vriendje mee naar betaalde speeltuin: hoe bijdrage vragen?

08-04-2015 21:36 472 berichten
Ik heb voor mijn zoontje en mijzelf een seizoenskaart voor een speeltuin gekocht omdat hij erg van klimmen etc. houdt, en hij bij de betreffende speeltuin uren kan buitenspelen. Nu wil ik als het mooi weer is af en toe uit school een vriendje meenemen (vind mijn zoontje natuurlijk extra leuk) maar ik wil niet steeds voor ieder extra kind 10 euro toegang betalen. Ik neem zelf ook een seizoenskaart om het betaalbaar te houden en heb dit bij een paar ouders voorgesteld zodat ik hun kind makkelijker mee kan nemen, maar daar ging niemand verder op in.

Hoe kleed je het in als je wel vervoer en "oppas" wilt bieden, maar niet die extra toegang wilt betalen? Is het redelijk om dit bij ouders terug te vragen? Uiteraard zal ik dan niet eerst het kind meevragen en dan pas aan de ouders zeggen dat het ze geld kost (dan staan ze voor het blok), maar verder ben ik een beetje onzeker hoe ik het moet aanpakken. Eten en drinken regel ik natuurlijk zelf voor iedereen. Zouden jullie het aantal keer dat je kind mee mag beperken als je iedere keer zelf 10 euro toegang moet betalen? Ik bedoel niet dat ik iedere week hetzelfde kind mee wil nemen, maar stel dat een hecht vriendje of vriendinnetje per seizoen 3x mee kan, is dat dan financieel een probleem?
quote:Thordis007 schreef op 08 april 2015 @ 23:26:

Vind ik ook wel bijzonder. Man werkt niet, jij werkt niet. Kind zit op school. En dan heeft hij precies op het moment dat kind vrij is tijd voor zichzelf nodig.

Zo langzamerhand begin ik wel wat medelijden met je zoon te krijgen.

Dit is idd wel zielig.

Nooit zo Over nagedacht maar als je idd beide niet werkt heb je met een schoolgaand kind best veel vrije tijd.
quote:aliva schreef op 08 april 2015 @ 23:27:

[...]

wel een vraag.

én een alternatief ("anders doen we iets wel iets anders")

djeezes, wat raar dat zo'n eenvoudige vraag niet mag gesteld worden blijkbaar.

Het idee erachter is raar en nee als ze elke keer die kinderen mee wil nemen en de kosten wil verhalen op de andere ouders vind ik dat onbeschoft.

Laat haar zorgen dat kind thuis kan spelen. Gewoon beneden/woonkamer of doe 5 gitaren weg.

En die man met zijn eigen tijd na schooltijd ook, hij heeft al tijd voor zich zelf en zijn 5 gitaren onder schooltijd.

Vind erg egoïstisch overkomen allemaal, arme zoon.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2015 @ 23:27:

Ik heb dit jaar een budget voor 250 euro voor een cluppie voor mijn zoon maar hij wil nergens op: hij is nog erg geremd om aan activiteiten mee te doen met onbekende mensen. Vandaar dat ik deze speeltuin met allerlei klimmogelijkheden voor hem ook als een informele manier zie om te "sporten". Alleen moet ik dat wel zelf betalen want dat gaat natuurlijk niet van het budget...

Hoe duur is dat abonnement dan dat je niet af en toe iemand mee kunt nemen zonder boven die 250 euro te komen?goeie vraag
quote:riannerianne schreef op 08 april 2015 @ 23:19:

[...]

Nee, onder eerdere nicks bedoel ik.O ja!
Alle reacties Link kopieren
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2015 @ 23:27:

Ik heb dit jaar een budget voor 250 euro voor een cluppie voor mijn zoon maar hij wil nergens op: hij is nog erg geremd om aan activiteiten mee te doen met onbekende mensen. Vandaar dat ik deze speeltuin met allerlei klimmogelijkheden voor hem ook als een informele manier zie om te "sporten". Alleen moet ik dat wel zelf betalen want dat gaat natuurlijk niet van het budget...

Hoe duur is dat abonnement dan dat je niet af en toe iemand mee kunt nemen zonder boven die 250 euro te komen?

Het meest opmerkelijk vind ik dat TO in een latere post zegt dat zij haar kind afremt. Dat komt op mij over alsof dat kind geen kind mag zijn.

TO, gebruik dat budget toch voor een sport die hem leuk lijkt en laat hem daar één of twee keer per week naartoe gaan, zonder jouw toezicht, zodat hij uit zichzelf vriendjes kan maken.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 april 2015 @ 23:31:

[...]

goeie vraagInderdaad
quote:aliva schreef op 08 april 2015 @ 23:22:

[...]

en ik heb ondertussen geleerd dat het helemaal niet erg is om je wat soepel op te stellen.

dus als ouder zou ik het helemaal niet erg of raar vinden dat de vraag wordt gesteld.

aan mij dan om erop in te gaan of 'liever niet' te zeggen.

wat is daar in godsnaam mis mee?

Voor mij wat er mis mee is, ik vind het raar. Als je iemand uitnodigt doe je dat goed, als ik iemand uitnodig om mee te eten hoeven ze ook hun eigen drank niet mee te nemen.

Daarbij, mensen nemen vaak wel een flesje mee of een bloemetje om dat dat netjes is.

Als mijn dochter meegevraagd wordt voor een dagje dierentuin of pretpark bied ik altijd aan om te betalen, ik heb altijd gehoord ' nee natuurlijk niet, '. En dan geef ik een tientje mee dat ze iedereen op een ijsje of zo trakteert,

Ik weet niet beter of zo doe je dat.

Maar goed, ieder zijn eigen manier natuurlijk.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 april 2015 @ 23:29:

[...]

ja ongeveer een jaar of 13.Dan gaan ze er op spelen, is vast heel goed voor je gitaar.
quote:aliva schreef op 08 april 2015 @ 23:27:

[...]

wel een vraag.

én een alternatief ("anders doen we iets wel iets anders")

djeezes, wat raar dat zo'n eenvoudige vraag niet mag gesteld worden blijkbaar.

Jij denkt dat je een heel eenvoudige vraag stelt. Maar je plaatst een ander wel voor een lastige keuze; zo makkelijk vinden mensen het namelijk niet om nee te zeggen als het om geld gaat.

Wat zeg je namelijk in zo'n geval? Niet zomaar " nee " ( al zou dat het handigst zijn ) . Mensen gaan zich verontschuldigen en smoesjes verzinnen. Zo gaat dat nou eenmaal.

En dat is ook precies waarom je eerst het leuke noemt en dán pas het geld. Je begint niet met " voor tien euro neem ik Piet mee " om dan te eindigen met " doen of niet? "
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:appelientjex schreef op 08 april 2015 @ 23:29:

[...]

Precies. Vragen staat vrij. Nee zeggen ook. Je bent wel een enorme zuurpruim als je 'boos' zou worden als een ouder zegt dat je kind mag blijven spelen vanmiddag, maar of het dan ok is als ze naar de speeltuin gaan ivm entree. Komt op mij gierig over als je verwacht dat de ander maar voor jouw kind gaat betalen (tenzij het een verjaardagsfeestje is). Ik ben zo opgevoed dat ik voor mijn eigen kind betaal en er niet vanuit ga dat anderen dat maar doen.

Ik zou het aanbieden, om zelf te betalen, maar eerlijk gezegd wel raar staan te kijken als dat aangenomen wordt als zo'n moeder besluit om naar de speeltuin te gaan. En de volgende keren zou ik zeggen dat ze bij ons mogen komen spelen.

Het ligt aan de context. Als zo'n moeder naar me toe komt 'Pietje en ik gaan morgen naar xxx, heeft jouw Truus zin om mee te gaan?' Dan zou ik aanbieden zelf te betalen.

Komen Pietje en Truus samen aangerend met 'wij gaan samen spelen' en die moeder zegt dat het bij hen kan, en Pietje en Truus lopen weer weg, en moeder meldt dat ze naar een speeltuin gaan en of ik even wil dokken.... Dat zou ik zwaar bizar vinden.
quote:Amaqanda schreef op 08 april 2015 @ 23:32:

[...]

Dan gaan ze er op spelen, is vast heel goed voor je gitaar.Of ze doen er een Jimi Hendrixje mee.
quote:nina1966 schreef op 08 april 2015 @ 23:29:

[...]

Heeft vriend toendertijd ook gedaan. Zoon mag er niet zomaar aankomen? dan moeten ze uit de weg. Enne het staat best heel leuk eigenlijk. (ik heb ze wel op kleur ed gesorteerd en uitgezocht waar wat kwam te hangen het moet wel een beetje leuk blijven)Lijkt me ook heel leuk. Hier staan de gitaren nog op de grond in de logeerkamer (geen kinderen) maar ga dit zeker onthouden voor later
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Ik zou het toch echt maar een enkele keer doen, iemand meevragen en het dan zelf betalen.

Als je 250 euro voorziet voor een mogelijke hobby (die je zoon - nog - niet doet)... dan kan er toch wel es 1 keer per maand ofzo een vriendje mee naar de speeltuin?

Zeggen de ouders uit zichzelf dat ze willen bijpassen. Des te beter ...

Maar ik zou er nooit achter gaan vragen.
quote:appelientjex schreef op 08 april 2015 @ 23:21:

[...]

Ik geloof je helemaal, maar volgensmij krijg je een burn out niet zomaar. Ik heb inderdaad (zoals iemand hier al noemde) Asperger en de burn-out is soort van chronisch geworden na een lange strijd met bedrijfsarts en werkgever (heb erg lang moeten "vechten" terwijl ik totaal niets meer kon). Het is dus niet een kwestie van me een half jaar gedeisd houden en dan ben ik weer "normaal". Ik ben al een jaar of 4 aan het proberen om beter te worden en momenteel probeer ik alleen nog maar om "mijn" deel van het huishouden/de zorg voor zoon zo goed mogelijk te vervullen binnen mijn grenzen. Ben ook 100% afgekeurd en buiten schoolvakanties om slaap ik bijna iedere dag een uur om genoeg energie te houden. Meestal is mijn gedrag er op gericht om niet onderuit te gaan en niet met pieken en dalen te leven, maar bij dingen zoals een verjaardagsfeestje of een vakantie is het gewoon meer dan goed voor me is, en probeer ik maar te kijken hoe het in ieder geval leuk kan zijn voor zoon. Speelafspraakjes zijn gewoon heel belastend omdat het allemaal nieuw en onvoorspelbaar is. Ik ben echt aan het zoeken hoe ik dat moet vormgeven. Voor mij is niets vanzelfsprekend en ik denk per definitie heel hard na hoe ik het moet regelen en waar ik allemaal rekening mee moet houden. Dat is gewoon inherent aan wat ik heb. Mijn oplossingen kunnen onorthodox zijn, als ze maar werken... Ik merk dat ik het gewoon stressvol vind om mensen in mijn huis te krijgen, juist misschien ook omdat thuis de plek is waar ik ook op terug val als het slecht gaat: ik kan nergens anders heen. Dan is het fijn om dat voorspelbaar en onder controle te houden. Ik vind het moeilijk om dat te moeten delen met onvoorspelbare kleuters (nb: mijn zoon is niet onvoorspelbaar want die woont hier). Ik zei al eerder dat ik verwacht dat ik gemiddeld een keer per maand naar die speeltuin ga ofzo, dus het is echt niet zo dat ik er 2x per week zit.
quote:Mietrot schreef op 08 april 2015 @ 23:34:

Ik zou het toch echt maar een enkele keer doen, iemand meevragen en het dan zelf betalen.

Als je 250 euro voorziet voor een mogelijke hobby (die je zoon - nog - niet doet)... dan kan er toch wel es 1 keer per maand ofzo een vriendje mee naar de speeltuin?

Zeggen de ouders uit zichzelf dat ze willen bijpassen. Des te beter ...

Maar ik zou er nooit achter gaan vragen.die 250 euro is niet mijn geld maar een minima potje dat je alleen bij sportclubs kan uitgeven
250 euro gedeeld door 12 (1x per maand) is: Dure grap, had je beter los kunnen kopen.

Geloof niks meer van dit verhaal.

Nu is het ineens een sportfonds waarmee je naar de speeltuin kan.

EDIT.
laat je man de zorg voor je zoontje en zijn speelafspraakje overnemen zodat hij toch thuis kan spelen met een vriendje en ga zelf naar de bieb of naar het zwembad.
quote:Feeksje1977 schreef op 08 april 2015 @ 23:37:

250 euro gedeeld door 12 (1x per maand) is: Dure grap, had je beter los kunnen kopen.

Edit: nu is het ineens een sportfonds waarmee je naar de speeltuin kan.

Nee je leest verkeerd.

Ze heeft een abbo gekocht voor 50,-.

Daarnaast heeft ze recht op een potje van 250,- voor sport voor zoon. Maar die wil nergens op.
Ik heb je nog niet zien reageren op alternatieven. Een park? Zwembad? Speeltuin zonder te betalen?

Als het te belastend is thuis, laat je zoon dan lekker met vriendjes bij anderen thuis spelen en ga zelf met hem naar de speeltuin. Of vind hij het zonder vriendje niet zo leuk? Kan ik me namelijk ook voorstellen bij een basisschoolkind, dat in je eentje spelen niet echt heel leuk is.
Krijg jij opvoedingsondersteuning?

https://sites.google.com/ ... gen/opvoedingsbegeleiding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Edit: nu is het ineens een sportfonds waarmee je naar de speeltuin kan.Ze heeft al aangegeven dat ze dat geld juist niet kan gebruiken voor die speeltuin.
quote:sabbaticalmeds schreef op 08 april 2015 @ 23:38:

laat je man de zorg voor je zoontje en zijn speelafspraakje overnemen zodat hij toch thuis kan spelen met een vriendje en ga zelf naar de bieb of naar het zwembad.Haar man kan niet voor hun kind zorgen.

Edit: nu is het ineens een sportfonds waarmee je naar de speeltuin kan.Dat betaallt ze toch zelf? Ik interpreteerde het zo dat de 250 een potje was voor clubs, maar dat TO in plaats daarvan van eigen geld een kaart voor de speeltuin heeft gekocht.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 april 2015 @ 23:39:

Krijg jij opvoedingsondersteuning?

https://sites.google.com/ ... gen/opvoedingsbegeleidingOnbegonnen werk, ik roep dat al jaren. Gaat ze niet op in, want zoon doet het prima en heeft nergens last van.
quote:Thordis007 schreef op 08 april 2015 @ 23:39:

[...]

Nee je leest verkeerd.

Ze heeft een abbo gekocht voor 50,-.

Daarnaast heeft ze recht op een potje van 250,- voor sport voor zoon. Maar die wil nergens op.

Aha.

Dan snap ik nog steeds niks van het verhaal. Niet waarom zijn vind dat anderen moeten betalen aan haar uitje voor zoon en waarom kind niet thuis kan spelen en geremt word.

Ik denk dat ze die 5 gitaren op MP moet zetten, wel fijn als je minima bent, Ruimte maakt voor kind om te spelen en die man lekker overdag onder schooltijd zijn eigen tijd neemt, kan zij ook doen.

En op dagen dat er geen vriendje mee komt lekker met zoon naar de speeltuin moet gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven