vriendje mee naar betaalde speeltuin: hoe bijdrage vragen?

08-04-2015 21:36 472 berichten
Ik heb voor mijn zoontje en mijzelf een seizoenskaart voor een speeltuin gekocht omdat hij erg van klimmen etc. houdt, en hij bij de betreffende speeltuin uren kan buitenspelen. Nu wil ik als het mooi weer is af en toe uit school een vriendje meenemen (vind mijn zoontje natuurlijk extra leuk) maar ik wil niet steeds voor ieder extra kind 10 euro toegang betalen. Ik neem zelf ook een seizoenskaart om het betaalbaar te houden en heb dit bij een paar ouders voorgesteld zodat ik hun kind makkelijker mee kan nemen, maar daar ging niemand verder op in.

Hoe kleed je het in als je wel vervoer en "oppas" wilt bieden, maar niet die extra toegang wilt betalen? Is het redelijk om dit bij ouders terug te vragen? Uiteraard zal ik dan niet eerst het kind meevragen en dan pas aan de ouders zeggen dat het ze geld kost (dan staan ze voor het blok), maar verder ben ik een beetje onzeker hoe ik het moet aanpakken. Eten en drinken regel ik natuurlijk zelf voor iedereen. Zouden jullie het aantal keer dat je kind mee mag beperken als je iedere keer zelf 10 euro toegang moet betalen? Ik bedoel niet dat ik iedere week hetzelfde kind mee wil nemen, maar stel dat een hecht vriendje of vriendinnetje per seizoen 3x mee kan, is dat dan financieel een probleem?
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 08 april 2015 @ 23:14:

[...]

Ah, dan hebben we dezelfde voor ons denk ik.

Toen ook al allerhande topics over sociale problemen en omgang mbt zoontje.Voornamelijk over de kinderfeestjes en het bewijs van goed gedrag van een vrijwilliger en het wijzigen van haar naam.
quote:Thordis007 schreef op 08 april 2015 @ 23:15:

[...]

Het seizoen is net begonnen toch?wat kost een halve kilo?
Ik zou me enorm generen om zoiets te vragen, als je iemand uitnodigt betaal je voor hem/haar, zo ben ik opgevoed en zo breng je je eigen kind dat ook bij.
Gitaren in een slaapkamer van je zoon? Die moeten daar eerst weg. Geef je zoontje een kamer waar hij fijn kan spelen met vriendjes. Jammer dat in jullie kamer geen ruimte is, maar daar hoeft zoon zich niet voor aan te passen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 april 2015 @ 23:13:

[...]

Ja Enn. Inderdaad. Wat een flauwe geit is datIk snap hier echt niets van? Waar kom ik ineens vandaan? Sandt schrijft wat waarop TO reageert en vervolgens heeft Enn het gedaan? Hou es op zeg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
even terug on-topic: ik vind er helemaal niets mis mee om dat vooraf aan de ouders te vragen: "Hey, woensdag komt Pietje spelen. We zouden eventueel naar de speeltuin xyz kunnen gaan, maar dat is wel 10 euro inkomgeld. Is dat ok voor jullie? Want anders doen we wel iets anders."

Als je dat netjes op voorhand vraagt, en niet iedere week met hetzelfde vriendje naar die speeltuin gaat, is daar toch niks mis mee?
quote:hannaeva schreef op 08 april 2015 @ 23:04:

Waarom heeft je man tijd voor zichzelf nodig als hij niet werkt?Doet dat er toe? Er zijn heel veel legitieme redenen waarom iemand tijd voor zichzelf mag.
quote:Enn schreef op 08 april 2015 @ 23:17:

[...]

Ik snap hier echt niets van? Waar kom ik ineens vandaan? Sandt schrijft wat waarop TO reageert en vervolgens heeft Enn het gedaan? Hou es op zeg.Niet zo flauw doen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind Dat Van biedende partij wel heel afgewogen klinken.

Mijn Kind speelt af en toe

Ergens..

Af en toe speelt iemand hier.

Dat gaat in verhouding, ongeveer gelijk maar soms komt het Beter uit als het een paar keer hier is of een paar keer elders.

Prima.
quote:Tuorrebout schreef op 08 april 2015 @ 23:17:

Gitaren in een slaapkamer van je zoon? Die moeten daar eerst weg. Geef je zoontje een kamer waar hij fijn kan spelen met vriendjes. Jammer dat in jullie kamer geen ruimte is, maar daar hoeft zoon zich niet voor aan te passen.

Of alle vriendjes die blijkbaar elke dag komen spelen en waar die ouders dan elke keer 10 euro voor moeten betalen.

En er zijn nergens ander speelmogelijkheden in huis, beneden ofzo. Of op een gratis pleintje in de buurt.

Nee papa heeft 5 gitaren en dus moeten anderen die 10 euro betalen.
quote:minnimouse schreef op 08 april 2015 @ 23:16:

[...]

Voornamelijk over de kinderfeestjes en het bewijs van goed gedrag van een vrijwilliger en het wijzigen van haar naam.Nee, onder eerdere nicks bedoel ik.
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 22:58:

[...]

Ik weet wel dat dit een soort norm is, maar daarom open ik het topic ook: in mijn situatie is het niet helemaal "gelijk" dat je wel steeds een soort biedende partij bent (ook omdat dat dus in mijn situatie gewoon beter uitkomt) maar dat je daar niet iedere keer financieel voor kan inspringen. De uitdaging is dus hoe je er dan mee om gaat. Ik zie dus namelijk ook dat het niet alleen het abonnement is waardoor wij zoiets kunnen doen, maar ook mijn inzet (liever uit dan thuis) plus het feit dat er geen broertjes/zusjes zijn met hun eigen programma. Als je 3 kinderen hebt, en je gaat als ouder mee, ben je al weer 40 euro kwijt. Dan is het toch ook wel eens leuk als je kind samen met een vriendje kan dat enig kind is?Nee, want dat doet een gezin gewoon graag samen. Met een vriendje spelen volstaat de plaatselijke speeltuin prima.
Girls compete with each other, women empower one another
quote:Enn schreef op 08 april 2015 @ 23:17:

[...]

Ik snap hier echt niets van? Waar kom ik ineens vandaan? Sandt schrijft wat waarop TO reageert en vervolgens heeft Enn het gedaan? Hou es op zeg.Excuses! Ik heb jullie door elkaar gehaald. Kon je echt niets aan doen...
TO, waarom rem jij jouw kind af?
quote:aliva schreef op 08 april 2015 @ 23:18:

even terug on-topic: ik vind er helemaal niets mis mee om dat vooraf aan de ouders te vragen: "Hey, woensdag komt Pietje spelen. We zouden eventueel naar de speeltuin xyz kunnen gaan, maar dat is wel 10 euro inkomgeld. Is dat ok voor jullie? ?Ja, hoor, ik vind het prima dat jij 10 euro voor mijn Petje ophoest. Veel plezier!
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 april 2015 @ 23:16:

[...]

wat kost een halve kilo?

Bos wortels, 3 preien en een half dozijn eieren hier.

Ik heb even geloept, dit in onbegonnen werk. To heeft geen benul van sociale omgangsvormenkwqt wel te verklaren is, maar ik lees zo al minstens 5 redenen waarom ik kind niet bij to zou laten spelen, ik zou dan vragen of haar kind bij mij komt, maar ik zou me er niet prettig bij voelen, wetende wat ik hier lees.
De man Van to heeft volgens mij nah.

Dus heeft ook wat trekjes denk ik.

Wel sneu idd dat zoontje nooit thuis mag spelen.
quote:riannerianne schreef op 08 april 2015 @ 23:19:

[...]

Nee, onder eerdere nicks bedoel ik.Ah, dat weet ik zo niet
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 22:21:

[...]

Ik weet hoe wij er voor staan, en wat er gemiddeld voor modaal etc. staat. Er zit van alles op school; van heel erg bovenmodaal tot gemiddeld en af en toe ook bijstandniveau. Maar de meeste ouders van kinderen in de klas hebben wel allebei (deeltijd)werk, en wij doen het enkel met mijn arbeidsongeschiktheidsuitkering, dus ik weet dat wij laag zitten.

En tja; het is niet leuk om een moeder met burn-out te zijn en het is best eng of andere ouders daardoor denken dat je onbetrouwbaar bent oid... terwijl ik juist op dagen dat ik met zoontje enorm over mijn grenzen heen ga om te zorgen dat niemand "lijdt" onder mijn situatie. Ik ben best wel gesloopt na een bezoekje van een ander kind, en vind het minder inspannend als ik niet eerst nog moet schoonmaken en stofzuigen voordat er bezoek komt, en dan de nieuwsgierige vingertjes van allerlei persoonlijke spullen af moet houden etc. De "routine" van naar een kinderproof omgeving gaan waar ik weet wat ik kan verwachten is voor mij wel een van de trucs om het beter vol te houden (waarbij ik er altijd bij blijf en echt niet ga zitten lezen in een hoekje).

Ik geloof je helemaal, maar volgensmij krijg je een burn out niet zomaar. Dat is ook iets in je karakter waardoor je dat makkelijker krijgt. Werk je daar ook aan? Je klinkt best perfectionistisch en als iemand die dingen niet los kan laten. Waarom zou je niet in een hoekje mogen lezen als je kind aan t spelen is? Waarom moet je het huis schoonmaken voor bezoek? Waarom is het zo erg als kinderen overal aanzitten? Zo zijn kinderen en daar moet je je huis op inrichten. Verder ook niet verstandig om enorm over je grenzen te gaan als het jouw mamadag is. Zo houd je de burn out in stand: over je grenzen, vermoeid, over je grenzen, vermoeid etc.

Los daarvan, vind ik het heel normaal om 10 euro te vragen aan ouders als je een uitje doet (zie mijn reactie hiervoor). Nogmaals, lijkt mij dat ouders blij zijn als hun kind ergens onder de pannen is. En als ze het niet kunnen of willen betalen, dan zeggen ze dat gewoon. Niks aan de hand toch?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2015 @ 23:20:

[...]

Ja, hoor, ik vind het prima dat jij 10 euro voor mijn Petje ophoest. Veel plezier!Inderdaad. Dat is toch geen vraag? Dat is een mededeling dat het 10,- kost om binnen te komen.
quote:Tuorrebout schreef op 08 april 2015 @ 23:17:

Gitaren in een slaapkamer van je zoon? Die moeten daar eerst weg. Geef je zoontje een kamer waar hij fijn kan spelen met vriendjes. Jammer dat in jullie kamer geen ruimte is, maar daar hoeft zoon zich niet voor aan te passen.Het huis is 64 m2 en zoontje heeft de grootste slaapkamer (met schuine wanden dus gitaren ophangen kan niet). Meer ruimte is er niet. Als zoon ouder wordt, zijn zijn vriendjes ook geen impulsieve kleuters meer, dus het probleem is tijdelijk.
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 23:19:

[...]

Excuses! Ik heb jullie door elkaar gehaald. Kon je echt niets aan doen...

Maar wel met een scherp staaltje tekeer gaan mij 'even' laten weten wat je eigenlijk tóch al dacht niet? Heb je de vorige keer ook begrepen dat ik jouw mening niet deel en ook niet ga delen? Toen niet, nu niet, nooit niet? Waarom er weer op terug komen dan? Het voelde wel lekker?

Excuses geaccepteerd maar daar houdt het aan mijn kant ook écht bij op.

Goedenavond.
enn wijzigde dit bericht op 08-04-2015 23:31
Reden: aangepast omdat ik dit zo idioot vind en ook onterecht.
% gewijzigd
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:absor schreef op 08 april 2015 @ 23:17:

Ik zou me enorm generen om zoiets te vragen, als je iemand uitnodigt betaal je voor hem/haar, zo ben ik opgevoed en zo breng je je eigen kind dat ook bij.

en ik heb ondertussen geleerd dat het helemaal niet erg is om je wat soepel op te stellen.

dus als ouder zou ik het helemaal niet erg of raar vinden dat de vraag wordt gesteld.

aan mij dan om erop in te gaan of 'liever niet' te zeggen.

wat is daar in godsnaam mis mee?
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 23:18:

[...]

Er zijn heel veel legitieme redenen waarom iemand tijd voor zichzelf mag.Dit soort uitlatingen triggert het aller aller slechtste in mij. Maar ik hou me in; straks ben ik ook flauw.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2015 @ 23:20:

[...]

Ja, hoor, ik vind het prima dat jij 10 euro voor mijn Petje ophoest. Veel plezier!
I don't care what is written about me so long as it isn't true.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven