vriendje mee naar betaalde speeltuin: hoe bijdrage vragen?

08-04-2015 21:36 472 berichten
Ik heb voor mijn zoontje en mijzelf een seizoenskaart voor een speeltuin gekocht omdat hij erg van klimmen etc. houdt, en hij bij de betreffende speeltuin uren kan buitenspelen. Nu wil ik als het mooi weer is af en toe uit school een vriendje meenemen (vind mijn zoontje natuurlijk extra leuk) maar ik wil niet steeds voor ieder extra kind 10 euro toegang betalen. Ik neem zelf ook een seizoenskaart om het betaalbaar te houden en heb dit bij een paar ouders voorgesteld zodat ik hun kind makkelijker mee kan nemen, maar daar ging niemand verder op in.

Hoe kleed je het in als je wel vervoer en "oppas" wilt bieden, maar niet die extra toegang wilt betalen? Is het redelijk om dit bij ouders terug te vragen? Uiteraard zal ik dan niet eerst het kind meevragen en dan pas aan de ouders zeggen dat het ze geld kost (dan staan ze voor het blok), maar verder ben ik een beetje onzeker hoe ik het moet aanpakken. Eten en drinken regel ik natuurlijk zelf voor iedereen. Zouden jullie het aantal keer dat je kind mee mag beperken als je iedere keer zelf 10 euro toegang moet betalen? Ik bedoel niet dat ik iedere week hetzelfde kind mee wil nemen, maar stel dat een hecht vriendje of vriendinnetje per seizoen 3x mee kan, is dat dan financieel een probleem?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 08 april 2015 @ 23:12:

[...]

Hee; kijk goeie voor de de forumbullshit bingo! Hier komt de suggestie dat mijn zoon allerlei problemen heeft die komen door mij. Hij is niet geremd (geremde kinderen bestaan namelijk niet), hij wordt door mij geremd! Dat is een flauwe insinuatie; ik weet heus wel wat ik schrijf, en hij IS geremd.

*sorry dat ik me hierna vergiste en Enn noemde ipv Sandt: heb het verhaal weggehaald*Ik quote 'm even voordat je de post weer wijzigt. Het kan zijn dat je een typo hebt gemaakt maar realiseer je dan wel dat mensen afgaan op de info die jij verstrekt.
Ik vind het raar. En een hele rare thuissituatie voor je kind.

Je man kan niet voor hem zorgen, jij kunt amper voor hem zorgen. Je hebt een psychiatrische aandoening, nee twee zelfs. Op zijn eigen kamer kan hij niet spelen want daar staan spullen van pa. In de woonkamer kan ook niet. Je zoontje kan en mag alleen spelen in een dure speeltuin op een half uur rijden. En vriendjes moeten 10 euro betalen om met je zoontje te mogen spelen door jouw keuzes. Zo plaats je je kind volledig buiten het normale kind-zijn en ontneem je hem alle mogelijkheden normale vriendschappen op te bouwen.

Ik vraag me echt af of jullie ondersteuning hebben in de opvoeding en omgang met jullie zoontje. Het lijkt me een ontzettend belastende en en totaal niet-stimulerende gedwongen omgeving voor het kind om in op te groeien. Zorgelijk!
Ab imo pectore
quote:bollinger schreef op 09 april 2015 @ 00:07:

[...]

Jouw post van 23.12 uur:

Hee; kijk goeie voor de de forumbullshit bingo! Hier komt de suggestie dat mijn zoon allerlei problemen heeft die komen door mij. Hij is niet geremd (geremde kinderen bestaan namelijk niet), hij wordt door mij geremd! Dat is een flauwe insinuatie; ik weet heus wel wat ik schrijf, en hij IS geremd.Dus wat ik zeg... (de tekst waar jij naar verwijst had ik misschien tussen aanhalingstekens moeten zetten om het nog duidelijker te maken, maar dat is dus een flauwe insinuatie uit de post waar ik op reageer.)
dubbel
Ab imo pectore
Kan je overigens niet af en toe gewoon zowel moeder als kind meevragen?

Dan heb je ineens een stel extra ogen én dan is het logischer dat ieder zijn deel betaalt.

Ik zeg niet dat dat elke maand moet, maar als het een super-de-luxe speeltuin is, zal er toch wel es ooit een klasgenootje ook naartoe gaan (met zijn moeder)?

Even naar beneden dragen als er iemand komt spelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 09 april 2015 @ 00:10:

[...]

Dus wat ik zeg...We zitten duidelijk niet op elkaars golflengte.
quote:Mevrouw_Kniesoor schreef op 09 april 2015 @ 00:08:

[...]

Zucht; ze mogen sowieso, maar als ik probeer om het voor mijzelf beheersbaarder te houden, dan zoek ik ook graag alternatieven. Mijn man kan prima kinderen uit zijn gitaren houden en die vind dat geen probleem; hij geeft meteen een gratis muziekles. IK vind het lastig dat op een dag dat IK de verantwoordelijkheid heb, ik ook nog zo'n gitaar moet redden...

Zo liet je het niet overkomen. wat je in eerste instantie zei is dat, om allerlei redenen, speelafspraken thuis niet mogelijk waren.

Niet af en toe niet.

En dat gezucht en gesteun en de muts! Opmerkingen zijn zeer respectloos en slaan echt nergens op.

Waarom reageer je alleen op (volgens jou) negatieve posts en laat je goedbedoeld advies compleet links liggen?

Je zegt wel niet in discussie te willen gaan, maar je reageert niet zo.
Ik ga slapen

Ik word toch genegeerd
quote:emmylou schreef op 09 april 2015 @ 00:10:

Je man kan niet voor hem zorgen, jij kunt amper voor hem zorgen. Je hebt een psychiatrische aandoening, nee twee zelfs. Op zijn eigen kamer kan hij niet spelen want daar staan spullen van pa. In de woonkamer kan ook niet. Je zoontje kan en mag alleen spelen in een dure speeltuin op een half uur rijden. En vriendjes moeten 10 euro betalen om met je zoontje te mogen spelen door jouw keuzes. Zo plaats je je kind volledig buiten het normale kind-zijn en ontneem je hem alle mogelijkheden normale vriendschappen op te bouwen.

Ik vraag me echt af of jullie ondersteuning hebben in de opvoeding en omgang met jullie zoontje. Het lijkt me een ontzettend belastende en en totaal niet-stimulerende gedwongen omgeving voor het kind om in op te groeien. Zorgelijk!Man zorgt wel voor kind en dan zijn er gewoon speelafspraken thuis. Had ik ook niet uit het verhaal gehaald.

Echt,.....................waar hebben we het over? Wat een dikke, vette flauwekul dat die gitaren nergens anders zouden kunnen staan tijdens een speelafspraakje ( of pertinent ) dan op die ene kamer.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 april 2015 @ 00:16:

[afbeelding]

Echt,.....................waar hebben we het over? Wat een dikke, vette flauwekul dat die gitaren nergens anders zouden kunnen staan tijdens een speelafspraakje ( of pertinent ) dan op die ene kamer.Sowieso. Want ineens zijn er wel gewoon speelafspraken thuis. Met muziekles van pa.
Rocktile Multi-Stand 5 gitaren

59,00 euro

De Rocktile Multi Stand biedt plaats aan maximum 5 gitaren. De vormen zijn geschikt voor zowel akoestische en electrische gitaren als voor electrishe en akoestische basgitaar.

Het is niet alleen een veilige manier om je instrumenten neer te zetten. De wendbare wielen maken plaatsing op het podium of in de repetitierumte des te handiger! De wielen kunnen tevens geblokkeerd worden.

Om de standaard makkelijk te vervoeren is hij inklapbaar.

Afmetingen: (BxDxH): 90x43x76cm (open geplooid)

Gewicht: 5,4kg

Levering: 12,- euro

59 euro.

Twaalf euro verzendkosten er bij en er kan een vriendje op zijn kamer spelen.
quote:Amaqanda schreef op 09 april 2015 @ 00:17:

[...]

Sowieso. Want ineens zijn er wel gewoon speelafspraken thuis. Met muziekles van pa.Heeft pa wel een VOG?
http://www.stringswings.b ... toebehoren/stands--swings

Sla je slag, Kniesoor.
Is het niet 59 euro en 12 euro leveringskosten?
quote:bollinger schreef op 09 april 2015 @ 00:18:

[...]

Heeft pa wel een VOG?
quote:Amaqanda schreef op 09 april 2015 @ 00:19:

Is het niet 59 euro en 12 euro leveringskosten?ja, ik zag het ineens
quote:Amaqanda schreef op 09 april 2015 @ 00:17:

[...]

Sowieso. Want ineens zijn er wel gewoon speelafspraken thuis. Met muziekles van pa.Die 0 uur kan werken, maar wel ineens weer elke dag voor kind zorgt, vriendjes entertaint en muziekles geeft, ja.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 09 april 2015 @ 00:20:

[...]

ja, ik zag het ineens Nog niet veel duurder dan het speeltuinabonnement. En goedkoper dan eens per maand een vriendje op eigen kosten meenemen.
quote:Amaqanda schreef op 09 april 2015 @ 00:21:

[...]

Nog niet veel duurder dan het speeltuinabonnement. En goedkoper dan eens per maand een vriendje op eigen kosten meenemen.

Ik heb ze al goedkoper gevonden.

RTX 5GN Folding Multiple Guitar Stand multi-gitaarstandaard

(bij je thuis voor: ¤ 36,00)

http://www.keymusic.com/n ... list&utm_content=default1
quote:riannerianne schreef op 09 april 2015 @ 00:20:

[...]

Die 0 uur kan werken, maar wel ineens weer elke dag voor kind zorgt, vriendjes entertaint en muziekles geeft, ja.En dan is dit probleem ook ineens niet bestaand. Want het is niet de enige mogelijkheid voor zoon om vriendjes mee te nemen als ze mee gaan naar de speeltuin, die kunnen op papadagen gewoon mee naar huis. Kan mama lekker alleen met zoon naar de speeltuin.
quote:emmylou schreef op 09 april 2015 @ 00:10:

Ik vraag me echt af of jullie ondersteuning hebben in de opvoeding en omgang met jullie zoontje. Het lijkt me een ontzettend belastende en en totaal niet-stimulerende gedwongen omgeving voor het kind om in op te groeien. Zorgelijk!

Waar zeg ik dat mijn man niet voor hem kan zorgen? Mijn man is degene die het meeste tijd overal insteekt. Vandaar dat ik hem EEN vaste dag per week vanaf 13:15 uit de wind probeer te houden, en om de week nog een middag na 15:15 erbij. En dan doe ik dus mijn stinkende best om te zorgen dat er niemand last heeft van mijn beperkingen. Geloof me; ik bepreek regelmatig mijn situatie met deskundigen (juist om een vinger aan de pols te houden) en die vinden echt dat het met onze zoon heel erg goed gaat. Ze zien dat we weinig geld hebben, en allebei eigen grenzen, maar dat onze zoon ondertussen heel veel ruimte met zijn ouders om zich heen krijgt, en dat wij echt heel erg veel rekening met hem houden. Niemand wil met ons ruilen qua gezondheid, maar de ruimte die we samen maken voor onze zoon is wel iets waarvan ze toegeven dat zij dat zelf als tweeverdieners niet in zulke mate kunnen bieden. Is helemaal niet erg, maar zoon heeft het echt niet slecht bij ons. Juist als je beseft hoe schaars geld of energie is, is het fijn om dat aan je kind te geven. Er wordt hier niet achteloos mee omgesprongen.

Op die ene korte dag probeer ik dus ook inmiddels te kijken hoe ik daar af en toe een speelafspraakje in kan weven. En mijn man loopt enorm op zijn tenen en is bezig met een omscholing, dus die kan die tijd die ik hem op die dagen probeer terug te geven hartstikke goed gebruiken en dat is niet egoïstisch naar ons kind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven