Net gestopt met anticonceptie, graag zwanger worden - deel 2

03-06-2008 23:06 5003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, een nieuw topic. Voor mensen die net als wij vanaf mei '08 zwanger willen worden.

NaamLeef

tijdKindje

nr.GestartNODBijzonder-

hedenZwanger?Uitgerek.

datumTiaraatje313Mei '0828 juni 16 april

bevallen 4 aprilBiaha282Mei '0811 juni 15 feb

bevallen 18 febWatje80272Mei '088 aug7 april

bevallen16 aprilThembo301Mei '087 juli 23 maart

bevallen 16 maartSmartie82261Juli '0819 okt JA!23 juniTazzle261Mei '081 mrtFien1351Juni '081 sept 15 mei

bevallen 11 meiKiekeboe23321Juni '084 okt JA!7 juniFoxymama292Juni '0830 aug 14 mei

bevallen 10 meiAnira1980271Juni '0823 sept JA!3 juliPhoehee291Juni '0810 febRobo321Okt '0830 janBrabo84241Jan '0925 febJA!11 nov

De volgende meiden die hier ook meeschrijven of hebben geschreven: Patty4life, Blomke25, Lein77, Adventure, Mayo2502, Corkey, Leeuw82, Suzy en Doperwtje
Kiekeboe, fijn dat je een leuke avond/nacht had! Vandaag lekker de stad in en inkopen doen. Heerlijk die standaard koopzondag he?

Watje, mijn man kookt op zich weleens. Maar sinds zoon geboren is eten we eigenlijk altijd dingen die binnen een half uur klaar zijn. Jammer, want daarvoor vonden we het ook altijd leuk om samen te koken. Beetje commentaar geven op elkaar enzo, maar was wel gezellig!

We hebben het weer goedgemaakt hoor, trouwens. Vanochtend nog een beetje nagekibbeld en is het wel weer ok. Ging ook over gebrek aan aandacht enz enz. Hij heeft al ik weet niet hoeveel avonddiensten achter de rug. EN ik word er niet vrolijker van om avond aan avond maar alleen te zitten. Kan hij ook niks aan doen, maar dan mag ik er nog wel chaggerijnig van worden natuurlijk.

Maar goed, chaggerijnigheid is niet echt verdwenen en ik zit momenteel mijn dag een beetje uit. Heb er weinig zin in vandaag.

Tiaraatje. WIj hebben 3 slaapkamers. We wonen hier nog niet erg lang dus de aanstaande babykamer staat nog vol troep en onuitgepakte dozen. Dus ook wij moeten hard aan het werk straks! Maar ik heb mijn moeder al ingeschakeld voor een weekend. Zoon gaat dan logeren en dan gaan wij maar eens aan de slag. We gaan ook een paar crechedagen allebei vrij nemen om dan ook aan de slag te kunnen. Zo moet het hopelijk wel lukken!

Ik ga zoon even van een poepluier verlossen en mezelf nog ietwat nuttig maken.
Het is nog rustig he wat nod's betreft? Alleen adventure. Al nieuws van jouw kant?
Hey Biaha, nog geen nieuws. Heb toch het idee dat het best wel raak zou kunnen zijn.... Op het moment supreme had ik wel zoiets van het is raak! Maar goed, dat was 1 lucky shot, dus durf er niet echt op te hopen. tot nu toe geen ongesteldheidsklachten, behalve gisteren. toen dacht ik dat ik og zou worden en werd het niet.

Maarrrrr, denk dus dat de kans klein is.....

Hou jullie op de hoogte!
Adventure ga vandaag flink duimen voor je!

Enne...een kleine kans is toch een kans hoor. Maar snap heel goed dat je niet te veel hoop wilt hebben.
Goedesmorgens everybody!!

Adventure jij houd de spanning er dus nog even in? leuk!!

Dirty dancing is echt een aanrader, super mooi!! Dus als je van musicals houd zou ik zeker heen gaan!!

Vandaag gaan we naar sixflags, maar het weer zit nou niet echt mee... maar dat mag de pret niet drukken..

Biaha ben je nog een beetje chaggie?? jij mag dat he, je hebt een goed excuus.... :-)

Wat betreft ruimte voor een baby, we hebben nog 2 slpkamers en een ruime zolderverdieping, dus er kunnen zo 3 kids komen als t moet..maar laten we er eerst maar 1 van proberen te maken..!

Nou veel plz vandaag dames!!
goedemorgen ladies!

Hier alles nog rustig. Geen spoor van og ofzo. Wel van de koffie beetje misselijk, hihi.

Ik werk ook op een musical school en toen hebben we ook een gedeelte uit Dirty dancing gedaan. Heb hem zelf niet gezien, maar leuk dat het super mooi was!

Veel plezier vandaag in sixflags Tazzle! Hoop dat het wat droger wordt!

Fijne dag allemaal!
Oeh, spannend adventure. Wanneer wil je gaan testen?

Ik ben nog een beetje aan na chaggerijnen, maar het gaat de goede kant op. Vanochtend zoon weggebracht en straks werken. Het gekke ventje was om 8.15 wakker! Moest gewoon haasten om hem op tijd af te leveren! Ze willen alle kinderen voor 9.30 binnen hebben ivm het dagritme. Nou, het is maar net gelukt.

Tazzle, wat een weer voor sixflags! Ik hoop maar dat je toch een leuke dag hebt!

Ben bang dat ik het kleine beetje geduld dat ik heb tevoorschijn moet halen. Ik heb wat andere echobureau's gebeld net, maar die hebben zowaar op nog onhandigere dagen plaats. Dan maar het consultatiebureau verzetten. En wachten, wachten en wachten tot het dan eindelijk zover is.

Het gaat trouwens niet om een pretecho, maar om de 20 weken echo. Tegenwoordig krijg je er 2 vergoed. Deze is om evt afwijkingen te signaleren. Daarnaast zijn ze meestal wel welwillend om het geslacht van de baby te vertellen. Het is ook met 20 weken,, omdat je nog tot 24 weken een abortus mag doen. bah, je moet er toch niet aan denken dat je voor die keus komt te staan! Maar ik ga er maar vanuit dat alles goed is.

Ik ga nog even snel stofzuigen en dan maar eens naar mijn werk toe!
voorlopig test ik nog niet. Mijn langste cyclus duurde 34 dagen, en de kortste 26 dusse... Vandaag dag 28.

Maarrrr, lekker nachagerijnen Biaha, van mij mag je!

Jammer dat het dus echt zo lang duurt voordat je voor de echo mag..... inderdaad, wachten, wachten, wachten....
Adventure over wachten gesproken.....hou je het nog een beetje uit? Of ben je erg nieuwsgierig?

Biaha toch maar dat ellenlange wachten dus. Wel vervelend hoor. En natuurlijk te hopen dat alles goed is met die echo. Ik vond het toch wel spannend hoor die echo, straks vinden ze wel iets raars. En daar moet je dus inderdaad even niet aan denken. Ben je inmiddels weer wat gezelliger? Je mag ook best even chagrijnig zijn hoor.

Wij hebben nog een slaapkamer over en een zolder die ook nog als kamer kan worden ingericht. Maar voorlopig moet de andere slaapkamer eerst nog opgeknapt worden. Dat ga ik in mijn drie weken vakantie doen.

Net een afspraak gemaakt bij vk en echobureau. 11 september eerste afspraak, maar wilde niet zolang wachten op de echo dus die is een weekje eerder. Errug spannend allemaal weer.

Groetjes!
Leuk hoor al die verhalen over de te krijgen echo's.

Lijkt me toch een hele spannende gebeurtenis zo'n eerste echo.

Hier verder weinig nieuws, ongesteldheid is zowat over dus we kunnen weer!

Adventure, heb je vaker dat je gevoel klopt? Ja hebt natuurlijk ook maar één keer nodig, laat dat nu net die keer geweest zijn!
Hey Blomke,

tja, de eerste keer dacht ik echt dat ik zwanger was (zie verhalen juni) dus dat vertrouw ik niet meer zo.

Had toen 1 test die postitief was en daarna twee testen die niets meer uitwezen. Werd toen pas op dag 34 ongesteld.

Tot zover in ieder geval nog helmaal rustig, maar wel wat buikpijn. Ook dat kan og of zwanger zijn betekenen.

Ben wat dikker geworden de laatste tijd, maar dat wijt ik aan het stoppen met roken en de vakantie, hihi.

Hou jullie op de hoogte!
Hoi,

Tijd niets laten horen, maar zoals Tazzle al voorstelde kan ik wel uit de tabel.

Ik heb helaas vorige week woensdag een miskraam gehad. Manlief en ik hebben besloten even rustpauze in te lassen.

Iedereen die zwanger is een fijne zwangerschap toegewenst...en iedereen die nog bezig is ik hoop dat jullie snel zwanger zijn.,..
Hallo!!

Ber der weer, en tussen de buien door was het geslaagd!! Alleen mijn zus die ook mee was, was strontchagerijnig, dus heeft de sfeer een beetje lopen verzieken, maar heb er maar niet teveel aandacht aan geschonken, ging ik me alleen maar meer ergeren. En volgens mij word ik een beetje ziekjes, misselijk, last van buikpijn, voel me niet helemaal happy, heb net overgegeven, hoop dat het morgen over is, want dan gaan we naar de dierentuin!!

Adventure, lastig zeg net zo´n onregelmatige cyclus, kan van alles betekenen bij jou nu dus. Kan me ook voorstellen dat je iet te snel wilt testen om teleurstelling te voorkomen.

Watje dit word jou eerste echo ook toch? kan me voorstellen dat het een beetje eng is... Wanneer had jij die ook alweer?

En Biaha weer wat vrolijker?! vervelend dat je niet ergens eerder terecht kon voor een echo... Moet je alsnog tot 9 okt. wachten...

Blomke, zet m op he deze ronde!!

Ik moet nog een dikke week voor mn NOD, maar heb niet het idee dat het raak is eigenlijk (ondanks dak me nu niet zo lekker voel) dus vind het deze ronde niet zo spannend. Krijgen morgen 2 jarig neefje op bezoek, gaan we dus mee naar de Dierentuin, lijkt me leuk de heledag met zo'n hummeltje!!

Tot volgende keer!
@Party4life:
Patty sterkte!
Patty: Wat vreselijk jammer voor jullie. Heel veel sterkte!

Adventure: Ik snap wel dat je wat voorzichtig bent met testen na de vorige keer. Heb je wel al een dag in gedachten dat je wil gaan testen?

Tazzle: Wat doe jij allemaal leuke dingen zeg. En tja, die klachten zouden natuurlijk ook kunnen komen door een zwangerschap, al durf je daar misschien niet op te hopen. Veel plezier morgen en ik zal duimen voor goed weer.

Over de slaapkamers, wij hebben 3 slaapkamers (waarvan eentje best wel klein) en we hebben nog een grote zolderkamer. Hier dus ook nog ruimte zat, nu nog even zwanger worden...

Trouwens even een andere vraag. Volgende week ben ik een jaar getrouwd en wil eigenlijk iets origineels doen/geven. Iemand tips? Ik ben zelf namelijk niet zo creatief.
Patty: wat jammer zeg....

Tazzle, gezellig hoor allemaal van die leuke dingen doen. Erg verstandig om even niks van je zus aan te trekken.

Vandaag veel plezier in de duirentuin. ( met kinderen lijkt me dat zo leuk)

En tja, het kan natuurlijk een griepje zijn maar het kan ook.....

nee, we houden het hoofd koel!!!!

Adventure, ja ik kan me jou verhaal nog goed herrinneren dus kan me ook helemaal voorstellen dat je wat voorzichtiger wordt.

Maar nog niet ongesteld is een goed teken....

Smartie, iets leuk voor je trouwdag.....?!?! Dat soort dingen vind ik altijd zo moeilijk. Wij zijn volgende week zoveel jaar samen en ben dus ook druk aan het denken wat kan ik geven? Vind dat voor mannen altijd zo moeilijk.

Moet het iets kleins zijn, of mag het best duur zijn?

Ik ga nog even snel hyves checken en dan hupsakee naar mijn werk!

Groetjes
Tazzle wat goed dat het ook nog droog was af en toe. Hier was het echt erg slecht. En ja soms is het wel beter om iemand even te negeren als ze niet zo gezellig zijn, maar wel jammer natuurlijk.En veel plezier in de dierentuin.

Patty wat enorm balen voor jullie. Veel sterkte.

Smartie ik kan je met die vraag niet helpen hoor. Ik doe zelf absoluut niks aan mijn trouwdag, manlief vindt dat grote onzin en ik ben ook niet creatief. Meer zoiets als lekker samen uit eten gaan of naar de film (maar dat zeg ik omdat wij dat nooit doen en dat dus voor ons wel een goed idee zou zijn).

Hier niet zoveel nieuws. Weinig kwaaltjes en dat is soms best beangstigend (maar de eerste zwangerschap liep ik echt fluitend doorheen dus echt raar is het niet). wel sinds gisteren een zwangerschapsbeha aan en dat zit me toch lekker. De beugels van mijn andere bh's deden erg zeer namelijk.

En ja 4/9 eerste echo en als ik daarop zie dat alles goed dan gaat eindelijk toch die vlag uit.

Adventure al nieuws bij jou?
@ Smartie: misschien een weekendje weg, mocht dat lukken. Dit is een goede site, waar de prijs best meevalt (www.weekendesk.nl). Of maak het gezellig thuis (kaarslicht, romantisch muziekje op de achtergrond, lekker eten), of reserveer in een leuk restaurantje zonder dat hij er van weet...
Goedemiddag dames, ben ik ook weer eens even.

De laatste paar dagen niet zoveel tijd en puf voor gehad. Hadden wat verplichtingen waar we heen moesten en voel me niet zo erg lekker. Hang tegen een griepje aan denk ik.

@ patty: balen, voor jullie, kan me voorstellen dat je het wat rustig aan wilt doen nu!

@ biaha: jammer dat je zolang moet wachten voor de echo!

@ Smartie: ik ben in september 1 jaar getrouwd en ben ook al aan het denken voor iets leuks, lees dus mee voor ideeen.

@ Watje: leuk dat je de eerste afspraak hebt, kan me voorstellen dat je haast niet kan wachten.

@Fien: hoe is het nu met je lichaam, al wat meer duidelijkheid of nog niet?

@ tiaraatje: Wij hebben 4 slaapkamers. 1 hebben we zelf in gebruik, 1 is op zolder dus niet zo handig voor als er een baby komt. 1 kleine slaapkamer en 1 net zo groot als onze eigen slaapkamer. We zitten nog te twijvelen of we kleine kamer of de andere kamer gaan gebruiken als baby kamer als het zover is. Moeten dan wel flink bezig want beide kamers zijn nu rommelkamers.

Ben ik nog iemand vergeten? Sorry, kan het niet zo goed bijhouden.

Deze week nog werken en volgende week en dan heerlijk 3 weken vrij!. In de eerste week gaan we flink aan de slag in de tuin. Die week wordt ook de sierbestraating geleverd voor het teras en de borders die we gaan maken.

De tweede week gaan we misschien met de camper naar frankrijk en in de derde week willen we de laatste hand aan de tuin leggen. Druk druk druk dus.

Hoop dat de week frankrijk doorgaat, kunnen we even lekker ontspannen.

Ga nog even op de hyves kijken, fijne dag verder!
Patty, wat ontzettend rot voor je! Hoe is het nu met je dan? Ik hoop dat je het een beetje kunt verwerken!

Hier begint er langzaam een drupje op gang te komen vrees ik. Nog niet schokkend, maar toch. Zal wel doorzetten. Better luck next time....! Ga dan wel ff goed mun best doen!

Fijn dat je zulke leuke dagen hebt Tazzle!

Smartie, ik weet ook niet zo snel een leuk cadeautje... ik denk dat het hem meer zit in de kleine dingen. Zo had mijn man een keer overal kleine briefjes neergelegd, helemaal op de trap naar boven, in de koelkast, op tafel en dat soort dingen. Er stond in verschillende vormen op dat hij me helemaal te gek vond, en vervolgens een diner voor twee thuis. Weet niet of dat bij jullie past?
Hoi dames!

Adventure, dat is nou echt een super leuk idee! Die van mij is zo on-romantisch, daar moet ik het niet van hebben.

Beter dat je nu weer en plaatje hebt, al is die dan standaard.

Een klein kansje is nog steeds een kansje toch?

Ennuh, begrijp ik het nou goed en heb je de stap genomen en ben je gestopt met roken? Goed van je! Ik ben zelf vorig jaar oktober gestopt, ik was het zat. En dat gaat uitermate goed kan ik je vertellen!

Smartie, hem verassen met een weekendje weg dat vind hij wel echt helemaal geweldig! Heb ik 2 jaar terug gedaan, naar Brussel. Hartstikke leuk. En hoeft niet eens zo vreselijk duur te zijn, als je maar even zoekt.

Tiaraatje, wij hebben straks 3 slaapkamers. 1 Echte 'master bedroom', lekker groot. Maar de 2 anderen zijn prima slaapkamers en voordat wij erin kunnen staat er weinig rotzooi zoals bij anderen...

Patty, heel veel sterkte!

Tazzle, je hebt het maar druk met leuke dingen doen Hoe was het vandaag?

Anira, ik hoop niet dat het doorzet, dat je niet echt ziek wordt. Sterkte!

Biaha, tijd van je man is belangrijk he! Ben blij dat ik niet de enige ben die dat af en toe gewoon niet trekt. Dus alle reden om er flink chagerijnig van te worden! Al zal het vandaag wel over zijn, ga ik maar vanuit

Beetje balen dat je toch pas in oktober kunt. Is het zo druk met al die kids in deze mooie stad???

Nou, wij zijn 2 dagen zoeken verder. En de ergste conclusie die we hebben gemaakt is dat we niet ¤15.000 boven het budget zitten maar ¤ 30.000. En alles wat we mooi vinden kan niet op een andere manier gefabriceerd worden. Mijn vriend is nu maar gaan klussen omdat hij er niet meer uitkwam. Het werd te veel in zijn hoofd. Hij wil alles mooi maken, is daar al een half jaar mee bezig om het perfect te krijgen. Van mij hoeft het niet perfect, maar zo is hij.

Nu komen we dus echt van een koude kermis thuis. Werkelijk waar alles moet goedkoper. En willen we dat wel? Maar vooral, kunnen we dat wel? Gamma typjes zullen we nooit worden geloof ik. Dus nu heb ik al een afspraak staan met de hypotheek adviseur om het door te spreken. Mag ik even klagen?

WAT EEN GEZEIK ALLEMAAL!!! WAAROM IS ALLES ZO DUUR?????

Zo, dat lucht op.
Hoi iedereen,

Kiekeboe wat een boudel ja!! ( da's Gronings.. :-) hihi,) Dus alles valt financieel tegen, da's kut. Nou kunnen jullie alles weer opnieuw gaan bekijken en berekenen, daar zit je niet op te wachten..

Smartie, ook ik ben hopeloos niet-creatief, dus heb geen opties voor je.. al vind ik een weekendje weg altijd een goede optie.

Bij ons was de dag heel geslaagd! Wat een lief kereltje, 2 jr en geen problemen gehad, en het weer was ook nog eens goed, dus leuke dag gehad! Alleen luiers verschonen, daar moet ik no ff inkomen, hihi..

Nou ga me ff douchen!
Vanavond ben ik er weer hoor, dan heb ik wat meer tijd om te reageren! Ik heb een beetje last van pre-verhuis-stress. Vanavond komen er potentiele huurders voor ons huidige huis langs. Dus tussen alle inpakacties door, moet het er ook nog een beetje toonbaar uitzien.
Succes Thembo! Wanneer verhuizen jullie nu echt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven