpt wassen nog iets. Maar goed, ik heb dit probleem altijd. Ene dekbed is wel erger dan de andere.

In het licht vd wereldproblematiek is dit idd een behoorlijk onbenullig probleem.
quote:SweetLittleMe schreef op 08 april 2015 @ 10:43:

Jij hebt er toch last van? Vind het raar dat hij daar dan niets aan zou willen doen. Zou ik zelf niet accepteren.Dat kan, maar ik heb wel belangrijkere dingen die ik van hem verwacht/graag wil, dan dat ik hier een issue van ga maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven